آریا بانو

آخرين مطالب

ملی‌پوش کبدی: تنها طلایی بانوان ایران در جاکارتا بودیم اما در لیگ مجانی بازی کردم ورزشي

ملی‌پوش کبدی: تنها طلایی بانوان ایران در جاکارتا بودیم اما در لیگ مجانی بازی کردم
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ملی پوش کبدی بانوان در گفت و گو با ایسنا در مورد شرایط تمرینی خود اظهار کرد: کبدی از جمله رشته های تیمی پر برخورد است که نمی توان در این روزها تمرینات گروهی داشته باشیم. احتمال شیوع کرونا هست بنابراین شرایط تمرین گروهی را نداریم. من در خانه یا باشگاه تمرین می‌کنم تا بدنم را همچنان آماده نگه دارم.
وی در خصوص آغاز تمرینات تیم ملی کبدی بانوان برای بازی‌های آسیایی 2020 گفت: 100 درصد به محض بهتر شدن اوضاع، فدراسیون تمرینات را آغاز می‌کند. فدراسیون برنامه‌های هدفمندی دارد. همانطور که با برنامه‌ریزی فدراسیون در جاکارتا توانستیم طلایی شویم مطمئنا برای 2020 هم برنامه‌ریزی دقیق خواهیم داشت تا بتوانیم قهرمانی را تکرار کنیم.
عضو تیم ملی کبدی در خصوص جوانگرایی تیم ملی کبدی بانوان افزود: در بازی‌های آسیایی جاکارتا که تیم ملی بانوان رده سنی بالایی نداشت اما به هر حال باید در گذر زمان به جوانان بها داد. یک تیم ملی خوب باید بازیکنان جوان و بزرگسال را در کنار هم داشته باشد تا ترکیبی از نیروی جوانی و تجربه بزرگسالان را به نمایش بگذارد.
کریمی در مورد سطح لیگ برتر کبدی گفت: خدا را شکر لیگ در دو سال اخیر خیلی حرفه ای تر شده است. فدراسیون در دوسال اخیر تغییراتی در جدول و برنامه ریزی لیگ انجام داده که باعث بهتر شدن آن شده است. باید از اورسجی رییس و سایر اعضای فدراسیون تشکر کرد که سبب بهتر شدن شرایط شده اند.
وی گفت: متاسفانه چون لیگ بانوان از تلویزیون پخش نمی شود اسپانسر نیست و بازیکنان در تیم‌ها از نظر مالی حمایت نمی‌شوند. در لیگ هیچ حمایتی از سوی باشگاه ها نیست و ما تنها از سمت فدراسیون و وزارت حمایت می‌شویم. حتی در برخی از تیم‌ها بازیکنان خودشان هزینه رفت و آمدها و خورد و خوراک را پرداخت می‌کنند. من خودم امسال رایگان بازی کردم و هیچ پولی نگرفتم در حالی که تیم به عنوان نایب قهرمانی رسید.
کریمی گفت: من و هم تیمی‌هایم در یک تیم از تهران رایگان بازی کردیم. حتی در برخی موارد به خاطر شرایط مالی هزینه تغذیه نیز به عهده خودمان بود. در تیم طبق قانون دو بازیکن ملی‌پوشی که در بازی‌های آسیایی جاکارتا لباس تیم ملی داشتند و دو بازیکن که دوره قبل در بازیهای آسیایی شرکت کردند حضور داشتند. اکثر بازیکنان دیگر نیز ملی‌پوشانی بودند که تا لحظه آخر در تیم ملی بودند ولی برای جاکارتا اعزام نشدند ولی هیچ کدام پولی نگرفتیم.
او گفت: امسال در لیگ برتر 8 یا 10 تیم بودیم. برخی تیم‌ها به بازیکنان پول دادند و برخی دیگر هیچ پولی پرداخت نکردند. همه تیم‌ها اسپانسر ندارند. امیدوارم شرایط برای همه تیم‌ها و بازیکنان یکسان شود. امسال فکر می‌کنم بیشترین مبلغ قرارداد برای بانوان 10 میلیون بود.
ملی‌پوش کبدی در مورد تامین هزینه‌های موجود گفت: شرایط سخت است. من در باشگاه انقلاب مربی بدنسازی هستم. سختی ها را می‌پذیریم چون عاشق ورزش و کبدی هستیم. به عشق مسابقه و قهرمانی تمرین می‌کنیم و با این‌ها حالمان خوب است. من همیشه به این فکر می‌کنم که باز هم همانند جاکارتا قهرمان شویم و این‌ها تنها اولویت‌های من است.
وی گفت: در ورزش‌های مختلف بودم، در کاراته مقام آسیایی دارم و دوومیدانی و والیبال هم بازی کردم اما رشته‌ای که من را جذب خودش کرد کبدی بود. این رشته برای من بسیار هیجان انگیز و جذاب است و رشته‌ای است که آن را دوست دارم. از اینکه در این رشته هستم ناراحت نیستم. شاید کبدی در ایران محروم باشد اما باید دانست که تنها ورزش تیمی طلایی بانوان ایران است. بانوان هیچ رشته دیگری در جاکاراتا نه انفرای و نه تیمی موفق به کسب طلا نشدند. شاید کبدی در ایران دیده نشود اما افتخاراتش بیشتر از رشته‌های دیگر است.
وی گفت: امیدوارم اسپانسرها نگاه ویژه‌تری به رشته ما داشته باشند. فدراسیون زحمت زیادی برای برگزاری مسابقات می‌کشد اما وقتی اسپانسر نباشد کار فدراسیون هم سخت می‌شود و باید بار سنگین تری را به دوش بکشد. امیدوارم شرایط برای این رشته بهتر شود و همه تیم‌ها به یک اندازه حمایت شوند.
انتهای پیام

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/369177/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر