آریا بانو

آخرين مطالب

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران اجتماعي

شیوع جراحی زیبایی حیوانات در ایران
  بزرگنمايي:

آریا بانو - خراسان / گزارشی عجیب درباره برخی عمل‌های جراحی زیبایی حیوانات در ایران، با ارقامی باورنکردنی، رقم‌ها باورنکردنی‌ست اما از یاد نبریم که دارندگیِ عده‌ای لزوما ربطی به نداریِ خیلی‌ها ندارد، اصلا کاش همه داشته باشند.
 البته توصیه می‌کنیم اگر ناراحتی قلبی دارید، اگر حرص خوردن برای‌تان سم است و اگر این روز‌ها به سختی پول در می‌آورید و مشکل مالی دارید بی‌خیال این گزارش شوید. شاید آمپرتان بالا بزند، البته آن که پول دارد حق دارد هر جور که می‌خواهد خرج کند و اگر پای من و شما در کسب درآمد می‌لنگد، گناهش بر سر ساختارهای معیوب است.
شاید باورتان نشود، اما روز گذشته یک دام پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی در صفحه شخصی اش از آدم‌هایی نوشت که برای زیباتر شدن چشم و گوش حیوانات شان به سراغ کلینیک‌های دام پزشکی می‌روند و حیوانات زبان بسته را به تیغ جراحی می‌سپارند تا ظاهر و حتی صدایش را تغییر و با همین حیوان هم پیش دیگران خودی نشان بدهند. برای همین امروز سعی کردیم به این موضوع بپردازیم و از انواع و اقسام عمل‌های زیبایی که روی حیوانات انجام می‌شود و مبالغ آن‌ها گزارشی را تقدیم‌تان کنیم

آریا بانو

انواع و اقسام عمل‌های زیبایی حیوانات
هرچند برای نوشتن این گزارش وقت نشد که مستقیم سری به کلینیک‌های دام پزشکی بزنیم، اما طی تماس با چند کلینیک متوجه شلوغی آن‌ها شدیم که به جای درمان حیوانات اقدام به نوعی حیوان‌آزاری می‌کنند و با زیر تیغ بردن حیوانات به بهانه زیبا‌سازی آن‌ها را زجر می‌دهند و البته صاحبان این حیوانات هم که ادعا می‌کنند به این حیوانات خیلی علاقه دارند آن‌ها را به اصطلاح زجرکش می‌کنند و برای این کار پول‌های هنگفتی هم می‌پردازند، آن هم تنها برای چشم و هم‌چشمی‌های خودخواهانه خود.
هرچند بیشتر کلینیک‌ها در ابتدا اعلام می‌کردند که جراحی زیبایی دارند و تا چند هفته هم وقت شان پر است، اما به محض این که متوجه می‌شدند از روزنامه با آن‌ها تماس گرفته ایم تماس را قطع یا ادعا می‌کردند که منظورشان فقط عمل بوده نه عمل زیبایی تا این که یک کلینیک که نمی‌خواست نامش فاش شود از عمل‌های مختلفی که در این کلینیک‌ها و بیمارستان‌های دام پزشکی انجام می‌شود برای مان پرده برداشت.
فرم دادن به بینی، بزرگ کردن چشم، صاف کردن و کشیدن پوست، برداشتن چربی، تیز کردن گوش افتاده، بوتاکس، خالکوبی و. از جمله عمل‌هایی است که برخی برای زیباتر شدن حیوانشان انجام می‌دهند تا بتوانند شاید کمی بیشتر با آن‌ها پز بدهند. اما عده‌ای پا را فراتر هم گذاشته اند و برای تغییر صدای حیوان شان دست به عمل حنجره حیوانات هم می‌زنند تا صدایشان نازک‌تر شود و حتی برخی مدعی شده اند همسایه هایشان از صدای حیوان شان شکایت کرده اند و برای این که بتوانند حیوان را نگه دارند مجبورند حنجره حیوان را عمل کنند.
قیمت هر عمل زیبایی

آریا بانو

فکر این که یک سگ یا گربه چسبی روی بینی اش چسبیده باشد آن هم به دلیل عمل زیبایی بینی خنده‌دار و غیر قابل باور است، اما این روز‌ها در واقعیت این اتفاق در حال رخ دادن است. در همین روزهای پرتورم، عده‌ای برای نگهداری و تامین مایحتاج حیوانات خود هزینه‌های چند ده میلیونی می‌کنند. از غذا‌های چند صد هزار تومانی برای سگ و گربه بگیر تا هزینه‌های درمانی.
امروزه هزینه شکستگی دست و پای یک سگ یا گربه حدود پنج میلیون تومان آب می‌خورد با این حال عده‌ای پا را فراتر می‌گذارند و میلیون‌ها تومان هم برای زیبا سازی و خوش صدا کردن این حیوانات هزینه می‌کنند. برای به دست آوردن هزینه عمل‌های مختلف این حیوانات از ده‌ها کلینیک پرس و جو کردیم و با ده‌ها دام پزشک تماس گرفتیم تا توانستیم مبلغ عمل‌ها را به دست آوریم که نتیجه آن را در جدول هزینه‌های جراحی زیبایی حیوانات می‌توانید مشاهده کنید. البته هزینه ویزیت اولیه و ویزیت‌های بعدی را هم به این مبلغ باید اضافه کنید که هر مرحله بیش از 50 هزار تومان هزینه دارد.
نظر دام‌پزشکان و فعالان حقوق حیوانات
دکتر حسین علوی زاده؛ ‏دام‌پزشک و رزیدنت دانشگاه فردوسی درباره عمل‌های زیبایی حیوانات می‌گوید: «عشق به حیوانات عالی است و کسانی که حیوانات را دوست ندارند، بهتر است به پزشک مراجعه کنند. اما عشق با حماقت دو مقوله کاملا متفاوت است و کسانی که عمل زیبایی حیوانات را توجیه می‌کنند، تهی مغز و بی سوادند و کاری را که خلاف انسانیت است انجام می‌دهند.» او همچنین می‌افزاید: «حیوانات با هر عمل غیرضروری زجر می‌کشند و به همین دلیل به شدت غیر انسانی است که باید جلوی آن گرفته شود.»
بسیاری از فعالان حیوانات از این که عده‌ای برای داشتن حیوان خانگی به دنبال حیوانات زیبا می‌گردند و نژاد برای‌شان اهمیت دارد، به اندازه کافی گله‌مند هستند و عمل‌های زیبایی را کاری بی رحمانه می‌دانند. یکی از فعالان حقوق حیوانات در این باره می‌گوید: «عمل‌های جراحی رفتار آزار‌دهنده‌ای است که بعد از دستکاری ژنتیکی به بازار آمده. تقریبا تمام گونه‌های سگ که وجود دارد اصلاح نژادی شده‌اند. در میان گربه‌ها هم مواردی می‌بینیم که برای زیبایی و بازار بیشتر برخی به دستکاری‌های ژنتیکی دست زده اند.»

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/361479/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید

کارشناسی داوری صنعت نفت - پرسپولیس

ماجرای مرد کوری که 60 سال پیش با شکنجه 2 کودک را برای گدایی اجاره کرد!

پیرترین فرد زنده جهان کیست؟

وداع با اطلس؛ ربات انسان‌نمای بوستون داینامیکس بازنشسته می‌شود

دل ز جان برگیر و در بر گیر یار مهربان

نصیرزاده: با مجیدی، گل محمدی مذاکره داشتیم

نصیرزاده: تمام لیست خمس با نظر خودش جذب کردیم

پیروانی: یک بار هم علیه داوری حرف نزدم

وضعیت خروجی ورزشگاه وطنی

هاشمی نسب: درباره ناعدالتی ها حرف نمیزنم

کایل واکر: جود بلینگام یک هافبک کامل است

بادامکی: فشار مجازی استقلال بی سابقه بوده است

بیرانوند فردا گچ دستش را باز می کند

معاون پرسپولیس: اعلام کردند VAR منتفی شد

علت توقف مذاکره تراکتور با بردیف از زبان نصیرزاده

آخرین خبر از واگذاری مالکیت باشگاه پرسپولیس

عمو کاووس: مرگ حقه، میکروب بهانه است

گناه مخاطب چی بود فرشته؟

‎«گریه لیلی»؛ شاهکار تکنوازی ویولن استاد اسدالله ملک

سرعت وقوع فرونشست چقدر است؟

خیلی شانس آورد از یک تصادف مرگبار نجات پیدا کرد!

عکس های کاملا به موقع

دلیل احساس درد در مفاصل انگشت ها چیست؟

اشتباهات ساده‌ای که آشپزخانه را شلوغ و نامرتب می‌کند

نسخه جدید ربات انسان‌نما اطلس با قابلیت‌های هوش مصنوعی معرفی شد

صحبت های شنیدنی دکتر الهی قمشه ای

دقیقی: می‌توانستیم مساوی کنیم، حیف شد

جعفری: بازی کردن با فولاد در اهواز همیشه سخت است

قربانعلی‌پور: مطمئنا لیگ برای تیم ملی رصد می‌شود