آریا بانو

آخرين مطالب

عروسی در کوچه استقلال ورزشي

عروسی در کوچه استقلال
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / یک- هرچقدر هم منتقد فرهاد مجیدی باشید، رفتار او را در گفت و گوهای نداشته‌اش نپسندید و حتی او را از ابتدا در حد استقلال نمی‌دانستید اما حالا فرهاد با دبل کردن سپاهان در لیگ برتر و جام حذفی، کمی اعتبار گرفته است. این کمی که می گوییم چند صد برابر روز اول نشستنش روی نیمکت استقلال است. هر چند فرهاد تا پرسپولیس را در نیمه نهایی نبرد و به فینال حذفی نرسد و به هواداران استقلال جام ندهد، اعتبارش از کم بودن، زیاد نمی شود، باید گفت که با تغییرات سیستمی که در استقلال داده، تیمی که مقابل سپاهان بازی کرد، ساخته و پرداخته و او کادر فنی اش بود و دیگر تاثیرات استراماچونی به زیر ده درصد رسیده است. همین که تیم سه پنج دو بازی نمی کند، یعنی تفکر استراماچونی از سر مجیدی و کادرفنی اش افتاده است. اگر روز اول به دلیل بنایی که استرا ساخته بود استقلال در مقابل الریان 5 گل می زد و همه استقلال را تیم استراماچونی می دانستند، حالا بی انصافی است که یک یک بر صفر و دو بر یک و دو بر صفرها و البته مساوی ها را پس از 8 ماه حضور مجیدی، دستپخت استراماچونی بدانیم هر چند دستپخت فرهاد هنوز کمی مزه استراماچونی می‌دهد.
دو- مجیدی خوش شانس است. او فصل گذشته با یک گل به اشتباه مردود شده شانس مدعی قهرمانی شدن را در هفته‌های پایانی از دست داد اما حالا از در و دیوار برایش پنالتی می‌بارد. اشتباه نکنید. هدف زیر سوال بردن بردهای پیاپی و درخشان مجیدی نیست اما وقتی تیمش روی مسیر موفقیت قدم بر می‌داریم، طبیعتا همه چیز به سراغ او می‌آید. از شانس گرفته تا یک بازیکن عجیب به نام شایان مصلح که با دست و پایش شلنگ تخته می اندازد و به درست و یا به غلط به استقلال پنالتی می دهد.
سه- مجیدی مطمئن است که سهمیه لیگ قهرمانان(سهمیه ای که البته دو پلی آف دارد) را گرفته و حالا که فراتر از انتظار ظاهر شده، جام حذفی را می خواهد. او حالا می‌تواند با تعداد بازی کمتری نسبت به شفر جام حذفی را فتح کند و سهمیه مستقیم را به استقلال بدهد و البته مشت محکمی بر دهان منتقدانش بکوبد. اما خب منتقدان هم می‌گویند استقلال با صمد مرفاوی و مظلومی هم فوتبالی با همین کیفیت ارائه می‌داد و تازه برگشته‌ایم به ده سال پیش. آیا مجیدی در آسیا هم به درخشش ادامه می‌دهد تا ثابت کند موفقیت‌های داخلی‌اش اتفاقی نیست و به دلیل ضعف رقبا به دست نیامده است؟ مجیدی در آسیا هم کار چندان راحتی ندارد اما قول صعود از گروهش را داده است.
چهار- آقای مجیدی! حالا که عروسی با طعمی گس به کوچه استقلال آمده در مصاحبه‌ها شرکت کن. این «هیس نشان دادن» جز تلخی اعصاب برای هوادارانی که چاره‌ای جز حمایتت ندارند هیچ چیز ندارد. بعد از برد بخند و حرف بزن. بعد از باخت هم شاکی باش اما باز هم حرف بزن. مطمئن باش غیر استقلالی‌ها هم که این روزها مدافع مربیان جوان ایرانی شده‌اند از تو استقبال می‌کنند چه برسد به هوادارانت! طعم عروسی گس در استقلال با پیروزی در دربی پیش رو و بردن جام حذفی، به شیرینی تبدیل می شود. پس هنوز مجیدی کار دارد. راه برایش پرپیچ و خم است. 
پنج- سپاهان (به جای سپاهان می‌توانید شهر خودرو، فولاد و هر تیمی را بگذارید) آن‌قدر ضعیف بود که احتمالا قلعه نویی از بازی کردن تیمش مقابل پرسپولیس در اصفهان ترسید و آن را به میدان نفرستاد تا پرسپولیس سه بر صفر برنده اعلام شود و بکند و برای تثبیت چهارمین قهرمانی اش گام بلندی بردارد. وقتی متوجه می‌شویم رقبای پرسپولیس در مسیر قهرمانی انقدر بد و ضعیف بوده‌اند و قهرمانی را تقدیم کرده اند، دیگر همه چیز مشخص است. شرکت مایکروسافت هم هر چند سال یکبار یک ویندوز جدید ارائه می‌دهد اما قلعه‌نویی از اوایل دهه هشتاد تا همین آخرین سال دهه نود حرفش یک کلام بوده: بازی مستقیم و سانتر!
شش- فصل آینده اگر سرمربیان خارجی نتوانند وارد لیگ برتر شوند، احتمالا در بالای جدول این اسامی به چشم می‌خورد: محرم نوید کیا، یحیی گل محمدی، فرهاد مجیدی، سهراب بختیاری زاده و جواد نکونام. اسامی که حضور آن‌ها در بالاترین سطح لیگ تا سال گذشته باورنکردنی به نظر می‌رسید اما حالا این جوانان با بالارفتن نرخ ارز و ممنوعیت استفاده از مربیان خارجی، خودی نشان داده‌اند تا هوادارانی که دستشان اصلا به مرغ همسایه نمی‌رسد که بگویند غاز است، از نمایش این مربیان فیض ببرند.
هفت- از یک دهه پیش تا امروز قلعه‌نویی مشکلش تغییر کرده است. پیشتر تیم‌های تحت هدایت او شروعی بد داشتند که به قهرمانی منجر می‌شد و حالا شروعی خوب دارند که به ناکامی مطلق ختم می‌شود. چند سال است سر بزنگاه، امیر نمی‌تواند کاری نکند. دیدید که شکست سپاهان مقابل استقلال، برگ آخر کتاب امیرقلعه نویی بود. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/377828/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

قطعه «گلادیاتور» اثر هانس زیمر با ساز دودوک

پزشکان پایبند تعرفه‌های قانونی نیستند

ترفند عجیب گراز برای فرار از دست سگ‌های شکارچی!

خوشمزه ترین سوپ قارچی که میتونی درست کنی

افزایش قد نرمال برای دختران در سنین بلوغ

توصیه ای برای چیدمان منزل کسانی که فرزند اوتیسم دارند

تصاویری فوق‌العاده زیبا از عبور زیبای فالکون 9 از مقابل ماه

چاپ پنجمین جلد مجموعه تاریخ ایران‌زمین درباره طاهریان و آل بویه

ویسی: قول می‌دهم خوزستانی‌ها در پایان، ناراحت نباشند

نویدکیا: نیمه دوم با کیفیت بازی کردیم

شجاع: هواداران تراکتور هر چه بگویند حق دارند

سیامک: باید ببینیم برای چه به تراکتور آمده‌ایم

فراز: منظورم از نشان دادن عدد 4 کری نبود!

دومین صدر جدول هم به استقلال رسید

ماجرای کت درآوردن حقیقی مربی شمس آذر برای داور بازی!

فخریان: جواب اعتماد کادرفنی را دادم

گفت و گوی خبرنگاران با سیدحسین حسینی در پایان بازی استقلال و شمس آذر

واکنش روزبه چشمی به سوال یکی از خبرنگاران درباره مشکلات باشگاه

سلمان: بن افلک جنفیر رو همچین ماه عسلی نبرده بود که من آوردمت!

توصیه بامزه فامیل دور به آقای مجری

استوری جدید و متفاوتی که منوچهر هادی منتشر کرد

چهره ها/ تغییر چهره «گلنار» سریال گیلدخت بعد از 3 سال

ببعی به زبان ترکی هم مسلطه!

چهره ها/ سلفی جالب نصرالله رادش و همسرش وایرال شد

رپ خوانی بحرانی برای سید جواد هاشمی

شیرین: تا وقتی بله نگفته بودیم، هیشکی قصد ازدواج نداشت حالا همه میخوان زن بگیرن!

وقتی ناراحتی از اینکه مخ زن خودت رو زدی

ترانه «شریک جرم» با صدای روزبه نعمت اللهی

فراجا: با رفتار اشتباه احتمالی ماموران در برخورد با بی‌حجابی برخورد خواهد شد

گوناگون/ دستاوردهای عملیات «کربلای10»

پلی زیبا و بزرگ در میان ابرها در چین

خرس خانگی یک روس

یک دسر شکلاتی پرتقالی و خوشمزه برای مهمونی هاتون

طرز تهیه کوکو سبزی مجلسی

اگر هنگام مسواک زدن از لثه شما خون می‌آید بخوانید

اگر این نشانه‌ها را دارید یعنی شخصیت قوی دارید

بیگانگان فضایی ممکن است در واقعیت بنفش باشند

من پیر فنا بدم جوانم کردی

حکم ‏CAS‏ علیه اسپانیا؛ انتخابات را از نو برگزار کنید

هوادار استقلال دچار حمله عصبی شد

پیروزی مس برابر شاگردان ویسی با گلزنی بازیکن مازاد فولاد!

کارشناسی صحنه‌های جنجالی دیدار استقلال - شمس آذر

تفاضل گل استقلال و پرسپولیس برابر شد

فریاد باقری با مهم‌ترین گل سال به تراکتور

جدول لیگ برتر؛ استقلال به صدر رسید

زندی: اصلاً خوب نبودیم؛ استقلال تیم یکدستی دارد

ستاره‌های سپاهان در دو چالشِ مورایس

گزارش اکیپ؛ بایرن نه، زیدان به یونایتد می‌رود!‏

آخرین وضعیت لوکاکو پس از مصدومیت شدید

شمس‌آذر نفس آبی‌پوشان را حبس کرد؛ استقلال صدر را پس گرفت