آریا بانو

آخرين مطالب

کمیته فنی پیشنهاد داد اما درست نبود قبول کنم ورزشي

کمیته فنی پیشنهاد داد اما درست نبود قبول کنم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / بعد از استعفای سیروس پورموسوی از تیم ملی جوانان از امیر حسین پیروانی به عنوان یکی از گزینه های مربیگری این تیم نام برده شد؛ اما در نهایت این جایگاه در اختیار پرویز مظلومی قرار گرفت.
این بهانه ای شد که دقایقی با امیر حسین پیروانی صحبت کنیم. مربی ای که با پایان فعالیت تیم ملی امید مدیر آکادمی باشگاه سایپا و مشاور مدیر عامل شده است.
*گفته می شد شما یکی از گزینه های مربیگری تیم ملی جوانان هستید اما در نهایت گزینه دیگری به عنوان مربی انتخاب شد. آیا با شما در این باره مذاکره ای انجام شد؟
بله نزدیک به یک ماه پیش از سوی کمیته فنی هدایت تیم ملی جوانان به من پیشنهاد شد. با وجود علاقه ای که به کار در این رده سنی دارم به این پیشنهاد پاسخ منفی دادم چرا که پیش از این پیشنهاد مدیر آکادمی باشگاه سایپا شده بودم و درست نبود که این باشگاه را رها کنم. به خصوص که نسبت به آقای کاشانی – مدیر عامل باشگاه سایپا دین داشتم. در مدت زمانی که من در تیم ملی جوانان بودم و این تیم بعد از 16 سال به جام جهانی صعود کرد ایشان از تیم ملی جوانان حمایت و بارها و بارها از نظر مالی و معنوی به ما کمک کردند. خب ما در سایپا اهداف بزرگی را دنبال می کنیم. شاید فلسفه خیلی از باشگاه ها در رده های سنی پایه قهرمانی باشد اما ما چنین هدفی را دنبال نمی کنیم. هدف اول ما جذب استعدادها و پروش آنها و در نهایت معرفی اشان به فوتبال باشگاهی و ملی است و در این مسیر به اخلاق مداری بازیکنان و تحصیل در کنار فوتبال تاکید داریم و امیدوارم حضور من در سایپا و کار با آقای کاشانی منشا خیر برای فوتبال باشد.
**تیم ملی جوانان در صورت صعود از مرحله گروهی که به نظر می رسد محتمل باشد در مرحله یک چهارم نهایی باید با یکی از دو تیم کره جنوبی یا ژاپن بازی کند. تیم شما در سال 2016 و در مرحله گروهی با ژاپن همگروه بود. با توجه به پشت سر گذاشتن این تجربه چه توصیه ای به تیم ملی جوانان دارید؟
من تیم ملی جوانان را در بازی های مقدماتی جام ملت ها در تهران دیدم. آقای پورموسوی تیم خوبی را روانه بازی ها کرده بود. خیلی خوب کار می کردند. فوتبالی که این تیم ارایه می داد بروز و با برنامه از پیش تعیین شده بود و تماشای بازی های تیم ملی جوانان برای من لذت بخش بود. ای کاش ایشان در تیم ملی جوانان می ماندند. با این حال به این تصمیم احترام می گذارم و امیدوارم آقای پرویز مظلومی که یک مربی باتجربه است در این مسیر موفق عمل کند. بدون شک هر کمک فکری از من بخواهند در خدمت هستم. فدراسیون فوتبال برای من هزینه کرد تا تجربه کسب کنم و حالا با کمال میل اگر کادر فنی تیم ملی جوانان بخواهد این تجربه را به آنها انتقال خواهم داد. اما در خصوص بازی با کره جنوبی یا ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی؛ باید بگویم در این رده سنی و نوجوانان اسم کشورها ملاک قدرتشان نیست. در دوره ای که ما در جام ملت ها حاضر شده بودیم کره جنوبی جزء 8 تا هم نیامد و در مرحله گروهی اوت شد. ما با ژاپن – قطر و ازبکستان بازی کردیم و بدون باخت در برابر این کشورها صعود کردیم. ما اگر بازی های تدارکاتی خوبی داشته باشیم؛ و کیفیت بازیکنان با خواسته های فنی سرمربی تطابق پیدا کند تیم ملی جوانان قادر به صعود به جام جهانی خواهد بود.
*زمانی که از تیم تراکتور جدا شدید به نظر می رسید رهبری یکی از تیم های باشگاهی را برعهده بگیرید اما بعداز چند ماه استراحت مربی تیم امید شدید؟ آیا ادامه حضور در کادر فنی تراکتور برای شما بهتر نبود
تجربه خوبی در تراکتور به دست آوردم. همیشه از این تجربه نیکی یاد خواهم کرد. از جان توشاک و لیکنز درس های خوبی یاد گرفتم. کار کردن برای تماشاگران تراکتور خیلی خوب بود. جا دارد اینجا از مالک و مدیریت باشگاه تشکر کنم و بازیکنان بزرگ تیم؛ حاج صفی – دژاگه و شجاعی. طی سال هایی که در فوتبال بوده ام باید از مسعود شجاعی باید به عنوان یک بازیکن بزرگ و انسان به معنی واقعی یاد کنم. یک دوست خوب و یک مشاور عالی. از کار کردن با او لذت بردم و بهترین ها را برایش آرزو می کنم. و در نهایت تصمیم گرفتم از تراکتور جدا شوم و در ادامه تماس آقای حمید استیلی که یکی از چهره های بزرگ فوتبال به حساب می آید موجب شد تا راهی تیم امید شوم. اگر چه قبلا خودم سرمربی این تیم بودم اما به خاطر عرق ملی و شخصیت حمید استیلی قبول کردم که دستیار باشم و همگی تلاش کردیم که امیدها المپیکی شوند اما متاسفانه و با وجود همه تلاش ها نشد. و الان هم در خدمت تیم سایپا هستم.
*و ارزیابی اتان از لیگ برتر این فصل؟
نکته نگران کننده ای در این زمینه وجود داردکه من از شما و دیگر رسانه ها می خواهم در این باره بیشتر بحث کنند. ما زمانی به فوتبال کشورهای عربی حوزه خلیج فارس خرده می گرفتیم که تند تند مربی عوض می کنند اما اکنون ما مترها جلوتر ایستاده ایم. در این فصل تنها سه تیم هستند که مربی خود را تغییر نداده اند و برخی از تیم ها دو بار و شاید هم بیشتر دست به تغییر در کادر فنی خود زده اند. مربی برای پیاده کردن ایده های خود در تیم نیاز به زمان دارد. این زمان حتی می تواند دو سه فصل طول بکشد اما متاسفانه مدیران عامل باشگاه ها اشتباهات خود را با قربانی کردن مربیان توجیه می کنند که این به ضرر فوتبال است؛ این جابجایی ها چهره بدی به فوتبال داده! ورود مربیان جوان به تیم های لیگ برتری اما یک اتفاق مثبت بود. مربیان جوان با ایده های نو وارد بازی های لیگ برتر می شوند و این دایره مربیان جوان در تیم های لیگ برتری را گسترده تر می کند. شاغلام می گوید مربیگری جسارت می خواهد و جسارت هم جوانی. کرونا باعث پایین آمدن سطح کیفی بازی ها در ماه های اخیر شده و از سویی ازدیاد مصدومیت ها که اجتناب ناپذیر است. عدم حضور تماشاگر هم شور و هیجان فوتبال را کم کرده. امیدوارم در آینده با ریشه کن شدن این ویروس شور و هیجان به فوتبال برگردد. موفقیت تیم پرسپولیس را هم به کادر فنی این تیم تبریک می گویم و امیدوارم در ماه آتی نمایندگان فوتبال ایران در لیگ قهرمانان آسیا موفق عمل کنند.
*و تیم ملی...
با توجه به تعویق بازی ها فرصت خوبی برای کادر فنی ایجاد شده که اطلاعات بیشتری از بازیکنان به دست بیاورد. امیدوارم با تدارک خوب تیم ملی مهیای صعود به جام جهانی شود. اما اعتقادم بر این است همه فوتبال باشگاهی و ملی را نباید در صعود به جام جهانی خلاصه کنیم و نکات دیگری را هم برای خودمان در اولویت قرار دهیم. از جمله توجه به زیر ساخت ها و فوتبال پایه.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/378361/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقامیرزایی در کایاک 200 متر برنز گرفت

مصدوم رباط صلیبی تراکتور برگشت

محمدنژاد جوان در نخستین مبارزه پیروز شد

کابوس آلومینیوم دوباره برای عالیشاه و پرسپولیس

درگیری هواداران با ستاره‌های میلان

دستاورد جدید ژرمن‌ها در اروپا پس از 29 سال

استقلال در اندیشه پایین کشیدن پرسپولیس

دانشگر با کتف در رفته تمرین می‌کند!

پاس گل‌ هفته به نام جانشین گلسازترین بازیکن گل‌گهر!

استادانی که سن نمی‌شناسند؛ از اسکورسیزی تا اسپیلبرگ و ایستوود

جایزه «چهره سال هنر انقلاب اسلامی» وظیفه هنرمند را بیشتر می‌کند

تاب سواری بهاری آرام جعفری بازیگر سریال معمای شاه در طبیعت بسیار زیبای شمال / تزیین تاب با گلهای زیبا جلب توجه کرد

واکنش احسان علیخانی به عکسی از ایشان که این روزها در فضای مجازی وایرال شده / نه بابا من نیستم فتوشاپه

ماجرای شایعه ازدواج رابعه اسکویی و مازیار لرستانی | اولین واکنش جنجالی مازیار لرستانی به دلخوری خانم بازیگر از او

نماهنگ «گل پونه» با صدای محسن ابراهیم زاده

جزئیاتیی از زلزله بامداد امروز در خراسان رضوی

تفال/ من که باشم که بر آن خاطر عاطر گذرم

تقویم تاریخ/ رحلت معلم قرآن، استاد "محمدتقی شریعتی"

یکی از ظریف ترین منبت کاری و کنده کاری روی چوب

شش‌انداز، یک خورش خوش‌خوراک گیلانی

ایجاد اختلال در رشد، قد و وزن کودکان چه موقعی اقدام کنیم؟

فرق انسان و سایر موجودات در نوع دوستی

مواد شیمیایی در پارکینگ ها احتمال ابتلا به ALS را افزایش می دهد

داستانک/ شنوایی کم

فنونی‌زاده: پرسپولیس نمونه یک تیم دونده و درنده است

شگرد گلزنی به نساجی در دست ستاره تراکتور

اصلانیان: تیم‌های پایین جدول پیش باخته برابر پرسپولیس هستند

گلر ذخیره تراکتور در مرز آمادگی

اعتراف یورگن کلوپ پس از حذف لیورپول

قاطع‌ترین برد پرسپولیس در راحت‌ترین بازی فصل!

پرویز برومند: به خطیر اعتقاد دارم!

تیم روئینگ دونفره بانوان فینالیست شد

پوشش نه‌چندان جالب الناز شاکردوست در اکران فیلم بی بدن حاشیه‌ساز شد/ خانم بازیگر با استایلش جلب توجه کرد

نگاهی به کیک تولد شیک و با کلاس شانا دختر 8 ساله شبنم قلی خانی / تولدت مبارک دختر قشنگ

گشت و گذار بهاری یاسمن شاه حسینی و خانواده اش به آنتالیا با ظاهری متفاوت در هتلی بهشتی

همه‌چیز در مورد یک ویروس بهاری؛ بیشتر مراقب کودکان خود باشید

خلیلی: پرسپولیس پا به پای استقلال پیش می‌رود

نبود مسیح در 3 بازی به چشم آمد

رفیعی در تاریخ لیگ جاودانه شد

علیاری: برای حریفان ذوب‌آهن آسان پنالتی می‌گیرند

دهمین بازیکن تاریخ پرسپولیس!

پالس جدید برای انتقال محمد صلاح به عربستان

تاریخچه جت های جنگنده ایالات متحده

تفریح بهاری مبینا نصیری به همراه مهدی توتونچی در شیراز / صمیمیت خانم مجری با خانواده همسرش

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون