آریا بانو

آخرين مطالب

طراحی لبخند با کامپوزیت و هزینه آن پزشکي

طراحی لبخند با کامپوزیت و هزینه آن
  بزرگنمايي:

آریا بانو - داشتن لبخند زیبا می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی چهره داشته باشد. اصلی‌ترین عامل زیبایی لبخند افراد دندان‌های یکدست و زیبای آن‌هاست. یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های زیباسازی دندان‌ها، طراحی لبخند با کامپوزیت می‌باشد. هزینه هر واحد کامپوزیت چقدر است؟
برترین‌ها: داشتن لبخند زیبا می‌تواند تاثیر به سزایی در زیبایی چهره داشته باشد. اصلی‌ترین عامل زیبایی لبخند افراد دندان‌های یکدست و زیبای آن‌هاست. همین موضوع نیز سبب گشته که بسیاری از افراد به دنبال راه‌هایی برای اصلاح ظاهر دندان‌های خود و طراحی لبخندی زیبا باشند. راه‌های بسیاری برای اطلاح ظاهر دندان‌ها به وجود آمده‌اند که هر یک از آن‌ها به نوبه‌ی خود دارای مزایای منحصر به خود می‌باشند. یکی از اصلی‌ترین و پرطرفدارترین راه‌های زیباسازی دندان‌ها، طراحی لبخند با کامپوزیت می‌باشد.
کامپوزیت نوعی ماده سفید رنگ است که روی دندان‌ها استفاده می‌شود تا علاوه بر افزایش دوام و استحکام دندان‌ها، موجب زیبایی آن‌ها شود. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در ارتباط با کامپوزیت دندان ، طراحی لبخند با کامپوزیت، موارد استفاده از آن، مراحل انجام آن و همچنین هزینه آن با شما در میان بگذاریم.
کامپوزیت دندان چیست؟
کامپوزیت دندان در واقع ماده‌ای ترکیبی از جنس پلاستیک و شیشه است که برای ترمیم دندان‌ها و بهبود ظاهر آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ماده در واقع همان ماده‌ای است که برای پر کردن دندان‌ها از آن استفاده می‌شود. این مواد به صورت خمیری می‌باشند و رنگی نزدیک به رنگ دندان دارند که یک لایه نازک از آن‌ها روی دندان قرار داده می‌شود و برای تثبیت و سخت شدن آن روی آن‌ها نور آبی تابانده می‌شود.
به طور کلی کامپوزیت‌ها به دو دسته کامپوزیت ونیر و کامپوزیت رزین تقسیم می‌شوند. کامپوزیت ونیر نسل جدیدی از کامپوزیت‌ها می‌باشد که دارای استحکام و ثبات رنگی بیشتری می‌باشد و شباهت بسیاری به لمینت سرامیکی دارد. از همین رو طراحی لبخند با کامپوزیت ونیر محبوبیت بسیاری دارد. در صورتی که دندان شما شکستگی‌های مختصری داشته باشد و یا آسیب دیده باشد، کامپوزیت ونیر گزینه بسیار مناسبی برای شما خواهد بود و در یک جلسه می‌تواند دندان شما را ترمیم و لبخند شما را زیباتر کند.
طراحی لبخند با کامپوزیت به چه معناست؟
به طور کلی طراحی لبخند یا همان اصلاح طرح لبخند به آن دسته از اعمال دندانپزشکی گفته می‌شود که منجر به زیباتر شدن دندان‌های جلویی که در لبخند افراد قابل مشاهده است، می‌باشد. این اعمال می‌تواند شامل ارتودنسی، باندینگ، بلیچینگ، رفع مشکلات لثه‌ای، کاشت دندان، ایمپلنت، لمینت دندان و کامپوزیت دندان باشد. هر یک از موارد گفته شده می‌توانند بنا به مشکلات مختلفی مورد استفاده قرار گیرند.
طراحی لبخند با کامپوزیت یکی از رایج‌ترین روش‌های اصلاح طرح لبخند می‌باشد. در این روش لایه نازکی از کامپوزیت روی دندان‌ها قرار می‌گیرد و موجب رفع اشکالات و ناهنجاری‌های دندان می‌شود. این لایه کامپوزیتی ماندگاری بالایی دارند و می‌توان 4 تا 8 سال از آن‌ها استفاده نمود. البت که ماندگاری آن‌ها کاملا وابسته به مراقبت‌های بعد از طراحی لبخند با کامپوزیت می‌باشد.
در طراحی لبخند با کامپوزیت، تراش بسیار کمی روی دندان‌ها صورت می‌گیرد و حتی در مواردی دندان‌ها تراش داده نمی‌شوند. هزینه طراحی لبخند با این روش و همچنین طول درمان آن بسیار کمتر از سایر روش‌های طراحی لبخند می‌باشد.

آریا بانو


موارد استفاده از کامپوزیت برای طراحی لبخند
طراحی لبخند با کامپوزیت علاوه بر اینکه مزایای بسیار زیادی دارد، در موارد بسیاری نیز کاربرد دارد. کاربرد‌های کامپوزیت در اصلاح طرح لبخند به شرح زیر می‌باشند:
طراحی لبخند با کامپوزیت برای پر کردن دندان‌های پوسیده در طرح لبخند
بدون شک یکی از مهم‌ترین کاربرد‌های کامپوزیت برای پر کردن دندان‌ها می‌باشد. دندان‌هایی که بنا به هر دلیلی پوسیده شده‌اند و نیاز به عصب کشی دارند، باید پس از انجام عصب کشی پر شوند. برای پر کردن دندان‌های عقبی از ماده‌ای به نام آمالگام استفاده می‌شوند و برای پر کردن دندان‌های جلویی، کامپوزیت مورد استفاده قرار می‌گیرد.
طراحی لبخند با کامپوزیت برای ترمیم دندان‌های شکسته
دندان‌های جلویی به هر دلیلی می‌توانند شکسته و یا لب پر شوند. برای ترمیم این دندان‌های شکسته از ماده کامپوزیتی استفاده می‌شود. این ماده علاوه بر ترمیم دندان، طراحی لبخندی زیبا را نیز به همراه خواهد داشت.
طراحی لبخند با کامپوزیت برای بستن فاصله میان دندان‌ها
در صورتی که تنها دو دندان بیمار از یکدیگر فاصله داشته باشند، نیازی به انجام ارتودنسی برای اصلاح آن‌ها نمی‌باشدو دندانپزشک می‌تواند با استفاده از مواد کامپوزیتی اقدام به بستن فاصله میان دندان‌ها ی بیمار نماید و دندان‌های بیمار در کوتاه‌ترین زمان ممکن مرتب و منظم خواهند شد.
طراحی لبخند با کامپوزیت برای سفید کردن دندان‌های تیره
دلایلی مانند مصرف سیگار و رژیم غذایی ناسالم می‌توانند موجب زرد شدن دندان‌ها در گذر زمان شود. کامپوزیت گزینه بسیار مناسبی برای سفید و درخشنده کردن دندان‌های تیره می‌باشد. در طراحی لبخند با کامپوزیت، برای سفید کردن دندان‌ها ابتدا مقدار کمی از سطح روی دندان تراش داده می‌شود و سپس روکش‌های کامپوزیتی با رنگ‌های روشن‌تر روی آن‌ها قرار می‌گیرد.
اقدامات لازم پیش از طراحی لبخند با کامپوزیت
پیش از اقدام برای انجام کامپوزیت، بیمار باید دندان‌های بیمار توسط متخصص معاینه و بررسی شود. زیرا برخی از مشکلات و آسیب‌های دندانی ممکن است به نحوی باشند که امکان اصلاح آن‌ها از طریق کامپوزیت مهیا نباشد. در این صورت دندانپزشک راه‌های دیگری را برای طراحی لبخند به شما پیشنهاد خواهد داد.
نکته دیگری که پیش از انجام کامپوزیت باید به آن دقت داشته باشید این است که به هنگام طراحی لبخند با کامپوزیت نباید هیچگونه بیماری لثه و یا التهاب لثه‌ای داشته باشید و پیش از اقدام به طراحی لبخند با کامپوزیت باید آن را به طور کامل درمان کنید.

آریا بانو


مراحل انجام طراحی لبخند با کامپوزیت
برای استفاده از کامپوزیت برای طراحی لبخند، ابتدا دندان‌ها کاملا تمیز می‌شوند تا سطح دندان کاملا تمیز و بدون جرم باشد. سپس دندان‌ها خشک می‌شوند تا هیچگونه خون و بزاق روی دندان وجود نداشته باشد.
در مرحله بعد با استفاده از موادی اسیدی سطح جلوی دندان را آماده چسباندن کامپوزیت بر روی آن می‌کنند. این مرحله تاثیر بسیار زیادی در چسبیدن کامپوزیت خواهد داشت.
سپس روی سطح دندان‌ها چسب مخصوصی زده می‌شود، بعد از زدن چسب مواد کامپوزیت با ملایمت روی آن قرار داده می‌شود. مقدار کامپوزیتی که مورد استفاده قرار می‌گیرد، در افراد مختلف می‌تواند متفاوت باشد.
در این مرحله از آن جایی که مواد کامپوزیت، چندان سخت نیستند، روی آن‌ها پرتو نور آبی با طول موج مشخصی تابانده می‌شود تا مواد کامپوزیت فعال و سخت شوند.
در مرحله آخر، دندانپزشک با استفاده از پولیش فرم دلخواه را به دندان شما می‌دهد و زیبایی را برای دندان‌ها شما و لبخندتان به ارمغان می‌آورد.

آریا بانو


هزینه طراحی لبخند با کامپوزیت
طراحی لبخند با کامپوزیت نسبت به سایر روش‌های طراحی لبخند هزینه مناسب‌تر و به صرفه‌تری دارد. هزینه کامپوزیت بسته به نوع موادی که مورد استفاده قرار می‌گیرند، میزان آسیب دندان و همچنین دندانپزشک معالج شما متفاوت باشد، اما به طور کلی هزینه آن به ازای هر واحد از 400 هزار تومان تا 1.5 میلیون تومان متفاوت باشد.
دندانپزشک معالج شما پس از بررسی دندان‌های شما مناسب‌ترین کامپوزیت را به شما پیشنهاد خواهد داد و هزینه طراحی لبخند شما بسته به کامپوزیت استفاده شده، مشخص خواهد شد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/428976/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم

دوره ما اینطوری نبود!

ادعای جنجالی یکی از عمو‌های فیتیله‌ای علیه مجید قناد!

چهره ها/ سلفی متفاوت المیرا شریفی‌مقدم در برنامه تلویزیون

مادرشوهر و عروس چه دعوایی کردن

چهره ها/ عکس صمیمی بازیگران سریال «نون خ» در دل طبیعت

موزیک ویدئوی تماشایی با ساز خوش صدای «ویولنسل»

تنبیه یک شامپانزه توسط مادرش به دلیل سنگ زدن به مردم!

محاصره پلنگ ایرانی توسط چند قلاده سگ‌ در شاهرود

حمله ناکام و دردناک پلنگ به خانواده جوجه تیغی ها

شکوفه های زیبا در کره جنوبی

کباب انگشتی با سس گوجه خوشمزه

شاورما یکی از خوشمزه ترین ساندویچ‌هاست

عوامل موثر در زایمان زودرس

اگر زن شاغل است حساب مشترک باز کنید

رژلب‌ها حاوی فلزات سنگین و مواد سمی هستند

با روش تخلیه الکتریکی آشنا شوید

هرروز یک سری مشکل هست!

اولین قهرمانی لیگ به حزباوی رسید

نشست خبری محرم نویدکیا سرمربی مس رفسنجان قبل از دیدار با پیکان

رضا عنایتی در کنفرانس قبل از بازی پیکان - مس رفسنجان شرکت نکرد

رییس صداوسیما: در ورزش ستاره بودن کافی نیست

ترکیب اصلی اورتون-لیورپول؛ نبرد برای بقا و قهرمانی

رییس صداوسیما: از ورزشکارانی که از حضور مقابل نماینده‌های رژیم صهیونیستی امتناع می‌ورزند تقدیر می‌کنیم