آریا بانو

آخرين مطالب

راز مشترک بازیگر شدنِ ترانه، مهتاب، شبنم و گلاره فرهنگی هنری

راز مشترک بازیگر شدنِ ترانه، مهتاب، شبنم و گلاره
  بزرگنمايي:

آریا بانو - برترین ها / شاید این که بدانید مثلا ترانه علیدوستی و یا شبنم مقدمی و مهتاب کرامتی چگونه بازیگر شده‌اند جذاب باشد، جالب اینجاست همه این‌ها از یک مسیر به بازیگری رسیده‌اند؛ یک مسیر و یک نام؛ امین تارخ. 
امین تارخ 20 مردادماه سال 1332 به دنیا آمد، در سال 1356 از دانشکده هنر‌های نمایشی دانشگاه تهران فارغ التحصیل شد و تحصیلات تکمیلی خود را در سال 1363 با کسب مدرک فوق لیسانس به پایان برد.
در سال 1373 اولین مدرسه بازیگری را به نام کارگاه آزاد بازیگری در تهران تاسیس کرد و فارغ التحصیلان زیادی را به جامعه هنری ایران معرفی کرد که از مطرح‌ترین بازیگران سینمای ایران هستند. 
مریم بوبانی
مریم بوبانی از نخستین هنرجو‌های کارگاه بازیگری امین تارخ در سال 73 همزمان با راه‌اندازی این کارگاه است. او فعالیت خود را با تئاتر آغاز کرد و بعد وارد عرصه حرفه‌ای سینما و تلویزیون شد. 
او با کارگردان‌های بزرگ بسیاری از جمله بهمن فرمان آرا، بهرام بیضایی، رخشان بنی اعتماد، کمال تبریزی، کیانوش عیاری، کیومرث پور احمد و ...همکاری کرده است.
ترانه علیدوستی
ترانه علیدوستی یکی از شناخته شده‌ترین بازیگران سینمای ایران متولد سال 1362 در تهران است. او در دوره‌ی دبیرستان مشغول تحصیل در رشته‌ی علوم تجربی بود که در کلاس‌های بازیگری امین تارخ ثبت نام کرد. سال 1379 از طریق همین کلاس‌ها برای بازی در نقش ترانه پرنیان در فیلم من ترانه 15 سال دارم انتخاب شد.
او با کارگردان‌های شناخته شده ای چون اصغر فرهادی، رسول صدرعاملی، مانی حقیقی، محمد رحمانیان، حسن فتحی همکاری کرده است. ترانه علیدوستی جوایز بازیگری بسیاری از جشنواره‌های مختلف از جمله جشنواره فجر، جشنواره فیلم لوکارنو سوئیس گرفته است.
گلاره عباسی
گلاره عباسی متولد اردیبهشت ماه 1362 است. وی از دانش آموختگان کلاس‌های امین تارخ و فارغ التحصیل رشته معماری از دانشکده هنر می‌باشد.
از عمده آثار سینمایی و تلویزیونی که او در آن‌ها به ایفای نقش پرداخته می‌توان به کاکوها، در چشم باد، کیمیا و خاک، حماسه مجنون، برج سوزان، همشاگردی‌ها، نفس و سریال شهرزاد اشاره کرد. همچنین گلاره عباسی پایه‌گذار سوینا، سینمای ویژه نابینایان است.
شبنم مقدمی
شبنم مقدمی، بازیگر سینما و تلویزیون، سال 1351 در تهران متولد شد. وی دارای مدرک کارشناسی ادبیات‌فارسی و دانش‌آموخته‌ی آموزشگاه آزاد بازیگری امین تارخ است. او فعالیت خود در رادیو را در سال 77 با اجرای برنامه خانه‌ی کاغذی به کارگردانی شهرام کرمی آغاز کرد.
شبنم مقدمی با کارگردان‌های بسیاری از جمله ابراهیم حاتمی کیا، سعید روستایی، محمدعلی باشه آهنگر، رضا میرکریمی کار کرده، او برای بازی در فیلم‌های امروز، نفس، زاپاس سیمرغ بلورین نقش مکمل زن را به دست آورد.
حبیب رضایی
حبیب رضایی متولد 1348 تهران، فارغ التحصیل مدیریت بیمارستانی از دانشگاه تهران است. حبیب رضایی در سال 74 با ورود به آموزشگاه بازیگری امین تارخ حضورش در این عرصه را جدی کرد، جالب است که او در تست اول تایید برای حضور در کلاس‌های بازیگری امین تارخ پذیرفته نشد. او با بازی در سریال خانه سبز بازیگری را آغاز کرد و بعد از آن با بازی در فیلم آژانس شیشه‌ای پا به دنیای سینما گذاشت.
حبیب رضایی برای بازی در این فیلم دپیلم افتخار جشنواره فجر را به دست آورد. حبیب رضایی با کارگردانی بسیاری از جمله ابراهیم حاتمی کیا، کمال تبریزی، حمید نعمت الله، عبدالرضا کاهانی و. در زمینه بازیگری و انتخاب بازیگر همکاری داشته است تدریس در دانشگاه سوره و آموزشگاه‌های سینمایی نیز جزو فعالیت‌های اصلی او به شمار می‌آیند.
مهتاب کرامتی
مهتاب کرامتی در سال 1349 در تهران متولد شد فارغ التحصیل رشته میکروبیولوژی است. او در سال 1375 در کلاس‌های امین تارخ شرکت کرد و در سال 1376 برای بازی در سریال مردان آنجلس معرفی شد.
مهتاب کرامتی علاوه بر بازیگری در زمینه تهیه کنندگی نیز فعالیت دارد، وی همچنین سفیر حسن نیت و صلح یونیسف می‌باشد. کرامتی با بازی در فیلم بیست عبدالرضا کاهانی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن مکمل از جشنواره فیلم فجر شد.
پوریا پورسرخ
پوریا پورسرخ متولد 1356 تهران، فارغ التحصیل دکتری فیزیولوژی گیاهی است. پوریا پورسرخ در سال 1385 با بازی در سریال وفا به کارگردانی محمدحسین لطیفی به عنوان چهره‌ای جدید مطرح شد و پس از آن این مسیر را با ایفای نقش‌های متنوع و متعدد دیگری ادامه داد.
وی در همین سال با حضور در فیلم روز سوم نامزد بهترین بازیگر نقش مکمل مرد از جشنواره فیلم فجر شد. او بازی در فیلم‌های کارگردانی از جمله محمدحسین لطیفی، آرش معیریان، پرویز شهبازی، علی عطشانی را در کارنامه خود دارد.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/375760/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

تراکتور و نساجی به یاد نادر دست نشان

سهرابیان از لیست استقلال خط خورد

شمس‌آذر با یک تغییر در اندیشه توقف استقلال

کری ستاره سیتی؛ چهارمین قهرمانی متوالی را می‌خواهیم

ساکت الهامی در مرز انفجار در ورزشگاه وطنی

نصرتی در دومین تجربه سرمربیگری تراکتور

آذرپیرا پنجمین سهمیه کشتی آزاد را گرفت

غیبت مربی رونالدو به دلیل عمل جراحی

مسی‌ها آماده شکست فولاد در هفته بیست و چهارم

گواردیولا: سرافکنده نیستیم، فوتبال باخت دارد

مسعود شجاعی یک ستاره غیرمنتظره در تیمش دارد

ترکیب ابتدایی فولاد برای تقابل با مس رفسنجان

تراکتور در وطنی هم تنها نیست

تصاویر باورنکردنی؛ کینگ اریک روی صحنه می‌خواند!‏

وقتی مثل عمه جونت به آشپزی علاقه نداری!

پیام تسلیت مدیرکل بنیادآذربایجان غربی در پی درگذشت همکار خادم الشهدا حجت الاسلام «مصطفی حاجی حسینلو»

دف نوازی زیبا و شنیدنی در برنامه «معرکه»

آتش سوزی در پایتخت اندونزی 7 کشته برجای گذاشت

طرز تهیه دسر چوکو لاوا

با این معجون شگفت انگیز 10 سال بیشتر عمر کنید

محبت کردنشون خیلی جالبه

مطالعه رفتار آب و یخ در نانوحفره و غول‌های یخی منظومه شمسی!

«خلبان صدیق» برای دومین‌بار به کتابفروشی‌ها آمد

اقدام حمایتی دولت انگلیس از ورزشکاران روسی

زوج دفاعی جدید شجاع؛ حضور کمرنگ اما موثر!

کلوپ: همان لیورپول ترسناک همیشگی می‌شویم

چهار تراکتوری مورد تشویق هواداران مازنی

سنگ تمام هواداران نساجی برای بقا در لیگ

متیو مک کانهی: وقتی خدا رو داری یه رفیق داری اون رفیقم خودتی

بوسه امیر جعفری بر پیشانی همسرش در یک سریال

بیت باکس زیبای دی جی و بچه ها در حضور آقای طهماسب

علت عدم حضور نبویان در پدرخوانده3

نتیجه‌ی عدم توجه به جلو در رانندگی

برنامه‌ریزی ناسا برای تجدید قوای کاوشگر ستاره‌های نوترونی

اهمیت بجا آوردن شکر خدا در جلد هفتم کتاب «طعم شیرین خدا»

ترکیب تراکتور بدون خمس زیر و رو شد!

فلاح: دوست داشتم برای آقای گلی تلاش کنم

ترکیب هجومی نساجی مقابل تراکتور

رنکینگ توپ طلا؛ فرش قرمز برای بلینگام!

ادعای عجیب ویدال؛ دوست داشتم برای رئال بازی کنم!

نصیرزاده: سرمربی جدید تا پایان فصل بعد می‌ماند

جابه‌جایی 3 تراکتوری با جدایی خمس

نه فرانسه و نه پی‌اس‌جی؛ مقصد زیدان مشخص شد

باقری تک و تنها در جنگ با آلوز و حسینی

در آستانه ال‌کلاسیکو؛ کاپیتان رئال تمرین نکرد

این افراد ریواس نخورند

اجرای تماشایی از آهنگ «پینک فلوید» با گیتار الکتریک

تصاویر هوایی از وضعیت «زرآباد» در استان سیستان و بلوچستان بعد از بارندگی

واژگونی پراید حادثه آفرید

حکمت/ کجای مجلس بنشینیم؟