آریا بانو

آخرين مطالب

از 9 فروردین تا 27 خرداد 1399

93 کارمند و 37 کارگر شهرداری تهران مشکوک به کرونا بودند شهرداری تهران

93 کارمند و 37 کارگر شهرداری تهران مشکوک به کرونا بودند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شهر: با انتشار نخستین موارد ابتلا به بیماری کرونا در ایران در اسفند ماه سال 1398 اقدامات شرکت شهر سالم شهرداری تهران با برگزاری جلسات منظم آغاز شد اقداماتی که با شروع موج دوم کرونا این روزها همچنان ادامه دارد.

به گزارش شهر ، از مهمترین مصوبات و اقدامات در ابتدای شیوع کرونا می توان به اعلام آماده باش فوری به درمانگاه‌ها و اورژانس شرکت شهر سالم و تنظیم برنامه ای چهار لایه برای وضعیت خاص شهر تهران اشاره کرد تا در صورت افزایش بار بیمارستان ها درمانگاه های شهرداری تهران در بخش‌های نقاهت و غربالگری فعال شوند.
در نخستین نشست روسای درمانگاههای شهرداری تهران، حمید چوبینه، مدیر عامل شرکت شهر سالم گفت: به غیر از گروههای فعال در درمانگاه ها 43 تیم تخصصی سیار نیز به غربالگری در بخش‌های مختلف شهرداری تهران پرداختند و طبق آمار در بخش کارگری و کارمندی 90 نفر بیمار مبتلا به کرونا تشخیص داده شد و مراحل درمانشان پیگیری شد علاوه بر این که حدود 70 هزار نفر کارمند شهرداری تهران توسط 48 تیم تخصصی در کنار 18 تیم در درمانگاه‌های شرکت شهر سالم غربالگری شدند.
شرکت شهرسالم همچنین اقلام بهداشتی استاندارد و با کیفیت را در سریعترین زمان ممکن به اداره کل پشتیبانی شورای شهر تهران، سازمان اتوبوسرانی، سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی، سازمان میادین میوه و تره بار و درمانگاه ها و پایگاههای اورژانس شهر سالم ارائه کرد.
توزیع رایگان 6900 عدد جلد ضدعفونی کننده دست بین کارگران سازمان پسماند، سامانسراهای ویژه کودکان آسیب دیده، گرمخانه ها و انجمن حمایت از بیماران هموفیلی از دیگر اقدامات شرکت شهر سالم در طی مدت شیوع کرونا است.
در بخش فعالیت های حوزه پیشگیری نیز این شرکت با تنظیم و انتشار دستورالعمل‌ها آموزش حضوری و غیر حضوری کارکنان و عملیات گندزدایی در اماکن پرخطر به ارائه خدمات پرداخت که از جمله آنها می‌توان به آموزش چهره به چهره هزار نفر از کارگران حوزه خدمات شهری و فضای سبز و 200 مورد بازرسی از محل های اسکان کارگران و اماکن تحت پوشش حوزه پارکها و فضای سبز اشاره کرد.
از 9 فروردین تا 27 خرداد 1399 بیش از 63 هزار نفر در بخش کارمندی و 20 هزار نفر در بخش کارگری شهرداری تهران غربالگری شدند. در این غربالگری پس از آزمایش از 11 هزار و 47 کارمند و دو هزار و 609 کارگر؛ تعداد 93 کارمند و 37 کارگر مشکوک به کرونا تشخیص داده شدند.
با اعلام شیوع ویروس کرونا به ایران یک پایگاه اورژانس در شهرداری منطقه 17 به پایگاه های چهارگانه اورژانس شهر سالم افزوده شد.
از ابتدای اسفند 1398 آمبولانس‌های اورژانس شهر سالم در 667 ساعت ماموریت بر بالین 238 نفر مشکوک به کرونا حاضر شدند. علاوه بر این در پنج پایگاه اورژانس شهر سالم 6 هزار و 862 فرد مشکوک به کرونا در مورد معاینه و غربالگری قرار گرفتند.
همچنین مشاوره رایگان و شبانه روزی از سوی سامانه 1842 و درمانگاههای شهرداری تهران برای جلوگیری از حضور غیرضروری مراجعه‌کنندگان راه اندازی شد و کارکنان بهشت زهرا به عنوان یکی از آسیب‌پذیرترین نیروهای شهرداری تهران از سوی اورژانس شرکت شهر سالم مورد غربالگری قرار گرفتند.
در بخش دیگری از اقدامات شرکت شهرسالم بیش از 13 هزار نفر در مراکز 18 گانه شهرسالم معاینه شدند که از این تعداد یکهزار و 600 مراجعه برای سی تی اسکن و دو هزار و هفت مراجعه به بخشهای رادیولوژی داشتند. همچنین 345 نفر از کادر درمانی شامل 107 پزشک و 78 پرستار در مراکز 18 گانه شهرداری درگیر مبارزه با کرونا بودند. بررسی وضعیت 470 نفر از اعضای خانواده شهرداری تهران که به کرونا مبتلا شده بودند نیز از جمله فعالیت های مرکز جامع سلامت روان شرکت شهر سالم در دوره کرونا است.
در زمینه اطلاع رسانی نیز چاپ و توزیع محتواهای آموزشی از جمله 500 پوستر «نحوه صحیح شستشوی دستها»، 1000 نسخه پوستر «شستشوی دستها ضروری است»، یکهزار پوستر «راه های پیشگیری از کرونا» و یکصد نسخه استند «کرونا چیست؟» توسط شرکت شهرسالم انجام شد. در این بخش، تولید و انتشار 18 ویدئو و همکاری در تولید هشت برنامه تلویزیونی و 450 محتوای متنی تصویری و ویدئویی در دو کانال تلگرام شرکت شهر سالم نیز انجام شده است.
علاوه بر این پیگیری درمان 494 مبتلا به کرونا در بین کارمندان شهرداری که بعد از غربالگری و خود اظهاری تشخیص داده شدند توسط شرکت شهر سالم در دستور کار قرار گرفت.
خبرنگار : علی سی پی

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/381969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود