آریا بانو

آخرين مطالب

11 خصوصیت افراد جذاب و قدرتمند گوناگون

11 خصوصیت افراد جذاب و قدرتمند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - یوکن / برخی افراد حتی اگر ثروت، زیبایی ظاهری یا ارتباطات اجتماعی خوبی هم نداشته باشند، منبع انرژی و اعتماد به نفس‌اند و به راحتی می‌توانند هر کسی را جذب خود کنند. حتی افراد بدبین نیز جذب شخصیت این افراد می‌شوند. 
خیلی از وب سایت‌‌ها و موسسات کارآفرینی، به دنبال راهی برای افزایش بازدهی شرکت‌ها و کمک به کسب و کارهای نوپا در کشف استعدادهای کارمندان و ایده‌هایشان هستند.
دکتر تروایس بردبری از جمله افرادی است که در این حوزه فعالیت دارد. او سخنران و نویسنده آمریکایی است که بیشتر وقت خود را صرف نوشتن کتاب و مقالاتی می‌کند که به موفقیت کسب و کارها کمک کند. او از بنیان‌گذاران شرکت TalentSmart و مشاور بیش از 500 شرکت در سراسر دنیا محسوب می‌شود.
شاید برایتان جالب باشد بدانید، برخی چگونه هر کسی را جذب خود می‌کنند؟ حتما با چنین افرادی برخورد داشته‌اید. آن‌ها همیشه در کانون توجه قرار دارند و به نشاط و شادابی دیگران می‌افزایند. این افراد می‌توانند به دیگران مشاوره دهند، به آن‌ها کمک کنند و با هر کسی گرم بگیرند.
البته تعداد این افراد خیلی زیاد نیست و قطعا در برخورد با آن‌ها با این سوال مواجه می‌شوید که آن‌ها چه کاری انجام می‌دهند که من نمی‌توانم؟ یا چه خصوصیتی در این افراد وجود دارد؟ تفاوت این افراد با بقیه چیست؟ باید به شما بگوییم، تفاوتشان در احساس عزت نفس آن‌ها نسبت به خود است.
این افراد توجهی به نظرات نظرات بقیه ندارند و در حرف‌های دیگران به دنبال اعتبار خود نیستند بلکه چنان اعتماد به نفسی دارند که آن را در شخصیت خودشان پیدا می‌کنند.
باید بدانید جذاب و قدرتمند بودن خصیصه‌ای نیست که کسی آن را از روی شانس به‌دست بیاورد. اکنون عادات و خصوصیات این افراد را معرفی می‌کنیم تا آن‌ها را در خود به‌وجود بیاورید و شما هم به شخصیتی جذاب و قدرتمند تبدیل شوید.
لازم به ذکر است، افراد موفق و جذاب، این عادات را در زندگی روزمره‌‌شان پیاده می‌کنند تا همواره محبوب و مورد قبول دیگران باشند.
1. به همه احترام می‌گذارند
افراد موفق و جذاب با تمام اطرافیان خود با ادب و احترام رفتار می‌کنند و معتقدند نباید مغرور باشند. آن‌ها در تمام ارتباطات‌شان از مهم‌ترین مشتری خود گرفته تا پیشخدمت رستوران، مودبانه و محترمانه رفتار می‌کنند. این افراد به این درک رسیده‌اند اگر با فردی که با او مشغول صرف غذا هستند، رفتار خوبی داشته باشند اما به پیشخدمتی که غذا می‌آورد بی‌احترامی کنند، شخصیت و ادب خود را زیر سوال می‌برند.
2. از قانون نقره‌ای تبعیت می‌کنند
قانون طلایی می‌گوید باید با دیگران همان‌طور برخورد کنید که دوست دارید دیگران با شما برخورد کنند. اما ابهامی در رابطه با این قانون وجود دارد؛ فرض قانون طلایی این است که همه افراد دوست دارند با آن‌ها به یک شکل رفتار شود. در واقع، این قانون توجهی به علایق شخصی افراد ندارد. مثلا برخی افراد دوست دارند همیشه در مرکز توجه دیگران باشند اما برخی از مورد توجه قرار گرفتن اطرافیان بیزارند.
قانون نقره‌ای جایگزین خوبی برای قانون طلایی است. براساس این قانون، افراد باید طوری با دیگران رفتار کنند که مطلوبشان است و به خواسته شخصی فرد توجه کنند. قانون نقره‌ای معایب قانون طلایی را برطرف می‌کند.
افراد جذاب و قدرتمند در درک دیگران عملکرد فوق‌العاده‌ای دارند و رفتار و برخورد خود با دیگران را در بهترین حالت تنظیم می‌کنند تا طرف مقابل نیز از ارتباط با آن‌ها احساس خوبی داشته باشد.
3. از بحث و شلوغ بازی خوششان نمی‌آید
وقتی با اطرافیان خود خیلی رسمی و مودبانه درباره هر موضوع بی‌اهمیتی بحث کنید، مطمئنا این مساله باعث شده مغزشان به طور ناخودآگاه در یک وضعیت معلق قرار بگیرد و از برقراری یک رابطه صمیمی و دوستانه بازبمانید. افراد جذاب همواره در مکالمات خود، به روابط‌شان با دیگران عمق می‌دهند. علاقه زیاد آن‌ها به ارتباط با دیگران، این امکان را به طرف مقابل می‌دهد تا بتوانند به راحتی با آن‌ها ارتباط برقرار کنند.
4. روی طرف مقابل‌شان تمرکز می‌کنند
افراد جذاب همواره به اطرافیانشان توجه دارند و از آن‌ها غافل نمی‌شوند و کمتر به خودشان و خواسته هایشان فکر می‌کنند. این افراد هرگز فکر و ذهن خود را درگیر مسائل بی‌اهمیتی چون محبوبیت‌شان در جمع نمی‌کنند زیرا تمام تمرکزشان روی اطرافیان معطوف است و این همان چیزی است که جذابیت آن‌ها را بیشتر می‌کند.
اگر می‌خواهید عادت افراد جذاب را در خود به‌وجود آورید، سعی کنید در برخورد با دیگران، تمام حواستان را به آن‌ها بدهید و با گوشی موبایل‌تان کار نکنید. به جای این‌که روی جوابی که می‌خواهید به او بدهید یا عکس‌العملی که از خود نشان دهید، تمرکز کنید، به حرف‌های آن‌ها با دقت تمام گوش کنید. اغلب افرادی که درمورد خودشان حرف می‌زنند، در ادامه حرف هایشان سوالاتی از شما می‌پرسند که برای پاسخ به آن‌ها باید آمادگی داشته باشید.
5. برای جلب توجه دیگران هیچ تلاشی نمی‌کنند
افراد جذاب هیچ تمایلی به جلب توجه دیگران ندارند و در مورد این‌که چطور به موفقیت یا پول رسیده‌اند یا این‌که چقدر باهوش هستند، پرحرفی و مبالغه نمی‌کنند. البته گاهی اغراق می‌کنند، اما هیچ وقت به دنبال جلب توجه بقیه نیستند زیرا به این درک رسیده‌اند افراد بدبخت به فکر جلب نظر و رضایت دیگران‌اند تا مردم آن‌ها را دوست داشته باشند.
6. بین واقعیت و نظر خود تفاوت قائل‌اند
افراد جذاب و قدرتمند به خوبی می‌توانند مسائل جنجال‌برانگیز و بحث‌های حساس را با خونسردی، مدیریت کنند. آن‌ها زود عصبانی نمی‌شوند و از بیان دیدگاه خود نیز ابایی ندارند اما برای پذیرش نظرات خود کسی را تحت فشار قرار نمی‌دهند.
بحث درمورد هر موضوعی باشد، باز هم افراد قدرتمند می‌دانند تعدادی باهوش در جمع هستند که رفتار و گفتار آن‌ها را به دقت زیر نظر دارند.
7. چهره دروغین ندارند
افراد جذاب، خود را همان‌طور که هستند جلوه می‌دهند. وقتی قصد انجام کاری را دارند، هیچ کس نمی‌تواند انرژی و انگیزه آن‌ها را بگیرد یا حتی حرکت بعدی‌شان را حدس بزند زیرا می‌دانند هیچ کس از فردی کهایده تکراری دارد و رفتار دیگران را تقلید می‌کند خوشش نمی‌آید.
باید بدانید مردم همواره جذب شخصیت‌های واقعی می‌شوند زیرا در هر موقعیتی قابل اطمینان‌اند. مردم به سمت کسانی که خوب نمی‌شناسند یا احساس خوبی نسبت به آن‌ها ندارند جذب نمی‌شوند و از نزدیک شدن به آن‌ها اجتناب می‌کنند.
8. همواره صداقت دارند
افراد صادق همواره برای دیگران جذابیت دارند زیرا می‌توان روی حرف آن‌ها حساب باز کرد. افراد صادق برای این‌که جذاب باشند، در مورد کسی بد صحبت نمی‌کند و همواره درست ترین کار ممکن را انجام می‌دهند حتی اگر به نفع‌شان نباشد.
9. لبخند روی لب دارند
تمام انسان‌ها به طور ذاتی، آیینه‌ای برای زبان بدن طرف مقابل‌شان هستند و ناخودآگاه رفتار او را تکرار می‌کنند. اگر می‌خواهید مردم جذب شخصیت شما شوند، در طول صحبت با آن‌ها لبخند روی لب داشته باشید. این کار باعث می‌شود به طور ناخودآگاه، احساس خوبی به شما پیدا کرده و جذب صحبت‌هایتان شوند.
10. همیشه می‌خواهند بهترین عملکرد را از خود نشان دهند
افراد جذاب و قدرتمند به این درک رسیده‌اند که خوب بودن را باید از خودشان شروع کنند و با این کار به دیگران نیز احترام بگذارند. آن‌ها می‌دانند بین خوب جلوه کردن و اغراق توام با غرور، تفاوت وجود دارد.
11. به زندگی نگاه مثبت دارند
افراد جذاب بسیار خوش بین و مثبت اندیش هستند. آن‌ها هرگز ناامید نمی‌شوند زیرا زندگی را شیرین می‌دانند و با نگاهی مثبت با تمام کسانی که در زندگی‌شان حضور دارند، رفتار می‌کنند.
افراد جذاب هم دچار مشکل می‌شوند، اما مشکلات را هر چقدر هم بزرگ باشد، همانند یک مانع موقت در مسیر پیشرفت‌‌ خود می‌دانند و اهل یاس و منفی بافی نیستند.
وقتی با مشکلی مواجه می‌شوند، به خود می‌گویند این مشکل تا همیشه ادامه ندارد و باور دارند فردا، هفته یا ماه بعد بهتر از امروز خواهد بود.
باید بدانید عادات مثبت افراد جذاب و قدرتمند ذاتی نیست؛ بلکه با تلاش فراوان توانسته‌اند چنین عادات موثری را در خود پرورش دهند. آن‌ها به دیگران بیشتر از خودشان فکر می‌کنند و همواره با علاقه و احترام با بقیه رفتار می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/398237/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نانوگرافن پروانه‌ای برای استفاده در حوزه کوانتومی ساخته شد

از زر و سیم جهان پاس نظر باید داشت

رنگرز: نباید برای مدال المپیک فشاری روی کشتی باشد

یوفا تهدید کرد؛ احتمال محرومیت اسپانیا از یورو

خصوصی واقعی قبل از هیاهوی واگذاری!

شماره یک و دو دنیا برای PSG بازی می‌کنند

مژده 500 میلیاردی وزیر در دیدار با ورزشکاران

بارسلونا به ستاره پی‌اس‌جی باخت!

وعده لاپورتا به هواداران بعد از ماندنی شدن ژاوی

سوال و پاسخ کوتاه با سیدجواد هاشمی

دیدار چهره به چهره مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اردبیل با جامعه معظم ایثارگری

قیمت انواع ملک در تهران سال 1353 را ببینید! / عکس

«بی معرفت» با اجرای زیبا و احساسیِ بهنام بانی

ارز حج 1403 تامین شد

پایان ماراتن داوطلبان کنکور ریاضی، انسانی و فرهنگیان

حکمت/ آنچه سبب خواری شخص خواهد شد

داستانک/ گریه بر شهید

بارش باران در ایستگاه متروی تازه افتتاح شده استانبول!

کاشان، عروس خانه‌های تاریخی ایران

کیک سیب زمینی برای شب های مهمانی

تکنیک های طلایی برای سلامت مغز

شوهر شما هم یک مرد بی احساس است؟!

موفقیت ایران در ساخت موتور بنزینی 6 سیلندر

تست موفق اولین موتور 6سیلندر ایرانی

شعر زیبای میلاد عرفان پور درباره عملیات وعده صادق

درخواست حمید مطهری از هواداران تراکتور

گل های دیدنی دنیای فوتبال با ضربات بغل پا

مطهری: سعی میکنیم در 90 دقیقه کار را تمام کنیم

لاپورتا: ژاوی ماند چون پروژه برنده‌ای داریم!

خشم ژاوی: می‌خواهند با اعتبار من بازی کنند

توصیه نماینده مجلس به مالکان جدید استقلال و پرسپولیس

بانک هایی که خریدار پرسپولیس بودند واقعا سهام شان افت کرد؟

واکنش تند کارشناس تلویزیون به وزارت ورزش

خطر از بیخ گوش «گلنار» گذشت

افشاگریِ وحیدِ نون‌خ: در چابهار چندین بار بیهوش شدیم

ازدواج بدون حلقه ازدواج!

تو این همه خواستگار یواشکی داشتی؟!

آرایش سحر دولت‌شاهی در «افعی تهران» دردسرساز شد!

تیپ جذاب و متفاوت سلنا گومز در شهر نیویورک / جدیدترین استایل خیابانی خانم بازیگر برای فیلم جدیدش

عکس یادگاری طاها پسر علیرضا بیرانوند در کنار رونالدو / لایک جالب رونالدو برای پسر رقیبش

اجرای زیبای آهنگ ناصر عبداللهی توسط پسرش

دفترچه سوالات ریاضی و انسانی نوبت اول کنکور 1403 منتشر شد

قرنطینۀ مطلق برای طراحان سؤالات کنکور

پیش‌بینی هوای تابستان امسال

غرق شدن دو کودک در رودخانه ماشکید سراوان

فتوای جهاد او انگلیسی‌ها را از خاک ایران خارج کرد!

حمله دلفین‌ها به گله موتوماهیان

تولد عجیب‌ترین توله سگ دنیا که همه را حیرت‌زده کرد

ظهر بارانی در حرم مطهر رضوی

فرار خنده دار کروکودیل از رویارویی با سگ