آریا بانو

آخرين مطالب

زنان پیشگام در عکاسی خبری اجتماعي

زنان پیشگام در عکاسی خبری
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا/خراسان رضوی به‌طور سنتی عکاسی در حوزه خبر تحت سلطه مردان بود اما طی تاریخ‌زنان نیز جایگاه خاصی را در این زمینه به خود اختصاص دادند. یونگی کیم یکی از آنهاست و می‌خواست به همکارانش نیز شایستگی خود را نشان دهد، مخصوصا آنانی که کارشان را قبل از ظهور دوربین دیجیتال آغاز کردند.

به گزارش سی ان ان، وی گفت: "آنان شجاع، بی‌باک و پیشگام بودند چون در دنیای مردان قرارگرفته بودند. "
وی اشاره کرد: آنان نسل خاموشی بودند که نادیده گرفته شدند و کار آنان هرگز دیجیتال نشد. در حال حاضر هم ممکن است در آرشیو روزنامه‌ها، مجلات و آژانس‌های خبری دفن شده باشند و هیچ‌کس نتواند به آن‌ها دسترسی داشته باشد.
بنابراین کیم تصمیم گرفت کاری در این مورد انجام دهد و برای احترام به این پیشگامان وب سایتی به نام Trailblazers of Light راه‌اندازی کرد.

آریا بانو


کار بیش از 500 روزنامه‌نگار عکاس که در این سایت قرارگرفته به اواخر قرن نوزدهم بازمی‌گردد. این زنان از سراسر جهان، اغلب در مناطق جنگی و سایر مناطق خطرناک فعالیت کردند. بسیاری از آنان سقف‌های شیشه‌ای را که در آن کار می‌کردند، شکستند و راه را برای نسل‌های آینده هموار کردند.
کیم گفت : "مهم است که این زنان و سهم آنان فراموش نشود. این کار باید انجام می‌شد و این احساس وظیفه به زنان بود. "
پروژه Trailblazers of Light را می‌توانید در اینستاگرام و توییتر دنبال کنید.

آریا بانو


فرانسیس بنیامین جانستون
جانستون یکی از اولین روزنامه‌نگاران زن بود که برای سرویس خبری باین(Bain) که در سال 1898 در شهر نیویورک تاسیس شد، فعالیت کرد. وی 60 سال این حرفه را ادامه داد که شامل چندین کار در کاخ سفید بود. او همچنین به دلیل عکس‌های معماری ازجمله ساختمان‌های تاریخی در جنوب شناخته‌شده است.

آریا بانو


دیکی چاپل
خبرنگار جنگ بود که برای پوشش درگیری‌های گوناگون به سراسر جهان سفر می‌کرد. در طول جنگ جهانی دوم، وی درنبرد ایوو جیما (در اواخر جنگ جهانی دوم بین نیروهای دریایی ایالات متحده و ژاپن رخ داد و طی آن جزیره ایو جیما به اشغال ایالات متحده در آمد) توسط تفنگداران دریایی آمریکا پنهان شد. او همچنین نبرد اوکیناوا را پوشش داد. چاپل در سال 1965 زمانی که جنگ ویتنام را پوشش می‌داد با یک مین زمینی کشته شد. او نخستین خبرنگار زن آمریکایی در جنگ است که در عملیات کشته‌شده است.

آریا بانو


لینزی آداریو
آداریو درگیری‌ها و بحران‌های بشردوستانه در بسیاری از کشورها ازجمله افغانستان، عراق، لیبی، سوریه و سومالی را پوشش داده است. کار او در افغانستان جایزه پولیتزر که نیویورک‌تایمز در سال 2009 برای گزارش‌های بین‌المللی ارائه کرده بود، را دریافت کرد. آداریو دو بار هنگام کار در مناطق جنگی ربوده‌شده است. خاطرات او "این همان کاری است که من می‌کنم" پرفروش‌ترین نوشته نیویورک‌تایمز بود.

آریا بانو


ایزابل السن
در این تصویر خبرنگار مناطق جنگی فرانسه، ایزابل السن در سال 1991 فیلم را در حمام هتل در عربستان سعودی ظهور می‌کند. وی در آنجا مشغول عکاسی از جنگ خلیج‌فارس بود. او همچنین درگیری‌ها در سایر مناطق جهان را پوشش داده است. کتابی در مورد تجربیات وی منبع فیلم "گل‌های هریسون"شد، مربوط به زمانی است که وی در یوگسلاوی جنگ‌زده قرار گرفته بود.

آریا بانو


هومای واریاوالا
اولین عکاس زن هند بود. تصاویر او از دهه 1930 تا دهه 70، به‌ویژه مبارزات برای استقلال را مستند ساخت. او درحالی‌که با خدمات اطلاعات انگلیس کار می‌کرد اما از بسیاری از رهبران کشورش و همچنین بازدید مقامات رسمی عکاسی کرد. بسیاری از عکس‌های وی بانام مستعار Dalda 13 منتشر شد. به وی جایزه پادما بوشان، دومین جایزه عالی غیرنظامی هند اهداء شد.

آریا بانو


شارلوت بروکس
بروکس تنها عکاس زن در لوک (Look)، یک مجله دوهفته‌ای آمریکایی بود که داستان‌های مربوط به علاقه عمومی را از سال 1937 تا 1971 برجسته می‌کرد. درزمانی که بسیاری از زنان محدود به تهیه اخبار نرم‌تر بودند، بروکس همان موضوعاتی را که همکاران مرد خود ازجمله سیاست و نژاد را پوشش می‌دادند، پوشش داد.

آریا بانو


استفانی سینکلر
موضوعات مربوط به حقوق بشر را در سراسر جهان پوشش داده است. مجموعه عکس‌های او در مورد ازدواج کودکان، الهام بخش وی در آغاز برنامه غیرانتفاعی Too Young to Wed با هدف توانمندسازی دختران و پایان دادن به ازدواج کودکان در همه‌جا بود. این کارگاه دوربین‌ها را در اختیار دختران جوان قرارداد تا آن‌ها بتوانند داستان خودشان را بیان کنند.

آریا بانو


ایمی سانتتا
وی بسیاری از بزرگترین رویدادهای ورزشی جهان را در طول مدت طولانی فعالیت خود با آسوشیتدپرس پوشش داد. وی رویدادهای ورزشی زیادی ازجمله سوپر بول، مجموعه‌های جهانی، مسابقات جهانی و المپیک را پوشش داده است. البته فعالیت‌های غیر ورزشی زیادی نیز داشته است. او همچنین عکاس شرکت AP بود و عکس‌های او از انتخابات ریاست جمهوری بیل کلینتون بخشی از بسته برنده جایزه پولیتزر در سال 1993 شد.

آریا بانو


ایدی لووین
در طول دوران حرفه‌ای خود در خط مقدم بسیاری از درگیری‌های خاورمیانه بوده است. کار او در زمینه پوشش جنگ در سال 2014 در غزه، جایزه نخستین فیلم Anja Niedringhaus را به دلیل شجاعت در عکاس خبری دریافت کرد.

آریا بانو


ماریون کارپنتر
نخستین زن عکاس کاخ سفید بود. او اولین زنی بود که به انجمن عکاسان خبری کاخ سفید پیوست. همچنین تنها زن در بین عکاسانی بود که با رئیس‌جمهور آمریکا هری ترومن سفر کرد.

آریا بانو


جسی تاربکس بیلز
در سال 1901 توسط بوفالو اینکیوریر استخدام شد و با این استخدام اولین عکاس زن در یک روزنامه آمریکایی شد. او همچنین به دلیل فعالیت در نمایشگاه جهانی در سال 1904، زمانی که در بالای نردبان‌ها و بالن‌های هوای گرم عکس می‌گرفت، مشهور شد. وی به روزنامه سنت لوئیس گفت: "اگر کسی صاحب سلامتی و قدرت باشد، غریزه خبری خوب و سرعت داشته باشد که ضروری‌ترین صلاحیت هاست، می‌تواند یک عکاس خبری باشد" .

آریا بانو


شارون فارمر
اولین آفریقایی-آمریکایی بود که به‌عنوان رئیس رسمی عکاس کاخ سفید استخدام شد، موقعیتی که از زمان ایجاد در سال 1961 تنها 11 نفر در آن استخدام شدند. فارمر ریاست جمهوری بیل کلینتون را پوشش داده است.

آریا بانو


کارول گوزی
عکاس سابق واشنگتن‌پست، نخستین روزنامه‌نگار در تاریخ بود که موفق به کسب چهار جایزه پولیتزر شد. "اگر به گذشته برگردیم، شاهد داستان‌های نابرابری زیادی در فعالیت عکاسی زنان خواهیم بود. اکنون این دلگرم‌کننده است که دانش آموزان نسل‌های گذشته را به‌عنوان پیشگام مشاهده می‌کنند و متوجه می‌شوند که این چیزها دیگر نمی‌تواند آنها را محدود کند. " وی می‌گوید: "خوش‌شانس بودم که سردبیرانی داشتم که به من اعتماد کردند البته آماج سخنان بودند. اکثر روزنامه‌نگاران زنی که من از اوایل می‌شناختم کاملا ویژه بودند و فقط کاری انجام می‌دادند که جلوه‌های زیادی را به زبان می‌آورد. تصاویر ما صدای ما بودند. "

آریا بانو


دوروتیا لانگ
وی به خاطر عکس‌های خود از افرادی که در زمان "رکود بزرگ" به‌شدت ضربه خوردند، مشهور است. "مادر مهاجر"، عکس لانژ از کارگر فلورانس اوونز تامپسون، یکی از نمادین‌ترین عکس‌های دوره است. در آن زمان، لانژ به‌عنوان عکاس در اداره اسکان مجدد، یک سازمان دولتی مشغول به افزایش آگاهی عمومی در مورد کشاورزان در حال تلاش بود.

آریا بانو


جوآن ای برین
وی سال گذشته به نیویورک‌تایمز گفت: "من عکاسی را درزمانی شروع کردم که پیدا کردن تصاویر معتبر از (LGBTQ) لزبین‌ها تقریبا غیرممکن بود. من می‌خواستم عکس‌های من دیده شوند. من اعتقاد داشتم که می‌توانند به ایجاد جنبشی برای آزادی ما کمک کنند. "

آریا بانو


مارگارت بورکه وایت
در سال 1931 برای مجله Fortune کار می‌کرد و او اولین عکاس زن این انتشارات بود. زنی بود که به‌عنوان عکاس خبری مجله لایف ( Life ) نیز استخدام شد. او اولین عکاس حرفه‌ای غرب بود که در زمان جنگ به اتحاد جماهیر شوروی رفت. او نخستین خبرنگار زن جنگ بود که در جنگ جهانی دوم در مناطق جنگی کارکرد.

آریا بانو


امی ویتاله
عکاس مجله نشنال جئوگرافیک است. ویتاله در طول زندگی حرفه‌ای خود به بیش از 100 کشور جهان سفرکرده است، نه‌تنها خشونت و درگیری بلکه زیبایی سورئال و قدرت ماندگار روح بشر را نیز شاهد بوده است. در سال‌های اخیر، وی بر داستان‌هایی درباره حیات‌وحش و محیط‌زیست تمرکز کرده است. وی گفت: "داستان‌گویی و عکاسی توانایی منحصربه‌فردی فراتر از همه زبان‌هاست و به ما در درک یکدیگر کمک می‌کند. عکس‌ها ارتباط عمیق ما با کلیه زندگی‌های در این سیاره را یادآوری می‌کنند. "

آریا بانو


آکیلی رامسس
مدیر اجرایی انجمن ملی عکاسان مطبوعات است. پیش از آن، او نقش‌های مختلفی در اتاق‌های خبر در سراسر کشورش داشت. وی گفت: "به همان اندازه که دوست دارم پشت دوربین باشم، دریافتم که چقدر لازم است از صدا در اتاق خبر به‌عنوان حامی تجسمی به‌ویژه در مورد تصاویر افراد رنگی پوست و زنان استفاده کنم. در روند مسیر و اشتیاق من در این مورد، هرگز برای من پیش نیامد که من یک پیشگام شوم. به‌عنوان یک زن آفریقایی-آمریکایی، مسیری را طی کردم که فقط تعداد انگشت‌شماری از افراد در آن قدم گذاشتند. همیشه در مورد خودم و دوست داشتن هنر عکاسی به‌عنوان ابزارم حکایت‌ها نقل کردم. "

آریا بانو


کارن تی. بورچرز
در طول مجموعه‌های جهانی 1989 عکاسی از سن سان‌فرانسیسکو را انجام داد. این مجموعه جهانی بود و با وقوع زلزله لوما پریتا قطع شد. بورچرز در آن زمان در سن جوز مرکوری نیوز مشغول کار بود و پوشش این روزنامه از این زمین‌لرزه برنده یک جایزه پولیتزر شد. بورچرز از سال 1982 تا زمان بازنشستگی در سال 2012 همچنان در این روزنامه فعالیت داشت.

آریا بانو


برنیس ابوت
بیشتر به خاطر کار خود در تغییر خیابان‌های نیویورک در دهه 1930 شناخته‌شده است. او همچنین از اوایل قرن بیستم از چهره‌های فرهنگی عکاسی کرد و متعهد شد از طریق عکاسی علم را به تصویر بکشد. وی در سال 1939 نوشت: "ما در دنیایی زندگی می‌کنیم که با علم ساخته‌شده است و نیازها بین علم و افراد به‌صورت دوستانه ترجمه می‌شود. من معتقدم که عکاس می‌تواند این سخنگو باشد، زیرا هیچ‌چیز دیگری نمی‌تواند این را بیان کند. "

آریا بانو


روت فرمسون
عکاس نیویورک‌تایمز بود و در سال 2001 در پاکستان کار می‌کرد. وی در طول حرفه خود خبرهای بین‌المللی بسیاری ازجمله جنگ در عراق و انتفاضه دوم در خاورمیانه را پوشش داده است. وی همچنین حملات 11 سپتامبر و پیامدهای آن‌ها در پاکستان و افغانستان را پوشش داد. او دو جایزه پولیتزر برنده‌شده است و هم‌اکنون در سیاتل در شمال غربی اقیانوس آرام مستقر است. وی همچنین شمال غربی اقیانوس آرام را به‌خوبی داستان‌های ملی پوشش داد.

آریا بانو


میشل آگینز
در سال 1989 به یک عکاس نیویورک‌تایمز تبدیل شد. او دو بار نامزد دریافت جایزه پولیتزر شده است و در سال 2001 وی و همکارانش برنده گزارش ملی پولیتزر برای مجموعه خود "چگونه نژاد در آمریکا زندگی می‌کند" شدند. وی وظیفه خود می‌داند که به سایر زنان جوان رنگی که می‌خواهند روزنامه‌نگار شوند، کمک کند. وی می‌گوید این حرفه جالب است زیرا من به مکان‌هایی می‌روم که افسانه است و در آن‌ها اسب تک‌شاخ وجود دارد. تک‌شاخ‌ها نادر هستند، دقیقا همان‌طور که عکاسان زن سیاه‌پوست نادر هستند. "

آریا بانو


مری الن مارک
یکی از بهترین عکاسان مستند نسل خود بود. کارهای او ده‌ها سال طول کشید و موضوعات عکس‌های وی افراد مشهور، رهبران جهان و افراد در حاشیه جامعه بودند. او در دهه 1960 به برجستگی دست‌یافت و به‌عنوان یک عکاس بی‌باک و بدون دردسری که عزت و انسانیت را با سوژه‌های خود به وجود آورد، شهرت پیدا کرد. دوست او کلی کلیپرون پس از مرگ مارک در سال 2015 گفت: "مری الن توانایی منحصربه‌فردی برای مشاهده داخل بود و مانند مار بر روح چمباتمه زده بود".

آریا بانو


کالین شل
چندین سال هزاران عکس از اوباما و خانواده‌اش گرفت. شل همچنین در دوران معاون ریاست جمهوری عکاس رسمی ال گور Al Gore بود. شل گفت: "این بسیار لذت‌بخش و باعث افتخار است که از همه مردم و مکان‌هایی که دیده‌ام، عکس گرفته‌ام. " اکنون حرفه او به چهلمین سال خود نزدیک شده است. وی می‌گوید: "من به‌عنوان مربی، همکار، ویراستار و کارفرما توسط زنان قوی و بااستعداد احاطه‌شده‌ام. "

آریا بانو


الکساندرا بولات
در سال 2001 از پناهندگان افغان در پاکستان عکس می‌گرفت. این عکاس خبری فرانسوی یکی از بنیان‌گذاران آژانس عکس VII بود و کار وی در مجله‌هایی مانند نشنال جئوگرافیک، نیوزویک و تایم مشاهده شد. از جمله مواردی که وی پوشش داد، بحران بالکان، حمله به عراق و قاچاق کودکان در رومانی بود.

آریا بانو


استر بابی
کار خود را با مستندسازی زندگی آمریکایی‌ها در خانه در طول جنگ جهانی دوم آغاز کرد. وی در زمان "دوران طلایی" به سراسر جهان سفر کرد و تصاویری برای داستان‌های مجلات برجسته مانند "زندگی و مجله زنان" تهیه کرد. موزه ملی زنان در هنر می گوید: " بابی با کنجکاوی واقعی در حرفه خود، تصاویر به‌صورت ثابت و ماندگار از زندگی عادی ایجاد کرد. "

آریا بانو


وندی مائدا
از فینال NBA در سال 1985 عکاسی کرد. او یکی از اولین زن‌های آمریکایی آسیایی بود که به‌عنوان یک عکاس تمام‌وقت در یک روزنامه استخدام شد. وی اخبار، ویژگی‌ها و ورزش‌های The Boston Globe را پوشش داد. یونگی کیم گفت: "او برای بعضی از ما مانند یک خواهر بود. "

آریا بانو


مری اف کاروت
در سال 2010 در نیجریه راجع به فلج اطفال کار کرد. یکی از پروژه‌های اخیر او که توسط نیویورک‌تایمز به نمایش گذاشته‌شده است، مردانی را نشان می‌دهد که هنگام خدمت در ارتش آمریکا مورد تجاوز جنسی قرارگرفته‌اند. وی برای این مجموعه چندین افتخار ازجمله جایزه عکاس زن کانن را دریافت کرده است.

آریا بانو

اوا آرنولد
اولین زنی بود که به آژانس معتبر Magnum Photos پیوست. وی در طول زندگی حرفه‌ای خود از افراد مشهور و رهبران جهان ازجمله ملکه الیزابت دوم، مالکوم ایکس، ژاکلین کندی، مریلین مونرو و جوآن کرافورد عکس گرفت. او همچنین به افراد فقیر و محروم توجه می‌کرد. وی در سال 1990 به بی‌بی‌سی گفت: "من کسی را معمولی یا خارق‌العاده نمی‌بینم. من آنها را فقط به‌عنوان افرادی در جلوی لنزهای خود می‌بینم. "

آریا بانو


سالی سامس
این روزنامه‌نگار انگلیسی برای روزنامه‌های ابزور و ساندی تایمز کار کرد و عکس‌های وی در نشریات دیگری مانند نیوز ویک و نیویورک تایمز نیز ظاهر شد. او در مناطق جنگی مشغول به کار بود اما از پرتره‌های رهبران و افراد مشهور جهانی همچون اندی وارهول، محمد علی و شان کنری نیز عکس گرفت.

آریا بانو


لی میلر
وی در طول جنگ جهانی دوم عکاس جنگ در مجله Vogue در لندن بود و از اردوگاه‌های کار اجباری، حمله رعدآسا لندن و آزادسازی پاریس عکس می‌گرفت. او همچنین زنان را در زمان جنگ برجسته کرد. راشل کوک در گاردین در سال 2015 نوشت: "میلر مانند زنانی که از آنان عکس می‌گرفت، خوش‌ذوق، مصمم و دارای یک حس شوخ‌طبعی قوی بود. "

آریا بانو


آنیا نیدرینگ هاوس
یک عکاس خبری آلمانی بود که برای آسوشیتدپرس کار می‌کرد. وی در سال 2014 درحالی‌که انتخابات ریاست جمهوری افغانستان را پوشش می‌داد، کشته شد. یک افسر پلیس افغانستان درحالی‌که منتظر وی در داخل یک ماشین بود، به سمت او و همکارش کتی گانون آتش گشود. گانون از حمله جان سالم به دربرد. یکی از همکاران مجله تایم گفت: "وی بخشی از افغانستان را نشان داد که کمتر کسی تاکنون دیده است. فقدان وی آسیبی ویرانگر است. " قبل از افغانستان، نیدرینگ هاوس در بسیاری از مناطق درگیری کار می‌کرد و یک دهه را در پوشش جنگ‌ها در یوگسلاوی سابق گذراند. سانتیاگو لیون که معاون رئیس‌جمهور و مدیر عکاسی AP بود، گفت که نیدرینگ هاوس دائما برای سخت‌ترین کارها داوطلب بود و به طرز چشمگیری مقاوم بود.

آریا بانو


پائولا برونشتاین
برونشتاین در آسیا مستقر است و طی سه دهه گذشته از مناطق درگیری عکس گرفته است. وی گفت: "من اغلب سعی می‌کنم که روی داستان‌های گزارش نشده تمرکز کنم که با موضوعات انسانی، اقتصادی و سیاسی مواجه هستند و مشکلات قربانیان ساکت درگیری را افشاء می‌کنم. " کتاب وی "افغانستان: بین امید و ترس" زندگی روزمره در این کشور و پیشرفت‌های حاصل از آن را نشان می‌دهد. همچنین زخم‌هایی که پس از سال‌ها جنگ به‌جامانده را بیان می‌کند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/372761/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پورعباس: آزمون‌های نهایی دانش آموزان به سازمان جدید سنجش واگذار می شود

تصاویر هوایی از مناطق سیل‌زدۀ دشتیاری بلوچستان

مشاهده پلنگ نر در منطقه حفاظت‌شده دربند مشکول

بلعیده شدن یک سنجاب توسط یک مرغ دریایی

ساحل سیاه ایسلند یکی از غیرمعمول‌ترین ساحل‌های جهان

لحظه تیک آف از فرودگاه میامی از نمای کابین خلبان

حمل و نقل دلهره آور ریلی در هند

یک گوزن در حال جویدن و بلعیدن یک مار

مبارزه نفس‌گیر دو زرافه

لحظه جذاب و تماشایی خارج شدن پروانه از پیله‌اش

اگه رژیمی حتما این دیپ خوشمزه رو امتحان کن

پیشرفته‌ترین ربات انسان‌نمای دنیا را ببینید

شعر خوانی دختر شیرین زبان

برخورد گرم کریم باقری با پیشکسوتان فوتبال

ستاره بایرن: اول رئال، بعد فینال تمام آلمانی!

واکنش وزیر فرانسوی به جدایی کیلیان امباپه از پار‌ی‌سن‌ژرمن

رکورد دست‌نیافتنی رئال

بهترین گل‌های هفته لیگ قهرمانان اروپا

آذرباد: این اتفاق را در عمرم ندیده‌ بودم!

هاشمی‌ نسب: به جای دخالت، از حق استقلال دفاع کنید

کریم باقری و محمد خاکپور در حال تمرین

عامل حذف سیتی حتی یک دقیقه هم بازی نکرد!

میرزازاده بهترین فرنگی‌کار سال 2023 آسیا شد؛ درستکار بهترین مربی

از مادر اصرار، از ارسطو انکار!

تکریم مدیرکل بنیاد مازندران از جانباز سرافراز سرتیپ دوم صلواتی

سلفی جدید نفیسه روشن از برادر و زن برادرش / چقدر این عروس تازه وارد خوشتیپ و مهربونه

نماهنگ «فصل همدلی» منتشر شد

ادعای جلیل محبی: این گشت ارشاد کار دولت است

ادامه امدادرسانی بی وقفه به متاثرین از سیلاب سیستان و بلوچستان

آخرین وضعیت لایحه حجاب از زبان معاون رئیس جمهور

گوناگون/ گورهای شگفت‌آور

سرقت ذخیره غذایی یک سنجاب توسط خرس سیاه

بزرگترین آبشار جهان در جنگل بارانی گویان

لحظه پیوستن روباه مادر به توله‌اش در ولنجک تهران

رول خرما دارچین یک عصرانه خوشمزه

عوارض آنتی هیستامین ها کم شد!

کف هنگام پخت گوشت را دور بریزیم؟

واکنش احساسی نادال پس از حذف در بارسلونا

بهترین بازیکنان هفته لیگ قهرمانان؛ یوفا گاف بزرگی داد!

مانوئل نویر بهترین دروازه تاریخ لیگ قهرمانان شد

گلایه های جواد خیابانی از وضعیت ساخت استادیوم جدید

جواد خیابانی: واگذاری و خصوصی سازی باشگاه ها یعنی رئال مادرید

جمله خاص رودیگر بعد از حذف سیتی؛ الله اکبر

خیابانی: با این تیم در جام ملت های آسیا خواهیم باخت

مگه تو کلئوپاترایی انقدر عروسیت طول می‌کشه!

فیلم‌های سینمایی تلویزیون در آخرین روز‌های فروردین

شوخی «نون خ» با تابلوهای روزشمار اتمام پروژه

خدمت توام با تکریم مهمترین اصل در بنیاد شهید و امور ایثارگران است

رونمایی از لباس عروس ساده و شیک سوگل خلیق با تور گیپور زیبا / چقدر لباس عروس بشون میاد

«مجنون آن لیلی» به تالار حافظ می‌آید