آریا بانو

آخرين مطالب

پاکسازی پوست خشک و حساس در منزل با ژل آلوورا اجتماعي

پاکسازی پوست خشک و حساس در منزل با ژل آلوورا
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ستاره / وقت آن رسیده است تا با خشکی پوست خود خداحافظی کنید! نشستن گرد و غبار، مواد شیمیایی، گازهای سمی و به طور کلی آلودگی هوا روی پوست در طول ساعاتی که در خارج از خانه به‌ سر می‌بریم به مرور باعث بروز ناهنجاری‌های پوستی زیادی از جمله آکنه، کدر شدن پوست، خستگی پوست، چین و چروک زود هنگام و ... می‌شوند. بنابراین، پاکسازی پوست خشک یکی از مهمترین کارهایی است که ما می توانیم برای مراقبت از پوستمان در برابر این آلاینده های محیطی انجام دهیم.
پاکسازی پوست خشک ؛ چرا و چگونه؟
بدیهی است که پوست های خشک و حساس نیاز به مراقبت بیشتری دارند. افرادی که دارای پوست خشک و حساس هستند، باید به انتخاب شوینده های مناسب توجه کنند. زیرا شوینده هایی که در ترکیبات آنها الکل وجود دارد، باعث خشکی بیشتر پوست و در بعضی موارد خارش و حساسیت می‌شوند. در این مقاله قصد داریم شما را با یک روش ساده و موثر پاکسازی خانگی پوست خشک آشنا کنیم. اما آیا از خشکی پوست خود اطمینان دارید؟!
بهترین روش برای تشخیص خشکی پوست چیست؟
اولین گام قبل از پاکسازی پوست اطلاع از نوع پوست فرد است. برای تشخیص خشکی پوست کافی است پوست خود را با یک شوینده ملایم بشویید و از دست زدن به پوست خودداری کنید. یک ساعت اجازه بدهید تا پوست‌تان به حالت اصلی خود برگردد، در طول این مدت هیچ نوع کرم یا سرمی استفاده نکنید. اگر پس از یک ساعت در پوست خود کشیدگی، خارش و پوسته پوسته شدن احساس می‌کنید پوست شما خشک است.
نحوه پاکسازی خانگی پوست خشک با ژل آلوئه ورا در 4 مرحله
برای انجام این فیشیال خانگی در تمامی مراحل نیاز به ژل آلوئه‌ورا داریم. ژل آلوئه‌ورا یک آنتی‌باکتریال طبیعی است که خاصیت آبرسانی فوق‌العاده‌ای دارد. همچنین، ضد جوش است و به رفع آفتاب سوختگی کمک می‌کند. ‌علاوه بر این، باعث می‌شود پوستی روشن و درخشان داشته باشید.
نکته : اگرقبلا از گیاه آلوئه‌ورا به عنوان ماسک طبیعی استفاده کرده و اطمینان دارید که حساسیتی برای شما ایجاد نمی‌کند می‌توانید از ژل آلوئه ‌ورای طبیعی استفاده کنید. در غیر این صورت، ژل‌های آماده موجود در بازار را جایگزین کنید.
اگر از گیاه آلوئه ورا استفاده می‌کنید ابتدا ژل را بعد از جدا کردن از بدنه گیاه به خوبی بشویید تا مایع زرد رنگ آن خارج شود. سپس، ژل را در مخلوط کن ریخته تا مایع شفاف و رقیقی به دست آید.
مراحل پاکسازی پوست شامل: تمیز کردن پوست، لایه‌برداری، بخور، ماساژ پوست و ماسک پوست می‌باشد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.
مرحله اول: تمیز کردن پوست
این مرحله اولین و مهمترین مرحله برای شروع پاکسازی پوست است. زیرا پوست را برای عملکرد بهتر مراحل بعدی آماده می‌کند و آلودگی‌ها، چربی اضافه و مواد آرایشی که روی سطح پوست وجود دارند را پاک می‌کند.
برای انجام این مرحله به یک ژل و یا فوم شستشوی مخصوص پوست های خشک نیاز دارید. ابتدا صورت خود را با آب گرم بشویید و سپس مقداری از ژل شستشو را روی صورت به صورت دورانی و به آرامی ماساژ دهید. سپس، صورت خود را با آب سرد بشویید.
اگر به ژل شستشوی صورت دسترسی ندارید، می‌توانید صورت خود را یک الی دو دقیقه با ترکیب یک قاشق غذا خوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق غذاخوری شیر به آرامی ماساژ داده و سپس با آب سرد بشویید. شیر یک پاک کننده‌ی طبیعی است که باعث می‌شود پوستی تمیز، روشن و لطیف داشته باشید.
مرحله دوم: لایه‌برداری
لایه برداری به از بین بردن سلول‌های مرده روی سطح پوست و داشتن پوستی روشن تر و جوان تر کمک می‌کند. برای ساختن یک اسکراب خانگی معجزه‌آسا شما به یک قاشق غذاخوری ژل آلوئه‌ورا و یک قاشق غذا خوری آرد برنج نیاز دارید.
نکته: اگر این ترکیب سفت بود به آن یک قاشق‌ غذاخوری گلاب اضافه کنید.
 اسکراب را به صورت دورانی و به آرامی روی پوست ماساژ داده و از حرکات محکم پرهیز کنید؛ چراکه، باعث آسیب رساندن به پوست می‌شود. این ترکیب باعث از بین رفتن لکه‌های پوستی می‌شود و پوست را تا حد زیادی روشن تر می‌کند.
مرحله سوم: بخور پوست
برای انجام این مرحله می‌توان از دستگاه بخور استفاده کرد. چنانچه به این دستگاه دسترسی ندارید، کافیست آب را به جوش آورده در ظرفی بریزید سپس، روی ظرف به فاصله پانزده سانتی متر خم شده و روی سر خود یک حوله ضخیم بیاندازید.
شما می‌توانید برای آرامش بخشی بیشتر به ظرف آب اسانس اضافه کنید. به طور مثال، چند قطره روغن رزماری گزینه خوبی است.
برای انجام بخور پنج الی ده دقیقه زمان بگذارید. سپس، حوله را روی پوست خود بگذارید و بردارید اما پوست را کاملا خشک نکنید. بخور روشی بسیار عالی برای داشتن پوستی سالم، جوان و درخشان است و باعث می‌شود روزنه‌های پوست باز شده و آلودگی‌های آن از بین برود. همچنین، خطوط صورت و چین و چروک‌ها را باز کرده و اگر جوش‌های سرسیاه یا سرسفید دارید، آن‌ها را نرم کرده و آماده تخلیه می‌کند.
مرحله چهارم: ماسک پوست
پس از انجام بخور پوست شما کاملا آماده تغذیه شدن است. بنابراین، در این مرحله با استفاده از یک ماسک صورت خانگی برای پوست خشک می‌توانید از تاثیر آن در شادابی پوست خود مطمئن باشید.
برای تهیه ماسک پوست خشک، به ترکیب 1 قاشق چایخوری زردچوبه به علاوه 2ق اشق غذاخوری ژل آلوئه ورا و چند قطره روغن زیتون یا روغن بادام شیرین احتیاج دارید. ترکیب این مواد را روی پوست به آرامی پخش کنید و بگذارید به مدت ده دقیقه روی پوست بماند و سپس بشویید.
زرچوبه خاصیت آرامش بخشی دارد. همچنین، ضد التهاب بوده و باعث روشن شدن پوست می‌شود. در خصوص ماندن زردی روی پوست خود نگران نباشید؛ کافی است پس از تمیز کردن پوست، مقداری شیر را با یک پنبه روی پوست خود بمالید. خواهید دید که زردی زردچوبه کاملا از بین می‌رود.
برای تاثیر بیشتر پاکسازی پوست خشک، در انتها شما نیاز به یک مرطوب کننده با خاصیت آبرسانی بالا دارید. این کار موجب می‌شود تا تغذیه پوست شما کامل شود و با بالا بردن رطوبت پوست، پوست خشک و حساس شما در برابر آلودگی های محیطی مقاوم‌تر شود.
بایدها و نباید‌های پاکسازی پوست خشک و حساس
بلافاصله پس از اتمام پاکسازی پوست خشک، از مواد آرایشی استفاده نکنید، بهتر است چند ساعت به پوست خود زمان بدهید تا نفس بکشد.
مراحل پاکسازی را به دقت انجام داده و مقدار مواد مصرفی را طبق آنچه گفته شد، استفاده کنید.
در هر مرحله از انجام پاکسازی اگر احساس سوزش و یا خارش در پوست خود داشتید به سرعت پوست خود را شسته و خشک کنید. قبل از استفاده از ژل آلوورا از این که برای شما حساسیت زا نیست مطمئن شوید.
قبل از شروع پاکسازی مواد مورد نیاز را آماده کنید تا هیچ مرحله‌ای را از دست نداده و با آرامش روند پاکسازی پوست خشک را قدم به قدم دنبال کنید.
برای پاکسازی یک محیط آرام در نظر بگیرید. این کار باعث می‌شود استرس شما از بین رفته و پاکسازی شما مفیدتر باشد.
حرف آخر
پاکسازی پوست خشک را هفته ای یک بار انجام دهید و نگران مضر بودن مواد ذکر شده نباشید. مواد طبیعی به پوست شما آسیب نمی‌رسانند و به مرور زمان به شما در داشتن پوستی سالم و شاداب کمک می‌کنند. امیدوتریم این مطلب برای شما مفید بوده باشد و با ارسال نظرات و پیشنهادات خود در پایین همین صفحه ما را در ارائه مطالب مفیدتر یاری دهید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/414601/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی