آریا بانو

آخرين مطالب

لیفت بینی با نخ و هرآنچه باید بدانید پزشکي

لیفت بینی با نخ و هرآنچه باید بدانید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - لیفت بینی با نخ کمک می‌کند تا بدون استفاده از ابزار‌های جراحی، شکل و فُرم بینی خود را تغییر دهید. لیفت بینی با نخ به دلیل اینکه روشی غیرتهاجمی است و ریکاوری بسیار کوتاه مدتی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. در این روش، از نخ‌های پلی دی اکسانون (Polydioxanone) یا POD استفاده می‌شود که به مرور زمان جذب می‌شوند.
برترین‌ها: لیفت بینی با نخ کمک می‌کند تا بدون استفاده از ابزار‌های جراحی، شکل و فُرم بینی خود را تغییر دهید. لیفت بینی با نخ به دلیل اینکه روشی غیرتهاجمی است و ریکاوری بسیار کوتاه مدتی دارد، طرفداران زیادی پیدا کرده است. لیفت بینی با نخ برای بالا آوردن یا لیفت نوک بینی و پل بینی بسیار موثر است. بعد از انجام لیفت بینی با نخ، بینی شما باریک‌تر و صاف‌تر خواهد شد. در لیفت بینی با نخ، از نخ‌های پلی دی اکسانون (Polydioxanone) یا POD استفاده می‌شود که به مرور زمان جذب می‌شوند.
چرا لیفت بینی با نخ؟
خیلی از ما از ظاهر طبیعی بینی خود راضی نیستیم و همیشه دوست داریم بینی خوش فرم‌تر و شکیل‌تری داشته باشیم تا به زیبایی چهره‌مان بی‌افزاییم. در گذشته، تنها راه زیباتر کردن بینی، عمل رینوپلاستی یا جراحی زیبایی بینی بود. اما اخیرا روش‌های غیر تهاجمی برای تغییر شکل بینی باب شده‌اند. شاید شما هم در مورد فیلر‌های بینی شنیده باشید که یکی از راه‌های غیر تهاجمی شکل دهی به بینی است. اما یک روش غیر تهاجمی دیگر نیز برای تغییر کامتور بینی وجود دارد که لیفت بینی با نخ نام دارد.
مزایای لیفت بینی با نخ
در لیفت بینی با نخ، با حل شدن نخ‌های بسیار نازک PDO، کلاژن‌های جدید و تار‌های بافتی جدید تشکیل می‌شوند که منجر به محکم‌تر شدن و تثبیت فرم بینی خواهد شد. نتایج لیفت بینی با نخ تا دو سال ماندگار است و پروسه‌ی لیفت بینی با نخ، خطری برای بافت‌های عروقی ندارد.
نخ‌های پلی دی اکسانونِ قابل حل که برای لیفت بینی با نخ به کار می‌روند با بدن سازگارند و مشکلی برای بدن ایجاد نمی‌کنند. پزشک، نخ‌های PDO را به صورت افقی وارد پل بینی می‌کند، اما در مورد نوک بینی، این نخ‌ها به صورت عمودی وارد می‌شوند. این نخ‌ها به عنوان داربست عمل کره و به فرم دهی بینی‌تان کمک می‌کنند.
وقتی از فیلر برای لیفت بینی استفاده می‌شود، فیلر می‌تواند از جای خود حرکت کرده و مشکلاتی ایجاد کند. اما در لیفت بینی با نخ، چنین مسئله‌ای وجود ندارد و نخ‌ها متصل به هم باقی می‌مانند. موفقیت لیفت بینی با نخ تا حدودی به نوع نخ، و طول و ضخامت آن بستگی دارد.
دیگر مزایای لیفت بینی با نخ در مقایسه با جراحی تهاجمی بینی
از دیگر مزایای لیفت بینی با نخ می‌توان به این مورد اشاره کرد که در لیفت بینی با نخ، بافت‌ها و مخاط بینی دستکاری نمی‌شوند و درد سر‌های مراقبتی که در مورد جراحی تهاجمی بینی مطرح است، در لیفت بینی با نخ وجود ندارد. همچنین شما می‌توانید در لیفت بینی با نخ، متناسب با سلیقه‌ی خودتان تنظیم کنید که نوک بینی‌تان چقدر بالا برود. در لیفت بینی با نخ، بیهوشی و طبیعتا عوارض آن وجود ندارد و طی بی‌حسی موضعی، نخ گذاری انجام می‌شود که حدود 15 دقیقه طول می‌کشد. ضمنا در لیفت بینی با نخ، صدای شما تو دماغی نمی‌شود و بینی‌تان تورم طولانی مدت نخواهد داشت و مشکلی هم برای حس بویایی‌تان رخ نمی‌دهد.

آریا بانو


نوع نخ مورد استفاده در لیفت بینی با نخ
پلی کاپرولاکتون (PCL)، پلی ال لاکتیک اسید و PDO نخ‌هایی هستن که معمولا برای روش‌های غیر جراحی به کار می‌روند. اما در لیفت بینی، PDO ترجیح داده می‌شود، زیرا قدرت کشش زیادی دارد.
طول و ضخامت نخ‌های به کار رفته در لیفت بینی با نخ نیز مهم بوده و تفاوت زیادی در نتیجه ایجاد می‌کنند. پزشک شما بر اساس ویژگی‌های بینی اوریجینال‌تان، نخ مناسب را انتخاب می‌کند. بعد از اینکه بینی شما طی لیفت بینی با نخ فرم دهی شد، هر کسی شما را ببیند تصور خواهد کرد این بینی طبیعی خود شماست.
مقایسه‌ی لیفت بینی با نخ با تزریق فیلر به بینی
تزریق فیلر به بینی معمولا شامل تزریق فیلر هیالورونیک اسید به پوست می‌شود. این شیوه برای شکل دادن به بینی با افزودن حجم به آن مورد استفاده قرار می‌گیرد. این فیلر‌ها از ژل هیالورونیک اسید ساخته شده و با بدن سازگار هستند. در تزریق فیلر به بینی، ابتدا کرم بی‌حس کننده برای بینی استفاده شده و سپس پزشک، فیلر هیالورونیک اسید را به پل بینی و نوک آن تزریق می‌نماید تا به آن شکل دوباره بدهد.
آیا تزریق فیلر به بینی عوارض جانبی هم دارد؟
بعد از تزریق فیلر به بینی، مقداری تورم و قرمزی دور از انتظار نیست. کبودی هم می‌تواند رخ بدهد که طبیعی است. اما این عوارض باید در عرض یکی دو روز برطرف بشوند. اگر عمل تزریق فیلر به بینی توسط پزشک متبحر و با تجربه انجام بشود، احتمال عفونت و عوارض عروقی مانند نکروز پوست و حتی نابینایی به حداقل ممکن خواهد رسید. هر چند این عوارض به ندرت پیش می‌آیند، اما لازم است در جلسه مشاوره پیش از تزریق فیلر به بینی، در مورد تمام ریسک‌های احتمالی با جزئیات صحبت شود و از تبحر و زبردستی پزشک‌تان اطمینان حاصل کنید.
نتیجه‌ی تزریق فیلر به بینی چقدر دوام دارد؟
فیلر بینی می‌تواند تا 12 ماه بعد از تزریق دوام داشته باشد. اگر تزریق فیلر به بینی به طور مکرر انجام شود می‌توان نتیجه را تا 36 ماه نیز حفظ کرد.
لیفت بینی با نخ چگونه انجام می‌شود؟
در لیفت بینی با نخ، بعد از بی‌حس کردن موضعی، پزشک نخ‌های ظریف را برای ارتفاع وارد پل بینی و برای پروجکشن نوک بینی وارد تیغه بینی می‌کند. منظور از پروجکشن یا برجستگی بینی، در حقیقت فاصله‌ای است که نوک بینی از صورت دارد. نخ‌ها در زیر پوست قرار داده می‌شوند تا پل بینی و نوک آن بالا آورده شده و ضمنا تشکیل کلاژن افزایش بیابد تا نتیجه‌ی لیفت بینی ماندگارتر شود. تعداد نخ‌های مورد نیاز در لیفت بینی با نخ، بسته به شرایط افراد، گوناگون است.
آیا لیفت بینی با نخ عوارض جانبی هم دارد؟
از آنجایی که نخ‌های PDO قابل جذب توسط بدن هستند، در عرض شش تا هشت ماه بعد از درمان تجزیه و جذب می‌شوند. PDO ابزاری است که جراحان برای بخیه از آن استفاده می‌کنند. داشتن مقداری درد و تورم بعد از لیفت بینی با نخ طبیعی است، اما این عوارض بعد از دو سه روز برطرف خواهند شد.
احتمال بروز عفونت نیز با اینکه بسیار کم است، ولی مانند هر دستکاری دیگری که روی بدن انجام می‌شود، بروز عفونت احتمالش صفر نیست. ضمنا شما هرگز نمی‌دانید سیستم بدن شما نسبت به جسم خارجی که در این مورد یک نخ است، چه واکنشی قرار است نشان بدهد. با استفاده از تکنیک‌های استریل حین عمل و استفاده از آنتی بیوتیک‌ها بعد از عمل لیفت بینی با نخ می‌توان از بروز عفونت پیشگیری کرد.
شاید مهم‌ترین و سخت‌ترین قسمت ماجرا، انتخاب پزشک متخصصی باشد که قرار است لیفت بینی با نخ را برای‌تان انجام بدهد. اگر پزشک هیچ تجربه‌ای در انجام لیفت بینی با نخ نداشته باشد یا واجد شرایط چنین عملی نباشد، ممکن است نخ‌ها را در جایی نادرست یا به روشی نادرست جاگذاری کند؛ بنابراین نتیجه طبق انتظار شما نخواهد بود و در نهایت ناراضی خواهید شد.

آریا بانو


نتیجه‌ی لیفت بینی با نخ چقدر دوام دارد؟
نتایج لیفت بینی با نخ معمولا یک تا دو سال دوام دارند. اگر درمان، نُه ماه بعد از لیفت اولیه تکرار شود، می‌توانید انتظار داشته باشید که نتیجه‌ی لیفت بینی با نخ، طولانی‌تر باشد. با تحریک کلاژن سازی در بینی، می‌توانید انتظار دائمی شدن نتیجه لیفت بینی با نخ را نیز داشته باشید.
کدام بهتر است؛ لیفت بینی با نخ یا تزریق فیلر به بینی؟
این سوالی است که خیلی از افراد می‌پرسند. واقعیت این است که هر کدام از این روش‌ها، مزایا و معایب خاص خود را دارند:
مزایای لیفت بینی با نخ
می‌توان نوک بینی را بالا برد ریکاوری بسیار کوتاهی دارد (بینی نهایتا دو روز درد دارد) در کانتور بینی بهبود‌هایی حاصل می‌شود پل بینی باریک‌تر می‌شود پهنای بینی کاهش می‌یابد عوارض لیفت بینی با نخ
التهاب و ناراحتی تا چند روز بعد از درمان بروز عفونت در صورت درمان نامناسب نقطه‌ی ورود نخ در صورتی که پزشک با تجربه نباشد می‌تواند اسکار ایجاد کند در صورتی که نخ‌ها به طور مناسب جاگذاری نشوند ممکن است حرکت کرده یا بیرون بزنند لیفت بینی با نخ مناسب افرادی است که:
بینی‌شان کمی در مرکز قرار نگرفته پل بینی‌شان خوب تفکیک شده نیست نوک بینی‌شان بزرگ است و به دنبال کوچک‌تر کردن آن هستند نوک بینی‌شان زاویه‌ی مناسبی ندارد بینی پهن دارند مزایای تزریق فیلر به بینی
بهتر از لیفت بینی با نخ می‌توان نوک بینی را بالا آورد ارتفاع دادن به پل بینی ریکاوری نیاز ندارد با تزریق‌های مناسب می‌توان بینی را به خوبی و همانطور که فرد دوست دارد فرم دهی کرد عوارض تزریق فیلر به بینی
در صورتی که توسط پزشک با تجربه انجام نشود، ممکن است سبب نکروز پوست و حتی نابینایی شود ممکن است پخش شده و بینی پهن‌تر شود تزریق فیلر به بینی مناسب افرادی است که:
پل بینی‌شان پهن است نوک بینی‌شان خوب تفکیک شده نیست در صورت شرایط زیر برای لیفت بینی با نخ مناسب نیستید:
از دارو‌های کاهنده فشار خون استفاده می‌کنید اختلالات خونریزی دارید باردار هستید بیماری‌های خود ایمنی دارید قبلا از فیلر بینی استفاده کرده‌اید قبل از لیفت بینی با نخ چه اقداماتی لازم است انجام دهید؟
از آنجایی که عمل لیفت بینی با نخ، عملی تهاجمی نیست نیاز به اقدام خاصی جهت آمادگی ندارد. اما یک سری رعایت‌ها هستند که می‌تواند به بهتر کردن نتیجه‌ی درمان کمک کنند. توصیه می‌کنیم یکی دو روز قبل از لیفت بینی با نخ، از موارد زیر اجتناب کنید:
مصرف الکل مصرف مکمل‌های روغن ماهی امگا استفاده از طب چینی مصرف ویتامین E تمرینات پُرشدت ورزشی اتاق بخار و حمام سونا

آریا بانو


غیر از بینی چه قسمت‌های دیگری را می‌توان با نخ لیفت کرد؟
روش لیفت با نخ بسیار متنوع است و به همین دلیل می‌توان از آن برای درمان و لیفت نواحی گوناگون صورت استفاده کرد:
گردن آرواره خط آرواره تا خوردگی‌های کنار بینی شیار نازوجوگال (هاله‌ای در زیر پلک پایین) پنجه کلاغی ناحیه پای چشم ابرو‌ها گونه‌ها خطوط ماریونت (خط غم) مراقبت‌های بعد از لیفت بینی با نخ چگونه است؟
برخی از افراد بعد از لیفت بینی ممکن است به دلیل بی‌حسی حالت تهوع داشته باشند که با نوشیدن مایعات این مشکل برطرف خواهد شد. اگر پوست‌تان قرمز شد یا خارش داشت می‌توانید در محل مورد نظر، هر روز چهار یا پنج بار کمپرس یخ بگذارید. حرکات صورت را تا بیست و چهار ساعت محدود کنید. توصیه می‌شود از کرم‌ها و لوازم آرایشی تا چهل و هشت ساعت استفاده نکنید و تا ده روز، غذا‌های نرم یا مایعات بخورید. تا دو هفته آدامس نجوید و از کشیدن صورت یا ماساژ آن دست کم تا سه هفته خودداری کنید.
نتایج نهایی لیفت بینی با نخ چه زمانی قابل مشاهده‌اند؟
نتایج نهایی لیفت بینی با نخ در عرض یک تا دو ماه بعد از درمان قابل مشاهده‌اند. اینکه چقدر طول می‌کشد تا شما نتیجه‌ی لیفت بینی با نخ را ببینید، بستگی به شرایط خاص خودتان و از آن مهم‌تر سن‌تان دارد. سن شما، یکی از فاکتور‌های اصلی در میزان سرعت تولید کلاژن سالم و جدید توسط بدن‌تان است. کلاژن، پروتئین مسئول حجم دادن به گونه‌ها، پُر کردن خطوط و محو کردن چین و چروک‌هاست.
منابع: shinemdmedspa ، mariefranceasia ، advancedaestheticslv

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/379476/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود