آریا بانو

آخرين مطالب

همه چیز درباره پشیمانی بعد از عقد اجتماعي

همه چیز درباره پشیمانی بعد از عقد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - هنر زندگی/ پشیمانی بعد از عقد چرا اتفاق می‌افتد؟ چرا برخی جوانان بعد از عقد پشیمان می‌شوند؟ شاید این جمله را زیاد از اطرفیان تازه عروس و تازه داماد خود شنیده باشید که تنها مدت کوتاهی پس از عقد، از ازدواج شان ابراز پشیمانی کرده و می‌گویند "همسرشان را آنقدر که باید دوست ندارند". بسیاری هم آن را طبیعی دانسته و فکر می‌کنند این موضوع مدتی پس از عقد از بین می‌رود. در این مطلب، سعی شده تا از نگاه تخصصی به مسئله پشیمانی بعد از عقد که عمدتا در خانم‌ها اتفاق می‌افتد بپردازیم. موضوعی که اگر نسبت به آن غافل شوید، پیامدهای ناگواری را برای زوجین و خانواده‌ها به همراه می‌آورد.
نشانه های تردید و پشیمانی بعد از عقد
1. نداشتن ذوق و انگیزه برای دیدن نامزد خود
2. بی تفاوت بودن نسبت به بی خبری از او
3. نداشتن ذوق و شوق برای مراسم عروسی
4. تمایل به بحث و دعوا با نامزد
5. تمایل به تنهایی و عدم وقت گذراندن با نامزد خود
دلایل پشیمانی بعد از عقد
اصلی ترین دلیل پشیمانی بعد از عقد، عدم شناخت کافی زوجین از هم و ازدواج به سبک کاملا سنتی است. در عصر حاضر و با گسترش ارتباطات اجتماعی و مجازی، افراد مثل گذشته با انتخاب‌های محدودی برای ازدواج مواجه نیستند. در صورتی که ازدواج با آگاهی کامل اتفاق نیافتد، ممکن است مقایسه‌های زیاد همسر با دیگران، آن‌ها را از ازدواج پشیمان کند. علل دیگری که می‌توان برای پشیمانی بعد از عقد ذکر کرد، به شرح زیر هستند:
1. مسئولیت های زندگی با پشیمانی بعد از عقد
برخی از افراد در خانواده و جامعه برای پذیرش مسئولیت‌های خود آماده و تربیت نشده‌اند و ناگهان با حجمی از مسئولیت‌ها و تعهدات روبرو می‌شوند که توان درک و پذیرش آن را ندارند.
2. ازدواج بر خلاف میل
ازدواج‌هایی که بدون عشق انجام می‌شود، معمولا بلافاصله پشیمانی به بار می‌آورد. دختر و پسری که توسط دیگران با هم آشنا شده‌اند و فقط چند ماه پس از آشنایی در حال برنامه ریزی برای عقد هستند، نمی‌توانند از درستی ازدواج‌شان مطمئن باشند. در این ازدواج‌ها، عنصر اصلی یعنی عشق معمولا مهجور واقع می‌شود. ازدواج بدون عشق حتی اگر دوام یابد، گرمی و صمیمت آن کم خواهد بود.
3. شبیه هم نیستید
مدتی پس از عقد می‌فهمید که همسرتان نه تنها آن فرد مورد علاقه نیست، بلکه آن چیزی که قبل از عقد نشان می‌داد هم نیست. هم خانه بودن با همسر بودن فرق دارد و شما قرار است تمام روز و شب خود را با فردی زندگی کنید که به او نزدیک نیستید. اگر با هم در مورد مسائل مختلف تفاهم ندارید، باید به دنبال راهی برای حل این موضوع باشید. مشاوره ازدواج در این موقعیت‌ها به شما کمک می‌کند تا بهتر بتوانید ابعاد کشف نشده رابطه تان را پیدا کنید.
4. عشق کهنه ای در دلتان مانده
ممکن است از ازدواج شما سال‌ها گذشته باشد، اما عشق دیگری در دلتان مانده که نتوانستید او را از ذهن خود خارج کنید. بهتر است در شرایطی که از احساس خود به همسرتان مطمئن نیستید هرگز ازدواج نکنید. مشاوره روانشناسی برای فراموش کردن رابطه قبلی کمک زیادی به شما کرده و بسیار مفید خواهد بود. 
برنامه ریزی و خیال پردازی درباره دوران مجردی و احساس تنهایی از دیگر دلایل و انگیزه های ازدواج است که احتمال پشیمانی و شکست را بیشتر می‌کند. برای کسب اطلاع بیشتر از انگیزه های ازدواج کلیک کنید.
پیشگیری از پشیمانی بعد از عقد
تنها راهی که در پیشگیری از پشیمانی بعد از عقد به شما کمک می‌کند این است که در شناخت همسر آینده تان دقت کنید. به توصیه‌های دیگران گوش دهید اما آن را حجت تام و تمام ندانید. دیگران همه از منظر نگاه خود به شما و خواستگارتان نگاه می‌کنند و هیچکس جز خودتان از دلتان باخبر نیست.
آموزش رفتار درست در دوران نامزدی، شناخت کافی همسر و اینکه شما چقدر می‌توانید با هم به تعامل و تعادل برسید، کاری است که روانشناسان و مشاوران ازدواج انجام می‌دهند. روانشناس به شما کمک می‌کند تا میزان سازگاری با همسر آینده‌تان را بسنجید و ببینید که زندگی‌ها و رویاهای شما دو نفر در یک مسیر و یک راستا قرار می‌گیرد یا خیر؟
اگر بعد از عقد پشیمان شدیم چکار کنیم؟
برای اینکه بتوانید با خود و انتخاب‌تان کنار بیایید، لازم است چند مرحله را طی کنید. در مرحله اول پیش از آن که نظر و دیدگاه اطرافیان را بپرسید، باید با یک متخصص روانشناس موضوع را در میان بگذارید تا با بررسی عوامل مختلفی که حتی از دید خودتان دور مانده به حل موضوع و ارائه راهکار بپردازد. دیگر کارهایی که می‌توانید برای رفع پشیمانی بعد از عقد انجام دهید، عبارتند از:
1. همسر خود را بی تعصب بشناسید
سعی کنید نقاط مثبت و منفی او را بدون سوگیری منفی ببینید. تلاش کنید نامزدتان را بشناسید و حقیقت وجودی او را دریابید. اگر تلاش کردید و به این نتیجه رسیدید که او برای شما مناسب نیست، می‌توانید به جدایی فکر کنید.
2. در چه صورت باید جدا شوید
در صورتی که متوجه شدید همسر آینده تان به یک بیماری سخت مبتلاست، می‌توانید به جدایی فکر کنید. بیماری‌هایی مثل هپاتیت، ایدز یا سرطان، بیماری‌هاییست که باعث امکان زندگی معمولی را برایتان از بین می‌برد. همچنین در صورت اطمینان به اعتیاد، ابتلا به بیماری‌های روانی خطرناک و فاش شدن بزهکاری و خلافکار بودن او، می‌توانید از ادامه زندگی با آن فرد صرف نظر کنید. برای کاهش آسیب، چه به خود و چه طرف مقابل‌تان بهتر است پیش از هر اقدام جدی، یک تعریف از افراد نامناسب برای ازدواج در نظر داشته باشید. 
3. انتظارات خود را متعادل کنید
داشتن انتظارات بیش از حد از همسرتان، می‌تواند شما را از ازدواج با او پشیمان کند. بنابراین سعی کنید با کمک مشاور، انتظارات خود را سنجیده و آن‌ها را به حدی منطقی برسانید. 
اگر پشیمانی بعد از عقد دارید زیر یک سقف نروید
اگر تمام این کارها را کردید و هنوز هم از نامزدی خود پشیمانید، نباید با هم به زیر یک سقف رفته و به اشتباه خود ادامه دهید. علاوه بر هزینه‌های مالی سنگین ازدواج، تعهدات و مسئولیت‌های آن چند برابر خواهد شد و با ورود یک فرزند، تمام مشکلات زندگی شما روی دوش او خواهد افتاد. بنابراین شما قبل از ازدواج، تمام راه‌ها را رفته و تلاش خود را کرده‌اید، اگر با این حال باز هم می‌خواهید از ترس آبرو یا حرف مردم وارد زندگی مشترک شوید، مسئولیت عواقب بعدی آن فقط بر عهده خودتان خواهد بود

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/381492/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

نشانه‌گیری اتفاقی اما بسیار دقیق فران تورس در پایان ال‌کلاسیکو

مطهری: تراکتور همیشه مدعی بوده

آزمون در ترکیب اصلی رُم برابر اودینزه

واکنش دین محمدی به قهرمان لیگ برتر امسال

واکنش رجب زاده به اتفاقات بازی با استقلال ملاثانی

مطهری: همه تیم‌ها را می‌شناسم

مطهری: در تراکتور باید کمتر حرف زد، بیشتر عمل کرد

اشکش: ای کاش نتایج داخل زمین رقم بخورد

دعوت 60 کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان

هاشمی: نیم همت برای نوسازی تجهیزات فدراسیون‌ها درنظر گرفتیم

بررسی ابعاد مختلف سریال «جنگل آسفالت»

هفتمین «پاتوق فیلم کوتاه» برگزار می‌شود

وقتی که یک عطسه باعث بهمن می شود

ماجرای عکس تکان دهنده «آلن دلون» چه بود؟

استاندار ایلام: از عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان رضایت داریم

درگذشت معصومه حائری عروس بزرگ امام خمینی و همسر سیدمصطفی خمینی+ عکس

عکس سه نفره سینا مهراد و برادرزاده هایش / خوش گذرانی پسران ساعد سهیلی با عموشان

سورپرایز جالب مردم در کنسرت توسط گرشا رضایی

بازگشایی گردنۀ برف‌گیر تته پس از 5 ماه

ماسه‌خواری؛ پرونده همیشه باز در سواحل مازندران

حمله سریالی به جنگلبانان!

بارندگی‌های سیل آسا در زیرکوه خراسان جنوبی؛ داوطلبان کنکور نتوانستند در جلسه امتحان حاضر شوند

تعرض به زنان به بهانه شرکت در مراسم ترحیم

بازداشت 70 زورگیر و سارق موبایل در تهران

ویدیویی بامزه و پربازدید از متهم اصلی کرونا

محصولاتی که ما مصرف می کنیم تو طبیعت به چه شکل بودند؟

کلیپی زیبا از شگفت انگیزترین آبشارهای جهان

باقالی پلو با مرغ شاندیزی‌

پایش سلامت روان ایرانی ها/ رتبه افسردگی در کشور

عاقبت تلخ ازدواج برای فرار از خانه پدری

تشخیص سرطان از یک قطره خون طی چند دقیقه

دنیای مد به روایت «حسنا و ملکه‌های رنگی»

مدیر کنسرسیوم بانک‌ها: دیگر ما پرسپولیسی هستیم

دین‌محمدی: حیف از تیم راه‌آهن که منحل شد

مطهری: این یک استارت دوباره است

امیری: قلعه‌نویی بخواهد در خدمت تیم ملی هستم

هدف ما حضور مهدی الفتی در فینال المپیک است

دین‌محمدی: طرفدار ماشین سازی از تراکتور بیش‌تر بود

تشکیل دوباره کمیته انضباطی برای حواشی لیگ برتر بسکتبال

گزارش هیات فوتبال تهران درمورد مرگ یک بازیکن در وسط زمین

اکبرپور: آسیب بزرگی به فوتبال خوزستان وارد شده

شانس ایران برای تصاحب یک طلا و 3 برنز

بدهی کلان استقلال به بانک سهام‌دار پرسپولیس!

داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند

نگاهی به آنونس سریال دوپینگ

سلنا گومز در پشت صحنه یک سریال کمدی

فحش کم آورد!

رونمایی از خواهر زیبا و باکلاس مهدی قایدی بعد از جدایی از همسرش/ چقدر تو سادگی شبیه همند

قتل تکان‌دهنده مادر و پسر با آتش‌سوزی عمدی مرد نقاش

10 امتیاز برای دانشجومعلمان در مرحله ارتقای رتبه‌بندی