آریا بانو

آخرين مطالب

پاسخ‌های کلی آرسن ونگر به سوالات مربیان ایرانی! ورزشي

پاسخ‌های کلی آرسن ونگر به سوالات مربیان ایرانی!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی / حسین عبدی می‌گوید «وبینار آرسن ونگر اتفاق خوبی بود اما بهتر است این وبینارها با موضوع مشخصی برگزار شود تا به جزئیات بیشتری پرداخته شود».
برگزاری وبینار تخصصی فوتبال با حضور آرسن ونگر برای بیش از 500 نفر از مربیان ایرانی، تجربه متفاوتی به حساب می‌آمد که روز چهارشنبه هفته گذشته انجام شد. ونگر به طرح برخی موضوعات کلی پرداخت و تعدادی از مربیان داوطلب، سؤالاتی را از او مطرح کردند. این کلی‌گویی و نبودن محوری کلی برای طرح موارد مختلف باعث شد که مواردی مطرح شود در زمینه بهتر شدن وبینارهای این چنینی. مواردی مثل مطرح شدن سؤالات جزئی که بتواند بحث‌های مطرح شده را در مسیرهای بهتری هدایت کند.
حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران، یکی از افرادی است که در این وبینار شرکت داشته و درباره مطالب مطرح شده در وبینار به خبرنگار ایران ورزشی می‌گوید: « ببینید برگزاری این وبینار به طور کلی اقدام خوبی بود. باید به این نکته اشراف داشت که مطرح کردن همه مسائل در یکی، دو ساعت کار سختی است و نمی‌توان در یک وبینار دو ساعته، وارد جزئیات برخی مفاهیم شد چون مفاهیم متفرقه زیاد است. موضوع خاصی برای وبینار مشخص نشده است و اگر مدرس بخواهد وارد جزئیات شود، بحث پراکنده می‌شود. درست است که مفاهیم مطرح شده در این وبینار بسیار کلی بود اما شروع این حرکت در مجموع اتفاق خوبی به حساب می‌آید.»
عبدی در بخش دیگری از صحبت‌هایش درباره آن‌چه می‌تواند اثرگذاری وبینارهای این‌چنینی را بیشتر کند، این‌طور توضیح می‌دهد: «در چنین وبینارهایی بهتر است موضوع خاصی در نظر گرفته شود تا درباره آن موضوع خاص، جزئیات بیشتری مطرح شود. اگر موضوع خاصی در نظر گرفته شود و در آن موضوع خاص 10 وبینار برگزار شود، آن وقت می‌توان به طور کامل و با جزئیات بیشتر به موضوع مطرح شده پرداخت. ضمن این‌که مربیان هم معمولاً بیشتر به جزئیات علاقه‌مند هستند یا به عنوان مثال در یک موضوع خاص دوست دارند نظر شخصی مثل ونگر را بدانند نه کلیت آن بحث را.» او همچنین به این نکته اشاره می‌کند: «به نظر من برگزاری چنین وبینارهایی می‌تواند حتی با آدم‌های خیلی موفق هم نباشد. ما می‌توانیم افراد شکست‌خورده را هم به برگزاری وبینار دعوت کنیم تا از تجربه شکست‌هایش بگوید و تجربه‌ای که در راستای این شکست‌ها کسب کرده است.
سرمربی تیم فوتبال نوجوانان معتقد است که هزینه‌های فدراسیون فوتبال برای برگزاری چنین وبینارهایی را باید به چشم سرمایه‌گذاری ببینیم: «البته که فیفا و ای‌اف‌سی برنامه‌هایی برای توسعه فوتبال در منطقه دارند و اگر فدراسیون فوتبال گفته است که این وبینار به صورت رایگان برگزار شده، احتمالاً در راستای همین برنامه‌ها بوده است اما حتی اگر فدراسیون فوتبال برای برگزاری چنین برنامه‌هایی خرج کند، نباید این خرج را هزینه بدانیم، چون در واقع این یک سرمایه‌گذاری است و هرچقدر برای این موارد سرمایه‌گذاری کنیم، باز هم کم است.»
عبدی درباره سؤالی که خودش در این وبینار مطرح کرده، می‌گوید: «سؤال من از ایشان مربوط به موضوعی تکنیکال بود که شاید پاسخ آن را به طور کلی، خیلی از ما می‌دانستیم اما من دوست داشتم در این زمینه نظر ایشان را هم بدانم. خود من در انگلیس تحصیل کرده‌ام و یک سال تمام درباره این موضوع بحث می‌کردیم. من از ایشان پرسیدم وقتی در یک هفته یک یا دو بازی داریم، روزهای تمرین را باید چگونه و با چه شدتی تنظیم کنیم؟ که در پاسخ به این سؤال هم به مسائل کلی اشاره کردند. در مجموع اما این وبینار اتفاق خوبی بود که اگر با موضوع خاصی پی‌گیری شود، بهتر هم می‌تواند باشد.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/405701/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی