آریا بانو

آخرين مطالب

بنا: نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای جهانی بستگی به شرایط دارد ورزشي

بنا: نحوه انتخاب کشتی‌گیران برای جهانی بستگی به شرایط دارد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / آقای خاص کشتی فرنگی به صراحت اعلام کرد هیچ وقت لیگ کشتی را دوست نداشته. اما آنچه باعث شده محمد بنا با برگزاری لیگ موافق باشد، قطعا درآمد مالی است که از حضور در لیگ عاید کشتی‌گیران می‌شود. سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی اما برگزاری رقابت‌های انتخابی تیم ملی کشتی آمریکا در شرایط شیوع کرونا را یک کار سمبلیک خواند. او که از درگذشت محمدرضا نوایی، مربی اسبق تیم ملی کشتی به شدت ناراحت شده اخیرا با انتشار پستی در اینستاگرامش نوایی را کهنه‌رفیق مظلوم خطاب کرد و او را قهرمانی بزرگ خواند.
بمب هم بیاید بچه‌ها یواشکی تمرین می‌کنند
محمد بنا وضعیت این روزهای فرنگی‌کاران را اینطور ارزیابی می‌کند: «وضعیت بچه‌ها که طبیعتا مشخص است، بهروز حضرتی‌پور هم با آن‌ها در ارتباط است و کم‌وبیش به هر طریقی که شده پیگیر تمرینات‌شان هستیم ولی در مجموع برای انجام فنی باید یک تاریخ مشخص برای مسابقه داشته باشیم. وقتی تاریخی وجود ندارد و هیچ چیزی صددرصدی نیست، نمی‌‌شود کاری انجام داد. درست است که ما باید پیگیری کنیم اما شما به من بگویید کدامیک از این بچه‌ها، چه آزاد و چه فرنگی تمرین نمی‌‌کنند؟ همه تمرین می‌کنند. اگر بمب هم از آسمان بیاید یواشکی تمرین می‌کنند. حالا یک نفر بیشتر تمرین بدنسازی می‌کند و یک‌سری در باشگاه حریف می‌برند و کشتی هم می‌گیرند.»
اتحادیه جهانی بازی درمی‌آورد
بنا در مورد این‌که آیا فکر می‌کند مسابقات جهانی 2020 صربستان برگزار می‌شود به تسنیم می‌گوید: «اصلا مسئله مسابقه نیست، برگزاری این رقابت‌ها برای اتحادیه جهانی جنبه انتخابات دارد و این بازی را درمی‌آورند. اگر بتوانند اجبار کنند برگزار می‌کنند اما در خیلی از کشورها مثل ما که وضعیت اغلب استان‌های‌مان قرمز است، نمی‌‌شود تمرین کرد. من همان ابتدا که هنوز کرونا زیاد گسترش پیدا نکرده بود گفتم اردوی تیم ملی را در شرایط قرنطینه برگزار کنید اما بعد دیدم که شوخی نیست و نمی‌‌شود.»
انتخابی در آمریکا یک کار سمبلیک است
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در خصوص این‌که آمریکایی که خودش مخالف برگزاری مسابقات جهانی بود، مسابقه برگزار کرده و تاریخ رقابت‌های انتخابی‌اش را اعلام کرده، خاطرنشان می‌کند: «ما هم می‌توانیم با همکاری فدراسیون کشتی در هر استانی با رعایت تمام پروتکل‌ها 2 مسابقه برگزار کنیم اما آیا این به معنای راه افتادن کشتی است؟ این یک کار سمبلیک از طرف آمریکایی‌ها بوده، آن‌ها گرفتار هزار جور مسئله هستند، تعداد کرونایی‌های‌شان به شدت زیاد شده اما مسابقه کشتی را در شرایط قرنطینه برگزار کرده‌اند. همین لیگ ما، اگر لیگ ما در سالن در بسته هم برگزار شود، فوقش 2 هزار نفر می‌آیند اما اسپانسر برای آن 2 هزار نفر که نمی‌‌آید، می‌تواند خیلی راحت با صداوسیما هماهنگ کند و پخش زنده داشته باشد و مسابقات را با رعایت پروتکل‌ها برگزار کند. خیلی کارها می‌شود کرد اما همه‌اش ترس و دلهره دارد.»
بابت سلامت بچه‌ها نگرانم
او با اشاره به حسین نوری که به تازگی از بیماری کرونا خلاص شده، می‌گوید: «حسین هم ناخواسته به خاطر شرایطی که برایش به وجود آوردند که می‌خواست در مسابقات شرکت کند، یا در لیگ کشتی بگیرد مجبور شد فشار بیاورد و تمرین کند و استان البرز هم وضعیتش قرمز بود، کرونا گرفت. شکر خدا که خوب شد و برگشت و تمرین می‌کند. من خیلی بابت سلامت بچه‌ها نگرانم. اگر بخواهند مسابقه بگذارند، نگرانیم. نخواهند مسابقه بگذارند هم نگرانیم که در استان‌های‌شان هستند و تمرین می‌کنند ولی این مشکل ناخواسته برای همه دنیا به وجود آمده و تنها برای ما نیست اما ما باید با کمترین آسیب نخبه‌های‌مان را درست و عالی حفظ کنیم. الان چند وقت است مسابقه برگزار نمی‌‌شود، حرارت کشـتی خوابیده و از این لحاظ نگرانی وجود دارد. افت و کم شدن اما دلیل نمی‌‌شود به هر شکل مسابقه برگزار کنیم.»
ازدواج در اوج خیلی هم خوب است
قهرمان سابق کشتی فرنگی ایران در خصوص این‌که با توجه به عدم اجرای چرخه انتخابی تیم ملی تا المپیک، اگر جهانی برگزار شود، چطور تیمش را انتخاب می‌کند و آیا امکان برگزاری مسابقه انتخابی هست یا بر اساس شرایط اردویی تیمش را انتخاب می‌کند؟ می‌گوید: «بستگی دارد به شرایط. این‌که کشتی‌گیران در اوزان مختلف چقدر به هم نزدیک هستند. الان وقتی اردو نداریم و شرایط بچه‌ها را نمی‌‌دانیم نمی‌توانیم در مورد چگونگی انتخاب تیم صحبت کنیم. شاید کشتی‌گیر مد نظر من امروز محمدعلی گرایی باشد اما او چند روز پیش ازدواج کرد. طبیعتا او مدتی کنار است، شاید اصلا در این وضعیت پشتام و بویری تمریناتشان را سفت و سخت دنبال می‌کنند و بهتر باشند. اصلا نمی‌‌شود چیزی گفت.» بنا در مورد این‌که آیا موافق ازدواج کشتی‌گیران در دوره اوج‌شان هست، می‌گوید: «اگر هر کدام از بچه‌ها هر چه سریع‌تر تشکیل خانواده دهند و حرفه‌ای فکر کنند هیچ ایرادی ندارد. مهم این است که حرفه‌ای فکر کنند. آن زنی که وارد زندگی قهرمان می‌شود باید بداند زندگی او با یک آدم معمولی فرق دارد.»
نوایی؛ کهنه‌‌رفیق مظلوم بنا
بنا که بعد از درگذشت محمدرضا نوایی در اینستاگرامش، قهرمان سابق جهان را با عنوان «کهنه‌رفیق مظلومم» خطاب کرد، در این باره می‌گوید: «محمدرضا نوایی واقعا یک قهرمان بزرگ بود. شاید امروز همه بچه‌ها دانشگاه رفته و تحصیل‌کرده و دکتر باشند اما در رژیم گذشته او جزو تحصیل‌کرده‌های کشتی بود و واقعا من قلبا دوستش داشتم. 7، 8 سالی همیشه با هم بودیم. اتفاقا همین چند روز قبل پسرش برای فوت پدر من، تسلیت فرستاد که من در جوابش نوشتم انشاا... خدا پدرت را برایت حفظ کند که نمی‌‌دانستم اینقدر با عجله این بزرگوار می‌رود. روحش شاد. واقعا آدم بااخلاق و مظلومی بود، آدمی که اگر در کار نبود، نمی‌‌خواست خودش را نشان دهد که از او استفاده کنند. خیلی انسان والایی بود.»
هیچ وقت خودم را در لیگ دخیل نکردم
سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در مورد این‌که برخی مربیان در مصاحبه‌های‌شان اعلام کرده‌اند که کادر فنی تیم ملی نباید در لیگ دخالتی داشته باشد، می‌گوید: «غلامرضا محمدی گفت مربیان تیم ملی درگیر لیگ نشوند اما من نه الان، نه هیچ زمانی از همان ابتدایی که لیگ شروع شد و من کار مربیگری را شروع کردم، هیچ موقع خودم را در لیگ دخیل نکردم و دوست هم نداشتم. کلا لیگ را دوست نداشتم ولی به خاطر درآمد بچه‌ها همیشه با آن موافقت کردم که برگزار شود ولی در رابطه با این‌که دخالت کنم که این کشتی‌گیر را بگیر، این را نگیر، هیچ وقت دخالتی نداشتم. دوست داشتم مربیان تیم ملی اگر لیگ برگزار شد، با تیم‌ها همکاری کنند چون آن‌ها وقتی اردوی تیم ملی تشکیل نمی‌‌شود هیچ حقوقی نمی‌‌گیرند.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/372660/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

جای آزمون را یک ایرانی پُر می‌کند

تودور: با سری بالا از کوپا ایتالیا حذف شدیم

ناگفته‌های مربی سابق استقلال از دربی حذفی‌

پوچتینو: به شکست 5-0 نیاز داشتیم!

ناگفته‌های خسرو حیدری از دربی جام حذفی

نمک سیاوش یزدانی بر زخم هواداران الهلال!

گل تماشایی سینا اسدبیگی در تمرین پرسپولیس

مشکلات ساپینتو و فتح‌الله‌زاده بر سر دفتر کمپ حجازی

روزگار بحرانی یاران صیادمنش؛ 9 بازی 3 امتیاز

سرنوشت تراکتور سرانجام تعیین شد

مکان بازی مرگ و زندگی سپاهان مشخص شد

خلاصه بازی آرسنال 5 - چلسی 0

خسرو: در زمان ساپینتو، چهار پنج مدیرعامل عوض کردیم

خلاصه بازی لاتزیو 2 - یوونتوس 1

حیدری: تیم نکونام شخصیت قهرمانی دارد

گل چهارم آرسنال به چلسی توسط کای هاورتز دقیقه 65

حیدری: در اولین بازی خوشه طلایی، فقط یازده بازیکن داشتم

خلاصه بازی الهلال 2 - العین 1

گل پنجم آرسنال به چلسی توسط بن وایت دقیقه 70

اولین کاپیتانی ترابی در پرسپولیس

ابتلای ستاره اتلتیکو به یک بیماری خطرناک

حریف سپاهان از هند نیروی کمکی گرفت!

دبیر جدید فدراسیون کبدی معرفى شد

گل اول یوونتوس توسط میلیک در دقیقه 82

مربی تراکتور از تیم ملی می‌آید

کامبک الهلال ناقص ماند؛ صعود العین به فینال لیگ قهرمانان آسیا

چگونه از آخرین افزایش قیمت ارز دیجیتال بهره ‌برداری کنیم؟

خطای شدید جکسون روی پای تومیاسو که داور از نشان دادن کارت قرمز صرف نظر کرد

ستارگان تیم رویایی رئال مادرید اکنون کجا هستند؟

گل سالم الدوساری به العین

به اتهام تجاوز؛ دو فوتبالیست لیگ برتری دستگیر شدند

فقط این مربی می‌تواند یونایتد را قهرمان لیگ برتر کند

دلایل خسرو حیدری برای ترک خوشه طلایی!

شکایت از سید حسین حسینی توسط پلیس اراک

صحنه جنجالی دربی لندن؛ چطور اخراج نشد!

بحران استادیوم برای میزبانی استقلال - سپاهان

استقبال اسطوره هلندی از گزینه جدید لیورپول

نماهنگ زیبای بهاری با تصاویر گلهای زیبا و طبیعت

حسین انصاریان‌: نمازهای جماعت الان در کشور ما ورشکسته است

عزل یک مسئول به‌خاطر ورزش رزمی مختلط در لواسان

برای چند کار عجله کنید...

چرا جن‌ها دیده نمی‌شوند؟

نومید نشو! بهاری خواهد آمد

طرز تهیه ماکارونی با لوبیا چیتی

غذاهایی که شکم تخت به شما هدیه می‌دهد

5 عادت رایج صبحگاهی که مخفیانه نابودت میکنه

دانشمندان حلقه‌ مفقوده بین رژیم غذایی نامناسب و سرطان را کشف کردند

ای بیخبران چه جای خواب است مرا

چه کسی می داند...

آقای گل تاریخ فرانسه قدم در راه مسی گذاشت!