آریا بانو

آخرين مطالب

واکسن آنفلوآنزا برای افراد دارای ضعف ایمنی مفید است پزشکي

واکسن آنفلوآنزا برای افراد دارای ضعف ایمنی مفید است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: واکسن آنفلوآنزا برای سالمندان، کودکان و افراد دارای ضعف ایمنی مفید است و سایر افراد نیز می‌توانند این واکسن را تزریق کنند.
دکتر محمد کریمیان روز دوشنبه اظهار داشت: از زمان شیوع کرونا کشورهای مختلفی از جمله روسیه، چین، آمریکا، کشورهای اروپایی و ایران درصدد تولید واکسن هستند و برای تولید آن و ورود به بازار حداقل یک دوره پنج یا 6 ماهه نیاز است.
2 مورد ابتلای مجدد پرسنل بهداشتی درمانی به کرونا
وی در خصوص ابتلای مجدد پرسنل درمان در ایلام افزود: امکان ابتلای مجدد افراد به کرونا وجود دارد اما در خصوص پرستاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی ایلام تنها 2 نفر مجددا به کرونا مبتلا شدند اما منجر به بستری این افراد نشد.
کریمیان به بازگشایی مدارس اشاره کرد و گفت: با توجه به بازگشایی مدارس در 15 شهریورماه و از سرگیری فعالیت‌ها تصمیماتی برای چگونگی حضور دانش‌آموزان اتخاذ می‌شود.
وی یادآور شد: چنانچه دانش‌آموزان در مدارس حضور یابند به طور قطع دانشگاه علوم پزشکی همه مدارس را ضدعفونی می‌کند و آموزش و پرورش نیز برای حفظ سلامت دانش‌آموزان همه تمهیدات لازم را در نظر خواهد گرفت.

آریا بانو


حضور دانش‌آموزان در مدارس در شرایط قرمز و هشدار به صلاح نیست
دکتر کریمیان تصریح کرد: حضور دانش‌آموزان در مدارس در وضعیت قرمز و هشدار صلاح نیست زیرا دانش‌آموزان بدلیل سن کم نمی‌توانند مراقب خود باشند اما ستاد ملی کرونا تصمیماتی در این زمینه خواهد گرفت و دانشگاه علوم پزشکی ایلام نیز نظرات محلی خود را اعلام می‌کند.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام در خصوص ازدحام در مطب‌ها نیز اظهار داشت: پزشکان دلیل شلوغی مطب‌ها را نادیده گرفتن پروتکل‌ها و فاصله اجتماعی توسط بیماران عنوان و به بیماران برای مراجعه در وقت معین تاکید می‌کنند اما این تذکرات نادیده گرفته می‌شود.
دکتر کریمیان تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رعایت پروتکل‌ها در مطب پزشکان بیشتر ورود خواهد کرد و در تلاشیم راهکاری برای این مشکل ارائه شود.
برگزاری مراسم عزا و عروسی همچنان به قوت خود باقی است
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: با وجود توصیه‌های مکرر اما در برخی مناطق استان، مراسم عزا و عروسی برگزار می‌شود و روزهای اخیر نیز به اوج خود رسیده است.
دکتر کریمیان با بیان اینکه تدابیر سختگیرانه برای رعایت پروتکل‌ها باید اتخاذ شود، گفت: عدم رعایت مردم برای برگزاری مراسم‌ها سلامت همه افراد جامعه را به خطر می‌اندازد و دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ناظر بر این رفتارها، گزارشات را به مقامات ارائه می‌دهد.
وی افزود: اصناف، حوزه گردشگری، نیروی انتظامی، دادستان و فرمانداران باید نظارت خود را افزایش دهند و دانشگاه علوم پزشکی نیز در کنار آنها خواهد بود.
کریمیان یادآور شد: چنانچه مردم توصیه‌ها را رعایت می‌کردند هم اکنون آمار مبتلایان کمتر بود اما امیدواریم هفته‌های آینده بحث روش‌های سلبی اعمال شود و بتوانیم با روش قانونی مانع قانون شکنی شویم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام اظهار داشت: 22 شهریورماه جاری زمان برگزاری انتخابات میان‌دوره ای مجلس شورای اسلامی است اما تاکنون پروتکل خاصی در این زمینه به ما اعلام نشده است.
دکتر کریمیان گفت: همانگونه که تمهیدات لازم برای برگزاری کنکور اتخاذ شد به طور قطع در این مورد هم اعلام می‌شود اما باید مکان‌های رای‌گیری ضدعفونی ونظارت شوند و تا زمانیکه پروتکل به دست ما برسد همه تمهیدات لازم اندیدشیده خواهد شد.
700 میلیارد ریال اعتبار به دانشگاه علوم پزشکی ایلام اختصاص یافت
دکتر کریمیان اظهار داشت: 700 میلیارد ریال اعتبار از سوی وزارت بهداشت و درمان برای تجهیز و خرید اقلام ضروری در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ایلام قرار گرفت.
دکتر کریمیان افزود: این اعتبارات برای خرید اقلام حفاظتی، تجهیز و نیز کمک‌های تشویقی به پرستاران و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی و بخشی نیز برای خرید اقلام سرمایه‌ای هزینه شده است.
وی در خصوص آینده کرونا نیز گفت: این بیماری در همه کشورها وجود دارد اما کشورهایی که پروتکل‌ها را رعایت می‌کنند در شرایط بهتر و کشورهایی که رعایت نمی‌کنند در شرایط بدتری هستند.
دکتر کریمیان تاکید کرد: ما می‌توانیم با رعایت پروتکل های بهداشتی، فاصله اجتماعی، استفاده از ماسک، شستن دست‌ها و عدم حضور در تجمعات براحتی آمار ابتلا به کرونا را کاهش دهیم.
رییس دانشگاه علوم پزشکی ایلام همچنین در خصوص تبادل علمی بین پزشکان گفت: با توجه به وجود فضای مجازی، همه گروه‌های پزشکی از این طریق، تجربیات و توصیه‌های خود را در خصوص بیماری کرونا به اشتراک می‌گذارند و تبادل نظر می‌کنند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/386227/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟

اختلال وسواس جبری چیست؟

استرس در دختران نوجوان

ویژگی های افراد خجالتی و چگونگی ترک خجالت

5 راهکار برای تقویت حافظه

افسردگی چیست؟

چگونه نه بگوییم؟

نوروسایکولوژی کیست؟

4 دمنوش گیاهی برای آرامش اعصاب

اختلال وحشت خواب: تعریف، علل، علائم و درمان

بحران سی سالگی

10 راهکار عملی برای کنترل خشم

گوش دادن فعال چیست و چه مزایایی دارد؟

اختلال مبدل پوشی

خشونت خانگی چیست و انواع آن کدامند؟

تاثیر گرما بر خلق و خو و پرخاشگری

با مزاحمت خیابانی چگونه برخورد کنیم؟

علت ایجاد حس تنفر از فرزند

تابو چیست؟ اهداف تابو کدامند؟

عقده ادیپ چیست؟ انواع و راه های درمان عقده ادیپ

سوگیری شناختی چیست و چه مسائلی باعث سوگیری می‌شوند؟

چطور با یک فرد معلول رفتار کنیم؟

بیش فعالی چیست ؟ علائم ، دلایل و درمان آن کدامند؟

عقدهٔ الکترا چیست و چگونه حل می شود؟