آریا بانو

آخرين مطالب

لایه‌برداری پوست با عسل و دارچین پزشکي

لایه‌برداری پوست با عسل و دارچین
  بزرگنمايي:

آریا بانو - بلاگ کرفس / عسل و دارچین هر دو به عنوان دو داروی گیاهی در طب سنتی ارزشمند و موثرند. اما اینکه این ماده وقتی با هم ترکیب شوند، چقدر بر روی سلامت بدن تاثیر می‌گذارند، جای بحث و بررسی دارد. عسل و دارچین برای لاغری و زیبایی پوست بی‌نظیرند. دلیل آن بخاطر وجود چندین آنتی اکسیدان در دارچین و عسل است. در ادامه بیشتر این موضوع را باز می‌کنیم.
فواید عسل و دارچین برای پوست
یکی از فواید بی‌نظیر دارچین و عسل برای زیبایی پوست است. عسل یک ماده طبیعی که دارای مقدار زیادی ویتامین گروه B و ویتامین C است. همچنین در این ماده غذایی شیرین مقدار زیادی آنتی اکسیدان‌های پلی فنول و فلاونوئید یافت می‌شود. این آنتی اکسیدان‌ها می‌توانند از پوست صورت در برابر آسیب‌های رادیکال‌های آزاد محافظت کنند.
همچنین اگر مجبورید ساعات زیادی در برابر نور مستقیم آفتاب قرار بگیرید، استفاده از عسل بر روی پوست، تاثیرات منفی اشعه UV آفتاب را از بین می‌برد. استفاده عسل طبیعی برای جوانسازی پوست بسیار است. زیرا به رفع چین و چروک کمک زیادی می‌کند
حالا می‌رسیم به دارچین که به عنوان یک ماده سرشار از آنتی اکسیدان شناخته شده است. میزان آنتی اکسیدان موجود در این ماده خوراکی نسبت به سایر ادویه‌ها بیشتر است. زیرا ترکیبات فنولیک در دارچین بیشتر از سایر ادویه‌هاست.
با این حساب اگر این دو ماده را ترکیب کنید، از فواید دارچین و عسل برای پوست بهره‌مند خواهید شد. از جمله مزیت‌های این دو ماده برای زیبایی پوست می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
لایه برداری با کمک عسل و دارچین
در عسل موادی مثل اسید گلوکونیک وجود دارد که باعث لایه‌برداری پوست صورت می‌شود. اگر مدت‌هاست پوست صورت خود را لایه‌برداری نکرده‌اید، همین امروز اقدام کنید. مقداری عسل و پودر دارچین را ترکیب کرده و بر روی پوست بمالید. بعد از چند دقیقه صورت خود را بشویید.
با این روش سلول‌های مرده روی پوست همراه با عسل و دارچین برداشته و سپس شسته می‌شود. در نتیجه پوست زیباتر و جوانتری خواهید داشت.

آریا بانو

مرطوب کردن پوست
یکی دیگر از فوایل عسل و دارچین برای پوست کمک به مرطوب کردن آنست. عسل طبیعی به جذب بهتر آب در منافذ پوست کمک زیادی می‌کند. اگر در مناطق خشک زندگی می‌کنید، آبرسانی پوست مانع از پیری زودرس می‌شود. همچنین فصل زمستان هوا خشک است و پوست به رطوبت بیشتری نیاز دارد.
شما می‌توانید با ترکیبی از عسل و دارچین پوست خود را مرطوب کنید. از آنجایی که دارچین خاصیت ضدباکتریایی و ضدمیکروبی دارد، به درمان مشکلات پوستی از جمله سوزش، قرمزی و حساست کمک می‌کند. دارچین هم ماده‌ای است که در بهبود پوست آسیب دیده کمک می‌کند. وقتی دو ماده را ترکیب کنید به پوست رطوبت داده و باعث برطرف کردن مشکلات پوستی می‌شود.
جای جوش را با ماسک عسل و دارچین درمان کنید
یکی دیگر از فواید عسل و دارچین برای پوست کمک به برطرف کردن جای جوش است. البته برای بهبود وضعیت پوست نباید به سراغ عسل‌های فروشگاهی بروید. زیرا آنها با گرما فرآوری شده و خاصیت عسل طبیعی را ندارند. برای اینکه یک ماسک خوب دارچین و عسل درست کنید، به سراغ عسل طبیعی بروید.

آریا بانو


تاثیر عسل و دارچین برای لاغری
فواید این دو ماده فقط برای بهبود وضعیت پوست نیست. بلکه حتی در روند کاهش وزن هم موثر است. برای دریافت نتیجه می‌توانید دو راه حل زیر را با کمک عسل و دارچین برای لاغری طی کنید:
نوشیدنی عسل و دارچین
برای اینکه با کمک این معجون لاغر شوید، ابتدا یک قاشق چایخوری پودر دارچین را داخل یک لیوان آب جوش بریزید. آن را خوب هم بزنید تا آب جوش طعم دارچین بگیرید. حالا به اندازه نصف قاشق چایخوری در داخل این نوشیدنی عسل بریزید.
این نوشیدنی را می‌توانید در روز 2 بار (ناشتا و قبل از خواب) مصرف کنید. بعد از مدتی شاهد کاهش وزن خواهید بود. فقط مراقب باشید مقدار عسل را زیاد نکنید. به دلیل خاصیت سوخت و ساز دارچین، بعد از مدتی وزن کم می‌کنید.
نوشیدنی دارچین و عسل، زنجبیل لیمو
یکی دیگر از نوشیدنی‌های مفید ترکیب زنجبیل، لیمو، عسل و دارچین برای لاغری است. لیمو یک ماده خوراکی سرشار از آنتی اکسیدان است. وقتی با عسل و دارچین ترکیب می‌شود، بدون شک تاثیر بیشتری بر روی بدن می‌گذارد. برای درست کردن این نوشیدنی ابتدا آب لیمو را بگیرید. زنجبیل را پودر کرده و با لیمو ترکیب کنید. دو لیوان جوش روی این ترکیب بریزید و روی شعله قرار دهید.
سپس به آن نصف قاشق چایخوری دارچین و نصف قاشق چایخوری عسل اضافه کنید. اجازه دهید مواد با هم بجوشند. بعد از چند دقیقه شعله را خاموش کنید. به محض خنک شدن می‌توانید این نوشیدنی را نوش جان کنید. مصرف آن 2 بار در طی روز به روند لاغری کمک زیادی می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/393087/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

سایکومتریست چگونه کار می کند؟

رفتار تکانشی چیست و چگونه درمان می شود؟

فروپاشی عصبی چیست و چه علائمی دارد؟

اختلال دیس تایمی یا افسرده خویی چیست ؟ علل ، علائم و درمان آن

با بیمار در حال مرگ چگونه باید رفتار کرد؟

درباره اتانازی چه می دانید؟

آزار و اذیت خیابانی چیست و چگونه با آن رفتار کنیم؟

توهم فرگولی چیست؟ علل و درمان آن

فردگرایی چیست و شیوع فردگرایی در میان افراد جامعه

افسردگی غیر معمول یا آتیپیک

سندروم بیت المقدس چیست؟

آشنایی با خصوصیات زنانی که تیپ شخصیت مردانه دارند

آدم های پرتوقع چه ویژگیهایی دارند و چگونه باید با آن‌ها رفتار کرد؟

اختلال افسردگی اساسی چیست؟ دلایل و درمان آن

بیماری وسواس فکری OCD

بی اشتهایی عصبی چیست و چگونه درمان می شود؟

چگونه به شخصی بگویید که بوی بد دهان یا بدن دارند

آگورافوبیا یا ترس از فضای باز چیست؟ علل و درمان

بی‌گوشی‌هراسی (نوموفوبیا)

راههای غلبه بر افسردگی

ادیتیوولتافوبیا چیست و چگونه درمان می شود؟

افراد آب زیر کاه چه کسانی هستند؟

کربوفوبیا چیست؟ علت و درمان آن

نئوفوبیای غذایی چیست و چگونه درمان می شود؟

تراپیست کیست؟ معرفی انواع تراپی

اختلالات خلقی چیست؟ انواع اختلالات خلقی

نشخوار ذهنی چیست؟ درمان نشخوار ذهنی

ویژگی افراد درون گرا چیست؟ راههای درمان درون گرایی

آر تی ام اس (rTMS) یا تحریک مغناطیسی مغز چیست؟

مثلث کارپمن چیست؟ خروج از مثلث کارپمن

هیپنوتراپی چیست؟ موارد استفاده از هیپنوتراپی

کلمات و عبارات نشان دهنده افسردگی

روش صحیح قطع داروهای افسردگی

رشد فردی چیست؟ تاثیرات رشد فردی

قانون لاگوم چیست و چگونه سوئد را به شادترین مردم تبدیل کرده است؟

نقشه مغزی چیست؟ نحوه تهیه نقشه مغزی

آموزش انجام تمرین های مدیتیشن + نکاتی برای تازه کارها

دلایل، مزایا و معایب تغییر شغل

افسردگی در محیط کار و راههای رهایی از آن

تفاوت استرس و اضطراب و راههای درمان آنها

خسته شدن از زندگی به چه معناست و چه تاثیری دارد؟

مزایا و معایب ادامه تحصیل در سن بالا

چاکرا و خواص آن + معرفی هفت چاکرا

بی ارادگی چیست؟ راههای مقابله با بی ارادگی

کتاب درمانی چیست و چگونه انجام می شود؟

منشور برقراری ارتباط چیست + روش ساخت منشور برقراری ارتباط

رفتار حرفه ای چیست؟ چگونه رفتار حرفه ای داشته باشیم

ایده آل گرایی چیست و خطرات آن چیست؟

بلوغ فکری چیست و چه نشانه هایی دارد؟

اختلال سلفیتیس چیست و چگونه درمان می شود؟