آریا بانو

آخرين مطالب

با این خوراکی ها بی حالی را فتیله پیچ کنید ! روانشناسي

با این خوراکی ها بی حالی را فتیله پیچ کنید !
  بزرگنمايي:

آریا بانو-

توصیه هایی موثر برای رفع کسالت و بی حالی بدون دارو و با خوردنی های طبیعی

بی حالم و مدام خمیازه می کشم، هر چقدر هم بخوابم تاثیری ندارد! برای رفع کسالت و بی حالی و اینکه خستگی دست از سرمان بردارد باید چند توصیه طب سنتی را در رابطه با خوردن،خوابیدن و حتی استحمام کردن را انجام دهیم.

رفع کسالت و بی حالی

بدانیم که چه بخوریم و چه زمانی بخوابیم یا حتی کی استحمام کنیم تا خستگی و کسالت همیشکی بدن رفع شود. در این بخش از سلامت نمناک تمام راههای موثر برای درمان و رفع کسالت و بی حالی را برایتان خواهیم گفت.

درمان کسالت و بی حالی

برای رفع کسالت و بی حالی چی بخوریم؟

خوردنی ها و آشامیدنی هایی که طبع سرد دارند مانند ماست، خیار و عدس باعث کسالت و خواب آلودگی می شود درحالی که به و سیب، از میوه های شادی بخشی هستند که توصیه می شود به صورت میوه تازه، مربا، خورش و آب میوه از آن ها استفاده شود.

زرده تخم مرغ عسلی، گوشت گوسفندی و نخود نیز با داشتن طبع گرم باعث افزایش جریان خون لطیف در بدن و به دنبال آن احساس نشاط و شادابی می شوند ولی تمام آنچه در لیست غذاها و خوردنی های نشاط آور خواهیم گفت این نیست و ادامه دارد.

 خوردنی های نیروزا

خوردنی های که انرژی را افزایش داده و موجب رفع کسالت و بی حالی می شود

برای اینکه به خواب آلودگی و کسالت نیمروز دچار نشوید، اولین اقدام صرف صبحانه ای با کیفیت بالاست، مقدار انرژی دریافتی در صبحانه برای خانم ها 300 تا 400 کالری و در آقایان حدود 500 کالری است. برای صبحانه این منوها پیشنهاد می شود:

1 - غذاهایی که از غلات (گندم، جو و..) تهیه شده و با شیر مصرف می شوند که البته شیر باید کم چرب باشد.

2 - کلوچه خانگی، املت، نان و پنیر کم چرب

3 - نان سبوس دار، کره بادام زمینی و موز

4 - یک لیوان آبمیوه یا یک عدد میوه تازه هم پیشنهاد خوبی است.

طب سنتی درمان کسالت و بی حالی

شما برای ادامه فعالیت در طول روز به کربوهیدرات ها احتیاج دارید؛ چون سوخت اصلی مغز و عضلات به حساب می آید. اما تحقیقات نشان می دهد افزودن پروتئین به کربوهیدرات، تمرکز را افزایش می دهد و از نظر ذهنی و جسمی احساس بهتری پیدا می کنید.

حالا ممکن است فکر کنید چون صبحانه کافی مصرف شده پس می توان از خیر ناهار گذشت یا به یک ظرف سالاد اکتفا کرد و معمولاً دلیل آن نداشتن وقت کافی یا کاهش وزن ذکر می شود. این بزرگترین اشتباه ممکن است، چون سالاد حاوی پروتئین نیست و افت انرژی و کسالت در بعد از ظهر به سراغتان می آید. اگر هم مایلید برای ناهار سالاد میل کنید، حتماً در آن از تخم مرغ، حبوبات یا مرغ خرد شده استفاده کنید.

برای ناهار از غذاهای پرچرب بپرهیزید؛ چون مدت زیادی در دستگاه گوارش می مانند تا هضم شوند و احساس پُری به شما دست می دهد. این غذاها اگرچه پرکالری هستند اما باز هم حس می کنید انرژی کافی ندارید چون آنقدر حس پُری و سنگینی آنها زیاد است که شما را کسل و بی حال می کند.

 مضرات غذای چرب

برای رفع کسالت و بی حالی میوه های قرمز رنگ بخورید

میوه هایی بارنگ قرمز در بین میوه ها از خواص ویژه ای برخوردارند که از جمله سلامت قلب و افزایش توانایی مغز برخی از این خاصیت های بی نظیر است. یکی از این میوه های قرمز رنگ آلو است که می توان آن را معدنی از خواص و ویژگی دانست که به برخی از آنها در این بخش اشاره می شود.

آلو دارای طبع خنک و مقدار زیادی قند و هیدرات کربن دارد و خواص زیادی دارد؛ سرشار از ویتامین های A , B , C و آهن و کاروتن است. همچنین، مقوی برای ورزشکاران و دارای فسفر، کلسیم، پتاسیم و پروتئین است.

 فواید میوه ها

برای رفع کسالت و بی حالی شکلات بخورید

شکلات میزان سروتونین و اندروفین خون را زیاد می کند و این دو هورمون باعث شادمانی می شود. سعی کنید گاهی شکلات بخورید، تا این احساس در شما تقویت شود. زنان به خوردن شکلات علاقه مند هستند، زیرا تحقیقات نشان داده که شکلات باعث می شود حالات و روحیات افراد تغییر کند.

شکلات برای بی حالی

توصیه های طب سنتی برای رفع کسالت و بی حالی

 رفع کسالت و بی حالی با خواب کافی و با کیفیت:

در طب سنتی کیفیت خواب وبیداری افراد متناسب با سن، موقعیت، مزاج و جنس افراد تعریف می شود؛ برای مثال جوانی که می خواهد روز بانشاطی را سپری کند باید حداقل شش ساعت خواب شبانه مفید داشته باشد.

دقت داشته باشید که با کیفیت ترین خواب مربوط به ساعات 9 شب الی 1 نیمه شب است، به طوری که جالب است بدانید هر یک ساعت خواب در این ساعات معادل دو ساعت خواب بعد از نیمه شب است.

خواب برای رفع کسالت

ورزش مهم ترین توصیه برای رفع کسالت و بی حالی:

فعالیت حرکتی منظم مثلاً سه روز در هفته، هر بار 20 دقیقه پیاده روی باعث افزایش کیفیت زندگی و پیش گیری از ابتلا به انواع بیماری ها می شود.

رفع کسالت و بی حالی با ازدواج به موقع:

ازدواج به موقع و داشتن روابط زناشویی سالم و متعادل باعث افزایش نشاط و شادابی می شود و بالا رفتن سن ازدواج و افراط وتفریط در رابطه جنسی موجب کسالت و افسردگی می شود.

فواید ازدواج برای بیحالی

رفع و درمان کسالت و بی حالی با استحمام مناسب:

حمام کنید ، بعد از شنا کردن در دریا احساس جوانی می کنید. برای این که احساس طراوت را در روزها و شب های پاییزی پیدا کنید کافی است یک فنجان نمک داخل وان حمام بریزید و آن را با آب گرم پر کنید. با شمع های معطری که در کنار وان می گذارید، آرامش خاصی پیدا خواهید کرد.

استشمام رایحه های شادی آفرین بخاطر رفع کسالت و بی حالی:

رایحه های شادی آفرین رفع کسالت و بی حالی می کنند. بعضی از بوها برای تغییر احساس انسان شامل:گل رز، بابونه، شمعدانی معطر، لیمو و بالنگ هستند. این رایحه ها را به عنوان خوشبو کننده و معطرکننده هوا و فضا مورد استفاده قرار دهید.

رایحه خوش با شادی



نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

تولید بتن کم کربن با تقویت‌کننده‌های شبکه پلیمری که استحکام بالایی دارد

فضانورد ناسا با ماسک آماده بازگشت به زمین است!

مشکلاتی که گیاهان دارویی برای کلیه‌ها ایجاد می‌کنند

بانداژی که سرطان پوست را از بین می برد

ساخت اولین نمونه نسل سوم واکسن کرونا در کشور

نشانگرهای ژنتیکی که به درمان بهتر سرطان پروستات کمک می‌کنند

کرونا احتمالا به یک بیماری بومی تبدیل می‌شود

تولید واکسن نوترکیب کرونا در سال آینده/ واکسنی برای پیشگیری از کووید 19 و سرخک

مشکلات سلامت دوران نوزادی و احتمال ابتلا به اوتیسم و بیش فعالی

ماهواره شوالیه سیاه؛ فضاپیمایی در مدار زمین که ساخته دست بشر نیست !

کرونا در بدن شماست اگر این 2 رایحه را متوجه نمی‌شوید!

کشف چهارمین غده بزاقی در مغز

تاثیر سن مادر بر زمان رویش دندان فرزند

تغییر پلی آف لیگ برتر بسکتبال با اجرای تعهدات مالی تیم‌ها

تاریخ آغاز لیگ برتر فوتبال تغییر کرد

فکری هم مجیدی شد؛ کپی از روی دست استرا

چرا پول شفر به حساب کرواسی واریز شد؟

کریمی در آستانه توافق با استقلال

غیبت سه ملی پوش پرسپولیس در تمرین امروز

ترافیک احتمالی در سمت چپ خط دفاعی استقلال

جزئیات قهر گل‌محمدی و پیروانی در قطر

استقلال میلیچ و نادری را با هم می خواهد

مورد مشکوک تست کرونا در کشتی فرنگی منفی شد

منصوریان: فضای واقعی، مطالب شما خبرنگاران است

لیگ قهرمانان اروپا 36 تیمی می‌شود؟

ضربه کرنر تماشایی بازیکن تیم ای‌اف‌سی اوکوود

واکنش گلایه آمیز سعید آذری به تجمعات هواداران مقابل مجلس

حضور طارمی در لیست پورتو مقابل منچسترسیتی

مسی چگونه میلیاردر شد؟

کاپیتان استقلال به شروع لیگ بیستم می‌رسد

تصویری از سفر طارمی به منچستر

وقتی پسر یحیی در تیم ملی گلر شد

پایان قرنطینه صمد نیکخواه بهرامی، کاپیتان تیم ملی بسکتبال

علیپور: نتایج لیگ خارج از زمین رقم نمی‌خورد

تصاویری از تمرین امروز پرسپولیس

بازیکن 8 میلیاردی مورد نظر علی پروین چه کسی است؟

نشست دراگان اسکوچیچ و محرم نویدکیا

بازگشت 2 ملی‌پوش پرسپولیس در روز تمرین سبک سرخپوشان

واکنش IOC به گزارش حمله سایبری روسیه

آغاز پخش لیگ قهرمانان اروپا در تلویزیون

سوپراستارهای تراکتور پا به توپ شدند

روسیه حملات سایبری علیه المپیک توکیو را رد کرد

نعمتی: از ترکیه پیشنهاد دارم

تصاویری از تمرین امروز استقلال در سالن وزنه

محسن ربیع‌خواه در راه اصفهان

روحیه دادن رونالدو از قرنطینه به یوونتوسی‌ها

واکنش یوفا به شایعه افزایش تیم‌های مرحله گروهی لیگ قهرمانان

سامره: تستم مثبت شد اما علائم خاصی ندارم

درخواست عجیب از فلینیِ استقلال

رسول‌پناه پاسخ خبرنگاران را نداد!