آریا بانو

آخرين مطالب

8 دمنوش گیاهی برای کسانی که سردرد عصبی می‌شوند پزشکي

8 دمنوش گیاهی برای کسانی که سردرد عصبی می‌شوند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بلاگ کرفس / سردرد عصبی از جمله بیماری‌هایی است که هر کسی در زندگی آن را بارها تجربه می‌کند. دلایل زیادی وجود دارد که باعث سردرد می‌شود. کم‌آبی بدن، نرسیدن کافئین به بدن، بی‌خوابی، افت قند خون و … مهم‌ترین دلایل ابتلا به این بیماری است. چندین دمنوش گیاهی برای سردرد عصبی وجود دارد که حتی برای بیماران میگرنی هم کارساز است. در ادامه قصد داریم به معرفی این دمنوش‌های مؤثر بپردازیم.
مصرف دمنوش نعناع
یک معجون گیاهی برای سردرد عصبی درست کردن نعناع فلفلی است. این گیاه قرن‌هاست که توسط بسیاری از کشورها برای درمان برخی از امراض استفاده می‌شود. نعناع به هضم غذا کمک می‌کند و می‌تواند به درمان سردرد هم کمک کند. برای این کار برگ‌های تازه نعناع را با آب جوش به مدت 10 دقیقه دم کنید. همچنین می‌توانید برگ نعناع را به چای خود اضافه کنید. با این کار طعم چای هم بهتر می‌شود.
اگر روغن نعناع را مصرف کنید، تاثیر بیشتری در درمان سردرد عصبی دارد. حتی زدن روغن نعناع به قسمت پیشانی و شقیقه‌ها به مدت 10 دقیقه در کاهش درد میگرن و حالت تعوع تاثیر دارد.

آریا بانو


استفاده از عصاره پوست بید
یک دمنوش گیاهی برای سردرد عصبی مصرف عصاره پوست بید است. شاید تعجب کنید اما از این گیاه برای تولید داروی آسپرین استفاده می‌شود. عصاره پوست بید حاوی ماده ضدالتهابی به نام سالیسین است که یک آنتی‌اکسیدان محسوب می‌شود. مصرف عصاره این گیاه به کاهش سردرد کمک زیادی می‌کند. شما می‌توانید این گیاه را به صورت خوراکی و بدون ترکیب با آب مصرف کنید.
زنجبیل دمنوش گیاهی درمان سردرد
زنجبیل از جمله گیاهان گرمی است که بیش از 2000 هزار سال است که در طب سنتی چین مصرف می‌شود. همچنین در داروهای هندی‌ها و عرب‌ها هم زنجبیل مصرف زیادی دارد. در بین ایرانی‌ها زنجبیل به عنوان یک ادویه و گیاه معطر محسوب می‌شود.
در بین ایرانی‌ها هم زنجبیل یک معجون گیاهی برای سردرد است. مصرف دمنوش این گیاه به کاهش سردردهای عصبی، دل درد، حالت تهوع، درمان آرتروز، برطرف کردن علائم سرماخوردگی و آنفولانزا و رفع مشکلات عصبی کمک می‌کند. براساس تحقیقات صورت گرفته، زنجبیل هاصیت ضد التهابی و ضد ویروسی دارد. به ضد قارچ و ضد باکتری به خوبی اثبات شده است. مصرف آن می‌تواند سردرد شما را تسکین دهد.
مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار
گاهی اوقات سردردهای شما ممکن است به دلیل کمبود کافئین در بدن ایجاد شود. کافئین یک ماده اعتیاد‌آور است که نخوردن آن باعث بروز سردرد می‌شود. مثلا اگر به خوردن قهوه، نسکافه و یا چای عادت دارید، بدن شما به کافئین نیاز شدید پیدا می‌کند. به طوری که اگر یک روز این نوشیدنی‌ها را مصرف نکنید، دچار سردردهای شدید می‌شوید.
چای سبز، چای سیاه، قهوه و کاکائو حاوی مقادیر بالایی از کافئین هستند. تحقیقات علمی نشان می‌دهد مصرف نوشیدنی‌های کافئین‌دار به درمان سردرد، فشارخون بالا، برطرف کردن مشکلات معده و افزایش جریان خون کمک زیادی می‌کند.

آریا بانو


دمنوش بابونه را فراموش نکنید
یک دمنوش گیاهی برای سردرد عصبی با بابونه تهیه می‌شود. حتما می‌دانید که بابونه یک گیاه دارویی محسوب می‌شود. مصرف دمنوش بابونه می‌تواند به بهبود خواب، رفع نارحتی‌های معده و اسپاسم عضلانی کمک کند. وقتی دچار سردردهای عصبی هستید، استراحت کردن تقریباً غیرممکن است. بهترین کاری که باید در این زمان انجام دهید، مصرف دمنوش بابونه برای تسکین سردرد است.
مصرف چای سبز
یک معجون گیاهی برای سردرد چای سبز است. این گیاه به دلیل داشتن کافئین می‌تواند سردرد شما را تسکین دهد. در واقع خاصیت چای سبز همانند قهوه و چای سیاه است و به دلیل داشتن کافئین در تسکین سردرد تاثیر دارد. کافیست در زمان سردرد یک فنجان دمنوش چای سبز را میل کنید.
مصرف دانه گشنیز برای تسکین سردرد
دانه گشنیز هم می‌تواند بهترین دمنوش گیاهی برای سردرد باشد. این گیاه بیش از 7 هزار سال است که در آسیای جنوب شرقی برای درمان برخی از بیماری‌ها مصرف می شود. دانه‌های گشنیز به درمان آلرژی، دیابت و حتی سردردهای عصبی کمک می‌کنند. در طب سنتی آیورودا از گشنیز برای رفع فشار سینوس و سردرد استفاده می‌شود.
شما می‌توانید پودر دانه‌های گشنیز را داخل آب جوش بریزید. سپس یک پتوی روی خودتان بیندازید و بخار آن را استنشاق کنید. با این روش سردرد شما بهبود می‌یابد. همچنین می‌توانید پودر دانه‌های گشنیز را در آب جوش به مدت 10 دقیقه دم و سپس میل کنید.

آریا بانو


استفاده از روغن اسطوخودوس
یک معجون گیاهی برای سردرد استفاده از روغن اسطوخودوس است. این گیاه بوی شیرین و مطبوعی دارد. به همین دلیل در صنایع عطرسازی از آن استفاده می‌شود. اسطوخودوس بومی مناطق کوهستانی در مدیترانه است. در مصر باستان از آن برای مومیایی کردن استفاده می‌کردند.
به هر حال اکنون این گیاه خاصیت ضدمیکروبی دارد و می‌تواند برای درمان سردرد عصبی مورد استفاده قرار بگیرد. شما می‌توانید روغن اسطوخودوس را به ناحیه پیشانی و شقیقه‌ها بمالید. بعد از چند دقیقه درد شما تسکین می‌یابد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/407056/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

وقتی زنبور محو شهد گل ها می شود

دره خزینه یکی از دره‌های زیبا و شگفت‌انگیز استان لرستان

صحنه هایی دیدنی از خانواده خرس های قطبی

اخترشناسان پرجرم‌ترین سیاه‌چاله ستاره‌ای کهکشان راه شیری را کشف کردند

شعرخوانی زیبا از هوشنگ ابتهاج

مقایسه گل‌ها و مهارت‌های وینیسیوس و یامال

تاریخ بازگشت بارسلونا به نوکمپ مشخص شد

رقابت جدید و جذاب پرسپولیس و استقلال

پرسپولیس امروز به مصاف پیکان می‌رود

4 ستاره در لیست فروش آرسنال

مروری بر گل‌ها و مهارت‌های برتر رونالدو نازاریو در اینتر

گرم کردن جالب مارادونا پیش از بازی مقابل بایرن مونیخ

حرکت منشوری دانیال اسماعیلی‌فر پس از گلزنی به نفت آبادان

رئیسی‌کیا: وضعیت واگذاری با دهه پیش متفاوت است

کنایه مدافع ذوب‌آهن به پنالتی سپاهان!

بازیگر سفارشی که کارگردان رو تحقیر میکنه!

شبکه های اجتماعی و تاثیر آن بر صنعت موسیقی

ترافیک سنگین در جاده کرج - چالوس

شور و شادی مردم اصفهان با اجرای سرود ای ایران در کنار زاینده رود

4 گوشه دنیا/ بزرگترین مارِ تاریخ طبیعت کشف شد

مهارت شگفت‌انگیز جانی دپ در کشیدن نقاشی

کاپ‌کیک شکلاتی بدون فر و همزن

اگر این نشانه های ساده را دارید سلامتی تان به خطر افتاده است!

چطور با خودشیفته‌ها رفتار کنیم؟

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید