آریا بانو

آخرين مطالب

شهرخودرویی‌های بدون صلابت! ورزشي

شهرخودرویی‌های بدون صلابت!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / تیم فوتبال شهرخودرو با شکست در هفته چهارم لیگ قهرمانان آسیا به طور رسمی از گردونه مسابقات حذف شد. شهرخودرویی‌ها در 4 بازی مرحله گروهی لیگ آسیا که به میدان رفتند، نتوانستند از اعتبار خود دفاع کنند و تمام بازی‌ها را واگذار کردند که در این چند روز اخیر با انتقادهای زیادی نیز از سوی هواداران و علاقه‌مندان مشهدی هم روبه‌رو بودند. عنابی‌پوشان مشهدی 2 بازی اول خود در لیگ آسیا مقابل تیم‌های سخت و قلدر آسیایی یعنی الهلال عربستان و پاختاکور ازبکستان با شکست مواجه شدند. همچنین 2 بازی دیگر آن‌ها که طی چند روز اخیر برابر شباب الاهلی هم برگزار شد با شکست همراه بود. این شکست‌ها در حالی رقم خورده که حتی گل زده هم نداشتند و این نشان می‌دهد که در امر گلزنی ضعف دارند. هرچند 2 بازی سخت مقابل تیم‌های سرشناس آسیا همچون الهلال و پاختاکور دارند که بعید به نظر می‌رسد بتوانند امتیازی کسب کنند اما فوتبال قابل پیش‌بینی نیست و شاگردان رحمتی در 2 دیدار پیش ‌رو هنوز فرصت دارند تا شایستگی‌های خود را به همگان اثبات کنند تا با دست پر به ایران برگردند. شهرخودرو قبل از اعزام به بازی‌های لیگ آسیا دچار تغییرات زیادی شد و با وجود این‌که بازیکنان جدیدی هم در نقل‌وانتقالات تابستانی جذب کرده اما با توجه به محرومیت، نتوانست از این بازیکنان در رقابت‌های آسیایی بهره‌مند شود و به نوعی با بازیکنان قدیمی خود به میدان رفت که بدترین نتایج را هم تاکنون در بین 4 نماینده ایرانی در لیگ آسیا کسب کرده است. حتی 2 بازیکن خوب خود میلاد سرلک و محمدحسین مرادمند را هم از دست داد و نتوانست از وجود این 2 بازیکن بهره‌مند شود. اما به هر حال این تیم مشهدی با صفر امتیاز در قعر جدول گروه B قرار دارد. آن‌ها 7 بار دروازه‌شان باز شده و هیچ گلی هم به ثمر نرسانده‌اند تا از این حیث بدترین تیم منطقه غرب باشند.
زور بردن ندارد
شهرخودرو در فصل هجدهم با هدایت یحیی گل‌محمدی به تیمی تبدیل شده بود که توانست برای اولین بار در فوتبال خراسان تاریخ‌سازی کند و سهمیه لیگ آسیا را به دست آورد. بازی‌های تماشاگرپسند و مالکانه شهرخودرویی‌ها باعث شد تا پدیده لیگ لقب بگیرند و با وجود این‌که بازیکنان چهره و مشهوری هم کنار تیم نبودند اما جزو بهترین تیم‌ها بودند و جایگاه خوبی بین هواداران مشهدی پیدا کرده بودند. شرایط به گونه‌ای بود که تیم مشهدی در هر بازی خانگی بیشترین تماشاگر را داشت و حتی در کل کشور هم زبانزد بود. اما متاسفانه تیمی که زمانی فوتبال زیبایی را به نمایش می‌گذاشت، حالا به تیمی تبدیل شده که در بازی‌های اخیر زور بردن را هم نداشت. خیلی از پیشکسوتان و علاقه‌مندان از آینده این تیم احساس خطر می‌کنند و نگران نماینده فوتبال استان هستند. شهرخودرویی‌ها در 2 بازی اخیر مقابل شباب الاهلی با وجود این‌که سعی داشتند فوتبال مالکانه‌ای داشته باشند و تعداد پاس‌های صحیح زیادی هم داشتند اما متاسفانه در امر گلزنی ضعیف بودند و بیشتر به دنبال اتفاقات خاصی برای رسیدن به گل بودند. همچنین تاکتیک و برنامه خاصی برای پیروزی نداشتند و به دنبال خطا و زدن ضربات ایستگاهی بودند. البته به گفته مربیان شهرخودرو درست است تمام داشته‌هایشان همین بوده و قدرت مانور زیادی نداشتند ولی انتظار از شهرخودرو خیلی بیشتر از وضعیت فعلی است و کادر فنی باید این را بداند که روی نیمکت تیمی نشسته‌اند که با بازیکنان جوان و گمنام توانسته سهمیه آسیا کسب کند. حتی فصل گذشته هم این استعداد را داشتند که برای دومین بار سهمیه بگیرند ولی تغییر و تحولات زیاد باعث شد تا تیم خوب شهرخودرو بیشتر درگیر مسائل حاشیه‌ای باشد تا فنی. به هر حال این عملکرد ضعیف در تاریخ فوتبال خراسان رضوی با نام شهرخودرو ثبت شده و آیندگان نیز در تحلیل‌های خود شهرخودرو را با نتایج ضعیف یاد می‌کنند و کاری به این ندارند که بازیکن داشتند یا نه.
گذرگاه سخت
تیم شهرخودرو دیگر آن صلابت همیشگی را ندارد. اتفاقاتی که در یک سال اخیر در داخل باشگاه رخ داد حاصل تصمیم‌های عجولانه و بدون ‌کارشناسی بوده که خیلی از پیشکسوتان و کارشناسان از آینده این تیم در فصل جدید لیگ برتر احساس خطر می‌کنند. در یک سال اخیر تعویض‌های پیاپی کادر فنی و فروختن بازیکنان کلیدی تیم باعث شده که شهرخودرو از شرایط آرمانی خود فاصله بگیرد. هرچند تاکنون هواداران صبوری کردند و از حمایت‌های خود دریغ نکردند اما ترس از این است که روزی فرا برسد و هواداران و علاقه‌مندان مشهدی دیگر شهرخودرو را به عنوان تیم محبوب خود ندانند. درست است مالک باشگاه با هزینه شخصی تیمداری می‌کند که جای تقدیر دارد اما فراموش نکند که شهرخودرو پسوند خراسان را هم در کنار خود دارد؛ خراسانی که سهم بسزایی در فوتبال کشور داشته و دارد و نباید به این راحتی با آبرو و اعتبار فوتبال خراسان بازی شود. این روزها شاهد این هستیم که شهرخودرو صرفا به محلی برای درآمدزایی تبدیل شده و با فروختن بازیکنان میلیاردی، بازیکن‌هایی جوان را به خدمت گرفته و قطعا سیدمهدی رحمتی در فصل جدید لیگ برتر چالش بزرگی با شهرخودرو خواهد داشت که امیدواریم از این گذرگاه سخت به خوشی عبور کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/405750/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط

رفتار حرفه ای چیست؟ چگونه رفتار حرفه ای داشته باشیم

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟

سندرم قلب شکسته چیست؟ علل و علائم و درمان آن

دروغگویی پاتولوژیک چیست؟ علائم و درمان آن

ترس از سگ یا سگ هراسی چیست و چگونه درمان می شود؟

صدابیزاری یا میسوفونیا چیست و چگونه درمان می شود؟