آریا بانو

آخرين مطالب

بانوان از وسیله نقلیه عمومی برای سفرهای بین شهری نوروزی استفاده کنند اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - تهران- مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت:شهروندان به ویژه بانوان حتما از وسیله نقیله عمومی استفاده کنند و در صورتی که مجبورند با خودروهای شخصی در شهر سفر کنند توصیه های پلیسی را رعایت نمایند.

احمد کاهه در گفت و گو با خبرنگار انتظامی ایرنا افزود: وقت و برنامه خود را طوری تنظیم کنید که در طول شبانه روز با وسایل نقلیه استفاده عمومی رفت آمد کنید به ویژه خانم ها ضمن توصیه اکید به استفاده از وسایل نقلیه عمومی، حتی المقدور در ساعات خلوت به ویژه در محله های حاشیه ای تنها ترددنداشته باشند.
وی ادامه داد: در سفرهای شهری از نشان دادن یا نمایش دادن پول ، زیور آلات ، کالای ارزشمند و آنچه برای سارقان جلب توجه می کند، پرهیز کنید. از جابه جایی پول نقد خودداری کرده و برای این منظور از چک های رمز دار و حواله های بین بانکی استفاده کرده و برای خرید های عمده از کارت اعتباری استفاده کنید.
این مقام نیروی انتظامی ادامه داد: اگر در سفرهای درون شهری به ویژه در مسیرهای خلوت و پرت به مسافر نوشیدنی و خوراکی پیشنهاد شد نپذیرند ، زیرا پیش آمده که مسافر را با آبمیوه و خوراکی مسموم بیهوش واموالش را سرقت کرده اند.
کاهه گفت: به وضعیت خودرو و سرنشینان آن توجه کنید اگر کارتن های خالی عقب قرارداده اند و یک نفر عقب نشسته است به نحوی که شما مجبورید جلو بنشینید یا یکی از دوسرنشین عقب پیاده می شود تا شما بین دو نفر قراربگیرند ، حساس شوید و از سوار شدن خودداری کنید.
مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی اضافه کرد: در صورتی که با وضعیت بحرانی مواجه و مورد سرقت واقع شدید خونسردی خود را حفظ و از درگیری با سارقان خودداری کنید ، به خاطر سپردن چهره ومشخصات سارق یا سارقان و خودرو ونیز هر آنچه به دستگیری مجرمان به پلیس کمک می کند ، بسیار حائز اهمیت است.
کاهه افزود: در صورت بروز هر نوع تخلف و مشاهده موارد مشکوک مراتب را از طریق تلفن 110 یا حضوری به پلیس را ه اطلاع دهید. با کرایه های دربستی و خارج از حد عرف به مقصد نقاط دور و خلوت وسوسه نشوند. نوشیدنی و خوراکی از مسافران در مسیر های غیر معمول ، کم تردد و خارج شهر قبول نکنند.
وی تاکید کرد: با صحنه سازی هایی از قبیل همراه داشتن کودک بیمار یا افراد سالخورده به مقصد حاشیه ای و پرت گمراه نشوید،.از درگیری با سارقان اموال و خودرو پرهیز و دستگیری و برخورد با مجرمان را به پلیس واگذار کنید چرا که اموال قابل بازگشت است ، اما صدمات جانی غیر قابل بازگشت پس مشخصات سارقان رابرای پیگیری پلیس به خاطر بسپارید.
کاهه اضافه کرد: دقت کنید در صورتی که بین راه مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابجا نشود.
در پایانه های مسافربری به خودروهای مسافر بر متفرقه ، اعتماد نکنید.سعی کنید ساک یا چمدان همراه خود را به قفل مجهز کنید یا حتی الامکان از ساک یا چمدان های قفل دار رمزی استفاده کنید.دقت کنید افراد ناشناس بسته یا شیء را در لابلای وسایل شما قرارندهند.
وی همچنین توصیه کرد: وسایل خود را در پایانه ها و در هنگام سوار و پیاده شدن از اتوبوس بدون نظارت لازم رها نکرده و پول های خود را چند جای مختلف مطمئن نگهداری کنید و ز مصاحبت و در دل با افراد ناشناس که تحت عنوان مسافر در کنار شما قرار گرفته اند پرهیز کنید. چنانچه در هنگام مسافرت به خواب می روید دقت داشته باشید که ممکن است افرادی از این فرصت برای سوء استفاده بهره بگیرند.
کاهه اضافه کرد: ممکن است افرادی قبل رسیدن به ایست های بازرسی به بهانه های گوناگون و با جلب اعتما د شما ، ساک و وسایل خود را به صورت امانت به شما تحمیل دهند از پذیرش آنها جدا پرهیز کنید.
از افرادی که به صورت متفرقه کنار جاده ها اقدام به عرضه مواد خوراکی و نوشیدنی می کنند هرگز چیزی نخرید و چنانچه قصد سفر با خودرو سواری دارید صرفاً از اتومبیل های شخصی فعال در خطوط تحت نظر پایانه ها استفاده و در اینگونه مسافرت ها از پذیرش هرگونه مواد خوارکی ،نوشیدنی ،آرایشی و عطریات و خوش بوکننده ها از طرف راننده یا سرنشینان به شدت پرهیز کنید .
مدیر کل آموزش همگانی معاون اجتماعی نیروی انتظامی گفت: از قراردادنوجه نقد و وسایل قیمتی در جعبه بار اتوبوس خودداری و برای تحویل بار خود رسید دریافت کنید، .در داخل اتوبوس ودر زمان پیاده شدن تلفن همراه خود را به بهانه تماس در اختیار افراد ناشناس قرارندهید. وسایل خود را در پایانه ودر هنگام پیاده یا سوار شدن از اتوبوس بدون نظارت لازم رها نکنید.
کاهه افزود: چنانچه شخص یا اشخاصی با مراجعه به شما قصد بازرسی داشتند ابتدا از آنها کارت شناسایی معتبر پلیس در خواست کرده و نسبت به بررسی و مطالعه آن اقدام و درصورتی که به حرکات و رفتار آنها ویا مدارک ارائه شده از سوی آنان مظنون شوید سریعا کلانتری پایانه و یا پلیس 110 را از طریق تلفن مطلع کنید..هنگام استفاده از وسایل نقلیه عمومی گوشی تلفن همراه خود را روی صندلی و داشبورد قرار ندهید و از اختیار قراردادن گوشی همر به اطفال وافراد سالمند خودداری کنید.
به گفته این مقام نیروی انتظامی ، هنگامی که اتوبوس برای اقامه نماز یا رستوران های بین راهی توقف می کند مراقب وسایل خود باشید و دقت کنید در صورتی که بین راه مسافری پیاده می شود وسایل شما به اشتباه جابجا نشود.
9105 ** 1418

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37816/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

روشی برای نقشه‌برداری از نانوحفره‌های روی غشاء ارائه شد

کناره‌گیری نویسندگان از «انجمن قلم آمریکا» در حمایت از غزه

روایتی متفاوت از دیدار سپاهان و ذوب‌آهن

دبل شهاب زاهدی در بازی امروز آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

فیلم کوتاه تغییر چهره با حضور کریستیانو رونالدو

تصمیمات احساسی و ذوب شدن آهسته فولاد

احتمال لغو سفر ملی‌پوشان ووشو به چین

سرمربی سابق تیم ملی ولز در آستانه حضور در تراکتور

زمان حضور بازیکن پرسپولیس در کمیته انضباطی مشخص شد

تصاویری از لحظات خداحافظی جیدن کاکس از تشک کشتی

فیلم شهرک در بخش مسابقه جشنواره بین‌المللی «کازابلانکا»

چهره ها/ شوخی جالب شاهرخ استخری با بازپخش سریال هایش

جامعه ایثارگری از بنیاد شهید و امور ایثارگران انتظاری جز تکریم ندارند

سینی غذای خوشمزه یک ساندویچ رژیمی از نگار فرهمند همسر پژمان جمشیدی +ویدیو / برای یک دورهمی دوستانه

ست روسری و کیف فوق العاده جذاب و سنتی المیرا شریفی مقدم / خانم مجری قوانین طلایی ست کردن رو بلده

فیلم موزیک «آمده ام تو به داد دلم برسی» با صدای علیرضا قربانی

ارسلان کامکار: خودمان را با پررویی تحمیل کرده‌ایم؛ ما را نمی‌خواهند!

لحظه انفجار مهیب بر اثر نشت گاز

جزئیاتی تازه درباره حذف اسم پدر و مادر از کارت ملی

دستگیری روانشناس روانی که با اسلحه و بی‌سیم از زنان اخاذی می‌کرد!

رقص زیبای ماهی های کوچولوی آبی

مناظر خیره کننده از دریاچه قلبی شکل

طرز تهیه کیک صورتی دخترونه

قبل و بعد از شام خوردن این نکات را رعایت کنید

نقش آزمایشگاه در جلوگیری از بستری های بی دلیل بیماران

پیست مسابقات فرمول یک با آسفالت نانویی روکش شد

اینتل بزرگترین رایانه نورومورفیک جهان را ساخت

چهار سؤالی که ارسطو به آنها پاسخ می‌دهد

کریستین بنتکه: منتظر درخشش دی‌بروینه در آمریکا باشید

کدام کشتی‌گیران سهمیه المپیک را کسب کردند؟

محسن ربانی: دوومیدانی ایران به تک ستاره‌ها متکی است

سورپرایز آنچلوتی؛ تغییرات مهم در ال‌کلاسیکو!

گلزنی شهاب زاهدی در بازی آویسپا فوکوکا مقابل جوبیلو ایواتا

صعود قایقرانان ایران به فینال قهرمانی آسیا

برگزاری جلسه تایید صلاحیت خریداران سرخابی‌

مودریچ هم‌وطنش را به رئال مادرید فروخت!

قرارداد سرمربی والیبال ایتالیا تا 2026 تمدید شد

مدیر مدرسه‌ دختر یا نامزد سابق پدر؟

خانواده جعفری‌جوزانی عزادار شدند

آهنگ «معین زد» رو از خود خواننده قشنگ‌تر خوندن!

برگزاری اولین همایش حقوق شهروندی و ایثار استان کرمان با حضور مدیرکل حقوقی و معاضدت قضایی بنیاد شهید و امور ایثارگران

رونمایی شهربانو منصوریان از پسرش آرشام که قراره مثل مامانش قهرمان باشه / چه پسر پر انرژی

علت آب نشدن چربی شکم تان اینجاست!!

آهنگ جدید/ «ماه من» از بابک جهانبخش منتشر شد

متن تلخ دخترِ حسین زمان درباره مرگ پدرش

افزایش 2 میلیون تومانی حقوق سرایداران مدارس

تصاویری عجیب از خسارت سیل امارات

دستگیری یکی از سرکردگان تبلیغ و فروش کوکائین در فضای مجازی

لیز خوردن خودرو در خیابان برفی

شاخ به شاخ دو خودرو با هم