آریا بانو

آخرين مطالب

10 نکته طلایی در مورد بهداشت لباس زیر خانم ها خانواده

10 نکته طلایی در مورد بهداشت لباس زیر خانم ها
  بزرگنمايي:

آریا بانو - وب سایت دکتر ذاکرین/ آیا می دانید استفاده از لباس زیر اشتباه در هنگام ورزش می تواند احتمال ابتلای شما به عفونت واژن را افزایش دهد؟ یا زمان هایی هست که نپوشیدن لباس زیر خیلی هم می تواند خوب باشد؟ اگر به دنبال این نکات و همچنین توصیه های دیگری در رابطه با لباس زیر مانند مدت زمان استفاده از شورت، زمان تعویض شورت، بهترین روش شستن شورت و لباس زیر مناسب هستید، ادامه این مقاله را مطالعه کنید. جهت دسترسی سریعتر به بخشهای مختلف مقاله می توانید از فهرست زیر استفاده کنید.
1. بهترین جنس لباس زیر
ممکن است این نکته را قبلا هم نیز شنیده باشید اما از میان پارچه ها و اجناس محتلفی لباس زیری که در بازار وجود دارد، نخ بهترین جنس مناسب برای لباس زیر است.
دهانه واژن یا همان وولو بسیار حساس است و باید به ملایمت با آن رفتار شود. پس بهترین و ساده ترین جنس پارچه برای پوست چیست؟ نخ، چون هم جای تنفس دارد و هم می تواند رطوبت را جذب کند که مانع عفونت های قارچی می شود.
از آنجایی که ترشحات واژن همانند رطوبت درون دهان معمولا طبیعی هستند، شما نیاز به پوشیدن شورت برای جذب طوبت اضافی دارید.
پارچه های از جنس الیاف مصنوعی مانند نایلون مانع تنفس پوست می شوند و گرما و رطوبت را به دام می اندازند و شرایط را برای رشد عفونت های قارچی واژن مهیا می کنند. 
2. لباس زیر تنگ
 نه تنها پوشیدن لباس های زیر زیادی تنگ از نظر ظاهری جذاب نیست بلکه می تواند موجب خارش و سوزش ناحیه تناسلی شود به خصوص اگر یائسه شده باشید. در زنان یائسه، دیواره های واژن نازک تر از قبل هستند و سایش پوست توسط لباس زیر می تواند موجب خارش و سوزش شود.
3. شورت های گنی و لاغری
اگر عادت دارید که شورت های گنی یا لاغری بپوشید، شما در معرض خطر ابتلا به مشکلات زیادی هستید. این نوع لباس های زیر بسیار تنگ هستند و می توانند موجب فشردگی اعصاب شود و گردش خون را در این ناحیه کاهش دهند و موجب بی حسی و کرختی پاها در دراز مدت شوند. همینطور دراوردن شورت های گنی به دلیل تنگی دشوار است و زنانی که از این لباس های زیر استفاده می کنند، دیرتر برای تخلیه ادرار خود اقدام می کنند که موجب بیشتر نگه داشتن ادرار و آسیب به کلیه و مجاری ادراری می شود. 
4. زمان تعویض شورت
تعویض روزانه لباس زیر بهترین کار ممکن است البته این کار همیشه ضروری نیست و در صورت نیاز می توانید حتی در یک روز نیز بیشتر از یکبار لباس زیر خود را تعویض کنید.
اگر زیاد ترشحی ندارید و عرق نمی کنید، همچنین می توانید دو روز یکبار لباس زیر خود را تعویض کنید. اگر اگر حس می کنید که ترشحات شما زیاد است یا زیاد عرق می کنید، حتی می توانید لباس زیر خود را دو بار یا حتی سه بار در روز عوض کنید. البته می توانید از پد های بهداشتی روزانه نیز استفاده کنید زیرا تعویض آنها آسان تر است اما به شرطی که استفاده از آنها موجب حساسیت و سوزش پوست شما نشوند.
اگر به طور مکرر دچار عفونت های واژن می شوید و با مراجعه مکرر به پزشک و درمان بهبود نیافته اید، بهتر است کولپوسکوپی شوید. هم اکنون مطب خانم دکتر ذاکرین مجهز به یکی از پیشرفته ترین دستگاههای کولپوسکوپ موجود در بازار است. چنانچه شما هم دچار مشکلات دهانه رحم و لکه بینی یا درد و سوزش هنگام رابطه هستید، پیشنهاد می کنیم جهت بررسی های بیشتر به کولپوسکوپی اقدام کرده و درمان متناسب با مشکل خود را شروع کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر و دریافت وقت معاینه با شماره 02144463475 تماس حاصل فرمایید.
5. نپوشیدن لباس زیر در هنگام خواب
برای افرادی که مشکلات واژینال ندارند و سالم هستند، شب ها می توانند با یا بدون لباس زیر بخوابند.
اما افرادی که به طور مکرر دچار عفونت های قارچی می شوند، بهتر است شب ها بدون لباس زیر بخوابند تا ناحیه تناسلی شان هوا بخورد و رطوبت موجود در این ناحیه خشک شود.
اگر احساس برهنه بودن را دوست ندارید، بهتر است که از شلوارهای پیژامه ای گشاد استفاده کنید که البته در صورت استفاده از این شلوارها بدون شورت در هنگام خواب، باید زود به زود آنها را بشویید تا مانع تجمع باکتری ها و ایجاد عفونت شوید.
6. نپوشیدن لباس زیر در طی روز
ممکن است این پرسش مطرح شود که اگر تنفس و هوادهی ناحیه تناسلی خوب است، آیا نپوشیدن شورت کار بهتری نیست؟ به طور خلاصه باید گفت که خیر، نپوشیدن لباس زیر می تواند موجب مشکلات زیادی شود. زیرا تماس ناحیه تناسلی با لباس های دیگر مانند شلوار و دامن یا سطوح دیگر می تواند موجب سایش این ناحیه شده و موجب سوزش و خارش ناحیه تناسلی شود. همچنین رطوبت طبیعی تولید شده توسط واژن توسط لباس زیر باید جذب شود تا منجر به ایجاد محیط مناسبی برای رشد قارچ ها و عفونت ها نشود. 
7. بهترین لباس زیر برای تمرینات ورزشی
لباس زیر مناسب بررای تمرینات ورزشی باید اندازه بوده و زیادی گشاد یا تنگ نباشد و ترجیحا جاذب رطوبت بوده تا به دلیل عرق کردن در هنگام ورزش بتواند رطوبت را جذب کرده و مانع عفونت های قارچی شود. همچنین می توانید از شورت های مخصوص تمرینات ورزشی که درونشان پارچه ی مخصوص جذب رطوبت دارد استفاده کنید. 
8. لباس زیر جی استرینگ یا لامبادا
همیشه تصور می شد که لباس زیر های جی استرینگ برای سلامتی ناحیه تناسلی خوب نیستند. با این وجود تحقیقات زیادی که در این رابطه انجام شده است، شواهدی پیدا نشد که لباس زیر جی استرینگ موجب عفونت قارچی، عفونت باکتریایی یا عفونت ادراری می شوند. در عوض این تحقیقات به نتیجه رسیدند که رفتار جنسی افراد و عدم رعایت بهداشت است که موجب این بیماری ها می شود. البته پوشیدن این لباس های زیر به طور همیشگی یا در هنگام ورزش توصیه نمی شوند. 
9. بهترین روش شستن شورت
هر نوع لباس زیری که دارید و نه فقط شورت های جی استرینگ، باید با ملایمت بیشتری در هنگام شست و شو با آنها به نسبت بقیه لباس ها رفتار شود. این کار به دلیل ظریف و حساس بودن لباس های زیر نیست.
بلکه به این دلیل است که لباس های زیر پوشاننده حساس ترین بخش پوست برای مدت زمان طولانی هستند. بهتر است از شوینده های مناسب برای پوست های حساس استفاده شود زیرا هر گونه ماده شیمیایی می تواند منجر به خارش، سوزش و واکنش های آلرژیک پوست ناحیه تناسلی شود.
در ادامه به نکاتی برای شستن شورت ها می پردازیم:
• پس از شستن لباس های زیر با مایع شوینده ملایم، لباس هایتان را یا در افتاب پهن کنید یا با اتوی با درجه کم آنها را خشک کنید.
• اگر مبتلا به عفونت های واژینال هستید، لباس های زیر آلوده تان را با لباس زیرهای دیگرتان و شلوار ها در لباسشویی نریزید.
لباس های زیرتان را جدا از دیگر لباس ها بشویید.
• اگر نگران ماندن عفونت در ماشین لباسشویی هستید، بهتر است نصف پیمانه وایتکس را در لباسشویی ریخته و بگذارید به مدت 20 دقیقه با آب داغ لباسشویی خالی از لباس شسته شود.
10. بهترین مدت زمان استفاده از شورت
باید بدانید که حتی لباس های زیر تمیز که به طور مرتب شسته می شوند نیز حاوی حدود 10000 باکتری زنده هستند.
همچنین ممکن است مقادیر اندکی از مدفوع نیز بر روی لباس های زیر باقی بماند و حدود یک دهم گرم مدفوع تقریبا در هر شورت باقی می ماند.
بهتر است سالی یکبار لباس های زیرتان را تعویض کنید مخصوصا اگر به طور مکرر دچار عفونت های واژن می شوید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/416261/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی