آریا بانو

آخرين مطالب

مدیریت، فقط پوشیدن کت‌وشلوار شیک نیست ورزشي

مدیریت، فقط پوشیدن کت‌وشلوار شیک نیست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خبر ورزشی / قهرمان کشتی المپیک گفت: مشکلات همیشه نه‌تنها در کشتی، بلکه در همه ورزش‌ها بوده و هست. هرچند محمد بنا هم تاحالا چند بار باکشتی قهر کرده و این بارِ اول نیست.
 امید نوروزی قهرمان ‌المپیک و جهان، یکی‌از نامداران همیشه مطرح برای مسئولیت‌های مختلف کشتی بوده و هست. زمانی از او به‌ عنوان مدیر تیمهای ‌ملی کشتی ‌فرنگی نام برده می‌شد. حالا با استعفای محمد بنا از سرمربیگری تیم ‌ملی، دوباره نام او بر سر زبان‌ها افتاده که شاید سکان هدایت تیم‌ملی به‌دست او سپرده شود.
با او به گفتگو نشستیم که ستاره کم‌ نظیر ورزش استان‌ فارس به گفت:
* فعلا کرونا شرایط بدی به‌دنیا تحمیل و همه‌جا را تعطیل کرده، دست همه را در پوست گردو گذاشته و هیچ‌کس تکلیف خودش را نمی‌داند. اصلاً بحث همکاری یا عدم‌همکاری با فدراسیون‌کشتی مطرح نیست. حدود 8 ماه است ورزش و کشتی تعطیل شده و هیچ کس نمی‌تواند کاری انجام دهد. هرچند فوتبال مثل همیشه با بقیه ورزش‌ها فرق می‌کند. من همیشه در خدمت کشتی بوده و هستم. حتماً که نباید در فدراسیون مسئولیت داشته باشم.
* هرچه دارم از کشتی است و هرگز خودم را جدای از کشتی نمی‌دانم. چه در فدراسیون مسئولیت داشته باشم یا نداشته باشم، همیشه عاشق کشتی و سربلندی آن بوده و هستم.
* پیشنهاد همکاری با فدراسیون همیشه بوده و من اصلاً دنبال این حرف‌ها نیستم. چندین پیشنهاد هم قبلاً مطرح شده بود. راجع به مدیریت تیمهای‌ملی هم قبلاً مذاکراتی داشتیم که باتوجه به‌شرایط موجود صلاح ندیدم بپذیرم. اصلاً دنبال پیشنهاد نیستم. یک دِینی به کشتی دارم و وظیفه خودم می‌دانم هر وقت کاری از دستم برآمد برای کشتی انجام بدهم.
* بله پیشنهاد مدیریت تیمهای‌ملی مطرح بود. ولی مدیریت تیمهای‌ ملی تعریف دارد. فقط پوشیدن یک‌دست کت‌وشلوار شیک و همراهی تیم‌های اعزامی به مسابقات بین‌المللی و خارجی نیست. کسی که مسئولیت قبول می‌کند باید مفید باشد و به‌درد کشتی بخورد. در کار فنی و معنوی مفید و موثر باشد. فقط کنار تیم‌ملی نباشد. بلکه برای کشتی شهرستان‌ها و تقویت مربیان سازنده و زحمتکش برنامه‌ریزی حمایتی داشته باشد. برای پشتوانه‌سازی به‌گونه‌ای تدبیر کند که چندسال بعد ازنظر تامین‌پشتوانه و داشتن ملی‌پوشان مطرح و مدعی، مشکل نداشته باشیم.
* نه اهل زدوبند و رابطه با این‌وآن هستم، نه می‌توانم برای کشتی کشورم، حامی مالی و اسپانسر جذب کنم. شکر خدا بعداز المپیک وارد بازارکار و فعالیت در ساخت‌وساز ساختمان شدم و الحمدالله از نظر وضعیت اقتصادی شرایط بدی ندارم و دستم پیش این‌وآن دراز نیست. در شیراز یک آکادمی و باشگاه نیز دارم که با چهار، پنج مربی، حدود 150 کشتی‌گیر را زیرنظر داریم و کار می‌کنیم.
* اگر کاری از دستم برآید حتماً برای کشتی و کشتی‌گیران تیم‌ملی انجام می‌دهم. خوشحال می‌شوم با کسب پیروزی‌ها، درحدّ وُسع و توانم از جیب خودم، پاداشی بدهم یا هزینه لباس و کفش قهرمانان تیم‌ملی را تامین کنم.
* درصحبت‌هایی که با دبیر و سوریان داشتم، دیدم الحق و انصاف تلاش دارند تا ضمن حمایت 100 درصدی از محمد بنا و غلامرضا محمدی، همه شرایط و امکانات مطلوب برای تامین خواسته‌ها و نیاز‌های آن‌ها و تیمهای‌ملی را فراهم کنند. زیرا معتقدند باید آن‌ها در المپیک موفق شوند تا پرچم کشتی بالا باشد. با موفقیت کشتی درالمپیک، می‌توان دوباره ارزش، اعتبار و جایگاه کشتی را احیاء کرد.
* مشکلات همیشه نه‌تنها در کشتی، بلکه در همه ورزش‌ها بوده و هست. هرچند محمد بنا هم تاحالا چند بار باکشتی قهر کرده و این بارِ اول نیست. ولی امیدوارم تا المپیک تیم ‌ملی را رها نکند، برگردد بالای سرِ تیم و کنار ملی‌پوشان باشد، تا المپیک کار کند، اگر نخواست بعداز المپیک، برود. فدراسیون هم بیشتراز قبل تلاش کند تا مشکلات کمتر شود.
* هرچند مجوز شروع برنامه‌های تیم‌های‌ملی کشتی به‌صورت خیلی محدود، با نفرات کم و رعایت پروتکل‌های بهداشتی صادر شده ولی امیدوارم هرچه زودتر شرایط به ‌گونه‌ای شود که هم فدراسیون‌ کشتی، کادرفنی تیمهای‌ملی و ملی‌پوشان به اهداف‌شان برسند و هم این‌که خانواده قهرمانان و مسئولان وزارت بهداشت از صدور مجوز شروع تمرینات و مسابقات لیگ پشیمان نشوند.
* حسن رنگرز یکی از قهرمانان خوشنام و افتخارآفرین کشتی است. تحصیلات عالیه دانشگاهی، تجربه ارزنده مدیریتی و جایگاه ویژه‌ای در امور فنی و مدیریتی ورزش داشته و دارد. زحمات زیادی کشیده و می‌تواند در جایگاه‌هایی بالاتر از مدیریت و رزش استان هم موفق شود. به‌جای این‌که ورزش را به‌دست غریبه‌ها بدهند، باید خیلی زودتر از این‌ها سکان ورزش مازندران را به رنگرز می‌دادند. امیدوارم موفق و سربلند باشد و ورزش مازندران را به جایگاهی رفیع برساند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/400248/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید