آریا بانو

آخرين مطالب

راه های افزایش صمیمیت با فرزندان خانواده

راه های افزایش صمیمیت با فرزندان
  بزرگنمايي:

آریا بانو - حامی هنر زندگی / صمیمیت با فرزندان به معنای توانایی ایجاد حس نزدیکی و رابطه عمیق با آنهاست. برخی والدین تصور می‌کنند که فرزندان باید بزرگ شوند تا بتوانند با آن‌ها ارتباطی نزدیک برقرار کنند، در صورتی که همدلی با فرزندان باید از کودکی آغاز شود تا مهارت‌های دوست داشتن و صمیمی شدن را از همان کودکی یاد بگیرند‌. در یک خانواده سالم همه اعضا با یکدیگر احساس نزدیکی کرده و خود را جزئی از یک کل می‌دانند، پس در زمان سختی به حمایت یکدیگر می‌شتابند و اجازه نمی‌دهند عضوی از این خانواده در هر موقعیتی که باشند، به سختی بیافتد. اگر احساس می‌کنید با وجود تلاش‌هایتان هنوز هم از نتوانسته‌اید با فرزندان و دیگر اعضای خانواده رابطه‌ای صمیمانه برقرار کنید، زمان آن رسیده تا از مشاوره خانواده استفاده نمایید.
راه های افزایش صمیمیت با فرزندان
برای ایجاد رابطه‌ای صمیمانه با فرزندان لازم است مراحل رشدی و توانایی‌های کودک خود را در سنین مختلف بشناسید. شما با درک فرزندتان، راحت‌تر با او ارتباط برقرار می‌کنید. صمیمیت در خانواده لازمه رشد و پیشرفت اعضای آن می‌باشد. 
برخی از راه‌های افزایش صمیمیت با فرزندان عبارتند از:
1- احترام به فرزندان و گوش دادن به صحبت‌های آن‌ها، باعث می‌شود فرزندان حس ارزشمندی را در وجود خود حس کرده و احساس تعلق پذیری داشته باشند‌. برای اطلاع بیشتر از احترام به فرزندان کلیک کنید.
2- با محبت به فرزندان‌تان به آن‌ها آرامش و اطمینان بدهید. همچنین مشارکت دادن آنان در تصمیم گیری‌ها باعث افزایش اعتماد به نفس و استقلال در آن‌ها می‌شود.
3- با فرزندان خود صحبت کنید و از دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها جویا شوید، حامی فرزندانتان باشید و سعی کنید راه حلی برای مشکلاتشان پیدا کنید.
4- به عهدهایی که با فرزندان خود می‌بندید عمل کنید، رازدار خوبی باشید تا اعتماد فرزندتان را جلب کنید.
5- برای صمیمیت با فرزندان‌، انتظارات و خواسته‌های خود را از فرزندانتان تعیین کنید و به گونه‌ای آن‌ها را مطرح کنید که بتوانند درک کنند.
6- به جای فرزندانتان تصمیم نگیرید و به آن‌ها حق انتخاب دهید تا آنچه را که می‌خواهند انجام دهند و اگر تصمیم اشتباهی بگیرند با صحبت کردن سعی کنید مسئله را حل کنید. در تصمیم گیری‌ها خودخواه نباشید‌.
7- در آخر فرزندانتان را همانطور که هستند بپذیرید و از مقایسه کردن آن‌ها اجتناب نمایید، فقط سعی کنید زمینه‌ی رشد آن‌ها را فراهم کنید.
صمیمیت با فرزندان نه رفاقت با آن ها
معنای رفیق بودن با صمیمیت تفاوت دارد؛ در سبک فرزند پروری ایده آل باید با قاطعیت با فرزند خود رفتار کنید و مرزهای خودتان را مشخص کنید تا رابطه‌ی پدر و مادری حفظ شود. برای کسب اطلاع بیشتر در زمینه سبک فرزند پروری کلیک کنید.
فرزندان خود را به درستی تربیت کنید و دائما چالش‌ها و مشکلات زندگی آنان را برطرف نکنید، ولی برای حل آن‌ها به فرزندانتان کمک کنید. رفتاری متناسب با علایق، شخصیت و سن فرزند خود داشته باشید و در عین حال روابط دوستانه و منطقی میان خود ایجاد کنید. والدین نیز باید از ثبات روانی برخوردار باشند تا بتوانند فرزندان خود را به خوبی تربیت کنند و خانواده سالم‌شان را تشکیل دهند. 
چرا باید با فررندان خود صمیمی باشیم؟
فرزندان شما نیاز دارند تا در رابطه با مسائل زندگی‌شان با کسی صحبت کنند، شما باید با ایجاد فضایی محبت آمیز و ایمن این فرصت را به فرزندان خود بدهید تا درباره‌ی مسائلی که ذهنش را درگیر کرده با شما صحبت نمایند. حتی می‌توانید در رابطه با مسائل جنسی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم با او صحبت کنید. نحوه برخورد با فرزندان در سن بلوغ اهمیت زیادی دارد، چرا که مسائل جنسی نیز به دیگر مسائل اضافه می شوند.
در صورت صمیمیت با فرزندان و داشتن نقش حامی؛ آنان اعتماد به نفس بالاتری پیدا می‌کنند و مسئولیت‌های خود را با دلگرمی بیشتری انجام می‌دهند. 
کارهایی که باعث عدم صمیمیت با فرزندان می شود
گاهی اوقات والدین رفتارهایی می‌کنند که باعث رنجیده شدن فرزندان می‌شود و صمیمیت بین آن‌ها کاهش می‌یابد. همانطور که والدین می‌توانند رابطه‌ی نزدیکی با فرزندان خود برقرار کنند، با انجام بعضی رفتارها به راحتی این صمیمیت از بین می‌رود. در ادامه به برخی از این رفتارها اشاره می‌شود:
1. سرزنش کردن مداوم فرزندان به خصوص وقتی که کار اشتباهی انجام می‌دهند باعث می‌شود تا اعتماد به نفس آن‌ها کاهش یافته و بیشتر نگران و مضطرب شوند.
2. مسخره کردن و تحقیر فرزندان باعث می‌شود که احساس بی‌ارزشی کنند و منزوی و گوشه گیر شوند. مسخره کردن از مهم‌ترین موانع در صمیمیت با فرزندان است.
3. بی‌توجهی به علایق فرزندان، تصمیم گرفتن به جای آنان و مخالفت کردن‌های مداوم با فرزندان باعث می‌شود که فرزندتان در آینده قدرت تصمیم گیری و انتخاب نداشته و همچنان نیاز باشد شما برای او تصمیم بگیرید.
4. از بحث و مشاجره‌های زیاد با فرزندان اجتناب کرده و خود را کنترل کنید، زیرا با داد و فریاد خود را ضعیف نشان می‌دهید. همچنین باید فضایی را در خانه ایجاد کنید که فرزندان بدون ترس با شما صحبت کنند. بگذارید تا در مسیر زندگی کوشش و خطا کنند تا درس بگیرند‌.
5. در جمع از فرزندتان بدگویی نکرده و او را دعوا نکنید زیرا با این کار غرور آن‌ها جریحه دار می‌شود و تاثیرات مخربی بر ذهن‌شان می‌گذارد.
6. و در آخر شما الگوی رفتاری فرزندتان هستید و هنگامی که خطایی انجام می‌دهد شاید از شما خود یاد گرفته، بنابراین به جای سرزنش کردن او ابتدا خودتان را اصلاح کنید.
تاثیر خدمات روانشناسی بر صمیمت با فرزندان
ارتباط خوب و صمیمی با فرزندان از اصول مهم تربیت فرزند است که به شما کمک می‌کند تا فرزندان سالم و موفقی تربیت کنید. روانشناس به شما کمک می‌کند تا فرزند خود را بهتر بشناسید و با آگاهی از تفاوت‌های میان خود و آن‌ها، درک و همدلی بیشتری با فرزندان‌تان داشته باشید. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/430953/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ