آریا بانو

آخرين مطالب

اعلام ویژه برنامه های هفته فرهنگی دفاع مقدس در کیش منطقه آزاد کیش

اعلام ویژه برنامه های هفته فرهنگی دفاع مقدس در کیش
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برنامه های گرامی داشت هفته دفاع مقدس در جزیره کیش با شعار« سپید صلح، آبی آرامش» برگزار می شود.

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در این نشست که با حضور جمعی از خبرنگاران جزیره کیش برگزار شد، رضا اردلان مدیر فرهنگی آموزشی معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به حمله ناجوانمردانه و غافل گیرانه رژیم بعثی عراق به ایران گفت:در حالی جمهوری اسلامی ایران مورد هجوم دشمن قرار گرفت که سالهای نخست تولد خود را سپری می کرد و در شرایط مناسبی از نظر توان نظامی قرار نداشت.
وی افزود: در چنین شرایطی ملت ایران غیورانه در برابر دشمنان ایستاد و با رشادت و شجاعتی که آحاد مردم از قشرها و اقوام مختلف در سراسر ایران اسلامی از خود نشان دادند به پیروزی رسیدند.
مدیرفرهنگی و آموزشی معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه در یادآوری خاطرات دفاع مقدس عبرت های فراوانی وجود دارد که می تواند برای امروز و آینده رونق و اقتدار کشور مثمر ثمر باشد افزود: رشادت های دلیرمردان رزمنده دفاع مقدس، کشور را بیمه کرد و امروز اگر بدخواهان توان مقابله با کشور ما را ندارند و با وجود تمامی تحریم ها و فشارهای مختلف که از سوی دشمنان به ما وارد می شود همچنان ایستاده ایم حاصل همان تلاش ها و رشادت هاست.
وی با تاکید بر اینکه بزرگداشت و بیان خاطرات دفاع مقدس می تواند برای نسل های جوان که شاهد روزهای جنگ نبودند از جذابیت های بالایی برخوردار باشد ابراز کرد: این خاطرات و یادآوری ها می تواند الگویی برای جوانان باشد.
رضا اردلان استفاده بهینه از تبلیغات و عرصه رسانه برای معرفی دفاع مقدس و جلب مشارکت نهادهای عمومی و اقشار مردم را از جمله اهداف گرامی داشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: ترویج فرهنگ ارزشی، اخلاقی و معرفی سبک زندگی شهدا و رزمندگان، همچنین استفاده از دستاوردهای دفاع مقدس و ترویج آن با بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی به ویژه با توجه به شیوع بیماری کرونا از دیگر اهداف این برنامه است.
مدیرفرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش در تبیین ویژه برنامه های هفته دفاع مقدس به همکاری سازمان و موسسه فرهنگی هنری و رسانه های آوای کیش اشاره کرد و افزود: برای سومین سال است که این رویداد بزرگ با همکاری مجموعه فرهنگی ،هنری، رسانه ای آوای کیش به صورت مدون و منسجم برگزار می شود.
وی از افتتاح نمایشگاه عکس دفاع مقدس به عنوان نخستین برنامه گرامی داشت این هفته با حضور مسئولان نام برد و افزود: ویژه برنامه های بزرگداشت هفته دفاع مقدس با افتتاح نمایشگاه عکس که از 31 شهریور تا 6 مهرماه ادامه خواهد داشت،آغاز می شود
به گفته وی، شب عکاسان دفاع مقدس دوشنبه 31 شهریور با حضور استاد محمد حسین حیدری، سید عباس میرهاشمی و استاد محسن راستانی و با اجرای عباس دوست قرین برگزار خواهد شد. شب شعر دفاع مقدس روز سه شنبه اول مهرماه 99 با حضور صابر سعدی پور، عبدالجبار کاکایی و مصطفی محدثی خراسانی از شاعران سرشناس و به نام کشور با اجرای مرضیه فرمانی از دیگر برنامه های این هفته به گفته مدیر فرهنگی آموزشی سازمان منطقه آزاد کیش است.
وی با اشاره اجرای نمایش دستهایت کو مم حسن به عنوان یکی از برنامه های ویژه هفته دفاع مقدس با حضور یازده تن از هنرمندان عرصه تئاتر افزود: این نمایش برنده سی و هشتمین جشنواره تئاتر فجر و برنده 9 تندیس از جشنواره فتح و دعوت شده به جشنواره بین المللی تئاتر روسیه در سپتامبر 2020 است که در روز چهارشنبه دوم مهر ماه 99 در مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش به نمایش گذاشته خواهد شد. شب خاطره دفاع مقدس با حضور پنج شنبه سوم مهر99 با حضور عبدالحسن برزیده رزمنده و کارگردان سینما و سردار مکی یازع رزمنده و راوی دفاع مقدس با اجرای منصور ضابطیان همچنین همایش نقش زنان دردفاع مقدس در روز جمعه 4 مهر با حضور بهناز ضرابی زاده نویسنده دفاع مقدس، زهرا حمیدی فرد، رزمنده و راوی دفاع مقدس، شهدخت پور ابراهیم مدیرپروژه ملی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس با اجرای مریم ربانی از دیگر بخش هایی است که اردلان به آن اشاره کرد و افزود: اکران فیلم سینمایی 23 نفر، فیلم تحسین شده توسط سردار سلیمانی در شامگاه شنبه 5 مهر ماه در مرکز همایش های بین المللی کیش با حضور عوامل فیلم در شب فیلم دفاع مقدس ساعت 19.30 از دیگر برنامه های در نظر گرفته شده برای گرامی داشت هفته دفاع مقدس است.
اردلان با اشاره به برگزاری ویژه برنامه سالروز شکست حصر آبادان در روز یکشنبه 6 مهرماه و آخرین روز از هفته دفاع مقدس با حضور مدیران ارشد سازمان منطه آزاد کیش، نهادهای نظامی و انتظامی، نویسندگان و راویان دفاع مقدس، خانواده های شهدا، جانبازان، ایثارگران، سرداران دفاع مقدس و با اجرای محمدرحمان نظام اسلامی از برگزاری برنامه های جنبی و حاشیه ای همچون برگزاری نمایشهای برگزیده خیابانی سرو مجنون به نویسندگی مهرداد ایاز و کارگردانی مارال علی مرادی و سمفونی میگ ها به نویسندگی و کارگردانی بهنام کاوه خبرداد و افزود: نمایش های خیابانی با توجه به شرایط کنونی در نقاطی از جزیره که امکان نمایش داشته باشند از 31 شهریور تا 6 مهر ماه اجرا می شود.
وی خاطر نشان کرد: در اجرای این نمایش ها از ظرفیت هنرمندان جزیره کیش نیز استفاده شده است.
عالمه خسروی رئیس اداره امور زنان کیش نیز در این مراسم با اشاره به اینکه در برنامه های سال های گذشته از توجه به ظرفیت های بانوان همچنین نقش و حضور آنان در دفاع مقدس کمتر گفته شده بود که با هماهنگی های صورت گرفته با معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان و ستاد برگزاری بزرگداشت هفته دفاع مقدس برنامه های ویژه ای به لیست برنامه ها افزوده شد که نمایشگاه عکس از 90 تابلو از حماسه آفرینی بانوان در دفاع مقدس و همایش نقش زنان در دفاع مقدس با حضور مدیر پروژه ملی نقش زنان در انقلاب و دفاع مقدس برگزار خواهد شد.
بابک عامل دبیر اجرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس نیز در این مراسم با تقدیر از همکاری و تعامل معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش در برگزاری آیین هفته دفاع مقدس در جزیره کیش افزوده شدن بخش بانوان را از مواردی عنوان کرد که در برنامه های سال های گذشته خلاء آن به خوبی مشهود بود و با همکاری امورزنان سازمان منطقه آزاد کیش و اجرای برنامه های متنوع در این حوزه امسال این خلاء به شایستگی پر شده است.
وی با اشاره به انتخاب شعار « سپید صلح ، آبی آرامش » به عنوان شعار بزرگداشت هفته دفاع مقدس تاکید کرد: برای برگزاری هر چه بهتر این مراسم در مدت یک هفته بیش از 50 نفر اعم از کادر اجرایی و میهمانان در تلاش هستند که با وجود شرایط شیوع ویروس کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی کاری سخت است اما سعی کرده ایم با همه مشکلات از غنا و ارزش های برنامه های هفته دفاع مقدس چیزی کم نشود.
دبیر اجرایی بزرگداشت هفته دفاع مقدس همچنین به رونمایی از تندیس حاج قاسم سلیمانی در روز شکست حصر آبادان با حضور مسئولان شرکت عمران، آب و خدمات کیش خبرداد. وی با اشاره به وجود تیم خبری کامل جهت اطلاع رسانی و انتشار اخبار رویدادهای متنوع آیین های بزرگداشت هفته دفاع مقدس در طول این هفته خاطر نشان کرد: در این هفته ویدئوهایی از رزمندگان به ویژه رزمندگان حاضر در مراسم های ذکر شده منتشر خواهد شد که به جرأت می توان گفت، تاکنون منتشر نشده و حتی میهمانان برنامه هم از آن ها اطلاع ندارند و آن ها را ندیده اند. 31 شهریور تا 6 مهرماه در تقویم جمهوری اسلامی ایران به مناسبت گرامی داشت یا و خاطره 8 سال مقاومت در برابر استکبار جهانی و شهادت بسیاری از دلیرمردان ایران اسلامی در راه حراست از کیان انقلاب اسلامی و خاک ایران به نام هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/407424/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سلفی جدید نفیسه روشن از برادر و زن برادرش / چقدر این عروس تازه وارد خوشتیپ و مهربونه

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

گوناگون/ گورهای شگفت‌آور

سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه

بزرگترین آبشار جهان در جنگل بارانی گویان

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

رول خرما دارچین یک عصرانه خوشمزه

عوارض آنتی هیستامین ها کم شد!

کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

جواد خیابانی: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

مگه تو کلئوپاترایی انقدر عروسیت طول می‌کشه!

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رونمایی از لباس عروس ساده و شیک سوگل خلیق با تور گیپور زیبا / چقدر لباس عروس بشون میاد

«مجنون آن لیلی» به تالار حافظ می‌آید

بی خانمانی هزاران نفر از ساکنان کنیا در اثر جاری شدن سیل

عیدی رئیس سازمان سنجش به متقاضیان نوبت دوم کنکور

آماری از تعداد معتادان متجاهر در پایتخت

حرکت عجیب راننده که سبب حادثه شد

صحنه ای باورنکردنی از تلاش روباه قطبی برای بازی با جغد برفی

روش تهیه یک مزه ترکی برای مهمانی ها

سینوزیت آلرژیک چیست؟

سینوزیت آلرژیک در کودکان شایع تر است

صدای زمین را بشنوید

می رود این روزها گل می دهد لبخند ها

امباپه فصل بعد با رئال قهرمان اروپا می‌شود

فشار شدید روی آنچلوتی

آغاز نیمه نهایی با جدال مدافع قهرمانی و پرافتخارترین تیم

ستاره سیتی: فقط یک تیم در زمین دیدم

ایجنت ناگلزمان: بله، با بایرن در حال مذاکره‌ایم

پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

پاسخ عجیب رئال؛ مصدومان ما در حال رقصند!

برنده دعوای تن‌هاخ و ستاره جنجالی مشخص شد

میراث ماندگار کیومرث پوراحمد چیست؟

فکر کن بچه ات صبح باهات صبحانه بخوره بره دیگه هیچ وقت برنگرده

خیلی درد داره اگه پدر نباشه

تنها دلخوشیم شده لذت بردن از لذت دیگران

پارازیت و تورم کار ایناست؟!

میم مثل ماه، میم مثل مادر

نماینده مشهد در مجلس هفتم خطاب به دیگر نمایندگان: سیگار نکشید