آریا بانو

آخرين مطالب

اسکوچیچ لیست می‌دهد؛ تیم ملی بازی می‌کند! ورزشي

اسکوچیچ لیست می‌دهد؛ تیم ملی بازی می‌کند!
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ورزش 3 / بر اساس اعلام رسمی فیفا چهار دیدار باقی مانده از مقدماتی جام جهانی 2022 در آسیا در ماه های پیش رو برگزار نمی شود؛ در همین خبر می خوانیم این دیدارها به طور قطعی در سال 2021 برگزار خواهد شد.
با وجود اعلام فیفا دیدار دوستانه ایران با ازبکستان 17 شهریور در تاشکند برگزار می شود. فدراسیون فوتبال ایران برنامه ریزی کرده بود 13 شهریور تیم ملی دراستادیوم آزادی تهران و البته در غیاب تماشاگر میزبان سوریه باشد که هنوز سوری ها جواب نهایی به ایران نداده اند. ترس از کرونا موجب شده آنها برای سفر به تهران دچار تردید شوند.
برگزاری دیدار دوستانه با ازبک بدین معنی است که برنامه های پیش روی تیم ملی متوقف نخواهد شد. تیم ملی در ماه های مهر و آبان بازی رسمی نخواهد داشت اما به دنبال این است در روزهای فیفا اردو و بازی دوستانه برگزار کند. فدراسیون فوتبال به دنبال استعلام روزهای فیفا از فدراسیون فوتبال جهان است تا در این خصوص برنامه ریزی کند. البته فدراسیون فوتبال ایران در سال های اخیر روزهای متعدد فیفا را از دست داده و به نظر میرسد این در آینده تکرار شود؛ به خصوص در این برهه از زمان که به خاطر ویروس کرونا تدارک بازی های دوستانه بسیار سخت شده است. نباید فراموش کنیم ایران یکی از ده کشور درگیر در جهان با ویروس کرونا است و همین کشورها را برای سفر به تهران و انجام بازی دوستانه با تیم ملی دچار تردید می کند و سوری ها هم به همین دلیل پاسخ قطعی به فدراسیون فوتبال ایران نداده اند و شاید در نهایت هم به تهران سفر نکنند.
با این اتفاقات بلافاصله بعد از پایان بازی های لیگ برتر اردوی تیم ملی تشکیل می شود تا تیم ملی دست کم مهیای بازی با ازبکستان شود. بعد از این بازی بازیکنان تیم های حاضر در لیگ قهرمانان آسیا باید خود را مهیای حضور در این رقابت ها کنند؛ در چنین شرایطی لغو بازی های تیم ملی کمک می کند تا بازیکنان کلیدی فوتبال ایران بعد از همراهی تیم باشگاهی خود در لیگ برتر و بلافاصله در لیگ قهرمانان آسیا چند صباحی استراحت کنند. گفته می شود دلیل اصلی بازی های مقدماتی جام جهانی هم همین بوده. اگر این بازی ها برگزار می شد بازیکنان کلیدی و ستاره بعد از بازی های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا باید آماده بازی در مقدماتی جام جهانی می شدند و این می توانست موجب خستگی و دل زدگی آنها از فوتبال و هم چنین مصدومیتشان شود.
اما فصل بعدی لیگ برتر کی شروع می شود؟ پیش از این قرار بود لیگ برتر بعد از بازی های تیم ملی یعنی از اواخر مهر و یا اوایل آبان ماه آغاز شود. بازی تیم ملی در مهر ماه قرار به برگزاری در روزهای 17 و 25 مهر بود. حالا تعویق بازی های تیم ملی بهانه خوبی برای تعویق در شروع بازی های لیگ برتر نیست. واقعیت این است سازمان لیگ چند ماه از فصل جاری را برای برگزاری بازی های لیگ برتر از دست داده؛ از سویی اگر قرار باشد بازی های تیم ملی در ماه های ابتدایی سال 2021 برگزار شود بخشی از زمان فصل آتی لیگ برتر به تیم ملی خواهد رسید که اردوی تدارکاتی برگزار و بازی های رسمی را انجام دهد. سازمان لیگ ابتدا منتظر روشن شدن روزهای فیفا از سوی فدراسیون فوتبال جهان می ماند و بعد از آن برای برگزاری بازی های لیگ برتر در فصل پیش رو تصمیم می گیرد. بازی های فصل جدید لیگ برتر در روزهای پایانی مرداد ماه به پایان می رسد. در ادامه شاهد برگزاری بازی های جام حذفی و هم چنین لیگ قهرمانان آسیا خواهیم بود. شهریور ماه برای تیم هایی که درگیر این بازی ها نیستند ماه استراحت است و مهر ماه تیم ها تمرینات آماده سازی را آغاز می کنند و از اوایل یا اواسط آبان ماه هم فصل جدید لیگ برتر استارت خواهد خورد. این برنامه از قبل طراحی شده بود. در برنامه جدید تنها زمان برپایی اردوی تیم ملی دستخوش تغییر خواهد شد. با این شرایط دیگر هفته های ابتدایی لیگ برتر به بهانه بازی های تیم ملی تعطیل نخواهد شد.
کنفدراسیون فوتبال آسیا تاکید کرده بازی های لیگ قهرمانان به قوت خود باقی است. فیفا روی برگزاری بازی های داخلی لیگ برتر وهم چنین بازی های لیگ های بین المللی تاکید دارد و تایم استراحتی که برای برگزاری بازی های مقدماتی جام جهانی در نظر گرفته به نظر می رسد به خاطر استراحت دادن به ستاره ها و بازیکنان کلیدی کشورها است؛ بدون شک مصدومیت آنها می تواند فوتبال را در بالاترین سطح دچار چالش و آسیب های مالی جدی به باشگاه ها وارد کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/377799/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟

طرز تهیه خاگینه هویج

استفاده از سیر پخته شده برای کاهش ورم گلو

توصیه جالب دکتر عزیزی به مردها

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز