آریا بانو

آخرين مطالب

‎در بازار آزاد خریدار دارند؟ فرهنگی هنری

‎در بازار آزاد خریدار دارند؟
  بزرگنمايي:

آریا بانو - هفت صبح / ‎بررسی وضعیت هشت چهره سرشناس تلویزیون خارج از صدا و سیما
مجریان مطرح تلویزیون، خارج از این مدیوم چه سرنوشتی دارند؟ به زبان دیگر ، برند هر یک از آنها در جایی خارج از تلویزیون چقدر می‌ارزد؟ و کدام یک از آنها خارج از صدا و سیما شانس موفقیت دارند؟
‎مهران مدیری
‎تابســتان سال 1398 اعلام شــد که مهران مدیری قصد دارد برنامهای را با حال و هوای «دورهمی» در فضای مجازی بسازد. نام برنامه «شب‌نشینی» بود مدیری برای ساخت 10قسمت اول آن مجوز گرفت اما با توزیع تیزر اولین قسمت به مشــکل برخوردو با شکایت صداوسیما این برنامه متوقف شد. مهــران مدیری پیش از «دورهمی» هم شــخصیت بسیار محبوبی بود طبیعتا اگر سرنوشت «شب‌نشینی» به اینجا نمیرسید و بارگذاری میشد میتوانستیم مطمئن باشیم که برنامه حتی در فضای مجازی هم با استقبال روبه‌رو میشود.
‎رامبد جوان
‎تا پیش از شیوع ویروس کرونا رامبد جوان به فکر ساخت برنامه در فضای مجازی نیفتاده بود. با شیوع کرونا تصمیم گرفت از داخل منزلش برنامه تولید کند. او با کمترین بضاعت برنامه اینستاگرامی «خونه‌بازی» را تولید کرد بعد از این ماجرا تصمیم گرفت اولین مسابقه اســتندآپ کمدی مجازی را راه بیندازد. سر بزنگاه، درست زمانی که قرار بود برنامه بارگذاری شود با مشکل روبه‌رو شد و صداوسیما به او مجوز نداد.رامبــد جوان هم مثل مهران مدیری،یکی از چهره‌های محبوب مخاطبان تلویزیونی است و خارج از صدا و سیما شانس موفقیت زیادی دارد
‎رضا رشیدپور
‎رضا رشــیدپور یکی از مهمترین برنامه های مجازی را با نام «دید در شب» ساخت؛ تاکشویی که مسیر برنامه‌سازی را در بستر وب مهیا کرد. رشیدپور این برنامه را سال 1394 تولید کرد و توانســت شهرت فراوانی به دست بیاورد. با بازگشت به صداوسیما «حالا خورشید» و بیان برخی مشکلات در فراوانی افراد حاضر در لایوهای اینستاگرامی رشیدپور تاثیر محسوس داشت اما اینکه او بعد از تجربه ناموفق «اتفاق» چه وضعیتی در بازار دارد مشخص نیست
‎احسان علیخانی
‎احسان علیخانی از جمله مجریان تلویزیون اســت که هنوز به فکر ســاختن برنامه در فضای مجازی نیفتاده است. آنقدر هم در تلویزیون پرکار است که بعید به نظر میرسد حالا حالها چنین تصمیمی بگیرد. با این حال چندان هم با فضای مجازی بیگانه نیست و برای بیان مسائلی که باید درباره‌شان اطلاع‌رسانی انجام دهد از لایوهای اینستاگرامی کمک میگیرد. شــاید هنوز زود است که بتوانیم فرض موفقیت یا شکست او خارج از صدا و سیما را اثبات کنیم.
عادل فردوسی پور
او هنوز تجربه اجرا خارج از صدا و سیما را نداشته اما دو بار سراغ برنامه‌سازی در این حوزه رفته. ســال 95 «هت تریک» را آماده کرد که ویژه برنامــه اختصاصی جام ملتهــای اروپا بود و از تلویزیون اینترنتی آیو پخش شــد. سال پیش تهیه کننده «کالســیکو» بود که در کافه بازار و فیلیمو و ..بارگذاری شــد. این برنامه ویژه مسابقه رئال و بارسا بود که اجرای آن را پژمان جمشــیدی برعهده داشت. تجربــه موفق «هت تریک» و «کالسیکو» نشان‌دهنده توانایی فردوسی‌پور برای برنامه‌سازی در هر مدیومی اســت.
فرزاد حسنی
فرزاد حســنی با پیشــنهادهای زیادی برای اجرای برنامه‌های اینترنتی مواجه بوده اســت اما همه آنها را رد کــرده. او بلاخره به کدام پیشنهاد پاسخ مثبت میدهد مشخص نیست. ضمن اینکه حســنی در تلویزیون وضعیت نامشخصی دارد و معلوم نیســت آیا صدا و سیما به او برای اجرا در پلتفرمها اجازه اجرا میدهد یا خیر. جــای فــرزاد حسنی در تلویزیون خالی است. او توان اجرای برنامه‌هایی با موضوعات مختلف را دارد؛ پس اگر قرار باشد در اینترنت برنامه اجرا کنــد میتوان به موفقیت برنامه امید داشــت.
فریدون جیرانی
برنامه کافه آپارات را اجرا میکنــد. این برنامه چهره محور اســت و فریدون جیرانی ســعی میکند مسیر گفت‌و‌‌گو را بر دو محور اصلی پیش ببرد. ســوالهای او غالبا فان اســت و مبتنی بر ذائقه مخاطب عام. در کنار آن پرســشهای تحلیلی درباره وجوه تخصصی مهمانش میپرسد. جیرانی در فضای اینترنت تجربه اجرای ســی و پنج را هم دارد. در هــر دو برنامه هم عملکردی موفق از خود بجا گذاشته. فریدون جیرانی گفته تا اطلاع ثانوی به تلویزیون برای اجرا بازنخواهد گشت. اگر جیرانی برنامهای تخصصی چون هفت را اجرا کند قطعا مخاطب بیشتر و جدی‌تری خواهد داشت
مسعود فراستی
«آپوستروف» نام برنامه‌ای اســت که با حضور مســعود فراستی در آپارات بارگذاری شــد. او این برنامه را زمانی اجرا کرد که با سازندگان برنامه هفت دچار مشکل شده بود و فراستی و ســعید قطبی‌زاده فیلمهای جشنواره را در آن نقد میکردند. سازندگان برنامه را برای مخاطب گسترده نساخته بودند و به همین خاطر بیش از حد یکنواخت و تخصصی بود و در زمان پخش تبدیل به برنامهای پر سر و صدا نشد. همه شــهرت و تاثیرگذاری مســعود فراســتی به تلویزیون و به طور اخص بــه برنامه هفت برمیگردد. تجربــه ناموفق او در «آپوستروف» ثابت می‌کند دایره تاثیرگذاری این منتقد در تلویزیون فراتر است. 
نویسنده: ‎مرجان فاطمی 

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/373355/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

گوشت چروکیده؛ مردی که 3 قرن را به چشم دید!

بهترین زمان برای نوشیدن قهوه جهت افزایش تمرکز

برای خوب شدن سرفه آنتی‌بیوتیک بخوریم؟

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه