آریا بانو

آخرين مطالب

اگر تا 16 شهریور پول برانکو را ندهند چه می‌شود؟ ورزشي

اگر تا 16 شهریور پول برانکو را ندهند چه می‌شود؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / باشگاه پرسپولیس تا پنجشنبه 16 مرداد فرصت داشت تا پول برانکو را بدهد و از محرومیت‌ها و جریمه‌های سنگین فیفا فرار کند.
به گزارش فوتبالی، مطالبات برانکو ایوانکوویچ حالا به بزرگ‌ترین دغدغه پرسپولیسی‌ها تبدیل شده است و احتمالا یکی از سخت‌ترین روزهای این باشگاه را رقم خواهد زد. بر اساس حکم کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا، پرسپولیس‌ محکوم به پرداخت یک میلیون و 55 هزار یورو به سرمربی سابق خود شد. البته به این مبلغ باید 5 درصد سود دیرکرد را نیز اضافه کرد که بر اساس آخرین نامه فیفا تا 18 تیر این سود نیز محاسبه شده که مطابق آن در مجموع پرسپولیس‌ باید یک میلیون و 110 هزار و 640 یورو به حساب برانکو واریز کند.
با وجود اینکه فیفا در نامه خود به سرخ‌پوشان اعلام کرده بود تا 16 مرداد باید مطالبات معوقه سرمربی کروات پیشین این باشگاه پرداخت شود، اما مدیران پرسپولیس کمتر از نیمی از مطالبات برانکو را به حساب او واریز کردند که با توجه به مشکلات بانکی هنوز این پول هم وارد حساب این مربی فوتبال نشده است.
مدیران باشگاه پرسپولیس بر این باور هستند که با پرداخت بخشی از مطالبات برانکو، فیفا در رای جدید خود مهلت یک ماهه دیگری به این باشگاه می‌دهد تا الباقی مطالبات سرمربی کروات پرداخت شود. اما رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به محتوای آن‌ها در کمیته انضباطی فیفا متفاوت است. ضمن اینکه پرسپولیس سابقه خوبی در فیفا ندارد و ممکن است این باشگاه با رای جدیدی در فیفا محکوم شود.
در اینکه فیفا برای باشگاه پرسپولیس جریمه در نظر می‌گیرد، کوچک‌ترین تردیدی وجود ندارد، اما مطمئنا مهلت یک ماهه به باشگاه پرسپولیس داده خواهد داشت تا مطالبات را پرداخت کند و احتمالا این تاریخ از حوالی 16 مرداد خواهد بود که در صورت پرداخت نشدن الباقی مطالبات تا تاریخ تعیین شده، احکام جدیدی هم برای پرسپولیس صادر می‌شود.
در شرایطی که باشگاه پرسپولیس می توانست کلیه مطالبات برانکو را تا تاریخ اعلامی از سوی فیفا به حساب مربیان کروات واریز کند اما به جای آنکه با پرداخت بدهی خیال کادر فنی، بازیکنان و هواداران آسوده شود، ترجیح داده شد تا بخشی از مطالبات بازیکنان خارجی و کادر فنی خود را پرداخت کرده و روی پرونده برانکو ریسک کرده و دست فیفا باز باشد تا هر طور تشخیص می‌دهد با باشگاه پرسپولیس برخورد کند.
در صورتی که هر گونه حکم قطعی اعم از کسر امتیاز یا بسته شدن پنجره‌های نقل و انتقالاتی از سوی فیفا صادر شود بدون تردید مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس مرتکب ریسک بزرگی شدند که عواقب بسیار تلخی برای تیم قهرمان لیگ برتر به همراه خواهد داشت و این موضوع برای تیمی که چهار سال متوالی قهرمان لیگ برتر شده، حاشیه های زیادی به همراه خواهد داشت. 
در صورتی که باشگاه پرسپولیس موفق به پرداخت کامل این مبلغ نشود با توجه به ارجاع پرونده مربیان کروات و باشگاه به کمیته انضباطی و کمیته تعیین وضعیت بازیکنان و مربیان فیفا باید منتظر تصمیم جدید این کمیته درباره پرونده باشیم. همانطور که در ابتدا اشاره شد فیفا ابتدا یک مهلت یک ماهه تا حوالی 16 شهریور به باشگاه پرسپولیس مهلت خواهد تا مطالبات برانکو دستیاران کروات را تسویه کند. اگر در این بازه زمانی هم نتواند بقیه پول را پرداخت کند، مشمول یکی از بندهای جریمه مثل محرومیت از حضور در نقل و انتقالات، کسر 6 الی 12 امتیاز در فصل آینده و محرومیت از حضور در رقابت‌های بین‌المللی می‌شود. 
پس از این فیفا یک مهلت دو ماهه مجدد به باشگاه پرسپولیس خواهد داد تا بدهی خود را تسویه کند که اگر باز هم موفق به پرداخت آن نشود جریمه هایی مانند سقوط به دسته یک در فصل بعدش و یا حتی لیگ دسته دو مواجه خواهد شد.
با توجه به حاشیه های هفته گذشته بازداشت مدیر حقوقی باشگاه و اینکه وی به دستور حراست وزارت ورزش حق حضور در باشگاه پرسپولیس را ندارد کلیه امور حقوقی این باشگاه توسط رسول پناه و معاونان اجرایی و اقتصادی رسیدگی می شود. رایزنی‌های صورت‌گرفته میان مسئولان باشگاه پرسپولیس با برانکو و تخفیف یا زمان گرفتن از او بی‌نتیجه ماند و او تحت هیچ شرایطی با توجه به اعلام دارکو بوشیچ وکیل وی، دیگر حاضر نیست با مدیران فعلی باشگاه پرسپولیس به نوعی راه بیاید و خود برانکو هم در آخرین مصاحبه خود اعلام کرد باشگاه پرسپولیس کلیه ی فرصت های مذاکره را از بین برد و دیگر حاضر نیستم به آنها زمان بدهم.
باید دید پرسپولیس می تواند مثل پرونده ژوزه مانوئل پرتغالی، ماجرا را جمع و جور کند یا اتفاقات عجیب و غریب برای پرسپولیس می افتد. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/375941/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

هشدار درباره همه‌گیری «تنهایی» در آمریکا

اسپیس‌ایکس سیصدمین فرود موفق با بوستر فالکون 9 را تکمیل کرد

برای اولین‌بار، ساخت سلول زنده در آزمایشگاه/ انسان قادر به انجام کار طبیعت می‌شود؟

کتاب «اُمّ علاء» نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود

پیمان حدادی: عدد 6 برای پرسپولیس مقدس است

گل چهارم ایران به قرقیزستان توسط مهدی کریمی

جلسه فنی تیم‌های ملی تکواندو برگزار شد

اولین حرف‌های یحیی در مورد تراکتور!

زمان پایان لیگ تنیس روی میز مشخص شد

نتایج کمانداران کشورمان در دور مقدماتی کاپ جهانی شانگهای

دورتموند هنوز از بلینگام پول درمی‌آورد!

ابراز اطمینان مکرون از پاکسازی رود سِن تا المپیک

شوت زیبای خلیلوند به تیر دروازه قرقیزستان برخورد کرد

افغانستان 1 تاجیکستان 2؛ تاریخ‌سازی تاجیک‌ها

گزارش زنده؛ ایران 4 - قرقیزستان 1

مدیریت پرسپولیس به شهرداری تهران می‌رسد

اولین اثر بانکی شدن پرسپولیس

منظور از «خانم بازیگر» در اعترافات امیر تتلو که بود؟

بالاخره «سووشون» نرگس آبیار آماده شد/ عکسی از 3 بازیگر اصلی

زمان پخش قسمت آخر «نون خ 5»

چرا سریال «الحشاشین» جلب توجه کرد؟

درباره کنسرت‌های عصر گاهی بانوان و چند چالش

ورژن پیانو آهنگ آرمان گرشاسبی به نام «از تو گفتم»

وکیل توماج صالحی: رای پرونده موکلم صادر شده، اما هنوز به ما ابلاغ نشده

تخریب یک خانه بر اثر بارندگی شدید و سیلاب در بافت تاریخی زواره اصفهان

سیلاب برای قطار تهران-گرگان دردسرساز شد

تمهیدات حفاظتی و اجرایی برگزاری آزمون سراسری تشریح شد

تصاویر عجیب از سیل شدید در کنیا و رفت‌وآمد مردم از روی سقف خانه‌ها!

معاون رئیس جمهور: پنجشنبه‌ها عملا تعطیل است، نمی‌دانم چه شده که عده‌ای می‌گویند شنبه تعطیل باشد

کوچک ترین اسب سوار دنیا

طرز تهیه سوسیس تخم مرغ قلبی

از علائم تا درمان سرطان تخمدان

برخورد والدین با کارهای نصف و نیمه ی فرزندان چگونه باید باشد ؟

تنهایی عامل اعتیاد به‌ غذا و میل به شیرینی؟

رونمایی از طرح جدید ترافیک تهران با یک تغییر بزرگ

تولید ماده موثر چند داروی اعصاب و روان توسط نخبگان ایرانی

داستانک/ گره های زندگی

کدام بازیکنان از تیم ملی والیبال جدا شدند؟

قراردادها در حضور وزیر ورزش به خریداران سهام پرسپولیس واگذار شد

اسبقیان: وزارت ورزش دیگر نقشی در تعیین مدیرعامل سرخابی‌ها ندارد

درویش: حالا باید به فکر ارتقای پرسپولیس باشیم

گل دوم ایران به قرقیزستان توسط سالار آقاپور

گل اول فوتسال ایران به قرقیزستان توسط بهروز عظیمی

گل اول قرقیزستان به ایران توسط آمانبائف

درویش در پرسپولیس ماندنی شد

هاشمی: امروز بهترین روز ورزش کشور است

مرادی: هیچ گله‌ای از موسوی نداریم

گزارش زنده؛ ایران 2 - قرقیزستان 1

از معلمی تا بازیگری به روایت «سید جواد هاشمی»

نام 2 هنرمندی که ایرانی ها در گوگل سرچ کردند