آریا بانو

آخرين مطالب

خبر خوش معاون وزیر بهداشت برای پرستاران اجتماعي

خبر خوش معاون وزیر بهداشت برای پرستاران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه‌ریزی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از افزایش 900 هزار تا یک میلیون و 200 هزار تومانی حقوق پرستاران و استخدام 2500 پرستار در بیمارستانهای دولتی خبر داد.
به گزارش وزارت بهداشت، سید کامل تقوی نژاد روز سه شنبه در گزارشی به وزیر بهداشت از افزایش 50 درصدی امتیازات فصل هشتم آیین نامه اداری استخدامی کارکنان غیر هیات علمی همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از پرستاری، اتاق عمل، هوشبری، بهیار و کمک بهیار که حکم یا قرارداد مستقیم با مراکز تابعه وزارت بهداشت دارند، خبر داد.
وی در تشریح اقدامات صورت گرفته در حوزه پرستاری افزود: این افزایش حقوق به همه کارکنان دولتی گروه پرستاری اعم از رسمی، پیمانی، طرحی، ضریب کا، پزشک خانواده و بیمه روستایی و همچنین نیروهای قراردادی کار معین تعلق گرفته و به طور میانگین 12 میلیون ریال به حقوق کارکنان اضافه شده است.
تقوی نژاد همچنین در خصوص افزایش حقوق و مزایای گروه پرستاری شرکتی (بخش خصوصی) شاغل در مجموعه وزارت بهداشت نیز گفت: جلسات کارشناسی انجام و گزارش و راهکارهای پیشنهادی آن ارائه شده که اقدامات لازم با توجه به رهنمودهای وزیر بهداشت در جلسه کارشناسی در حال انجام است. از جمله انعقاد قرارداد موسسات وابسته با شرکت کارآفرین و تدوین دستورالعمل واحد برای اجرا در مجموعه وزارت بهداشت که متوسط 9 میلیون ریال به حقوق و مزایای مشمولان اضافه می شود.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت همچنین به صدور بخشنامه مورخ 24 اسفند 1398 به موسسات تابعه وزارت بهداشت مبنی بر امکان ذخیره مرخصی استحقاقی استفاده نشده کارکنان درگیر در بحث مواجهه با ویروس کرونا اشاره کرد که بر اساس نیاز و ابلاغ موسسه از مرخصی خود استفاده نکرده اند و گفت: این بخشنامه در حال اجراست.
تقوی نژاد همچنین از صدور بخشنامه به دانشگاههای علوم پزشکی مبنی بر جداسازی پرداخت اضافه کار کارکنان گروه پرستاری شاغل در بیمارستانها از کارانه و پرداخت کارانه بر اساس 90 درصد از 27.5 درصد جزء حرفه ای بیمارستان به کارکنان مذکور و تسریع در پرداخت معوقات اضافه کار خبر داد و گفت: با توجه به تاکید مجدد وزیر بهداشت، مکاتبه لازم انجام می شود و با توجه به مذاکرات انجام شده با همکاران معاونت درمان وزارت بهداشت، سیستم قاصدک مبنی بر جداسازی اضافه کار از کارانه بسترسازی شده و دانشگاهها موظف به رعایت آن از تاریخ اول اسفند 98 هستند.
وی افزود: دانشگاههایی که معوقات کارانه را پرداخت نکرده و به تاریخ مذکور رسیده اند، پرداختهای خود را بر اساس مفاد این بخشنامه انجام می دهند اما دانشگاههای علوم پزشکی که دارای معوقات کارانه و اضافه کار هستند، پس از پرداخت معوقات خود تا تاریخ اول اسفند 98، پرداخت و محاسباتشان الزاما طبق بخشنامه فوق خواهد بود.
تقوی نژاد یادآور شد: با تلاشهای صورت گرفته و وصول مطالبات از تامین اجتماعی، میانگین معوقات اضافه کار از پنج ماه به سه ماه و کارانه از 18 ماه به 10 ماه کاهش یافته و در صورتی که مطالبات بیمه سلامت نیز وصول شود، پیش بینی می شود معوقات کارانه به پنج ماه کاهش یابد.
وی همچنین از تدوین، تصویب و اجرای دستورالعمل اعمال مدرک تحصیلی و تغییر عنوان کارکنان قراردادی کار معین از سال 1398، از جمله قراردادی های گروه پرستاری خبر داد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی گفت: مکاتبه و رایزنی برای تامین اعتبار و اخذ مجوز برقراری فوق العاده ویژه به کارکنان درگیر درمقابله با کرونا با تاکید بر گروه پرستاری و همچنین ارائه پیشنهادها و بسته های حمایتی در خصوص جبران خدمات و پیش بینی در قوانین و مقررات گروه پرستاری و کارکنان درگیر در مقابله با کرونا که طی نامه های مورخ 21 اردیبهشت 99 به سازمان برنامه و بودجه و مورخ 13 فروردین 99 به ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا و مورخ 16 اردیبهشت به رئیس سازمان اداری و استخدامی کشور منعکس شده است که در این راستا مبلغ پنج هزار میلیارد ریال به دانشگاههای علوم پزشکی تخصیص داده شده و به ذینفعان پرداخت صورت گرفته است.
تقوی تژاد همچنین به مکاتبه با سازمان اداری و استخدامی کشور و ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا برای اخذ مجوزهای لازم در خصوص اعطای امتیازات ویژه در آزمونهای استخدامی به گروه پرستاری و درمانی درگیر در مبارزه با کرونا اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت، منابع و برنامه ریزی وزیر بهداشت با بیان اینکه مجوزهای استخدامی بر اساس نیازسنجی نیروی انسانی، توسعه بیمارستانها و بخشهای بیمارستانی اخذ و توزیع می شود، گفت: در سال 1398 تعداد 4713 نفر در مشاغل پرستاری و تعداد 858 نفر ماما برای بکارگیری در بیمارستان های جدید و توسعه یافته و اتاق های زایمان (LDR) به صورت پیمانی استخدام شدند.
وی افزود: مجوز استخدام سه هزار نفر به صورت پیمانی نیز از سازمان اداری و استخدامی کشور دریافت شده است که 2500 نفر این مجوز به گروه پرستاری و 500 نفر سایر مشاغل اختصاص داشته و در حال رایزنی برای تامین اعتبار با سازمان برنامه و بودجه کشور هستیم.
تقوی نژاد همچنین افزود: در حال پیگیری دریافت مجوز برای برگزاری آزمون استخدام 2284 نفر نیروی قراردادی هستیم که بخش اعظم آن گروه پرستاری و مامایی است.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/392528/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم