آریا بانو

آخرين مطالب

رییس سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد

خانواده‌های دارای فرزند معلول، برای خانه‌دار شدن ثبت‌نام کنند + جزییات اجتماعي

  بزرگنمايي:

بانو نیوز - رییس سازمان بهزیستی کشور از تحویل 3000مسکن به خانواده‌های دارای بیش از دو معلول و 7000 مسکن در حال ساخت برای آنان خبر داد.

به گزارش ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در نشست خبری پایان سال خود با بیان اینکه اگر خانواده‌ای دارای بیش از دو فرزند معلول تاکنون برای دریافت مسکن ثبت نام نکرده است، می‌تواند همچنان نسبت به ثبت نام خود اقدام کند، گفت: در این طرح که در توافق با بنیاد مستضعفان و سازمان ملی مسکن و زمین اجرا شده است، به خانواده‌های دو فرزند معلول به بالا مسکن تعلق می‌گیرد. وام خانواده‌های روستایی با سود 4 درصد و وام خانوارهای شهری با سود 16 درصد پرداخت شده است اما سازمان بهزیستی با تخصیص 38 میلیارد تومان، مابه‌التفاوت سود وام خانوارهای شهری و روستایی را پرداخت کرده تا سود وام مسکن خانوارهای شهری نیز با 4 درصد پرداخت شود.
وی در ادامه با اشاره به اینکه بر اساس توافق صورت گرفته با دولت مقرر شده است تا 25 هزار مسکن مهر فاقد متقاضی در اختیار سازمان بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرد اظهار کرد: هدف اصلی سازمان بهزیستی توانمندسازی جامعه هدف برای داشتن زندگی بهتر و متکی به خودشان است.
رییس سازمان بهزیستی با اشاره به افزایش مستمری مددجویان سازمان بهزیستی بعد از 5 سال در سال 96 تصریح کرد: از اول فروردین سال 96 مستمری خانوارهای یک نفره از 50 هزار تومان به 149 هزار تومان و خانوارهای 5 نفر به بالا نیز از 100 هزار به 460 هزار تومان افزایش یافت. مابقی خانوارهای نیز بین یک تا 5 نفره نیز بر اساس نسبت مشخص، افزایش مستمری داشته‌اند. همچنین بر اساس حکم برنامه ششم توسعه نیز مستمری مددجویان در سال 97 نیز 10 درصد افزایش خواهد یافت.
60 درصد معلولان بیکارند
محسنی بندپی تصویب لایحه حمایت از حقوق معلولان را نیز یکی از اقدامات مهم دیگر سازمان بهزیستی در سال 96 نیز دانست و تصریح کرد: شورای نگهبان سه ایراد مختصر به این لایحه وارد کرده است که این ایرادات برطرف شده و به شورای نگهبان ارسال شده است. از آنجایی که 60 درصد از معلولان در کشور بیکار هستند باید نسبت به حل مشکل بیکاری آنان اقدام کرد.
غربالگری ژنتیک برای ازدواج اجباری شد
پرداخت هزینه‌های آزمایش بارداری خانواده‌های دارای فرزند معلول توسط بهزیستی
وی در ادامه با اشاره به اینکه با اقدامات سازمان بهزیستی انجام غربالگری در کشور تبدیل به یک فرهنگ شده است افزود:‌ با انجام غربالگری‌هایی نظیر بینایی سنجی، شنوایی سنجی، تشخیص به موقع اوتیسم و بویژه ماده 75 برنامه ششم توسعه، غربالگری ژنتیک پیش از ازدواج با تشکیل پرسشنامه اجباری شده است. آیین‌نامه مربوط به این غربالگری نیز تدوین شده و نزدیک به 180 هزار زوج جوان برای انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج راهنمایی شدند.
رییس سازمان بهزیستی با بیان اینکه سازمان بهزیستی هزینه انجام آزمایش‌ها، مشاوره و تشخیص پزشکی برای بارداری دوم خانوارهایی که پیش از این یک فرزند معلول داشته‌اند را متقبل می‌شود اظهار کرد: با مجموعه این اقدامات سازمان بهزیستی توانسته است تا جای ممکن از تولد مجدد فرزند معلول در این خانواده‌ها جلوگیری کند.
محسنی‌ بندپی در ادامه از احداث 150 مرکز اورژانس اجتماعی در سال 96 خبر داد و گفت: احداث این مراکز گام مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نظیر اقدام به خودکشی، فرار از خانه و... است.
وی در ادامه با اشاره به بودجه 900 میلیارد تومانی سازمان بهزیستی در سال 96 نیز تصریح کرد: 500 میلیارد تومان از این بودجه تا 22 اسفندماه دریافت شده که از این میزان برای 46 هزار نفر اشتغال‌زایی شده است. از این تعداد 26 هزار نفر از مشاغل مربوط به معلولان و 20 هزار شغل دیگر نیز مربوط به زنان سرپرست خانوار و... بوده است.
وی با بیان اینکه در اعتبارات مربوط به بودجه سال 97 با کمک دولت و مجلس به برنامه‌های اولویت‌داری مانند توسعه کمی و کیفی اورژانس اجتماعی، غربالگری و اشتغال و توانمندسازی توجه ویژه‌ای شده است، اظهار کرد: بهزیستی در سال 97 نیز رشد 32 درصدی اعتبارات را نیز دریافت کرده است.
استقرار دبیرخانه شورای عالی سالمندان در بهزیستی
رییس سازمان بهزیستی در ادامه از برگزاری اجلاس منطقه‌ای سالمندان در آبان ماه سال 97 خبر داد و گفت: با استفاده از تجربه گرانقیمت سازمان بهزیستی در بررسی شاخص‌های سالمندی، دبیرخانه شورای عالی سالمندی در سازمان بهزیستی مستقر خواهد شد.
بندپی با اشاره به تفاهمنامه اختصاص 11 هزار مسکن به خانوارهای شهری و روستایی تحت پوشش سازمان بهزیستی نیز گفت: بر اساس این تفاهمنامه حدود 7 هزار و 500 مسکن به خانوارهای شهری و 3 هزار و 800 مسکن به خانوارهای روستایی و طرح‌های زیر 20 هزار نفر اختصاص خواهد یافت که از این تعداد تا اسفندماه سال 96 سه هزار مسکن تحویلشده است. این مسکن‌ها در اختیار خانوارهای دو معلول به بالا قرار خواهد گرفت.
ادامه دارد

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/37509/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن