آریا بانو

آخرين مطالب

دلیل فسخ قرارداد رشید مظاهری با تراکتور! ورزشي

دلیل فسخ قرارداد رشید مظاهری با تراکتور!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - طرفداری / در حالی که گمانه زنی ها، شایعات و حرف و حدیث های فراوانی درباره فسخ قرارداد گلر ملی پوش تراکتور به گوش می رسید در نهایت با او و وکیل وی به صحبت پرداختیم.
رشید مظاهری می گوید هیچ مذاکره ای با تراکتور نداشته که بخواهد در خصوص مبلغ صحبت کند.
پس از حرف و حدیث هایی که در رابطه با موضوع فسخ قرارداد رشید مظاهری با تراکتوری ها بیان شد با توجه به شرایط این روزهای او و فوتبال ایران، بالاخره توانستیم با مظاهری و صالحی، وکیل قانونی او به صحبت پرداختیم تا درباره این موضوع به صورت روشن و قانونی حرف های آنها را منعکس کنیم. 
آقای مظاهری در ابتدا در مورد فسخ قرارداد با تراکتوری ها توضیح بدهید.
 همانطور که در روزهای اخیر شنیدید بارها و بارها درباره فسخ قرارداد من با تراکتور حرف های زیادی بیان شد. باید بعد از اتمام سال اول قرار داد بنده با یکدیگر مذاکره می‌کردیم تا برای سال دوم به توافق می رسیدیم اما متاسفانه بر خلاف آن چیزی که بعضی ها می گویند و می خواهند تماشاگران را فریب دهند ما اصلا به مذاکره نرسیدیم که بخواهیم درباره مبلغ آن صحبت کنیم. امیدوارم این راه همه تراکتوری ها بشنوند و بدانند که من به دلیل پول از این باشگاه جدا نشدم. 
آقای صالحی شما به عنوان وکیل قانونی رشید مظاهری در این باره چه نظری دارید؟ ما در مصاحبه این مصاحبه تصمیم داریم تا بیشتر با شما صحبت کنیم و بتوانیم از نظر قانونی حرف های رشید را بشنویم.
 خواهش می کنم، ببینید به دلیل اینکه پروسه فسخ قرارداد زمان بر بود ما چند روز پیش فرم درخواست فسخ قرارداد کردیم و به دلیل اینکه طبق قوانین فیفا جام حذفی هم جزیی فصل فوتبالی به شمار می رود و تراکتوری‌ها هم هنوز در جام حذفی حضور داشتند، صبر کردیم تا این بازی تمام شود. البته در این فرصت ما هم مستندات خودمان را آماده کردیم و امروز مستندات تکمیلی را به سازمان لیگ ارائه دادیم و آنها نیز با توجه به مدارکی که دادیم، فسخ قرارداد رشید با تراکتور را بلامانع تشخیص دادند و در نتیجه این فسخ قرارداد با تراکتور به صورت رسمی و قانونی اتفاق افتاد. 
چرا پیش از برای فسخ قرارداد اقدام نکردید؟
 به هرحال هم تیم در شرایط خاص بود و نباید با اقدامی تمرکز تیم را به هم می ریختیم و از طرفی هواداران هم پیگیر شرایط تیم بودند و در صورتی که کار غیر حرفه ای می کردیم ممکن بود به تیم و در نهایت به هواداران ضربه بزند. 
درباره موضوعی که منتهی به فسخ قرارداد مظاهری شد چطور؟ توضیح می دهید؟
 ببینید اصل قرارداد رشید با تراکتور 3 ساله بود اما پس از گذشت هر سال باید توافقی جدید حاصل می شد ولی متاسفانه خبری از کسی که با او بشود مذاکره کرد نبود. درباره این موضوع دو سه روز پیش آقای نورشرق هم توضیح داد که در قراردادهای مشابه، اگر توافقی برای فصل های بعد حاصل نشده باشد دقیقا مانند بازیکنی که فقط یک فصل قرارداد دارد و حالا تمام شده باشد، بازیکن می تواند جدا شود. 
در این باره فریبرز محمودزاده به صحبت پرداخت و گفت تبعات این فسخ به پای رشید است.
 من حرف ایشان را نقض نمی کنم و البته تایید هم نمی کنم. ببینید هر بازیکنی که برای فسخ قرارداد وارد سازمان لیگ می شود فرم فسخ قرارداد وجود دارد که باید آن را پر کند و از آن به بعد طبیعتاً مسئول قرارداد خود است و تبعات فسخ قرارداد نیز با خود همان بازیکن خواهد بود، در غیر این صورت که فسخ قرارداد معنی نمی‌داد، من فکر می کنم ایشان بیشتر از این که بخواهد درباره این موضوع صحبت کند سعی کرد جواب سربالایی به خبرنگار مورد نظر بدهد و به همین منظور یک قانون را تکرار کرد، البته از نظر من ایشان از نظر اخلاقی و از نظر حرفه ای هم نمی بایست مصاحبه می کرد اما در نهایت ترجیح داد در این باره تنها قانونی که در اساسنامه سازمان لیگ است را تکرار کند و البته خیلی ها به اشتباه آن را پاسخ ایشان به فسخ قرارداد رشته مظاهری دانستند. 
درباره این موضوع مثالی هم زده شد و وضعیت رشید را با وضعیت بازیکنانی همچون حسن جعفری و میلاد سرلک مقایسه کردند که با شکایت نساجی جریمه سنگینی شامل این بازیکنان و باشگاه شهرخودرو شد.
 بله این مثال را من هم شنیدم اما اصلا جای نگرانی ندارد چرا که موضوع آن بازیکنان ارتباطی به موضوع فعلی رشید ندارد و مستنداتی که برای فسخ قرار داد مظاهری ارائه بسیار قوی تر از مواردی بود که آن بازیکنان برای فسخ قرارداد خود داشتند. 
پس از امروز او می‌تواند مذاکرات رسمی با باشگاه ها داشته باشد؟
 بله ایشان قراردادش را به صورت قانونی فسخ کرد و هیچ کسی نمی تواند درباره ادامه دوران بازی او تصمیم گیری کند. اگر کسی بخواهد بدون اطلاع درباره ادامه دوران فوتبال وی اظهارنظر کند هم مطمئناً کار غیر اخلاقی انجام داده است. به هرحال جایگاه رشید از نظر فوتبالی کاملاً تعریف شده است. او پیشنهادی از داخل و خارج از ایران دارد و الان می‌تواند به صورت رسمی با آنها مذاکره کند و تصمیم خود را بگیرد. مطمئنا اگر مظاهری با تیم های داخلی هم نتواند توافق کند به پیشنهادات خارجی خود فکر می‌کند و با آنها صحبت می‌کند.
درباره این موضوع که گفته می‌شد گلر تراکتوری ها پول زیادی از باشگاه تراکتور می خواست چه نظری دارید؟
متاسفانه این حرفا تنها برای گمراه کردن هواداران تراکتور بیان شده است چرا که ما اصلاً به بحث مالی نرسیدیم. قرارداد رشید برای یک فصل بود و زمانی که تصمیم داشتیم برای فصل های بعد توافق کنیم تا به بازی اش در تراکتور ادامه دهد دیدیم که باشگاه هیچ تمایلی نشان نداد و در نتیجه اصلاً جلسه ای برگزار نکرد تا بخواهیم در آن درباره مسائل مالی صحبت کنیم. ما از همین جا به هواداران تراکتور در ابتدا قهرمانی جام حذفی را تبریک می گوییم و بعد از آن هم به آنها اطمینان می دهیم که ما هیچگونه صحبتی درباره پول و مسائل مالی نداشتیم، این اتفاقات هم شب بازی نیمه نهایی هم نیفتاد بلکه خیلی قبل تر از آن اتفاق افتاده بود. این را به این دلیل گفتم که خیلی ها برای کوبیدن رشید می گویند او شب بازی نیمه نهایی دست باشگاه را خالی گذاشت که ابدا این گونه نبود. 
پس الان می‌شود گفت او از باشگاه تراکتور جدا شده است و به همین دلیل فقط خودش میتواند درباره تیم آینده تصمیم‌گیری کند.
 بله دقیقا همین طور است. یک نسخه از فسخ قرارداد مظاهری برای تراکتوری ها ارسال می شود تا آنها را در جریان ریز اتفاق باشند. یک بار دیگر هم می‌گویم اگر قرارداد او با تراکتور فسخ شده نه برای پول که برای توافقی بود که در نهایت حاصل نشد و آنها هیچ وقت نخواستند تا در این باره یعنی درباره ادامه قرارداد و حضور رشید در باشگاه صحبت کنند و همانطور که عنوان شد دیدیم که کمیته تعیین وضعیت بازیکنان هم بازیکنان این چنینی که شرایط مانند او داشته باشند می‌توانند با کمترین اصطکاک از باشگاه جدا شوند. 
این اتفاقات ممکن است حاشیه های جدیدی را به وجود بیاورد درست است؟
 بله قطعا، ما اصلا نمی خواهیم باشگاه را وارد حاشیه کنیم. اتفاقات و مستندات پشت پرده ای وجود دارد که باعث می شود هیچکدام ما نخواهیم پیش کشیده شود که البته این طبیعی است که هم ما و هم باشگاه‌ تراکتور می‌خواهیم این اتفاق با کمترین جنجال و حاشیه به پایان برسد. 
در برخی اظهار نظرها هم مسائل فنی در باره جدایی رشید از تراکتور آورده می شود.
 بله ما هم آنها را شنیدم یکی از آنها اظهارنظر سرمربی تیم بود که عنوان کرد در بازی نیمه نهایی برابر نفت مسجد سلیمان، رشید را به دلایل فنی از ترکیب خارج کردیم و برای مدتی به او استراحت دادیم این حرفی بود که در رسانه‌ها منتشر شد و مشخص شد که از نظر فنی او را وارد ترکیب تیم در دو بازی پایانی نکردند در مدتی که به قول آنها رشید مشغول استراحت بود تا بتواند آماده شود چند بار به مسئولان تراکتور گفتیم تا ارتباط بگیریم و بتوانیم صحبت کنیم اما آن ها اصلا جلو نیومدند و حتی یک زنگ هم نزدند. 
یعنی ممکن بود این قرار و مدار فرسایشی شود؟
 قطعاً این اتفاق می افتاد و ما به خاطر این که نمی خواستیم موضوع رشید و تراکتور طولانی شود زود این قائله را ختم کردیم. با توجه به اینکه خیلی قبل تر از بازی نیمه نهایی این مشکل بین رشید و باشگاه تراکتور شروع شده بود ممکن بود فعالیتهای ما برای فسخ قرارداد رشید در نهایت ایجاد حاشیه کند و تراکتور را از رسیدن به هدفش دور کند اما دقیقاً زمانی که تصور کردیم آغاز این پروسه به باشگاه ضربه نمی زند و آنها می‌توانند در بازی‌های خود بدون حاشیه حضور پیدا کنند کار جدایی او را به راه انداختیم. 
… و در نهایت؟
 در نهایت باید بگویم که رشید مظاهری از هرگونه اتفاقی که غیر اخلاقی باشد و علیه باشگاه تراکتور باشد دوری کرد، الان هم می تواند با هر باشگاهی که پیشنهاد دارد مذاکره کند. او تا پیش از اینکه بازی‌های تراکتوری‌ها تمام شود و فسخ قرارداد رشید هم قانونی نبود هیچ مذاکره با هیچ باشگاهی به صورت رسمی انجام نشد و قویا هر مذاکره به صورت رسمی انجام شده باشد را تکذیب می‌کنیم اما از امروز به بعد به عنوان بازیکنی آزاد و مستقل از باشگاه می‌تواند درباره پیشنهادهای خود صحبت و مذاکره کند و درباره آینده بازی خود در داخل کشور و خارج از کشور تصمیم گیری کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/396046/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اینترنت ماهواره‌ای «استارلینک» می‌تواند همه ما را مسموم کند

آتشفشان‌های خشن، قمر مشتری را برای میلیاردها سال شکسته اند

چین برای ارسال 3 فضانورد به مدار آماده می‌شود

غزل سعدی: عاشقانه یا عارفانه؟

صحبت های شنیدنی دکتر شکوری درباره ازدواج

شهاب زاهدی علیه تیمی که استقلال دوست ندارد!

بایرن تماسی با زیزو نداشته است

کارشناس فوتسال: ایران شخصیت قهرمانی را به نمایش گذاشت

تاکتیک‌هایی که دیگر هیچ کس از آن‌ها استفاده نمی‌کند

مدیرعامل ملوان: سکوت می‌کنم تا آقایان سر ما را ببرند

بیشتر شدن شانس الاتحاد برای انتقال محمد صلاح

آذرپیرا و سرشاخ با غول‌های کشتی مطرح جهان

مهدی طارمی شاهزاده شد!

بنسو سورال: بعد از «مست عشق» هر نقشی را قبول نمی‌کنم

کروز کنترلی که فقط ماشین ارسطو عامل داره!

استان ایلام مفتخر به حضور 6 هزار ایثارگر ارتشی است

مدل مانتو شیک و مزونی بهاره کیان افشار با طرح بته جقه خاص و بی نظیر / خانم بازیگر از حلقه ازدواجش رونمایی کرد

زمان دقیق اعمال و میزان افزایش حقوق 1403 بازنشستگان و مستمری بگیران تأمین اجتماعی اعلام شد

تغییر چهره دیدنی مریم اوزرلی بازیگر نقش «خرم سلطان» بعد از 12 سال در آلمان که پربازدید شد

آهنگ جدید/ علی زندوکیلی از «خط پایان» خواند

رونمایی از موزیک ویدئوی سریال «افعی تهران» با صدای رضا یزدانی

امدادرسانی به بیش از 25 هزار نفر در سیل و آبگرفتگی 9 استان

پیش‌بینی هواشناسی؛ روز دوشنبه سامانه بارشی جدید وارد کشور می‌شود

انتخاب رشته‌ آزمون دوره دکتری سال 1403 از امروز

حکمت/ راهکاری برای انجام کارهای سخت

خوشمزه ترین کتلت مامان پز

کووید باعث تحریک آسم در کودکان نمی شود

خطای شناختی در اعتماد به اتفاق‌های تازه

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند