آریا بانو

آخرين مطالب

چرا یادی از پروین رمضانی نکردیم؟ ورزشي

چرا یادی از پروین رمضانی نکردیم؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران با اشاره به عملکرد خوب تیم ملی‌حفاری در حضور چندین ساله‌اش در لیگ برتر کشور، گفت: حفاری امسال نیز با بدشانسی قهرمانی را از دست داد.
فروزان سلیمانی که همراه با تیم ملی‌حفاری به عنوان سرمربی، سابقه قهرمانی در لیگ برتر و مسابقات جام حذفی کشور را در کارنامه دارد، در گفت‌وگو با ایسنا درباره عملکرد تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری طی سال های اخیر، اظهارکرد: این تیم طی سال‌های اخیر همیشه یکی از کاندیداهای قهرمانی بوده و البته دو سه سالی است که با بدشانسی عنوان قهرمانی را از دست می دهد. امسال نیز با بدشانسی این مهم را از دست داد. بازیکنان این تیم سال‌ها است که در کنار هم بازی می‌کنند و از بهترین‌های ایران هستند. کادر قوی مدیریتی و نیز سرپرستی خانم منیژه زیبا و حضور مربیان خوبی همچون مرحومه پروین رمضانی، زیور بابایی و مینا بارانی در راس کادرفنی این تیم طی این چند سال و تلاش و توجه مدیران رده بالای شرکت ملی‌حفاری نسبت به فوتسال بانوان، از این تیم یک برند ساخته است. به نظرم تاکنون نیز تیم فوتسال بانوان حفاری نتایج بسیار خوبی در لیگ کسب کرده است و از زمان شروع فعالیت این باشگاه در فوتسال بانوان، این تیم همیشه جزو سه تیم برتر کشور بوده است و تمام مشخصه‌های یک تیم حرفه‌ای را دارد. امیدوارم ملی‌حفاری در فصل‌های آینده لیگ برتر فوتسال بانوان کشور نیز حضوری مقتدرانه داشته باشد.
وی ادامه داد: حفاری در فصل جاری لیگ برتر نیز از شانس‌های کسب عنوان قهرمانی بود که به نظرم به خاطر بدشانسی این مهم را از دست داد. باتوجه به این‌که ادامه مرحله پلی‌آف لیگ به کرونا خورد و باشگاه حفاری نتوانست طی این مدت مجوز آغاز تمرینات تیم خود را بگیرد و با توجه به مصدوم‌های این تیم، واقعا کار برای ادامه حضور حفاری در مسابقات پلی‌آف سخت شد. به نظرم ملی‌حفاری اگر دچار تردید نمی‌شد و می‌توانست زودتر مجوز تمرینات را بگیرد و به آمادگی بدنی و ذهنی می‌رسید، کارش برای صعود به فینال هموار می‌شد ولی با شکست برابر سایپا از رسیدن به فینال بازماند.
سرمربی سابق تیم فوتسال بانوان ملی‌حفاری در پاسخ به این سوال که آیا برگزاری مرحله پلی‌آف توانسته به پیشرفت فوتسال ایران کمک کند؟ گفت: واقعا باید بررسی شود که پلی‌آف چه کمکی به لیگ برتر فوتسال بانوان می‌کند. پلی‌آف زمانی کاربرد دارد که در پایان مسابقات، تیم‌هایی که در صدر جدول هستند، احیانا هم امتیاز باشند و برای مشخص شدن تیم قهرمان با هم در پلی‌آف نیز مسابقه بدهند، نه این‌که تیم صدر جدول با اختلاف سه چهار امتیاز، مجددا با تیم‌های رده‌ سوم و چهارم جدول مسابقه بدهد و اصلا چرا باید تیمی نه به خاطر تفاضل گل، بلکه با اختلاف امتیاز با تیم‌های دیگر برای قهرمانی وارد مسابقه پلی‌آف شود؟ هدف پلی‌آف مشخص کردن رتبه تیم‌های هم امتیاز است. ضمن این‌که اصلا پلی‌آف باشد یا نه، یک طرف قضیه است و این‌که چرا در شرایط کرونایی پلی‌آف را برگزار می‌کنیم، طرف دیگر قضیه است.
وی همچنین درباره سطح لیگ برتر فوتسال نیز عنوان کرد: سطح لیگ طی دو سه سال اخیر با تقسیم ملی‌پوشان در تیم‌های مختلف بسیار خوب شده است، ضمن این‌که مربیان جوان و با دانشی به لیگ اضافه شده‌اند که شایستگی‌های بسیاری دارند و از طرفی واقعا تلاش و زحمات خانم نصیری در نظم بخشیدن به لیگ جای تقدیر دارد.
سلیمانی در پایان نیز با انتقاد از فدراسیون فوتبال، هیات فوتبال خوزستان و باشگاه ملی‌حفاری در عدم برگزاری مراسمی برای گرامی داشت یاد و خاطره مرحومه پروین رمضانی، سرمربی سابق تیم‌ملی فوتسال بانوان ایران و تیم فوتسال حفاری، گفت: جای تاسف دارد که در اولین بازی رسمی فوتسال در اهواز از سال‌ها زحمات مرحومه پروین رمضانی هیچ تقدیری نشد. ای کاش با دعوت از یکی دو نفر از هم‌دوره‌ای‌های او و همچنین خانواده او، از سال‌ها تلاش این مربی قدردانی می‌شد. خانم رمضانی خدمات ارزنده‌ای به فوتسال کشور داشت و چندین سال سرمربی تیم‌ملی بود و در خوزستان نیز خدمات بسیار ارزنده‌ای داشت و مربیان شاخصی را تحویل جامعه ورزش کشور داد. اگر چه ما عادت کرده‌ایم که خیلی راحت از قهرمانان خود بگذریم ولی خانم نصیری عزیز شما چرا؟ احتمالا بعضی از دوستان فدراسیون تازه وارد هستند و احتمالا شناخت ندارند و دوستان هم‌استانی بنده نیز جوان هستند و احترام پیشکسوت را تجربه نکرده‌اند اما شما که خودتان حتی در مقطعی با خانم رمضانی در مسابقات برون‌مرزی همسفر بوده‌اید، انتظار دیگری از شما می‌رفت. تقدیر از رمضانی در واقع احترام به خودمان است. یادمان باشد، مرگ راهی هست که همه ما در زندگی تجربه می‌کنیم، پس قدردانی فقط یه ارزش است و بس. 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/374617/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

لایف استایل یک روز غیر کاری هانیه غلامی از صبح تا شب / خنده های پدر و مادر تایید یا تکدیب ؟

دکوراسیون میز تلویزیون دیواری خانه سارا صوفیانی در روز تولد همسرش / چیدمان زیبا و منحصر به فرد

متن احساسی و عاشقانه میترا ابراهیمی همسر پیمان قاسم خانی برای تولد 27 سالگی خواهرش

رونمایی از نوه زیبا و بانمک مهدی هاشمی بازیگر افسانه سلطان و شبان/ ماشالا عین پدر بزرگش هنرمنده

کنکور 1403 آغاز شد | جزئیات مهم آزمون سراسری امسال از زبان وزیر علوم

آهنگ جدید و دلی سهیل مهرزادگان به نام «باهام بد تا کرد»

تاخیر در پرداخت الکترونیکی بیمه‌های تکمیلی

لحظه نجات راننده گرفتار در خودرو ‌در حال سوختن

بازار سیاه مهاجرت با ویزای جعلی

رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید

فرآیند تولید دیگ و ماهیتابه با قوطی فلزی نوشابه توسط کارگران پاکستانی

زیبایی پارک هینویاما در ژاپن

یک غذای فوری با نان تست

پیش بینی آلزایمر 12 سال قبل از بروز علائم با آزمایش چشم

افزایش ماندگاری رنگ مو با 12 ترفند کاربردی

شرط ژاوی مشخص شد

سرمربی ازبکستان: ایران یکی از بهترینهای جهان

بحران در کاتالان

واکنش طنز نشریه بارسایی به ماندن ژاوی

مهدوی به عنوان مربی در تیم شهداب ماند

رقابت ساره جوانمردی با ستارگان مطرح پاراتیراندازی جهان

نبی: پرسپولیس در دهه 70 خصوصی بود

شادترین روز اورتون در یک دهه!

امروز، روزِ یوهان کرویف است

گران‌ترین بازیکن تاریخ انگلیس خانه نشین شد

من دوست ندارم در راه کار خیر بمیرم

پاسخ به کنجکاوی‌ها پیرامون «مست عشق»

حمله زردنویسان به زندگی خصوصی هنرمندان

جشن تولد غریبانه بازیگر محبوب طنز آثار صداوسیما

خبرهایی از چهره ها؛ از مدیری تا ده نمکی

نمایش 2 فیلم برای جامعه ورزش پهلوانی از شبکه‌های مختلف تلویزیونی

خواستگاری کاظم نوربخش بازیگر معروف «نون خ» از تیفانی دختر ترامپ که وایرال شد!

مراقب باشید؛ این داروها و خوراکی ها پلاکت خون را کاهش می‌دهند

نماهنگ «نحن المقاومون» با صدای ابوذر روحی منتشر شد

جزئیاتی تکان دهنده از قتل یک جوان توسط 4 برادر

تکنیک حیرت‌انگیز یک عنکبوت برای شکار یک مورچه بزرگ در حال حرکت!

گوناگون/ ماجرای طعم شیرین آخرین دعای کمیل شهید زین الدین

کل کل اتوبوس مسافربری و یک پژو که منجر به تصادفی شدید شد!

پناهگاه فیل ها در کنیا

روش تهیه خمیر پیتزای رستورانی

ریشه کنی مالاریا در ایران دچار اختلال شد

تشکیل یک استان جدید تصویب شد

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد