آریا بانو

آخرين مطالب

فاصله واقعیت تا توهّم در طراحی زیبایی لبخند پزشکي

فاصله واقعیت تا توهّم در طراحی زیبایی لبخند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - لبخند زیبا تأثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد و با پیشرفت علم دندانپزشکی، شاهد رشد روز افزون بیمارانی هستیم که تمایل دارند درمان هایی را جهت طراحی لبخند خود انجام دهند.

لبخند زیبا تاثیر بسیار زیادی در زیبایی چهره و افزایش اعتماد به نفس افراد دارد و با پیشرفت علم دندانپزشکی نوین بخصوص در زمینه درمان های زیبایی و طراحی لبخند زیبا، این روزها شاهد رشد روز افزون بیمارانی هستیم که تمایل دارند درمان هایی همچون کامپوزیت ونیر و لمینیت سرامیکی را جهت طراحی لبخند خود انجام دهند. 
بهبود لبخند و داشتن لبخند زیبا فرآیندی است که توسط دندانپزشک زیبایی از طریق یک یا چند روش زیبایی دندان انجام می‌شود. این روش‌های زیبایی عبارتند از:
اصلاح طرح لبخند با لمینیت دندان
اصلاح طرح لبخند با کامپوزیت ونیر
• باندینگ دندان
• کاشت دندان
• سفید کردن دندان یا بلیچینگ
• روکش های دندانی فول و تمام سرامیک دندان‌
• اصلاح لبخند لثه‌ای
با این روش ها رنگ، شکل، فرم، موقعیت و سایر موارد در دندان ها اصلاح می شود و لبخندی زیبا و جذاب به فرد هدیه می‌شود. نکته قابل توجه در اصلاح طراحی لبخند این است که، این درمان را تنها افرادی که دارای دندان‌های نامرتب یا خراب و شکسته، و یا بد رنگ هستند، انجام نمی دهند بلکه برای کسانی که دندان های خوب و سالم دارند نیز گاهی با تغییراتی کوچک در فرم و یا سفید کردن دندان ها می‌توان تغییر مثبت و چشمگیری را در ظاهر شخص ایجاد نمود.
اما آیا همه افراد کاندید مناسبی برای انجام این درمان های زیبایی هستند؟ آیا قبل از اقدام به انجام این درمان ها نکات خاصی را باید درنظر بگیریم؟
دکتر منصور بابایی متخصص پروتز دندان و دندان پزشکی زیبایی در مورد اصلاح طرح لبخند و بایدها و نبایدهایی که قبل از انجام این درمان ها باید درنظر بگیریم،برای ما توضیح دادند:

آریا بانو

درصدی از زیبایی چهره علاوه بر میمیک صورت، به زیبایی و تناسب دندانها و لبخند ارتباط دارد. طراحی زیبایی لبخند،در اصلاح یعنی زیباتر کردن لبخند و شامل هر نوع درمانی می شود که به منظور زیباتر کردن لبخند بکار می رود .این درمان به دلیل اینکه توسط اکثر ستاره های هالیوود انجام شده است، به لبخند هالیوودی نیز مشهور است. درصورتیکه فکر می کنید به دلیل سایز نامناسب دندان ها ، بهم ریختگی و یا رنگ نامناسب آنها، لبخندتان ظاهر زیبایی ندارد، ممکن است شما کاندید مناسبی برای انجام درمان های زیبایی جهت طراحی لبخند باشید.
برای انجام درمان های زیبایی دندانپزشکی، ابتدا لازم است به متخصص پروتز دندانی مراجعه نمایید.پزشک شما در جلسه معاینه، آناتومی دندان، لثه و فک شما را بررسی می کند تا مشکلات دهان و دندان مشخص شود.اگر لثه،خونریزی و عفونت های کوچک و عمیق داشته باشد یا دندان ها پوسیده باشند درمان آن ها در اولویت قرار خواهد گرفت. در درمانهای زیبایی توجه به این نکته ضروری است که زیبایی یک مقوله نسبی بوده و تعریف هر فرد از زیبایی با فرد دیگر متفاوت است، به عنوان مثال تعریف شما از زیبایی با همسر ، پدر، مادر یا خواهر شما تفاوت دارد. پس درصورتیکه تصمیم به انجام درمان های زیبایی دارید، ابتدا بهتر است انتظار خود شما از نتیجه درمان کاملا مشخص شود. درصورتیکه فردی هستید که نظر دیگران چون ، برای شما خیلی اهمیت دارد، شما فرد مناسبی ب رای انجام درمان های زیبایی نخواهید بود نظرات متفاوت مرتبا آرامش زندگی شما را برهم خواهند زد. مورد دیگری که در مورد درمان های زیبایی حتما باید درنظر داشته باشید؛ داشتن انتظار معقول از نتیجه درمان است. به عنوان مثال گاهی مراجعین ما عکس بازیگری را انتخاب می کنند و تمایل دارند که بعد از درمان ، شبیه عکس این بازیگر شوند که قطعا انتظار درستی از یک درمان زیبایی نیست. در طراحی لبخند، پزشک شما با در نظر گرفتن نسبت طول و عرض دندان های شما و هماهنگ کردن خطوط لثه بصورت همراستا و قرینه سعی در ایجاد یک لبخند منحصربه فرد و مختص شما دارد، که مشابه هیچ فرد دیگری نیست و قاعدتا نتیجه درمان باید نسبت به حالت قبل بیمار سنجیده شود.در این درمان نباید انتظار داشت که انسان دیگری خلق شود!!!

آریا بانو

تاکید می کنم که قبل از انجام هرگونه درمان زیبایی دندانپزشکی به این موارد توجه نمایید:
1- در طراحی لبخند، ابتدا باید پوسیدگی دندان ها رفع شود. چرا که پوسیدگی یک دندان سبب می شود تا دندان های دیگر هم آسیب ببیند. درصورتیکه سریعتر پوسیدگی دندان ها درمان شود شما هزینه کمتری برای درمان خواهید پرداخت.
2- افرادی که دندان قروچه دارند یا بهداشت دهان و دندان را رعایت نمی کنند گزینه های مناسبی برای طراحی لبخند نمی باشند.
3- اگر فردی دهن بین هستید و تمایل دارید که با کوچکترین تغییر در ظاهرتان مرتب نظر دیگران را جویا می شوید و یا نظر دیگران برای شما اهمیت دارد، شما گزینه مناسبی برای انجام درمان زیبایی از جمله طراحی لبخند نیستید.
4- گر تصمیم دارید که طراحی زیبایی لبخند را انجام دهید فقط به فاکتورهایی که برای خود شما اهمیت دارند فکر کنید یا نهایتا نظر فردی را که در زندگیتان نظر او اهمیت دارد را جویا شوید و فقط با او مشورت کنید.
5- در هنگام صحبت با پزشک خود از گفتن کلمات کلی (مثل دوست دارم نتیجه قشنگ باشد یا دوست دارم نتیجه شبیه این عکس باشد...) بپرهیزید چون در این صورت پزشک شما دقیقا متوجه خواسته شما نخواهد شد و نتیجه درمان حتی اگر زیبا باشد چون با خواسته شما فاصله دارد یک درمان شکست خورده خواهد بود.
6- با پزشکتان مشورت کنید و اصلا برای انجام درمان زیبایی عجله نکنید.
پس از در نظر گرفتن موارد بالا در صورتیکه کاندید مناسبی برای انجام درمان طراحی زیبایی لبخند هستید و تصمیم خود را برای انجام این درمان گرفته اید حتما قبل از اقدام جهت مشاوره طراحی لبخند به یک متخصص پروتز دندان و دندانپزشکی زیبایی مراجعه نمایید .درصورتیکه این درمان توسط متخصص و به درستی برای شما انجام شود مطمئن باشید تغییرات چشمگیری در زندگیتان ایجاد کرده و منافع متعددی از نظر زیبایی، سلامتی و افزایش اعتماد به نفس برای شما به همراه خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/414392/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید