آریا بانو

آخرين مطالب

قمی: فرهنگ ناب عاشورایی تعطیل بردار نیست اجتماعي

قمی: فرهنگ ناب عاشورایی تعطیل بردار نیست
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایرنا / رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، از آمادگی دستگاه‌های حاکمیتی درباره ایجاد تمهیدات لازم برای هرچه باشکوهتر برگزاری شدن برنامه های ماه محرم خبر داد و گفت: فرهنگ ناب عاشورایی در فرهنگ ناب ایرانی آمیخته است و تعطیل بردار نیست و مردم با فرهنگ غنی ایرانی آشنا هستند.
حجت الاسلام و المسلمین محمد قمی روز دوشنبه درحاشیه جلسه ستاد ملی محرم 1442 هجری قمری در مجتمع فرهنگی شهدای هفتم تیر، در جمع خبرنگاران، گفت: وقتی می گوییم زندگی تعطیل نیست نه این که مراعاتی در کار نیست بلکه زندگی در جریان است و همه مراعات ها سر جایش است و تا کرونا هست یاد گرفته ایم که بیش از قبل مراعات کنیم و سخت گیرانه این شرایط را پشت سر بگذاریم و محبت سید الشهدا جزیی از فرهنگ ماست و فرهنگ ناب عاشورایی در فرهنگ ناب ایرانی آمیخته است و تعطیل بردار نیست و مردم با فرهنگ غنی ایرانی آشنا هستند.
دغدغه های سلامتی مردم نزد دستگاه های حاکمیتی
وی افزود: وقتی مردم در محیط های باز و با رعایت ضوابط مراسم ها برگزار می شود و دغدغه های سلامتی مردم حتما نزد دستگاه های حاکمیتی است و ما بیش از پیش برای مراعات ضابطه های درنظر گرفته شده سخت گیری خواهیم کرد و از طرف دیگر برگزاری مراسم حسینی به عنوان مطالبه مردم است، به بهترین شکل برگزار شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: دستگاه های حاکمیتی به عنوان خادم مردم زمینه های تسهیل این مراعات ضابطه ها را فراهم خواهند کرد و از روزی که کرونا در ایران شیوع پیدا کرد، ما پشت سر ستاد ملی مبارزه با کرونا بودیم و به همراه هیاتی‌ها، مسجدی‌ها، روحانیت و جهادی‌ها همگی وظیفه حمایت و همراهی خود را انجام دادند و کمک کردند و در ماه محرم نیز کمک خود را به مراعات ضوابط و قواعد می‌دانیم.
تمام توان و امکانات برای برگزاری محرمی با شکوه
وی افزود: این دستگا ها تمام توان خود را به کار خواهند بست تا زمینه های برگزاری با شکوهتر و مراعات بیشتر را فراهم کنند و امروز یک هم افزایی میان دستگاه ها بوجود آمد تا به مردمی خدمت کنند که می خواهند این حیات معنوی و رزق عاشورایی را از دست ندهند در عین حال مراعات ها نیز به صورت کامل صورت بگیرد.
قمی ادامه داد: دستورالعمل های خوبی با همکاری وزارت بهداشت برای جلسات و دسته‌های عزاداری و دیگر برنامه های ماه محرم در نظر گرفته شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: در خصوص مراسم عرفه براساس روایات تاکید شده که در محیط روباز برگزار شود و امسال با هماهنگی آستان‌های مقدس و امامزادگان این برنامه ها را برگزار خواهیم کرد تا نمونه‌ای برای هیات‌ها و مردم باشد که ببینند امکان برگزاری جلسه با رعایت ضوابط وجود دارد.
باید ضوابط بهداشتی سختگیرانه رعایت شود
وی درباره برگزاری هیات‌های بزرگ و پرجمعیت گفت: علاوه بر این که جلسات هیات‌های موردنظر در فضای مجازی برگزار می شود و زمینه های تقویت آن نیز باید فراهم شود ولی مراسم در محیط‌های سفید و سبز که مشکلی ندارند، برگزار خواهد شد و در محیط های دیگر باید ضوابط موردنظر و سختگیرانه رعایت شود.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی درباره نذورات مردم در ماه محرم هم، گفت: امسال توصیه بر این است که نذورات به سمت اقلام بهداشتی یا سبدهای ارزاق مواد غذایی سوق پیدا کند تا به دست محرومان و مستضعفان برسد و اگر بنا شد به سمت طبخ غذا حرکت کنند نیز ضوابط سختگیرانه‌ای وجود دارد و توصیه بر این است که در آشپزخانه‌ها، ضابطه‌مند انجام شود. البته در خصوص تغییر ماهیت نذورات و موقوفات با توجه به شرایط خاص امسال استفتائات از مقام معظم رهبری و سایر مراجع انجام شده است که به زودی پاسخ‌ها منتشر خواهد شد.
اولین نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه ماه محرم
اولین نشست ستاد ملی پیگیری‌های ویژه ماه محرم با حضور مسئولان کشوری و به میزبانی سازمان تبلیغات اسلامی در مجموعه فرهنگی شهدای هفتم تیر(سرچشمه) برگزار شد.
ایجاد هماهنگی بین سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با برگزاری مراسم‌های آئینی محرم و صفر، سازماندهی و نظارت فوق العاده بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در اجرای مراسم‌های آئینی محرم و صفر و تسهیل، ترغیب و تقویت کنشگران مردمی در اجرای مراسم‌های آئینی محرم و صفر با توجه به حساسیت‌ و نگرانی‌های پیش آمده در ارتباط با بیماری کرونا از اهداف این ستاد است.
در این نشست در خصوص نحوه برگزاری مراسم عزاداری سیدالشهداء و چگونگی فعالیت‌ هیئات مذهبی تصمیمات لازم اتخاذ و مقرر شد هیئات مذهبی و مساجد در ایام ماه محرم مطابق با پروتکل‌های تعیین شده توسط ستاد ملی مبارزه با کرونا فعالیت داشته باشند.
گفتنی است، سازمان تبیلغات اسلامی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی پیش از این جلسه با برگزاری جلسات متعدد در سطوح مختلف به صورت مشترک مسئولیت نگارش دستورالعمل‌های بهداشتی عزاداری ایام محرم و صفر را برعهده گرفته بودند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/359537/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

یک بمب‌افکن میکرومقیاس برای مقابله با تومور سرطانی ساخته شد

صحبت های شنیدنی دکتر انوشه

واقعیت مصدومیت‌های جنجالی‌‌ترین تنیسور ATP

ترابی، اثرگذاری روی صد گل لیگ برتر!

معرفی تیم داوری بازی ملوان و سپاهان

اتلتیکومادرید، بارسلونا را پولدار می‌کند

با شگفتی‌سازان دقیقی علیه استقلال

پیام آماده بازگشت به ترکیب سپاهان

تلخ‌ترین حذف بارسلونا پس از 40 سال

تن‌هاخ: گارناچو از من عذرخواهی کرد

دروازه‌بان جنجالی بازی حساس را از دست داد

احضار دانیال اسماعیلی‌فر به کمیته انضباطی

فیلمسازی در حوزه اقوام یک گام بزرگ است

مهارت شگفت‌انگیز بازیگر مشهور سینما در کشیدن نقاشی

بازخوانی زیبا از ترانه دلنشین علیرضا افتخاری

پدر گلاب ایران درگذشت

سقوط جرثقیل در پتروشیمی رازی؛ 2 نفر فوت شدند

قانون اساسی برخاسته از نماز

گوناگون/ برج یاقوت کبود بعد از 20 سال گل داد!

4 گوشه دنیا/ پرموترین پسر جهان که مبتلا به «سندرم گرگینه» است

محافظت اردک مادر از جوجه اردک هایش در برابر حواصیل

درگیری حیوانات در طبیعت

قسمت هایی واقعی از کارتون تام و جری!

ابراز نگرانی سازمان جهانی بهداشت نسبت به گسترش آنفلوآنزای پرندگان در بین انسان‌ها

نقش «فرزند» در ارتباط زن و شوهر با یکدیگر

برای خوب شدن سرفه آنتی بیوتیک بخوریم؟

هزینه مومیایی جسد در سال 1403 اعلام شد

خانمم 3 ماه است که به جدایی فکر می کند

با این خوراکی های خوشمزه از کبد چرب رهایی می یابید

ری‌اکشن‌های جالب رضا عنایتی و مسعود شجاعی حین بازی

ستاره یونایتد: با بازی رئال-سیتی زجر کشیدم

قطع تمرین گرندپری چین به دلیل آتش‌سوزی

ترکیب احتمالی استقلال برای دیدار با شمس آذر

دلیل شادی نکردن کنعانی مشخص شد

ترکیب احتمالی شمس‌آذر مقابل استقلال

اولین واکنش شمسایی به احتمال تقابل زودهنگام با ژاپن

آینده مبهم قهرمان رئال در اتحاد

اتهام بزرگ به هالند و دی‌بروینه

کاسمیرو اشک آنچلوتی را درآورد!

جشن 30 سالگی «داستان عامه‌پسند»

نماهنگ «گل رز» با خوانندگی امید نصری

آپارتمان مخفی در نوک برج ایفل

آبشار زیبای شن لونگ در چین

خوش و بش جالب خرس با یک راننده!

طرز تهیه کته کباب بازاری

فقط مادر می‌تواند فرزند زیر دوسالش را ببوسد

به عنوان یک نوجوان در خانه هیچ حق انتخابی ندارم!

بادبان ناسا بر فراز زمین برافراشته می‌شود!

«نشان سبز» درباره زندگی پیامبر اکرم (ص) منتشر شد

صعود شفیعیان به فینال کایاک 500 متر