آریا بانو

آخرين مطالب

جشن قهرمانی پرسپولیس تحت تاثیر شکایت برانکو ورزشي

جشن قهرمانی پرسپولیس تحت تاثیر شکایت برانکو
  بزرگنمايي:

آریا بانو - آخرین خبر / باشگاه پرسپولیس تا فردا 16 مرداد مهلت دارد تا کلیه مطالبات برانکو ایوانکوویچ و دستیارانش را به حساب آنها در عمان واریز کند.
به گزارش فوتبالی، اما مهمترین بحث این روزها این است که اگر باشگاه پرسپولیس موفق به پرداخت کامل مطالبات کادر فنی سابق خود نشود این پرونده در فیفا چه عواقبی برای باشگاه پرسپولیس به همراه خواهد داشت. با احتساب نوسانات ارزی، رقم پرداختی آن‌قدر سنگین است که ترس داشته باشد، یک‌میلیون‌و پنجاه هزار یورو. در آن زمان با یوروی 15 هزار تومانی پرسپولیس می بایست پانزده میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون تومان به برانکو داده می شد اما حالا با یوروی 27 هزار تومانی، پرسپولیس باید 28 میلیارد و سیصد و پنجاه میلیون تومان به برانکو بدهد که 5 درصد جریمه دیرکرد هم باید داده شود که مبلغ یک میلیارد و ششصد و بیست میلیون تومان (60 هزار یورو) هم به این رقم اضافه می شو. حالا پرسپولیسی ها دوباره ترس را به جان خریده اند. 
برانکو بعد از آنکه پرسپولیس را سه سال متوالی قهرمان لیگ کرد، به دلیل دریافت‌ نکردن مطالباتش، راهی عربستان شد و قید ماندن در ایران و باشگاه پرسپولیس را زد. مدیریت باشگاه هم به راحتی اجازه دادند برانکو برود. برانکو در این مدت چشم‌انتظار وعده مسئولان باشگاه پرسپولیس بوده است. وعده‌ای که امروز و فردا شده و دوشنبه ای که هرگز از راه نرسید و هر روز سود بیشتری را عاید برانکو کرده است. 
حالا وضعیت به جایی رسیده که شفاف و واضح است اگر پرسپولیس تا فردا کل پول برانکو را یک‌جا ندهد، باید منتظر تصمیم جدید کمیته انضباطی فیفا باشد. عواقب این مساله می‌تواند بسته‌شدن پنجره‌های نقل‌وانتقالاتی باشد یا کسر امتیاز. این تاوانی است که ممکن است باشگاه پرسپولیس بدهد. پرسپولیسی‌ها برای اولین بار نیست که خطر کسر امتیاز و بسته‌شدن پنجره را حس می‌کنند و آخرین بار نیز نخواهد بود. وضعیت مدیریت این باشگاه که زیر مجموعه وزارت ورزش است، با توجه به بی مشکلاتی که در این باشگاه وجود دارد نمی توان آینده روشنی برای آن متصور بود. اختلافات در هیئت مدیره این باشگاه هر روز شعله ور تر خواهد شد و مسئله انتخاب کارگزار در کنار بدهی های سنگین این باشگاه به خارجی ها یکی از بزرگترین چالش های باشگاه پرسپولیس در هیئت مدیره است. مصاحبه شب گذشته مهرداد هاشمی با خبرگزاری ایسنا گویای این واقعیت است. به همه این مسائل این را هم باید اضافه کرد که باشگاه همچنان مدیرعامل ندارد و با سرپرست اداره می‌شود.
اتفاقی که به‌شدت در این روزها جای نقد بسیار دارد این است که ارکان باشگاه به‌جای اینکه با اطلاع‌رسانی صحیح و دادن آرامش و روحیه به هواداران فضا را عوض کنند، هر کدام به شکلی از پاسخ دادن به خبرنگاران فراری شده‌اند و تلاش خبرنگاران و اهالی رسانه برای اینکه خبر جدیدی برای هواداران سرخ به‌دست بیاورند تقریبا بی‌نتیجه ماند. از یک طرف خبر می‌رسد که یکی دو نفر از معاونان رسول‌پناه در باشگاه بنابر دلایل نامشخصی در بازداشت به‌سر می‌برند. عدم‌پاسخگویی این نفرات که این روزها هم نقش مهمی را در پرونده‌های فیفا و تامین منابع مالی ایفا می کنند به این شایعات دامن زده است.
مهدی رسول پناه صبح امروز در خصوص آخرین وضعیت پرداخت مطالبات برانکو اظهار داشت: این پرونده‌ها تعدادشان چهار پرونده است. زلاتکو، ایگور، مارکو و برانکو از ما شکایت کرده‌اند که طلب سه نفر از آنها پرداخت شده است. البته چون رقم خود آقای برانکو سنگین است، یک بخش از آن را پرداخت کردیم. نامه‌ای تهیه شده و به کمیته انضباطی فیفا ارسال شده است.
وی افزود: همانطور که می‌دانید، عمان به دلیل عید قربان، 12 روز تعطیل بوده و قرار است روز یکشنبه بخش دیگری از مطالبات سرمربی سابق پرسپولیس پرداخت شود.
سرپرست باشگاه پرسپولیس در خصوص نامه جدید برانکو که باشگاه را تهدید کرده است، عنوان کرد: یکی از منابع درآمدی ما پول بیرانوند بوده و تا دیشب هنوز این پول به حساب واسطه ما ننشسته بود. رقمی حدود 515 هزار دلار باید از باشگاه بلژیکی به حساب ما منتقل می‌شد تا آن را به برانکو بدهیم که امروز صبح به حساب ما واریز شده است.
وی تاکید کرد: ما هفته آتی بخش دیگری از مطالبات برانکو را می‌دهیم و از محل‌های دیگر هم می‌توانیم پول را بدهیم. نیت ما این است که طلب این مربی را پرداخت کنیم چون یکی از مربیان خوب حاضر در کشور ما محسوب می‌شود. این را بگویم که حاضر شدیم کارمزد مبلغ از یورو به پول کشور عمان را که رقم سنگینی بود را هم پرداخت کنیم.
وکیل سرمربی پیشین پرسپولیس در واکنش به آخرین صحبت های رسول پناه سرپرست مدیرعاملی پرسپولیس، اعلام کرد: به طور حتم فیفا هفته آینده باشگاه پرسپولیس را جریمه خواهد کرد و تنها پرسش اینجاست که این جریمه به چه شکل خواهد بود. فکر می‌کنم بخشی از این جریمه‌ها، هفته آینده توسط کمیته انضباطی فیفا اعلام می‌شود.
شاید باشگاه پرسپولیس در حال حاضر توان پرداخت 60 درصد از طلب برانکو و دستیارانش را داشته باشد، اما ما چنین درصدی از طلب را تاکنون دریافت نکرده‌ایم. تا به این لحظه آنها در مجموع تنها 20 هزار یورو به برانکو و دستیارانش پرداخته‌اند.
وی همچنین درباره اینکه رسول‌پناه گفته به خاطر تعطیلی بانک‌ها در عمان به خاطر عید قربان، امکان انتقال پول به حساب برانکو در عمان تا روز یکشنبه وجود ندارد، گفت: بانک‌های عمان حتی اگر بسته باشند، می‌شود پول واریزی را دریافت کنند. شاید مدیران پرسپولیس تاکنون چیزی به اسم بانکداری اینتری نشنیده باشند!
حالا درست در شب جشن قهرمانی پرسپولیس، هواداران باشگاه باید چشم‌انتظار این باشند که فیفا برای پرونده برانکو و دستیارانش چه حکمی صادر می کند و چگونه قرار است این تیم را جریمه کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/372374/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

ربات انسان‌نمای Menteebot با قابلیت درک زبان طبیعی معرفی شد

جایزه کتاب سال فراخوان داد

صابر کاظمی در کویت به ته خط رسید!

یاسین سلمانی در اردوگاه پرسپولیس آفتابی شد

راه پرسپولیس و استقلال از هم جدا شد

10 تقلب بزرگ و فراموش نشدنی دنیای فوتبال

برتری 3-2 میلان مقابل آژاکس با گل لحظات پایانی یان دال توماسون

مسعود یوسف: در آخر قهرمانی آسیا را می‌خواهیم

حساس‌ترین مبارزه کشتی فرنگی برای المپیک

رضاییان: شکایت رحمتی به دست ما نرسیده است

برگزاری لیگ سراسری کشتی نوجوانان با جوایز نقدی

پورعلی‌گنجی دوباره پیراهن شماره 8 پوشید

زمان بازگشت هافبک استقلال به میادین مشخص شد

سریال‌های جدید تلویزیون را بشناسید

«هفت سر اژدها» روایتی تلفیقی از چند آقازاده

لوکیشن سریال «متهم گریخت» 20 سال پس از پخش آن

مرگ حقه، میکروب بهانه است

اجرای زیبای موسیقی خیابانی با گیتار

متن گزارش کمیسیون بهداشت درباره کمبود دارو

کاهش رغبت پسران به دانشگاه

لحظه دلهره‌آور متلاشی شدن کامیون در برخورد با قطار مسافربری در ترکیه

حادثه مرگبار در جریان مسابقه اتومبیل‌رانی در سریلانکا

سیلی هولناکِ در چین

غذا دادن به یک خرس غول پیکر توسط مرد روس با قاشق

جزیره ای رویایی در مالدیو

چهار نکته که لازم است قبل از هر چیزی بدانید

گوناگون/ این کوه آتشفشانی هر روز 80 گرم طلا فوران می‌کند

با طولانی ترین پل جهان آشنا شوید

شهری متروکه در نزدیکی چرنوبیل

طرز تهیه سالاد معروف kFC

طرز تهیه کباب نگینی

نوشیدن آب همراه با غذا؛ مفید یا مضر؟

تأثیر آب و سرکه سیب در کاهش وزن

تمام ماموریت بالگرد مریخی «نبوغ» را در یک دقیقه تماشا کنید

سخنان جالب دکتر کاکاوند در مورد شاعر مهستی گنجوی

لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان

پیروزی دنور برابر لیکرز در دومین مسابقه پلی‌آف بسکتبال

قدردانی حیدر فرمان از وزیر ورزش برای مسابقات کوراش پوریا ولی

والیبالیست‌های ایرانی 300 درصد گران شدند!

محبی: حضور شیروان‌ و‌ ارشک در جام تختی به چه درد می‌خورد?

توافق مالی در رختکن پرسپولیس برای نحوه تمدید قرارداد

لحظات پایانى جذاب نفسگیر بازى نیکس-سیکسرز

اشتباهات نابخشودنی ستاره بارسا

ممی‌زاده: اوزونیدیس از لحاظ شخصیتی و فنی بهترین است

تیم ملی با لباس همیشگی در یک چهارم جام ملت‌ها

حرکت ارزشمند کاپیتان تیم ملی فوتسال در جام ملت‌ها

هیچ جنگی برنده نداره

قبلا کلاس زبان رفته؟

داستان تکراری کمبود پرستار؛ استخدام مشکل را حل می‌کند؟

اجرای این خواننده بی‌ نظیر بود