آریا بانو

آخرين مطالب

علت ازدواج جوانان با زنان مطلقه چیست؟ اجتماعي

علت ازدواج جوانان با زنان مطلقه چیست؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله دلگرم / ازدواج با زنان مطلقه دارای مزایا و معایبی است که پیش از ازدواج و جدی شدن رابطه باید به آن‌ها را به خوبی بررسی کرد.
دلایل ازدواج پسران مجرد با زن مطلقه
بسیاری از مردان و پسران راغب به ازدواج با زنان مطلقه هستند اما نگاه منفی خانواده‌ها و جامعه به زنان مطلقه موضوع ازدواج مجدد را برای این زنان سخت تر و پیچیده تر می‌کند.
هر ازدواجی نیاز به دقت و ریزبینی زیادی دارد، ازدواج با زن مطلقه نیز همانند سایر ازدواج‌ها ممکن است نتیجه خوبی داشته باشد. اما باز هم بهتر است قبل از ازدواج با زن مطلقه نکاتی را بدانید و رعایت کنید تا از مشکلات احتمالی بعدی پیشگیری شود.
با توجه به برخی تفاوت‌های زنان مطلقه با دختران مجرد، ممکن است مردان علاقه بیشتری به ازدواج با زنان ملطقه داشته باشند.
اما برای داشتن یک ازدواج موفق باید عوامل بیشتری را در نظر بگیرد. در هر کدام از انواع ازدواج توجه به عوامل ذکر شده لازم است. در ادامه به برخی از دلایل ازدواج پسران با زن مطلقه پرداخته‌ایم:
1. ازدواج با زن مطلقه چون مدیریت بهتر دارد
گاه پسران مجرد فکر می‌کنند که زنان مطلقه به دلیل تجارب و ازدواج گذشته شان توانایی مدیریت بالاتری نسبت به دختران مجرد دارند و در زندگی مشترک مخصوصا اوایل آن، مشکلات و بی تجربگی دختران مجرد را نخواهند داشت.
2. توقع کمتر زنان مطلقه
زنان مطلقه به دلیل فرصت‌های کمتر برای ازدواج، توقعات کمتری دارند. نخواستن جشن عروسی و یا قانع بودن به برگزاری جشن ساده‌تر و هزینه‌های کمتر، مردان را به ازدواج با زنان مطلقه ترغیب می‌کند.
3. یافتن مادری جایگزین
بسیاری از مردان دوست دارند که همسرشان شبیه به مادرشان باشد. زنان مطلقه به واسطه تجربه ازدواج قبلی خود تجربه بهتری در مورد برخورد با مردان نسبت به دختران مجرد دارند. برخوردهایی که برای مردان مادری مهربان و دلسوز را تداعی می‌کند. این احساس در ناخودآگاه مردان باعث علاقه به زنان مطلقه می‌شود.
4. شرایط مالی بهتر
زنان مطلقه ممکن است به واسطه ازدواج گذشته و شغل‌شان توانایی مالی بیشتری نسبت به دختران مجرد داشته باشند. بنابراین مردان (مخصوصا آن‌هایی که وضعیت مالی مناسبی برای ازدواج با دختر مجرد را ندارند) می‌توانند از حمایت‌های مالی زنان مطلقه بهره برده و در ازای مهریه پایین و خرج کمتر ازدواج کنند.
نکاتی که قبل از ازدواج با زن مطلقه باید رعایت شوند
اگر می‌خواهید ازدواج کنید، پیش از هر چیز باید به یک خود شناسی رسیده باشید. ازدواج امری حیاتی در زندگی هر کسی است که باید برای آن برنامه ریزی داشته و با مشورت و تامل صورت بگیرد.
1. به دنبال معیارهای خود باشید
به عنوان فردی که به سن ازدواج رسیده، مسلما معیارهایی برای ازدواج در نظر گرفته‌اید. آن معیارها را در فرد مقابل خود جستجو کنید. اگر طرف مقابل شما معیارهای ازدواج را دارد، به طور جدی‌تر در مورد ازدواج با او تصمیم بگیرید. مسلما فردی که با معیارهای ذهنی شما متفاوت باشد (چه مجرد و چه مطلقه) همسر خوبی برای شما نیست.
2. به خاطر دلسوزی تصمیم به ازدواج نگیرید
ازدواج یک اتفاق بسیار مهم در زندگی هر فردی است. اگر به خاطر دلسوزی و ترحم تصمیم به ازدواج با یک خانم مطلقه گرفته‌اید، بدانید که این ازدواج برای هیچ یک از شما فایده ای نخواهد داشت؛ چه بسا در آینده مشکلات بیشتری برای هر دویتان به وجود خواهد آمد. احساس ترحم همیشه در وجود شما باقی نمی‌ماند و به مرور زمان خسته می‌شوید.
3. با رضایت خانواده تصمیم به ازدواج بگیرید
خانواده شما بزرگ ترین پشتیبان شما هستند. ممکن است در ابتدا با این ازدواج مخالفت کنند ولی اگر به تصمیم خود مطمئن هستید، باید آن‎ها را از درستی تصمیم خود مطمئن سازید و با دلایل منطقی قانعشان کنید. بدون رضایت خانواده‌ها تصمیم به ازدواج نگیرید چرا که بعدا همین نارضایتی‌ها دلیل مشکلات زناشویی شما خواهند شد.
4. همسر خود را سرزنش نکنید
وقتی که ازدواج کردید به هیچ وجه ازدواج اول همسرتان را به او یادآوری نکنید. در مواقع دلخوری و دعواهایی که بین هر زن و شوهری پیش می‌آید، همسر خود را با شکست‌های گذشته اش تحقیر و دلخور نکنید. یادآوری ازدواج سابق همسرتان یک خط قرمز است که به هیچ وجه نباید آن را زیر پا بگذارید. برای کنار آمدن با گذشته همسر خود می‌توانید از کمک مشاوره خانواده بهره شوید.
ازدواج با زن مطلقه درست یا غلط ؟
همانطور که ازدواج با مرد مطلقه ایرادی ندارد، ازدواج با یک خانم مطلقه نیز به هیچ وجه مشکلی ندارد؛ ولی به دلیل تفاوت در دیدگاه‌ها، تجارب، توقعات و... بهتر است چنین ازدواج‌هایی با احتیاط و بررسی‌های بیشتری صورت بگیرد. عجله و رفتارهای هیجانی می‌تواند منجر به یک شکست دیگر شود. تجربه یک شکست دیگر برای زنان مطلقه بار روانی زیادی برای آن‌ها به دنبال خواهد داشت. پس اگر خانم مطلقه‌ای نگران قبول درخواست ازدواج شماست، به او فرصت داده و برای برداشتن قدم‌های مطمئن هم به او و هم به خودتان فرصت دهید.
ازدواج با زن مطلقه بچه دار
توجه داشته باشید که ازدواج با زن مطلقه‌ای که بچه دارد کمی متفاوت است. قبل از ازدواج باید به برخی نکات توجه کرد. مثلا باید بدانید که به هرحال اولویت زندگی همسرتان همیشه فرزندش است و شما نفر دوم زندگی او هستید. همچنین باید بررسی کنید که آیا با بچه‌ها ارتباط خوبی دارید یا خیر. باید به این نکته هم توجه داشته باشید که بعد از ازدواج به عنوان یک ناپدری زندگی‌تان تغییرات زیادی خواهد کرد و مسئولیت‌تان چند برابر می‌شود
تفاوت زنان مطلقه و دختران مجرد
سن و تجربه دو بحث کاملا متفاوت هستند. یک خانم مطلقه ممکن است سنش از یک دختر مجرد کمتر باشد ولی تجربه‌ای که از زندگی قبلی خود به دست آورده او را بسیار پخته تر کرده باشد. معمولا زنان مطلقه در زندگی واقع بین تر از دختران مجرد هستند و زندگی جدید خود را محکم‌تر از دختران مجرد شروع می‌کنند. زنان مطلقه از مسئولیت‌های ازدواج و شرایط بعد از آن آگاهی دارند، پس با نگاهی کورکورانه وارد ازدواج دوم نمی‌شوند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/391282/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

جزئیاتی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

سامانه بارشی جدید در راه ایران؛ دوسوم کشور شاهد باران خواهد بود

آخرین وضعیت ترافیکی جاده‌های کشور

اگر ترمز خودرو برید این گونه متوقفش کنید

هیچوقت کیف، موبایل و لوازم با ارزش را داخل ماشین نذارید!

نمایی زیبا از نخلستان‌های قصر شیرین

تصویر روز ناسا؛ روبه‌روی NGC 1232

«رئالیست‌ها» وارد بازار نشر شدند

نامزدهای کسب عنوان بهترین گل هفته لیگ اروپا

معرفی برترین‌های مسابقات آزاد اسکیت سرعت مردان

ستاره سیتی: به احترام رئال کلاه از سر برمی‌دارم

زنگ خطر مدیریتی برای فولاد در صورت شکست مقابل مس

بلینگام در یک قدمی رکورد BBC مشهور رئال

درخواست اوکراین برای محرومیت 15 جودوکار روسی

تیزر جذاب حریف امروز استقلال با آهنگ محبوب این روزها

حدادی‌فر: لیگ عجیب و آشفته‌ای داریم

وزیر ورزش و دبیر به بیشکک نرسیدند

اعزام تیم ملی جودو به هنگ کنگ لغو شد

چگونه سلول های سرطانی را از بین ببریم؟/ ویدئو

موزیک ویدئوی «خط قرمز» با صدای سهراب پاکزاد

وضعیت آب‌وهوا طی روزهای آینده؛ استان‌هایی که منتظر بارش هستند

ساخت مجسمه شکری

اقدام خطرناک موتورسوار عجول در خیابان

نسخه خانگی بستنی سالار!

دیگه از بیرون کباب لقمه نخر

پایه‌گذار مکتب ایرانی در طب اسلامی را می‌شناسید؟

نوجوان کاراته کار: شکست واقعا مقدمه پیروزی بود

دروسی: لورکوزن شکست‌ناپذیر نیست

پرسپولیس کار سختی نسبت به استقلال دارد

کارشناس فوتبال: تجربه استقلال تعیین کننده است

علی چینی: نباید به استقلال ایراد گرفت

بازیکن سابق فوتسال: ایران منطقی بازی کرد

ایتالیا برای فصل آینده لیگ قهرمانان 5 سهمیه‌ای شد

ابراز نگرانی انگلیس نسبت به امنیت افتتاحیه المپیک پاریس

امیدوارم مدیران تراکتور تصمیم عجولانه‌ای برای نیمکت تیم نگیرند

آذرپیرا مقتدرانه از سد آزادکار ژاپنی گذشت

هشدار کاپلو به یوونتوس با تمجید از طارمی

آرزوی مایکل داگلاس برای مرگ در «مرد مورچه‌ای»

تکریم خانواده شهدا و  ترویج فرهنگ ایثار و شهادت امر بزرگی است که باید از دل جریان‌های مردمی بجوشد

سفر به ایران قدیم؛ اولین هواپیمای ایران و سفر استانی احمدشاه

برای داشتن عمر طولانی از این مواد غذایی غافل نشوید

ماجرای رد و بدل رمز ارز برای تقلب در کنکور!

تصاویری دیوانه‌کننده از دوچرخه سواری روی دیواره یک سد

رنگرزی سنتی به سبک مدرن و خلاقانه

خبری تازه درباره پروازهای فرودگاه امام و مهرآباد

مدل تلسکوپ فضایی جیمز وب با اندازه واقعی به نمایش در می‌آید

ورود «مهمان سرزده» به کتابفروشی‌ها/یک‌قصه تصویری برای کودکان

حریف تراکتور نصف تیمش را ندارد!

برد راحت امامی مقابل حریف کره‌ای و صعود به نیمه‌نهایی