آریا بانو

آخرين مطالب

مروی: برپایی عزاداری با رعایت پروتکل‌ها بهانه‌ را از بدخواهان گرفت گفتگو

مروی: برپایی عزاداری با رعایت پروتکل‌ها بهانه‌ را از بدخواهان گرفت
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / تولیت آستان قدس رضوی با تشکر از عزاداران در رعایت پروتکل‌های بهداشتی گفت: شما مردم ولایت‌مدار با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهانه به دست غرب‌زدگان و بدخواهان ندادید و مراسم عزاداری را باشکوه برگزار کردید.
حجت‌الاسلام احمد مروی در آیین خطبه‌خوانی شب عاشورا در حرم مطهر رضوی ضمن تسلیت ایام عزاداری سید و سالار شهیدان، پیرامون برگزاری مراسم عزاداری در محرم امسال اظهار کرد: حقیقتا باید از مردم عزیز ولایت‌مدار و محبان امام حسین(ع) تشکر کرد. شما فاطمه زهرا(س) و پیغمبر اکرم(ص) را خشنود کردید. هم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بهانه به دست غرب‌زدگان و بدخواهان ندادید و هم مراسم را باشکوه برگزار کردید. متاسفانه هستند افرادی که چشمشان را به روی بسیاری از اجتماعات و مسافرت‌ها ببندند و دم بر نیاورند اما مراسم دینی را محکوم کنند. شما با تبعیت از رهبری و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، بهانه به دست دشمنان ندادید.
وی با اشاره به عظمت جایگاه امام حسین(ع) و کثرت روایات در خصوص ثواب زیارت امام حسین(ع) عنوان کرد: در کتاب کامل‌الزیارات حدیثی از امام صادق(ع) آمده که می‌فرماید «وقتی خدا خیر کسی را بخواهد، حب امام حسین(ع) و زیارتش را در دل و قلبش قرار می‌دهد». همچنین روایتی از امام کاظم(ع) در خصوص ثواب زیارت امام حسین(ع) است که می‌فرماید «کسی که حضرت اباعبدالله‌الحسین(ع) را از روی بصیرت و معرفت زیارت کند، خداوند گناهان او را از قدیم و از روزی که انجام داده تا لحظه‌ای که به زیارت حضرتش نائل شده، می‌بخشد». البته این کثرت ثواب نه برای هر زیارتی است بلکه منظور زیارتی است که از روی معرفت و بصیرت باشد.
مروی اضافه کرد: زیارت باید زیارتی باشد که فرد به واسطه آن امام حسین(ع) و اهداف ایشان را بشناسد و عارف به حق حضرتش باشد؛ همچنین امام معصوم را واجب‌الاطاعه بداند. با نگاهی به روایات پیرامون بصیرت و معرفت از یک طرف و وقایع پیرامونی که در طول تاریخ اتفاق افتاده، اهمیت بصیرت و معرفت را به خوبی درک می‌کنیم.
تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: بعد از رحلت پیامبر اکرم(ص) در جنگ‌ها و مبارزاتی که به وقوع پیوست، عمدتا هر دو طرف مسلمانان بودند. در حکومت حدودا پنج‌ ساله امیرالمومنین(ع) جنگ‌های جمل، صفین و نهروان بر حضرت تحمیل شد و افرادی که این جنگ‌ها را به راه انداختند، همگی قائل به لااله‌الاالله و مسلمان بودند؛ نماز و قرآن می‌خواندند و به طرف همان قبله‌ای که امیرالمومنین(ع) نماز می‌خواند، نمازشان را به جا می‌آوردند.
مروی اضافه کرد: در مقابل جریان بر حق امام حسن مجتبی(ع) نیز مسلمانان و قائلان به لااله‌الاالله بودند. در عاشورا آنان که در مقابل حجت خدا و پاره تن رسول‌الله ایستادند نیز مسلمانان و حتی برخی از آنان کسانی بودند که برای حضرت نامه نوشته و ایشان را به کوفه دعوت کردند اما چرا این اتفاقات افتاد؟ شعار عمربن‌سعد زمانی که می‌خواست به سپاهش فرمان حمله دهد، همان شعاری بود که پیغمبر(ص) برای مقابله سپاه اسلام با کفار در جنگ‌ها به کار می‌برد. این شعار را برای کشتن پسر پیغمبر(ص) به کار می‌برد و می‌گوید «ای لشکریان خدا برای کارزار آماده شوید».
تولیت آستان قدس رضوی ابراز کرد: با نگاهی به همه این وقایع درمی‌یابیم که نبود معرفت و بصیرت باعث به وجود آمدن عاشورا بود. آنان که مقابل حضرت سیدالشهدا(ع) ایستادند، موحد بودند؛ اشهد ‌ان ‌لا ‌اله ‌الا ‌الله و اشهد ان محمد عبده و رسوله می‌گفتند؛ اهل حج و عبادت بودند؛ آنگاه با بی‌بصیرتی شمشیر بر روی پسر پیغمبر(ص) کشیدند.
امسال با وجود پدیده تلخ کرونا، از عظمت عزاداری‌ها ذره‌ای کم نشد
مروی با اشاره به روایت پیامبر(ص) با مضمون «ان لقتل‌الحسین(ع) حرارت فی قلوب‌المومنین» تصریح کرد: آتش عشق و علاقه به اباعبدالله‌الحسین(ع) روزبه‌روز و در هر شرایطی شعله‌ورتر است و در هیچ شرایطی روضه اباعبدالله(ع) تعطیل نمی‌شود. امسال با پدیده تلخی روبه‌رو بودیم که نمی‌توانستیم عزاداری آنچنانی برای حضرت برپا کنیم اما از عظمت عزاداری‌ها ذره‌ای کاسته نشد.
وی افزود: اگر پیش از این در هر محله، تنها مسجد و حسینه‌اش پرچم عزای حضرت برافراشته می‌شد، امسال شاهد این بودیم که نه‌تنها کوچه‌ها و خیابان‌ها که هر خانه یک حسینیه شد؛ لذا این ویروس منحوس نه‌تنها باعث کم‌رنگ شدن نام امام حسین(ع) و مراسم نشد بلکه آیین عزاداری‌ها پررنگ‌تر نیز ظاهر شد.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به برگزاری مراسم عزاداری رهبری در حسینیه امام خمینی(ره) گفت: این اقدام رهبری برای برپایی مراسم عزاداری به این شکل، نشان از آن بود که مراسم عزاداری هیچ‌گاه تعطیل نمی‌شود و نباید بشود؛ ولو با حضور یک نفر و باید نام اباعبدالله‌الحسین(ع) در همیشه تاریخ بدرخشد.
مروی با بیان نقش علما و مراجع تقلید اظهار کرد: مواضع به‌حق مراجع تقلید در ایران و نجف، عقلانیت دینی و شیعی را در برابر رفتارهای خرافی و وهن‌برانگیز که توسط متحجران و شیعه انگلیسی صورت می‌گیرد، به نمایش گذاشت. علما از آموزه‌های دینی اهل بیت(ع) در برابر نگاه‌های متحجران و مرتجعان دفاع کردند؛ گرچه در این میان از نیش عوام‌فریب‌ها هم مصون نماندند. همان‌طور که امیرالمومنین(ع) از متحجران و خوارج و امام حسن(ع) و امام حسین(ع) هم از گزند زبان این گروه در امان نبودند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/390170/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم

سیب‌زمینی سرخ‌کرده‌ ویژه بچه‌ها!

برای خنک شدن بدن چی بخوریم؟

قبل و بعد شام خوردن این نکات را رعایت کنید

روش جالب قفل کردن درهای خانه برای دزد نزدن

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

تصاویری شگفت‌انگیز از سحابی Orion

رضایت کادر فنی نساجی از لوان پولی

قد کشتی ایران از آسیا بلندتر است

قربانعلی‌پور: قلعه‌نویی سعی در کمترین تعطیلی دارد

هافبک استقلال زیر تیغ جراحی

قاب مشترک ستاره استقلال با غول بسکتبال ایران

محرومیت مادام‌العمر برای بازیکنی که شرط‌بندی می‌کرد

فیفا در جریان اقدامات مربوط به پیشرفت فوتبال ایران قرار گرفت

«مارال»؛ روایت دختری 15 ساله که مجبور به ازدواج است

متلک بانمک سریال «نون خ» به قیمت طلا