آریا بانو

آخرين مطالب

حقوق معلولان در شهر/14

تخصیص 10 میلیارد تومان برای مناسب سازی سرویس بهداشتی پایانه‌ها شهرداری تهران

تخصیص 10 میلیارد تومان برای مناسب سازی سرویس بهداشتی پایانه‌ها
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهر: 10 میلیارد تومان برای تجهیز و مناسب سازی سرویس‌های بهداشتی در پایانه‌ها و پارک سوارهای شهر تهران در سال 1399 اختصاص داده است.

به گزارش شهر ، سید مناف هاشمی، معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در دوازدهمین جلسه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب سازی کشور، درباره گزارش میزان مناسب سازی حمل و نقل عمومی (مترو و اتوبوس)، توضیح داد: معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران اقدامات فراوانی در حوزه مناسب سازی معلولان به ثمر رسانده است. تاکنون هزار و 49 مانع و دستک فلزی در 619 نقطه از سطح مناطق 22گانه شهر جمع آوری شده است. همچنین 306 مورد شابلون محل پارک ویژه معلولان ترسیم و 760 مورد تابلو و پارک حاشیه‌ای معلولان و 257 عدد پل عابر مناسب سازی شده روی نهرها نصب شده است.
او ضمن اشاره به همسطح سازی، بهسازی و دسترس پذیری ایستگاه‌های حمل و نقل عمومی به مساحت 261 متر مربع و همچنین همسطح سازی و پیوستگی و حذف پله در سطح معابر به مساحت 563 متر مربع، بیان کرد: سال گذشته سه دستگاه بالابر در منازل معلولان نصب شده است. همچنین دو هزار و 700 متر مربع از گذرگاه‌های عابر پیاده همسطح سازی شده است.
به گفته هاشمی؛ به منظور مساعدت در بازگشایی مدارس استثنایی در مهرماه سال گذشته اقداماتی نظیر مرمت، ایمن سازی، شناسایی و رفع گره‌های ترافیک معابر، ساماندهی توقف خودروها در حاشیه مراکز آموزشی، جلوگیری از حفاری و عملیات عمرانی در مجاورت مراکز آموزشی انجام شد.
معاون شهردار تهران در ادامه افزود: این آمار عملکردی ذکر شده پس از سیاست گذاری‌های جدید شهردار تهران در سال‌های 1397 و 1398 انجام شده که امسال اقدامات اجرایی با دقت و جزئیات بیشتری درحال انجام است.
نصب 112 دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های مترو
هاشمی درباره مناسب سازی در سیستم مترو تهران، بیان کرد: تاکنون 112 دستگاه آسانسور برای معلولان در خطوط 1، 3، 6 و 7 ساخته و نصب شده است. همچنین 260 دستگاه پله برقی برای کم توانان در خطوط 3، 4، 6 و 7 ساخته و نصب شده است.
او در ادامه افزود: اقدمات اصلاحی در خطوط 1 تا 7 مترو نظیر ساخت شیب ویژه معلول در ورودی ایستگاه، مسیر ویژه نابینایان، تابلوهای هدایت مسیر، نصب هندریل و همسان سازی ورودی در 35 ایستگاه به انضمام راه اندازی شش دستگاه آسانسور در ایستگاه‌های کرج و گلشهر انجام شده است. ساخت مسیر ویژه نابینایان با استفاده از قطعات سکه‌ای و تسمه‌ای در مقابل پله برقی‌ها و آسانسورها در 30 ایستگاه و مناسب سازی ایستگاه‌ها برای معلولان ویلچری و نابینایان جزو دیگر اقدامات اجرایی شرکت مترو است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تاکنون 32 ایستگاه برای معلولان و ویلچری‌ها مناسب سازی شده و 90 ایستگاه در برنامه مناسب سازی قرار دارد، افزود: همچنین 33 ایستگاه دیگر برای نابینایان مناسب سازی شده و 93 ایستگاه دیگر نیز در دستور کار مناسب سازی قرار دارد. معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران امسال با اراده قوی‌تر به دنبال عملیات مناسب سازی در حمل و نقل عمومی است. هیچ ایستگاهی در مترو بدون انجام اقدامات مناسب سازی افتتاح نخواهد شد.
مناسب سازی 302 ایستگاه اتوبوس
هاشمی درباره اقدامات مناسب سازی در حوزه اتوبوسرانی، توضیح داد: طی دو سال گذشته، 302 ایستگاه در خطوط سامانه اتوبوس تندرو مناسب سازی شده‌اند. تمامی ایستگاه‌ها مجهز به رمپ ورودی و 279 ایستگاه مجهز به مسیر ویژه نابینایان هستند که 23 ایستگاه دیگر باقی مانده در دستور کار قرار دارند.
به گفته معاون شهردار تهران؛ سامانه معلولان و جانبازان درحال حاضر 62 دستگاه خودروی ون و 74 دستگاه اتوبوس ویژه مناسب سازی شده دارند که خرید 10 دستگاه خودروی ویژه معلولان در دستور کار امسال قرار دارد.
او در ادامه افزود: چندبار مناقصه تولید خودروی ون ویژه معلولان برگزار شده اما به علت نبود امکانات، تولید به سرانجام نرسیده و درحال حاضر تصمیم برای خرید این دستگاه‌ها اتخاذ شده است. درحال حاضر هزار و 145 دستگاه تاکسی سواری و ون به 58 مدرسه استثنایی که شامل 5 هزار و 68 نفر دانش آموز می‌شوند، خدمت رسانی می‌کنند.
هاشمی درباره اقدامات مناسب سازی در سازمان پایانه‌ها و پارک سوارها، توضیح داد: تسهیلات جابه‌جایی با خودروهای برقی و پل عابر مجهز به پله برقی در پایانه غرب ایجاد شده است. همچنین سال گذشته یک دستگاه آسانسور جانبازان و معلولان در پایانه جنوب نصب شد. امسال 10 میلیارد تومان برای تجهیز و ساخت سرویس‌های بهداشتی مناسب سازی شده در پایانه‌ها و پارک سوارهای تهران اختصاص داده است. شرکت کنترل ترافیک تهران نیز تجهیز تقاطعات را در دستور کار خود قرار داده است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه شهرداری تهران در حوزه ارائه کارت بلیت مترو تخفیفات بسیاری به معلولان و جانبازان ارائه داده‌اند، افزود: مصوبات خوبی پیشنهاد و به تصویب می‌رسد اما اگر اراده جمعی برای تعدادی از موضوعات مهم نباشد، نتیجه مثبتی حاصل نخواهد شد. اجرای اقدامات مناسب سازی در سیستم حمل و نقل بسیار سخت است. در حوزه مناسب سازی ناوگان حمل و نقل و خرید خودروها، هیچ کمک بلاعوضی نشده است. شهرداری براساس قوانین مالی خود امکان انجام اقدامات مناسب سازی را دارند. بهتر است که نگاه ویژه‌ تری به شهرداری‌ها در فصل بودجه شود. اگر دولت به شهرداری تهران کمک کند، شهرداری امکان خرید اتوبوس‌های ویژه معلولان به صورت آماده CBU را دارد.
خبرنگار: ملیکا هاشمی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/404067/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

چاپ مجله اختصاصی برای یک بازی لیگ برتر!

کدام تیم بیشترین شانس فتح لیگ قهرمانان اروپا را دارد؟

ترین‌های هفته بیست و سوم لیگ برتر ایران

تمرین منچستریونایتد برای نیمه نهایی جام حذفی مقابل کاونتری

تمامی گل‌های هفته 29 لیگ برتر پرتغال

شبیه‌سازی بازی منچسترسیتی و رئال مادرید با عروسک لگو

تاریخ و روز بازی رئال تغییر کرد

ستاره بایرن جرات شوخی با رئال را نداشت

چرا مارتینس با وجود 2 اخطاره بودن، اخراج نشد؟

سردار در جذاب‌ترین بازی انتقامی فصل اروپا

واکنش جالب شبنم مقدمی به آهنگ گل پامچال

تلویزیون آخر هفته چه فیلم هایی پخش می کند؟

شایع‌ترین نشانه‌های وسواس چیست؟

نماهنگ «زندگی» با صدای محمد علیزاده

حکم قطعی محکومان پرونده «الماس مال» صادر شد

ماجرای برادر کشی با شلیک گلوله

سازمان هواپیمایی کشوری: پروازهای فرودگاه‌های کشور در حالت عادی هستند

بارش باران در مناطق جنوبی کشور رکورد زد

توقیف خودرو با بیش از 50 میلیون تومان خلافی

مرگ غم‌انگیز تازه عروس در شب عروسی

گربه علاقه‌مند به موسیقی!

صحنه ای خنده دار از دزدیدن موز توسط یک میمون!

تماشای خلیج فارس از ایستگاه فضایی

با این رسپی ماهی مخصوص بپزید

با ورزش کردن درد مفاصل را کاهش دهید

ترفند مسئولیت پذیر کردن کودکان

از روبوتاکسی تا مریخ؛ نگاهی به بدترین پیش‌بینی‌ها و وعده‌های ایلان ماسک در 15 سال اخیر

«سربلند میدان» برای سومین بار به بازار نشر آمد

پشیمانی گوندوگان؛ ستاره بارسا دنبال عذرخواهی!

پیولی: رم باکیفیت‌تر از میلان بود!

شکست نماینده هاکی ایران در کاپ آزاد ترکمنستان

همیلتون: تا سال‌ها در فرمول یک می‌مانم

نصرتی به دنبال فرمول طلایی اوسمار

اولیایی: 33 سال است که به دنبال خصوصی‌سازی پرسپولیس و استقلال هستند!

بلانکو تنها گلزن استقلال در سال 1403

ریوالدو اسطوره برزیلی پیشین بارسلونا 52 ساله شد

بررسی اتفاقات مهم فوتسال جام ملت‌ها

ماشینش «گاوکنترل» داره!

افشاگری عجیب امیرعلی نبویان از تقلب در بازی پدرخوانده و شب های مافیا

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان