آریا بانو

آخرين مطالب

محتوای حمایت‌شده

ایمپلنت دندان جلو؛ هرآنچه که باید بدانید پزشکي

ایمپلنت دندان جلو؛ هرآنچه که باید بدانید
  بزرگنمايي:

آریا بانو - دندان‌های جلو به دلالیل مختلف ممکن است دچار مشکل شوند و دیگر قابل ترمیم نباشند و علاوه بر تاثیرات مخربی که بر زیبایی شما می‌گذارند در صحبت‌کردن و خوردن و آشامیدن شما هم مشکل ایجاد می‌کنند. در این مواقع متخصصان دندانپزشکی، ایمپلنت دندان‌های جلویی را به شما پیشنهاد می‌کنند.
برترین‌ها: همانطور که می‌دانید یکی از مهم‌ترین عناصر زیبایی در صورت دندان است. دندان‌های سفید و ردیف و منظم به چهره‌ی شما شادابی و زیبایی را هدیه می‌دهند و باعث می‌شوند که دیگران از هم‌صحبتی با شما لذت ببرند.
اما در بین دندان‌ها، دندان‌های جلو به دلیل دید بیشتر از اهمیت بیشتری برخوردارند. شکستگی یا خرابی دندان‌های جلو چالش بزرگی است که ممکن است گرفتار آن شوید. دندان‌های جلو به دلالیل مختلف ممکن است دچار مشکل شوند و دیگر قابل ترمیم نباشند و علاوه بر تاثیرات مخربی که بر زیبایی شما می‌گذارند در صحبت‌کردن و خوردن و آشامیدن شما هم مشکل ایجاد می‌کنند. در این مواقع متخصصان دندانپزشکی ، ایمپلنت دندان‌های جلویی را به شما پیشنهاد می‌کنند.
قبل از این‌که ایمپلنت وارد علم دندانپزشکی شود شما مجبور بودید دندان‌های مصنوعی را جایگزین دندان‌های از دست رفته بکنید، ولی با آمدن ایمپلنت دندان دیگر نگران جایگزین برای دندان‌های شکسته نخواهید بود. چون دندان ایمپلنت‌شده کاملا طبیعی و شبیه دندان قبلیتان خواهد شد.
ایمپلنت‌ها پیچ‌هایی از جنس فلز سازگار با بدن هستند که با روش جراحی زیر لثه در داخل استخوان جای داده می‌شوند. وقتی این پیچ‌ها در جای خود قرار گرفتند به دندانپزشک این امکان را می‌دهند تا با استفاده از پروتز‌های دندانی روکش ایمپلنت را بر روی آن‌ها قرار دهند و با این کار شما دندان‌هایی سالم و زیبا و کاملا طبیعی خواهید داشت.
ایمپلنت دندان جلو چگونه انجام می‌شود؟
به دلیل حساس بودن قسمت جلویی دهان و لثه‌ها ایمپلنت دندان‌های جلویی بسیار حساس و دشوار است. برای این کار که با جراحی باز انجام می‌شود، دندانپزشک، شکافی در قسمت آرواره ایجاد می‌کند و پیچ ایمپلنت در آن قرار می‌گیرد و با استخوان آرواره ادغام می‌شود. این ایمپلنت که بسیار محکم در آرواره قرار گرفته همان ریشه برای تاج دندان شما تلقی می‌شود.

آریا بانو


سپس روکش یا تاج ساخته شده روی این ایمپلنت قرار گرفته و به خوبی جای دندان از دست‌رفته را پر می‌کند.
پروتز ایمپلنت یک روزه


آریا بانو


جهت مشاوره تخصصی همین حالا تماس بگیرید.
09907600036
این پروتز ممکن است به روش دیجیتالی طراحی و ساخته شود و یا ممکن است با روش‌های غیر دیجیتالی انجام گپیرد. این پروتز معمولا کمی کوتاهتر از حد نرمال ساخته می‌شود تا فشار کمتری را تحمل کند و به بیمار توصیه می‌شود تا چند ماه از جویدن غذای سفت پرهیز کند.
معمولا این پروتز یک پروتز موقت است و باید بعد از چند ماه که تغییرات بافتی تکمیل شد و شرایط لثه و استخوان به یک ثبات نسبی رسید تعویض شود و پروتز نهایی جایگزین آن گردد. پروتز ایمپلنت یک روزه از همان ابتدا زیبایی، تکلم و غذا خوردن بیمار را تامین می‌کند و مانع از مشکلات بی دندانی می‌شود.
جهت اطلاع از هزینه ایمپلنت دندان در یک جلسه کلیک کنید.


مزایای کاشت دندان یک روزه
این روش از ایمپلنت به شخص کمک می‌کند تا سریع‌تر به زندگی طبیعی خود بازگردد. همچنین می‌تواند با سرعت بیشتری دندان از دست رفته را بازگرداند. در کاشت دندان به روش سنتی ایمپلنت، شخص مدت زمان زیادی را برای پروسه درمانی خود صرق می‌کند. در این روش از کاشت ایمپلنت زمان جراحی 1 الی 2.5 ساعت در هر فک خواهد بود و افراد متقاضی کاشت دندان به دلیل سرعت انجام آن و کاهش زیاد پروسه‌ی درمانی در صورت داشتن شرایط استخوانی کافی این روش را برمی‌گزینند.

آریا بانو


در ایمپلنت یک روزه همزمان با گذاشتن پایه، روکش دندان نیز داخل دهان قرار می‌گیرد و نیاز به گذشت زمان 3 الی 4 ماهه برای جوش خوردن پایه ایمپلنت به استخوان فک نیست.
در جراحی ایمپلنت یک روزه حدود 48 ساعت بعد از جراحی، می‌توان روکش‌های نهایی (پروتز ایمپلنت) را تحویل داد. این نوع جراحی روی بیمار تاثیرات مثبتی از لحاظ روانشناسی دارد، زیرا تعداد دفعات مراجعه بع دندانپزشک کاهش می‌یابد. همچنین بیمار زودتر صاحب دندان شده و در نتیجه مشکلات در تکلم و غذا خوردن با سرعت بیشتری حل می‌شود، اما نکته اینجاست که بیمار به مدت چند ماه باید چکاپ‌های مرتب را انجام دهد تا وضعیت استخوانی و خود ایمپلنت در داخل فک مورد بررسی قرار گرفته و در صورت بروز مشکل در زمان مناسبی نسبت به رفع مشکل اقدام شود.
ایمپلنت دندان‌های جلویی برای همه امکان‌پذیر است؟
همانطور که بالاتر هم گفتیم در ایمپلنت دندان‌های جلویی، ایمپلنت درون استخوان آرواره‌ی قرار می‌گیرد پس لازم است که استخوان کافی در فک شما وجود داشته باشد و استخوان‌ها تحمل نگهداری ایمپلنت را داشته باشند تا منجر به شکستن ایمپلنت دندان نشود. همینطور فکی قوی لازم است تا بتواند از ایمپلنت دندان در زمان‌های جویدن غذا و صحبت کردن و انجام کار‌های روزمره محافظت و حمایت کند.

آریا بانو


آریا بانو


برای مشاهده نمونه‌های بیشتر به صفحه اینستاگرام مراجعه کنید.
@dr.eliahoo
با این‌حال اگر شما فک و استخوان‌های قوی ندارید، نگران نباشید. علم پزشکی برای این مشکل هم چاره‌ای دارد. پیوند استخوان!
با استفاده از روش‌های تقویت استخوان که یکی از آن‌ها پیوند استخوان است می‌توانید زمینه‌ی لازم را برای کاشت ایمپلنت دندان را فراهم کنید.
علاوه بر این، بیماری‌هایی مثل سرطان، دیابت، مصرف الکل و سیگار و یا بیماری‌های غیرطبیعی پریودنتال می‌توانند روی ایمپلنت دندان جلو تاثیر بگذارند پس اگر دچار چنین بیماری‌هایی هستید باید حتما قبل از ایمپلنت دندان‌های جلو با پزشک خود مشورت کنید.
انواع روش‌های ایمپلنت دندان‌های جلو
در روش‌های 1 و 2 و 3 هنوز مقداری از دندان در جای خود باقی مانده است، ولی روش‌های 4 و 5 برای زمانی است که دیگر دندانی وجود ندارد.
روش اول: نصب کاوراسکرو هم زمان با کاشت فوری ایمپلنت
این روش زمانی انجام می‌شود که سطح مخاط دندان‌های ازدست‌رفته نسبت به دندان‌ها و فک کناری متقارن باشد و استخوان کافی و قوی در فک موجود بوده و همچنین ارتفاع دیوار بیرونی استخوان بیشتر از 5 میلی‌متر باشد.
در این روش پس از کشیدن دندان قبلی موقعیت مناسب برای کاشت ایمپلنت ایجاد می‌شود و 24 ساعت پس از کاشت ایمپلنت، کاوراسکرو (همان پیچ زیر و اولیه که در استخوان فیکس می‌شود) بسته می‌شود. به این ترتیب 3 ماه بعد پیچ‌های نگه دارنده پروتز (اسکرو) روی ایمپلنت بسته می‌شوند.

آریا بانو


روش دوم: نصب کاور اسکرو چند ماه پس از کاشت فوری ایمپلنت
این روش زمانی انجام می‌شود که سطح مخاط دندان‌های ازدست‌رفته نسبت به دندان‌ها و فک کناری با اختلاف 2 میلی‌متر نامتقارن بوده و دیواره بیرونی استخوان بیش از 5 میلی متر باشد.
در این روش کاشت ایمپلنت فوری است، ولی کاوراسکرو با تاخیر قرار داده می‌شود، دو هفته پس از هیلینگ بافت‌های نرم، بخیه‌ها باز می‌شوند، پس از 3 ماه، دوکاور اسکرو نصب می‌شوند، و 6 ماه بعد پیچ‌های نگهدارنده پروتز روی ایمپلنت بسته می‌شوند.

آریا بانو


روش سوم: نصب کاور اسکرو هم زمان با کاشت ایمپلنت چند ماه پس از پیوند استخوان
از این روش زمانی استفاده می‌شود که استخوان کافی و قوی در فک وجود نداشته باشد و نیاز به پیوند استخوان باشد.
در این حالت حفره دهانی با نسبت یک به یک از استخوان خود فرد، و استخوان گاو پیوند زده می‌شود، حفره با مخاط پیوندی بسته می‌شود، پس از یک هفته که بافت‌های نرم ترمیم شدند، بخیه‌ها باز می‌شوند، پس از گذشت سه ماه، فرآیند هیلینگ، 2 ایمپلنت کاشته می‌شوند.
24 ساعت پس از کاشت ایمپلنت دو کاور اسکرو قرار داده می‌شوند، و 3 ماه بعد پیچ‌های نگهدارنده پروتز بر روی ایمپلنت نصب می‌شوند.
روش چهارم: کاشت همزمان ایمپلنت و بازسازی استخوان و نصب کاوراسکرو پس از چند ماه
این روش زمانی انجام می‌شود که استخوان کافی سقف دهان، اجازه کاشت با تاخیر ایمپلنت را می‌دهد.
در این روش ابتدا دو ایمپلنت به کمک راهنما کاشته می‌شوند، اگر قسمتی از ایمپلنت‌ها بیرون ماندند، یا ضخامت دیواره بیرونی استخوان کمتر از 2 میلی‌متر بود، پیوند استخوان موضعی انجام می‌شود و با غشا کلاژنی پوشانده می‌شود. پس از 3 ماه، 2 کاور اسکروپیچی قرار داده می‌شوند، 6 ماه پس از کاشت ایمپلنت، پیچ‌های نگهدارنده پروتز بر روی ایمپلنت نصب می‌شوند.

آریا بانو


آریا بانو


ساعت کاری از 11 صبح تا 6 عصر
همین حالا تماس بگیرید.
021-88216882
09907600036
روش پنجم: نصب کاوراسکرو با تاخیر و کاشت ایمپلنت چند ماه پس از پیوند استخوان شدید
این روش زمانی انجام می‌شود که به خاطر عدم استخوان کافی مجبور به انجام پیوند استخوان شدید هستیم.
در این روش استخوان‌های آسیب دیده با بلوک‌های استخوانی خود فرد پیوند زده می‌شوند. پس از گذشت 2 هفته که بافت‌های نرم ترمیم شدند، بخیه‌ها کشیده می‌شوند.3 ماه پس از ترمیم برش کامل انجام می‌شود، و 2 ایمپلنت در موقعیت مناسب کاشته می‌شوند، 3 ماه بعد کاور اسکرو‌ها نصب شده و 6 ماه بعد پیچ‌های نگهدارنده پروتز نصب می‌شوند.
ایمپلنت دندان و زیبایی
موافقید که استفاده از ایمپلنت بیشتر به‌خاطر زیبایی و ظاهر متناسب آن است؟ شما برای شکستگی و خرابی و ظاهر نازیبای دندان‌های جلو بیشتر نگران و افسرده می‌شوید یا خرابی دندان‌های انتهایی؟ قطعا ظاهر آراسته و لبخند زیبا و دندان‌های یک‌دست آرزوی هر کسی است. در بالا توضیحاتی درباره‌ی ایمپلنت دندان‌های جلو دادیم اما آیا به روش‌های دیگری برای بازسازی دندان‌ها فکر کرده‌اید؟

آریا بانو


گاهی مواقع دندان‌ها شکستگی و خرابی ندارند اما به دلیل لکه‌های موجود روی آن‌ها و یا زردی و کدربودن رنگشان باز هم ظاهری زیبا و موردپسند شما را ندارند. در این مواقع باید دست به دامن روش‌های دیگری همچون لمینت دندان شویم.
لمینت دندان چیست؟
در روش لمینت دندان یک لایه‌ی نازک و طبیعی به صورت روکش روی دندان‌های شما قرار می‌گیرد و با پوشاندن سطح جلویی دندان و داشتن حداقل عوارض باعث بهبود ظاهر آن می‌شود. لمینت بهترین روش برای زیبایی ظاهر دندان‌های جلویی است. 
انواع لمینت
لمینت دندان به دو نوع سرامیکی و کامپوزیتی تقسیم می‌شود که در ادامه توضیح می‌دهیم.
لمینت سرامیکی
لمینت سرامیکی شامل یک پوسته‌ی نازک سرامیکی (چینی) به قطر 5 تا6 میلی‌متر است که دو برابر ضخامت یک پوسته تخم مرغ است. 
مزایای لمینت سرامیکی
فاصله‌ی بین دندان‌ها را می‌پوشاند. به‌هم ریختگی های متوسط تا خفیف دندانی را درمان می‌کند. دندان های تیره و رنگ گرفته را شفاف و سفید می‌کند. لکه‌های روی دندان را می‌پوشاند. دندان های لب‌پر شده را پوشش می‌دهد. سطح شیشه ای سرامیک رنگ نمی‌پذیرد و تغییر رنگ نمی‌دهد. تراش بسیار محافظه کارانه‌تری نسبت به روکش دارد. مقاومت بسیار بالاتر و ماندگاری طولانی‌تر نسبت به کامپوزیت دندان دارد. انجام درمان تنها در 2 یا 3 جلسه و بدون نیاز به بی حسی. هزینه لمینت سرامیکی دندان
هزینه‌ی لمینت سرامیکی دندان در تهران بسیار متغیر است اما قیمت معمول لمینت سرامیکی برای هر واحد در سال 98 از یک میلیون و ششصد هزار تومان تا دو میلیون تومان آغاز می شود.
لمینت کامپوزیتی
لمینت کامپوزیتی نیاز به قالب‌گیری ندارد و حتی نیاز به همان تراش مختصر دندان را هم ندارد و مستقیما کامپوزیت دندان توسط دندانپزشک روی سطح مینای دندان بدون هیچگونه تراش، گذاشته شده، شکل داده می‌شود و با اشعه فیکس می‌شود.
طول عمر لمینت های کامپوزیت به طور معمول 4 سال است اما هرچقدر فرد بیشتر در بهداشت دندان خود بکوشد می‌تواند طول عمر لمینت دندان خود را افزایش دهد.
گاززدن غذاهای سفت مانند ته‌دیگ و جویدن یخ از طول عمر لمینت کم خواهد کرد. البته اگر کامپوزیت دچار پریدگی یا شکستگی شود امکان ترمیم آن وجود دارد.

آریا بانو


مزایای کامپوزیت
در کامپوزیت برخلاف لمینت سرامیکی بخش کمتری از دندان تراش داده می‌شود.
کامپوزیت برخلاف ظاهر بسیار نازکش دارای مقاومت زیاد است.
دوام و ماندگاری کامپوزیت‌های دندان بالا است، اما احتیاج به مراقبت‌های لازم دارد و فرد باید موارد بهداشتی و نیز اصول تغذیه‌ای را رعایت کند تا عمر کامپوزیت‌ها را به بیش از 10 سال برساند.
هزینه‌ی کامپوزیت دندان
هزینه ی هر واحد کامپوزیت دندان در کلینیک‌های تهران در سال 99 از حدود پانصدهزار تومان شروع می‌شود و متغیر است.

آریا بانو


دکتر شهریار الیاهو - متخصص و جراح لثه و ایمپلنت
ایمپلنت در یک جلسه لیفت لثه ونیر کامپوزیت دندان اصلاح طرح لبخند جراحی لثه درمان تیرگی لثه ایمپلنت دندان مصنوعی

آریا بانو


جهت مشاوره کلیک کنید.


آریا بانو


ساعت کاری از 11 صبح تا 6 عصر
همین حالا تماس بگیرید.
021-88216882
09907600036

آریا بانو


برای مشاهده نمونه‌های بیشتر به صفحه اینستاگرام مراجعه کنید.
@dr.eliahoo

آریا بانو


ملاصدرا روبروی بیمارستان بقیه الله، بعد از کوچه گلدشت، پلاک ٢٠٧، ساختمان پزشکان سحر، طبقه ٥ واحد ٢٠

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/371969/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

پرش فضانورد و ماجراجوی اتریشی Felix Baumgartner از فاصله ی حدود 39 کیلومتری زمین

«متاورس» بازگشته است

به ظاهر دوست اما دشمنانند

شعری فوق العاده زیبا از مولانا

واکنش جنجالی مدافع شمس‌آذر بعد از بازی با استقلال

مدیرعامل آلومینیوم اراک: نمی‌دانیم بازی با پرسپولیس تماشاگر دارد یا نه!

آغاز برخورد با متخلفان در فوتبال

مغانلو و باقری در انزلی گلاویز شدند!

تکلیف اوسمار با پرسپولیس را یک شرط مشخص می‌کند

نتایج روز نخست ملی پوشان ایران در مسابقات اسکواش قطر جونیور

بارتومئو: حق زوبی زارتا اخراج نبود

راز موفقیت میکل آرتتا از زبان خودش

10 حرکت برتر بسکتبال حرفه‌ای NBA در شب گذشته

دلخوری آرائوخو، با این پیشنهاد دیگر نمی‌مانم

زمان آخرین دیدارهای تیم ملی در مقدماتی جام جهانی مشخص شد

ماجرای انتشار نشریه در نماز جمعه توسط ده‌نمکی

«آقای قاضی» جدید هفته آینده پخش می‌شود

برگزاری دومین کنگره 8 هزار شهید گیلان با حرکت جهادی

چرا دانلود غیرقانونی آهنگ را دوست داریم؟

ویدئویی از حرکات عجیبِ بنیامین بهادری که خبرساز شد!

آواره شدن بیش از 110 هزار نفر بر اثر سیل در چین

ابراز امیدواری ایران برای رسیدن حجاج عمره به 700 هزار نفر در سال

بازداشت 20 نفر از مدعیان فروش سوالات کنکوری

آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در 3 استان جنوبی

انهدام بیش از 1680 باند توزیع موادمخدر در سال قبل

دومین جلسه رسیدگی به اتهامات «تتلو» برگزار شد

رعد و برق وحشتناک در چین

برگی از تاریخ/ 14 سال پرستاری از جانبازی که بی‌نام و نشان بود

جشنی سه هزار ساله که در ساری برگزار می‌شود

تاتاکوآ؛ دره ای فرسوده در کلمبیا

خوابیدن یک سگ روی ریل هنگام عبور قطار

ابتکار گوگل به مناسبت روز زمین

طبیعت چشم‌نواز دشت لاله‌های واژگون

شکار بچه آهو توسط یوزپلنگ در مقابل چشمان مادرش!

20 ناهار سبک و فوری برای روزهای بی‌حوصلگی

سس مایونز خانگی ارزون و راحت

هشدار؛ در نوشیدن آب زیاده‌روی نکنید!

هشدار دانشمندان؛ همه‌گیری آنفلوانزا در جهان

بلایی که گوشی بر سر کودکان می‌آورد

نقش عجیب جنسیت پزشک بر درمان بیماران

خودروِ ترکیبی یا دورگه؟

هایلات عملکرد انفرادی و قدرتمندانه صبح امروز لبران جیمز

یوسین بولت و تکرار خوشحالی معروف جود بلینگام

ستاره خارجی استقلال به تمرینات بازگشت

وضعیت تکان‌دهنده پنج خرید تابستانی بارسا

نجات دروازه سویا توسط سرخیو راموس در بازی مقابل مایورکا

10 فوتبالیست منفور تاریخ که از آن‌ها متنفرید!

پرسپولیس خواهان تغییر رای اسماعیلی‌فر

سرمربیان تیم‌های ملی کبدی مردان و زنان معرفی شدند

علی رشیدی دبیرکل فدراسیون کبدی شد