آریا بانو

آخرين مطالب

دانستنیها/ وکیل پایه یک دادگستری کیست و چه وظایفی دارد؟ گوناگون

دانستنیها/ وکیل پایه یک دادگستری کیست و چه وظایفی دارد؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / ممکن است بسیاری از شما برای رسیدگی به برخی از امور حقوقی خود به وکیل نیاز پیدا کنید، اما اینکه به چه وکیلی می‌توانید اعتماد داشته و مسائل مهم حقوقی خود را به او بسپارید کار آسانی نبوده و نیازمند اطلاعات و یا تجربه می‌باشد. پیش از هر چیز بهتر است با مفهوم واژه «وکیل» آشنا شوید.
وکیل به فردی گفته می‌شود که از سوی شخص دیگری برای انجام کاری مامور می‌شود و قرارداری که طبق قوانین و حقوق مدنی بین طرفین منعقد می‌شود «وکالت» نامیده می‌شود. طرفین قرارداد منعقد شده نیز «وکیل» و «موکل» نام دارند. سوال دیگری که ممکن است در ذهن شما بوجود آید این است که وکیل پایه یک دادگستری به چه کسی گفته می‌شود؟ در ادامه با برترین‌ها همراه باشید تا به شما بگوییم وکیل پایه یک دادگستری کیست و یک وکیل پایه یک دادگستری خوب چه ویژگی‌هایی دارد.
وکیل پایه یک دادگستری کیست؟
وکیل پایه یک دادگستری کسی است که پس از گذراندن دوره لیسانس و پس از کسب مدرک در زمینه حقوق یا فقه و مبانی حقوق اسلامی، در آزمون پذیرش کارآموزی کانون وکلای دادگستری که تنها یک بار در سال برگزار می‌شود و رقابتی سخت در آن وجود دارد را پشت سر گذاشته و موفقیت در آن را بدست آورد.
پس از قبولی در آزمون، فرد باید استعلاماتی نظیر گواهی عدم اعتیاد، عدم سوء پیشینه کیفری و ... را از پزشکی قانونی و نهاد‌های امنیتی دریافت و ارائه نماید. پس از موفقیت در آزمون و ارائه استعلامات و گواهی‌های خواسته شده فرد به عنوان کارآموز وکالت شناخته می‌شود. برای اینکه فرد تبدیل به یک وکیل پایه یک دادگستری شود، باید به مدت دو سال نزد یک وکیل پایه یک دادگستری متخصص، که یه وکیل سرپرست معروف است، به عنوان کارآموز فعالیت کند و با شرکت در جلسات دادرسی در تمام زمینه‌های حقوقی تجربه و اطلاعات کسب نماید. علاوه بر این فرد کارآموز باید در جلسات آموزشی که توسط کانون وکلا یکبار در هفته برگزار می‌شوند نیز شرکت کند و همچنین در آزمون مهارت‌های کامپیوتری (icdl) نمره قبولی را کسب نماید.
در مرحله بعدی و پس از گذراندن دوره‌های گفته شده کارآموز باید در آزمونی به نام اختبار شرکت کند. فرد کارآموز می‌بایست در این آزمون، که دارای دو بخش شفاهی و کتبی می‌باشد، نمره قبولی را کسب کند. پس از کسب نمره قبولی در این آزمون فرد در مراسم سوگند یا تحلیف شرکت می‌کند و پس از سوگند یاد کردن به صورت رسمی به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته خواهد شد.
چرا وکیل پایه یک دادگستری قابل اعتماد است؟
همانطور که گفتیم برای این که یک فرد تبدیل به وکیل پایه یک دادگستری شود باید مراحل زیادی را طی کرده و در آزمون‌های متفاوتی نمره قبولی کسب کند. از همین موضوع می‌توانید نتیجه بگیرید که هرکسی نمی‌تواند به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته شود و فردی که این عنوان را کسب کند، شخصی متخصص در زمینه مسائل حقوقی به شمار می‌رود.
لزوم کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری
بی شک کمک گرفتن از افراد متخصص در هر زمینه می‌تواند تاثیر به سزایی در تسریع روند رسیدگی به مسئله و گرفتن نتیجه داشته باشد. فرد متخصص در زمینه‌های حقوقی، وکیل پایه یک دادگستری می‌باشد. کم نیستند افرادی که به دلایل مختلف از مراجعه به وکیل پایه یک دادگستری امتناع می‌ورزند و البته در پایان کار نیز از این موضوع پشیمان می‌شوند.
کمک گرفتن از وکیل پایه یک دادگستری علاوه بر اینکه فشار روحی و روانی زیادی را از روی شما برمی‌دارد، منجر به صرفه‌جویی در هزینه‌های شما و تسریع در زمان رسیدگی به مشکلات شما خواهد شد؛ لذا پیشنهاد ما به شما این است که رسیدگی به مسائل و امور کیفری و دادگاهی خود را حتما به یک وکیل پایه یک دادگستری بسپارید تا بهترین نتایج را بگیرید.
تفاوت وکیل پایه یک دادگستری با وکیل پایه دو دادگستری
اصلی‌ترین تفاوت وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در روش پذیرش آن‌ها در آزمون وکالت است. کسی که موفق به قبولی در آزم. ن وکالت کانون وکلای ایران شود به عنوان وکیل پایه یک دادگستری شناخته شده و کسی که موفق به گرفتن پذیرش از سوی قوه قضائیه شود، وکیل پایه دو دادگستری خواهد بود. کانون وکلای ایران نهادی کاملا مستقل و غیر وابسته است که پیش از انقلاب اسلامی تاسیس شده است.
پذیرش از سوی قوه قضائیه هرچند مشکلات و سختی‌های خود را دارد، ولی نسبت به آزمون کانون وکلای ایران ساده‌تر بوده و به همین خاطر درجه اعتبار آن نیز نسبت به وکیل پایه یک دادگستری پایین‌تر است.
از دیگر تفاوت‌های مهم وکیل پایه یک دادگستری و وکیل پایه دو دادگستری در توانایی پذیرش دعاوی می‌باشد. بدین صورت که وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند تمام دعاوی و تمام مراحل آن‌ها را بپذیرد در حالی که حوزه فعالیت وکیل پایه دو دادگستری محدود است.
حوزه‌های فعالیت وکیل پایه یک دادگستری
به طور کلی وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به وکالت در زمینه‌های گوناگون بپردازد و در دعاوی مختلف حضور یابد. برخی از گدعاوی مختلفی که وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در آن حضور یابد عبارتند از:
وکیل خانواده
وکیلی که در اموری مانند طلاق، مهریه، طلاق توافقی، استرداد جهیزیه، نفقه، حضانت کودکان، انحصار وراثت و ... می‌تواند راهنما باشد.
وکیل ملکی
یک وکیل پایه یک دادگستری که در زمینه‌هایی نظیر تنظیم سند رسمی، الزام به اخذ پایان کار، وقف، سرقفلی، قرارداد اجاره و ... فعالیت می‌کند.
وکیل مهاجرت
وکیلی که در امور مهاجرت می‌تواند راهنمای شما بوده و شما را از قوانین جایی که قصد مهاجرت به آن را دارید آگاه می‌سازد.
وکیل مالیاتی
برای جلوگیری از محکوم شدن به جرائم سنگین مالیاتی، می‌توانید از یک وکیل پایه یک دادگستری در زمینه مالیات کمک بگیرید.
وکیل ثبت احوال
وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند در زمینه‌های متفاوت مرتبط با ثبت احوال از جمله: تغییر نام و نام خانوادگی، حذف نام همسر از شناسنامه پس از طلاق، اخذ گواهی فوت و ... شما را راهنمایی و کمک کند.
وکیل شرکت‌ها
برای انجام اموری مانند ثبت شرکت، ضمانت نامه‌های بانکی، تشکیل پرونده مالیاتی و ... نیز می‌توانید به سراغ یک وکیل پایه یک دادگستری بروید.
وکیل چک و سفته
انجام اموری مانند رسیدگی به چک و سفته برگشتی نیز می‌تواند در حوزه فعالیت‌های یک وکیل پایه یک دادگستری باشد.
بهترین وکیل پایه یک دادگستری در تهران
اگر مشکلی کیفری برایتان پیش آمد و رسیدگی و حل کردن آن و همچنین حضور در دعاوی کیفری برایتان کاری دشوار و طاقت فرساست، پیشنهاد ما به شما این است که از بهترین وکیل پایه یک دادگستری کمک بگیرید.
بهترین وکیل پایه یک دادگستری وکیلی است که با شرافت کاری خود با تمام انرژی خود در رابطه با پرونده شما کار کند و با گذر زمان نسبت به انجام امور دچار بی تفاوتی نشود. همچنین بهترین وکیل پایه یک دادگستری باید طوری رفتار کند که اعتماد و اطمینان کافی را در موکل خود ایجاد کرده و موجب آسودگی خیال او شود.
شجاعت، جسارت و نزاکت از دیگر خصوصیات بهترین وکیل پایه یک دادگستری به حساب می‌آیند. بهتر است برای انجام امور کیفری خود به سراغ وکیلی بروید که در زمینه دعاوی کیفری شما تجربه کافی را داشته باشد و بتواند به خوبی از عهده‌ی مسائل برآید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/409187/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی

بهترین موقعیت‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر

رکوردشکنی تاریخی بایرلورکوزن و ژابی آلونسو

گل دیدنی پولیتانو به فروزینونه از تمامی زوایا

حمایت کلوپ از ستاره لیورپول

2 خبر از فیلم کوتاه؛ آخرین وضعیت «ابله» و«آخرین شیهه»

چرا غیبت بازیگران و خوانندگان در مهمانی طهماسب، لطمه‌ای به آن وارد نکرده است؟

اولین تصویر منتشر شده از اسکناس 500 هزار تومانی جدید + واکنش بانک مرکزی

خبر جدید دولت درباره حقوق امسال کارمندان و اعلام تغییرات و رقم دقیق افزایش حقوق ها

ماجرای انفجارهای شدید امروز در اصفهان و تبریز چه بود؟ + آخرین جزییات

هجدهمین شماره «همساز» با دونوازی تنبک منتشر شد

غذا دادن غواص به کوسه گرسنه!

وقتی حیوان خانگی ات یک گاو باشد!

روش تهیه ساندویچ سرد مرغ

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!