آریا بانو

آخرين مطالب

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد: انجام 112 هزار بازرسی از کارگاه‌ها و معادن مازندران وزارت رفاه

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران خبر داد: انجام 112 هزار بازرسی از کارگاه‌ها و معادن مازندران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران ضمن تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت روابط کار و مدیریت امور اجتماعی، از انجام بیش از 112 هزار مورد بازرسی از کارگاهها، کارگاه های ساختمانی و معادن برای پیاده سازی مقررات ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل، کامران اصغری در دیدار با تشکل های کارگری استان در تشریح دستاوردهای دولت تدبیر و امید در حوزه مدیریت روابط کار( از سال 92 تا کنون) از انجام بیش از 112 هزار مورد بازرسی ادواری و موردی از کارگاهها، علی الخصوص کارگاه های ساختمانی و معادن برای پیاده سازی مقررات ایمنی در جهت کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد .
وی تصریح کرد: با همکاری انجمن صنفی کارگران و استاد کاران ساختمانی استان حدود 220 هزار نفر ساعت برای 28هزار نفر برای اولین بار در کشور آموزش ایمنی کارگران ساختمانی انجام شد .
اصغری افزایش کمیته های حفاظت فنی و بهداشت کار در کارگاهها در راستای کاهش حوادث ناشی از کار به تعداد حدود 680 کمیته، بررسی حدود 85 هزار تقاضای مشاغل سخت و زیان آور در کمیته های بدوی و تجدید نظر، راهبری تأسیس بیش از 779 تشکل کارگری و کارفرمایی، اجرای مدل خود بازرسی درون کارگاهی و استقرار مسئولین ایمنی در کارگاه ها با هدف افزایش سطح ایمنی، کاهش چشمگیر درصد نقض آراء قطعی مراجع حل اختلاف کار در دیوان عدالت اداری به کمتر از دو درصد آراء قطعی مراجع رسیدگی کننده و پیشرفت قابل ملاحظه آراء سازشی در هیات تشخیص وحل اختلاف درجهت افزایش رضایتمندی کارگر وکارفرما را از اقدامات مهم در در حوزه مدیریت روابط کار عنوان کرد .
وی با اشاره به افزایش چند برابری میزان آموزش تشکل ها و مراجع حل اختلاف با موضوع قوانین کار و تأمین اجتماعی و... به میزان بیش از 264 هزار نفر ساعت، خاطرنشان کرد: میانگین مدت زمان رسیدگی در مراجع حل اختلاف کار با رعایت اصل رسیدگی طبق قانون ومقررات کار کاهش یافت .
تاسیس 52 خانه بهداشت کارگری
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران در تشریح دستاوردهای مهم این اداره کل در حوزه مدیریت امور اجتماعی از سال 92 تا کنون را برگزاری اولین المپیاد فرهنگی و ورزشی کارگران کشور در مازندران با حضور 28 استان، 20 رشته و شرکت 1700 ورزشکار، برگزاری اولین کنگره بزرگداشت 980 شهید کارگر استان مازندران برای اولین بار در کشور، برگزاری سالانه جشنواره امتنان از کارگران، گروه های کارو واحدهای نمونه به منظور شناسایی و تجلیل از نیروهای کار مولد، متخصص، مخترع، مبتکر و ساخت تعداد 6 عدد مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران در استان مازندران با هدف افزایش رفاه و سلامت قشر شریف کارگر را بخشی از دستاوردهای مهم در حوزه اجتماعی عنوان کرد .
وی برگزاری اردوهای متعدد ورزشی جهت آمادگی کارگران ورزشکار در مسابقات جهانی و اعزام سه تیم جودو ، کشتی و فوتبال در مسابقات ایتالیا و کسب مقام های اول تا سوم، میزبانی مسابقات کشتی ساحلی کارگران کشور در رامسر، میزبانی والیبال ساحلی کارگران کشور در بابلسر، اعزام تیم های والیبال ساحلی ، کشتی آزاد و دو و میدانی به مسابقات اسپانیا و کسب مدال های طلا و نقره در کشتی آزاد و مدال برنز در والیبال ساحلی و دو و میدانی، اعزام تیم های آمادگی جسمانی و بسکتبال بانوان ورزشکار کارگر در مسابقات قهرمانی کشور و کسب مقام اول در و اعزام تیم دوچرخه سواری برادران کارگر و کسب مقام سوم در مسابقات قهرمانی کشور و نایب قهرمانی مازندران در مسابقات بسکتبال سه نفره بانوان کارگر کشور را از دیگر اقدامات مهم در این بخش برشمرد .
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران از تکمیل و افتتاح مجموعه فرهنگی ورزشی کارگران شهرستان بهشهر خبر داد و افزود: 52 باب خانه بهداشت کارگری در واحدهای مشمول بالای 50 نفر تاسیس و فعال سازی شد .
وی با اشاره به برگزاری 421 دوره های آموزشی با موضوع مهارت های زندگی و پیشگیری از آسیب های اجتماعی (اعتیاد-ایدز-طلاق)برای بیش از 11 هزار و 485 کارگر، از اجرای طرح های پژوهشی شیوع شناسی اعتیاد و بررسی سلامت روان در بنگاههای اقتصادی برای جامعه کارگری خبر داد .
اصغری با اشاره به اینکه در اجرای طرح ملی پیشگیری از مصرف مواد مخدر در جامعه کار و تولید (طرح کاج) در 62 واحد تولیدی برای هزار و 283 نفر از کارگران اجرا شد، خاطرنشان کرد:طرح حمایت غذایی برای افراد تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی استان مازندران در 15 مرحله و طرح پیشگیری از اعتیاد و پیمایش ملی خشونت ، نشاط و سرمایه اجتماعی ویژه جامعه کار و تولید عملیاتی شد .
افزایش بیش از 5 برابری کارگران ساختمانی بیمه شده در دولت تدبیر و امید
وی در پایان گفت: از سال 92 تا کنون 46 هزار و 343 کارگر ساختمانی در مازندران بیمه شدند که نسبت به قبل از دولت تدبیر و امید شاهد افزایش بیش از 5 برابری تعداد بیمه شدگان کارگر ساختمانی در استان هستیم تا این عدد به حدود 55 هزار بیمه شده برسد که نشان از توجه ویژه دولت به این قشر زحمتکش دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/393522/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه