آریا بانو

آخرين مطالب

نسخه بوعلی سینا برای افزایش شیر مادر خانواده

نسخه بوعلی سینا برای افزایش شیر مادر
  بزرگنمايي:

آریا بانو- مادران شیرده، به خصوص کسانی که برای اولین بار مادر شده اند، اغلب نگران این هستند که آیا عرضه شیرشان کافی است یا خیر. اغلب مادران به اندازه کافی شیر برای فرزند خود تولید می کنند اما گاهی اوقات برخی از مادران قادر به تولید مقادیر کافی شیر نیستند.

افزایش شیر مادر

از آنجا که شیر مادر یک منبع غذایی بسیار مهم برای نوزادان تازه متولد شده است، برداشتن گام هایی جهت افزایش تولید آن مهم است. در تکمیل سری مطالب گذشته نمناک روش های طبیعی برای افزایش شیر مادر را آورده ایم ، امیدواریم مطالعه این بخش بتواند برایتان کمک کننده باشد.

نسخه های طب سنتی برای افزایش سریع شیر مادر

1. شنبلیله:

یک قاشق سوپ خوری دانه های شنبلیله را در یک فنجان آب خیس کنید. صبح ها، این آب را به همراه دانه های شنبلیله به مدت چند دقیقه بجوشانید. از این محلول استفاده کنید و هر روز این چای را بنوشید تا نتایج مثبتی به دست آورید.

شما می توانید به جای آن سه کپسول شنبلیله را بردارید، سه بار در روز برای 10 روز اول بخورید. سپس دو کپسول و سه بار در روز برای 10 روز آینده مصرف کنید. در نهایت یک کپسول، سه بار روزانه برای 10 روز دیگر را مصرف نمایید.

توجه: زنان مبتلا به دیابت و آسم نباید از شنبلیله استفاده کنند.

افزایش شیر مادر

افزایش شیر مادر با دانه های شنبلیله

چگونه شیر مادر را افزایش دهیم؟

2. زیره:

یک قاشق چای خوری از زیره را با یک قاشق چای خوری شکر مخلوط کنید.این مخلوط را روزانه با یک لیوان شیر گرم قبل از رفتن به رختخواب برای چند هفته بخورید.

متناوبا می توانید دو قاشق چای خوری زیره سبز را به یک و نیم فنجان آب اضافه کرده و آن را بجوشانید. یک و نیم فنجان شیر و یک قاشق چای خوری عسل را به آن اضافه کنید. خوب مخلوط کنید و هر روز به مدت چند هفته بنوشید.

3. دانه رازیانه

این گیاه خاصیت ضدنفخ دارد که می تواند برای مادر و کودک مفید باشد و دارای هورمون های گیاهی است که از طریق تحریک غدد مترشحه شیر باعث افزایش شیر مادران شیرده می شود. برای افزایش شیر مادران شیرده باید روزانه 5 گرم یا یک قاشق مرباخوری از این دانه استفاده نمایند و یا برای تاثیر بیشتر، دانه ها را پودر کرده و روی غذا بریزند و یا آن را با شیر یا آب مخلوط نمایند.

همچنین می توان رازیانه را با ماست مخلوط و مصرف کرد. رازیانه دارای خواص ضداسپاسم، خلط آور، ضدسرفه، افزایش دهنده میل جنسی، مقوی قلب، ادرارآور و ضدمیکروب است اما مصرف زیاد آن ممکن است باعث استفراغ و یا حساسیت گردد.

یک قاشق سوپ خوری دانه رازیانه را به یک فنجان آب داغ اضافه کنید.فنجان را بپوشانید، بگذارید به مدت 30 دقیقه بماند و سپس راه حل را تغییر دهید. چای را دو بار در روز بنوشید.

همانطور که در بخش بارداری و نوزاد نمناک برای تکمیل گفته ایم می توانید، یکی و نصفی فنجان رازیانه، زیره سبز و آبنبات را در یک کاسه بریزید.این مواد اولیه را به پودر خوب تبدیل کنید. یک قاشق چای خوری از آن با یک فنجان شیر مخلوط کنید و سه بار در روز، به مدت یک یا دو هفته بخورید.هم چنین سعی کنید دانه رازیانه را در آشپزی خود بگنجانید.

دانه رازیانه

دانه های رازیانه شیرافزا طبیعی

گیاهان افزایش دهنده شیر مادر

4. دارچین:

یک مقدار پودر دارچین و یک قاشق چای خوری عسل را باهم مخلوط کنید.آن را همراه با یک فنجان شیر گرم بنوشید.هر روز قبل از خواب برای یک یا دو ماه تکرار کنید.

5. سیر:

سه حبه سیر را رنده کنید، سیر رنده شده را در یک فنجان آب بجوشانید تا زمانی که مقدار به حدود یک چهارم کاهش یابد.یک فنجان شیر را به مخلوط اضافه کنید و دوباره آن را بجوشانید.از روی حرارت بردارید و با یک قاشق چای خوری عسل مخلوط کنید و اجازه دهید خنک شود.آن را هر روز صبح در طول شیردهی بنوشید.

6. هویج و چغندرقند:

آب تازه دو عدد هویج و دو چغندرقند را بگیرید. نمک یا عسل را بنا به سلیقه تان اضافه کنید. در نمناک توضیح داده ایم که دو بار در روز به مدت چند هفته بنوشید.متناوبا، شما می توانید سالاد یا سوپی با هویج و چغندرقند درست کنید و روزانه آن ها را بخورید تا میزان شیرتان را افزایش دهید.

7. ریحان:

ریحان از خانواده نعناع است که جزء گیاهان معطر و دارای خاصیت ضدنفخ برای مادر و کودک می باشد و بسیار شیرافزاست. این گیاه ، ضد درد، ضدآلزایمر، ضدسرطان، ضدتب، هضم کننده غذا، ادرارآور، قاعده آور، مقوی معده و آرامبخش است.

در یک ماهی تابه، یک فنجان آب و شش تا هشت برگ ریحان خرد شده را ترکیب کنید.بگذارید مخلوط به مدت یک تا دو دقیقه بجوشد، حرارت را کاهش دهید و بگذارید حدود 5 دقیقه بماند.مخلوط را از روی حرارت بردارید و صاف کنید.کمی عسل طبق سلیقه تان اضافه کنید.این ترکیب را دو بار برای چند ماه پس از زایمان بنوشید.

ریحان برای شیر مادر

افزایش شیر مادر بعد از زایمان با ریحان

افزایش شیر مادر در طب سنتی

8. جلبک دریایی:

مقدار ویتامین A موجود در جلبک دریایی 2 تا 3 برابر بیشتر از هویج، 10 برابر بیشتر از کره، 9 برابر بیشتر از شیر گاو، و 16 برابر بیشتر از کلم است.به طور خلاصه، جلبک دریایی حاوی مواد مغذی خوب زیادی است و برای گردش خون، دفع، و تولید شیر مادر مفید است.شما می توانید از جلبک دریایی برای درست کردن غذاهای خوش مزه از جمله سوپ جلبک، رول برنج یا سالاد استفاده کنید.

9. برنج قهوه ای:

خوردن برنج قهوه ای یکی از نکات شناخته شده در مورد نحوه افزایش سریع تولید شیر است. برنج قهوه ای یک دانه مغذی است، زیرا حاوی مواد معدنی زیادی است و عناصری که به تصفیه سموم بدن کمک می کند، مواد سمی را زیر پوست حذف می کند، به بعد از زایمان کمک می کند که وزن خود را در جهت افزایش سلامت از دست بدهند و شیر بیشتری تولید کنند. شما می توانید شیر برنج قهوه ای را بنوشید و یا از این نوع برنج برای بعضی از غذاها استفاده کنید.

10. اسفناج:

این مورد برای نحوه افزایش تولید شیر مادر به سرعت مناسب است. این یک سبزی محبوب در آسیا است. اسفناج حاوی ویتامین A3، B3، ساپونین و آهن است، بنابراین برای زنان پس از زایمان خوب است. آهن و اسید فولیک دو ماده مغذی کم مصرف هستند، که برای همه، به ویژه زنان پس از زایمان، ضروری می باشند.

11. خرما:

خرما می تواند خون ما را تغذیه و پشتیبانی کند، که به تولید شیر کمک خواهد کرد.آن ها را به صورت سوپ مصرف کنید، آب داغ را روی آن ها بریزید. حتی می توانید آن ها را به شیرینی های بلغور جو دو سر برای افزایش قدرت شیر اضافه کنید.

خرما برای افزایش شیر مادر

 مصرف خرما برای افزایش شیر مادر

بهترین مواد غذایی برای افزایش شیر مادر

12. غذاهای دارای لاکتوزدار را مصرف کنید:

برای افزایش شیر، خوب است که غذاهایی را مصرف کنید که حاوی لاکتوز می باشند.

برای مثال:

  • دانه های کامل، مانند جو دوسر
  • سبزیجات ریشه ای قرمز / نارنجی، مثل سیب زمینی شیرین
  • آووکادو
  • بذر رازیانه و شنبلیله
  • لوبیاها و حبوبات
  • آجیل
  • سبزیجات سبز و برگدار
  • دانه ها، شامل کدوتنبل، بذر کتان، چیا و شاهدانه

13. بادام زمینی

گیاه بادام زمینی که قسمت مورد استفاده آن دانه هایی است که در بازار به صورت خام یا نمک زده و یا بو داده به فروش می رسد. این گیاه برای رقیق شدن خون موثر است و ضداکسیدان، افزایش دهنده قوای جنسی، ضدقارچ، مسکن دردهای سینه و شیرافزا می باشد.

روغن بادام زمینی که به صورت مایع با رنگ زرد روشن می باشد و ویتامین های B1 و Dدر آن وجود دارد از روغن های خوب خوراکی است که باعث افزایش کلسترول و چربی نمی شودولی ممکن است بعضی افراد نسبت به آن حساسیت داشته باشند.

14. سیاه دانه

سیاه دانه از گیاهان معطر است و مصرف خوراکی آن باعث رفع نفخ در مادران شیرده و کودکان می شود. این دانه ضددرد، ضدسرطان، ضدحساسیت، هضم کننده غذا، ادرارآور، کاهش دهنده پرفشاری خون، کاهش دهنده اوره خون، محرک سیستم ایمنی بدن، مقوی معده و شیرافزا است . مقدار مصرف روزانه سیاه دانه 2 گرم می باشد و بهتر است برای اثرگذاری بیشتر ، دانه ها له شوند. این گیاه را نباید در دوران بارداری مصرف کرد.

15. سیب زمینی

سیب زمینی حاوی مقدار زیادی نشاسته است و از نظر پروتئین بسیار ضعیف بوده و حداکثر حاوی 5 درصد از این ماده است، ولی از نظر وجود آهن، ویتامین C و ویتامین 2 B (ریبوفلاوین) غنی می باشد.

مصرف سیب زمینی سبب افزایش شیر مادر خواهد شد . مهم ترین اثرات سیب زمینی شامل اثرات ضددرد، ضدمیکروب، تقویت کننده قلب، ادرارآور، پایین آورنده پرفشاری خون، خواب آور، خلط آور، تقویت کننده عضلات، اشتهاآور می باشد.

رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی برای افزایش شیر مادر:

مادران شیرده باید از رژیم غذایی سرشار از مواد مغذی بهره مند شوند ، که شامل انواع چربی های سالم و غذاهای غنی از آنتی اکسیدان است، از جمله میوه ها، سبزیجات و دانه های کامل . اضافه کردن انواع غذاها به طور طبیعی می تواند به افزایش شیرتان کمک کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/372756/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

صادق قطب زاده، یک انقلابی که قصد کودتای نظامی داشت

ماجرای گران شدن شیرخشک؛ سازمان غذا و دارو پاسخ دهد / داروخانه‌ها حق گران کردن خودسرانه ندارند

نقاط حساس بدن متولدین هر ماه !

برای جلوگیری از سرطان روده مسواک بزنید

گردهمائی بزرگ و صمیمی جانبازان 70 درصد همدان با مسئولان استان

48 میلیون ایرانی‌ تمایل به مهاجرت از ایران دارند!/ ویدئو

ادای احترام معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به مقام والای شهدای شهر بوشهر

سفر رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به استان بوشهر

ماجرای ماشین پلیس های دوربین دار در تهران

نخستین نشست ستاد شاهد شهرستان‌های استان تهران در سال جدید برگزار شد

برای کاهش تاثیر استرس بر قلب چه کنیم؟

مواد غذایی مفید برای تسکین درد مزمن

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «انصاری رامندی»

پیام تسلیت رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در پی درگذشت مادر شهیدان گرانقدر «فرشیدفر»

هشدار جدی پلیس درباره سفر به استان های جنوبی

باران، رگبار و رعد و برق در انتظار این استان هاست

درج نام مادر روی کارت ملی منتفی شد؟

خاتمی: در دانشگاه افراطیون چپ را کوبیدم و ناراحتشان کردم، به رهبرى گفتم، ایشان هم افراطیون راست را محکوم کنند؛ نپذیرفتند

83 درصد کودکان کار از اتباع هستند

عامل چاقی مردان و زنان یکسان است؟

گروکشی از بیمار؛ زیرمیزی پزشکان روی میز تعزیرات

کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!

تعظیم روز ارتش

جانباز گرانقدر 70 درصد «سلمان کلیوند عباسی» به خیل شهدا پیوست

مهاجرت ایرانی ها هم مانند افغانستانی ها توده ای می‌شود؟

چه کسانی کاندید جراحی برداشتن «لوزه» هستند؟

مولدسازی یک ضرورت اجتناب ناپذیر است

کمبود این ویتامین سبب خواب رفتن پا می‌شود!

سفر به تهران قدیم؛ کشتی با خرس در خیابان‌های تهران/ تصاویر

ژست جدید محمدرضا گلزار در کنار خودروی لوکس به عنوان یک مدل تبلیغاتی را ببینید!

تغییرات چهره محمود احمدی نژاد بعد از عمل زیبایی پلک در مراسم گرامیداشت بهبهانی

ابراهیم رئیسی در جلسه جدید دولت با تغییر ظاهری بزرگ و متفاوت؛ پای عمل جراحی در میان است؟

پیام تبریک بنیاد شهید وامور ایثارگران استان گیلان به مناسبت فرا رسیدن روز ارتش جمهوری اسلامی ایران و نیروی زمینی

ارتش جمهوری اسلامی ایران افتخار و مایه سربلندی کشور

همدلی همکاران در مسیر تحقق اهداف سازمانی ضرورت دارد

وقتی ژیلا صادقی مجری جنجالی تلویزیون اسلحه به دست شد| تیر خانم مجری به هدف خورد؟

سهامداران عدالت بخوانند |خبر جدید رئیس سازمان بورس درباره پرداخت مرحله سوم سود سهام عدالت

سلفی منوچهر هادی با مهمانان مراسم سی و نهمین سالگرد پدر مرحومش /چقدر شبیه باباش بوده

هنگامه حمیدزاده بازیگر نقش فرزانه در سریال بزنگاه بعد از 16 سال

عکس هنری پناه استخری در چشم اندازی زیبا از کشور بلژیک که پدر بازیگرش منتشر کرد

طبیعت گردی حسین مهری سینای زمانه و پسرش بانمکش / پدر و پسر کپی برابر اصل اند

رونمایی عباس غزالی بازیگر وضعیت سفید از فرزندش / تیپ ست و بامزه پدر دختری

اولین واکنش رضا رشیدپور به اعلام خبر درگذشت خود و انتقادات و واکنش‌های هوادارانش

مدیرکل بنیاد استان آذربایجان شرقی به مشکلات 50 نفر از مراجعان رسیدگی کرد

رونمایی از چهره جدید و باورنکردنی بهنوش بختیاری با رنگ موهای عجیب که سوژه مجازی شد!

نگاهی به دکوراسیون شیک و با کلاس خانه علی سخنگو پارسای سریال دلدادگان در روز تولدش / چیدمان زیبا چقدر خوش سلیقه

سینی غذای خوشمزه ؛ رنگارنگ و دو نفره آیسان آقاخانی برای همسرش رضا گلزار / نوش جان باشه

کارمندان بخوانند | خبر خوش و مهم رئیس سازمان بودجه درباره حقوق 1403 کارمندان

سه‌شنبه‌های ایثارگری در مازندران

جسن تولد 5 سالگی پسر بزرگتر فخریه اوجن و بوراک اوزچیویت در استانبول / تزیین رنگارنگ و خیلی شلوغ