آریا بانو

آخرين مطالب

از تهدید به مرگ در آمریکا تا قتل اسکوبار ورزشي

از تهدید به مرگ در آمریکا تا قتل اسکوبار
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایسنا / مهاجم بازنشسته کلمبیایی با پیراهن پارما در اروپا درخشید و با روزهای سختی همچون به قتل رسیدن آندرس اسکوبار روبه‌رو شد.
به نقل از مارکا، یکی از اسطوره‌های تاریخ تیم ملی فوتبال کلمبیا فاستینو آسپریا است. او نمایش فوق‌العاده‌ای در زمین مسابقه داشت و برخی رسوایی‌ها بیرون از آن. جادو، توانمندی و جنجال از او یک فوتبالیست تمام عیار ساخته بود که هنوز هم درباره‌اش صحبت می‌شود.
ماشین گران‌قیمت
فوتبال تنها برای آسپریا شهرت به همراه نیاورد. بازی کردن در اروپا باعث شد پول زیادی به دست آورد. او می‌توانست تجمل‌گرا باشد اما مالیات برایش مشکل‌ساز می‌شد. به همین خاطر مالیاتی که برای اتومبیل گرانقیمتش باید پرداخت می‌کرد بیش از هزینه خود ماشین برایش تمام می‌شد. او اتومبیلش را زمانی که در پارما بازی می‌کرد خرید و به خاطر مالیات آن را با خود به کلمبیا نبرد.
"در سال 1998 زمانی که با هرنان کرسپو و ورون در پارما بازی می‌کردیم برای این که نشان دهیم چه کسی بهترین ماشین را دارد فراری 360 خریدم که به رنگ زرد و آبی بود."
"مانند همه فراری‌ها برای من نیز سفارشی بود. به همین خاطر از من پرسیدند که دوست دارم در کدام قسمت نامم ثبت شود و من گفتم در ایربگ."
"سعی کردم فراری را به کلمبیا ببرم اما مالیات زیادی باید پرداخت می‌کردم. به همین خاطر آن را در میامی فروختم."
پیروزی 5 بر صفر کلمبیا برابر آرژانتین
پنجم سپتامبر 1993 به عنوان یک روز مقدس در حافظه فوتبالی کلمبیایی‌ها ثبت شده است. مردم پیش از بازی مانند دیوانه‌ها شده بودند اما این جنون وقتی بیش‌تر شد که آسپریا در ورزشگاه مونومنتال ریورپلاته حاضر شد.
"گوستاوو ماسکاردی در آن زمان مربی من بود. زمانی که وارد زمین شدم هواداران نام من را فریاد می‌زدند. آن‌ها به من می گفتند: سیاه... و به من توهین کردند. سپس ماسکاردی من را صدا کرد و گفت: می‌خواهی بازی کنی؟ همه دارند نام تو را فریاد می‌زنند و می‌خواهند تو را بکشند. من در پاسخ گفتم: ببین چه کار می‌کنم. به وسط زمین رفتم و به مردم نشان دادم که دو گل به ثمر می‌رسانم. ماسکاردی به من گفت تو دیوانه هستی. به زمین برو. سپس من دو گل به ثمر رساندم."
تهدید به مرگ در آمریکا
کلمبیا به عنوان یکی از بخت‌های قهرمانی در جام جهانی 1994 آمریکا حاضر شد. حتی پله هم آن‌ها را شانس نخست می‌دانست. شور مردم این کشور خیلی زود از بین رفت و تیم به وحشت افتاد.
"تنها زمانی که در زمین بازی ترسیدم در جام جهانی 94 بود که ما را به مرگ تهدید کرده بودند. این اتفاق پس نخستین بازی‌مان رخ داد که با شکست برابر رومانی همراه شد."
"پیش از دیدار با آمریکا با سرمربی صحبت کردیم که متوجه شدم ماتورانا در حال گریه کردن است و می‌گوید باید با خانواده‌های‌مان صحبت کنیم چون اگر پیروز نشویم ما را خواهند کشت. این یعنی احساس ترس."
"ما در رختکن گریه کردیم و به این موضوع فکر می‌کردیم چگونه از این شرایط خارج شویم چون تنها نیمی از ما خانواده‌های‌مان را همراه خود آورده بودیم و بقیه در کلمبیا بودند."
"آمریکایی‌ها بدون این که تقصیری داشته باشند در یک بازی عجیب ما را شکست دادند."
در میان بهترین‌های جهان
مهاجم کلمبیایی نامش در میان چهار بازیکن برتر جهان قرار گرفت اما رقابت آسانی نبود. او در پارما بازی می‌کرد و همه می‌دانستند یک کلمبیایی بیرون از خانه در حال انقلاب است.
"در سال 93 در میان چهار نامزد برتر بهترین بازیکن جهان سال قرار گرفتم. نکته قابل توجه این است بازیکنانی که در تیم کوچک و شهر کوچکی هم‌چون پارما بازی می‌کنند چنین شانس‌هایی ندارند."
"اگر در بارسلونا یا رئال مادرید بازی می‌کردم شاید برنده جایزه هم می‌شدم. من برای کسب این عنوان تمام تلاش خود را کردم و با بازیکنان بزرگی هم‌چون روماریو و باجو رقابت کردم."
نجات جان چیلاورت
زمانی که آسپریا قهرمان میدان مسابقه نبود تصمیم گرفت بیرون از آن باشد. او در سال 1997 جان خوسه لوییس چیلاورت را نجات داد.
"زمانی که بازی کلمبیا و پاراگوئه تمام شد یک نفر با من تماس گرفت و به من گفت: من خولیو فیرو هستم. می‌توانید به هتل من بیایید. من به آن‌جا رفتم و دیدم آن مرد با 10 نفر دیگر است که همه مست بودند. آریستیستبال نیز من را همراهی می کرد. آن‌ها به ما گفتند: ما به اجازه شما نیاز داریم. دو مرد در آسونسیون می‌خواهند چیلاورت چاق را به قتل برسانند. من به آن‌ها گفتم دیوانه شده‌اید؟ می‌خواستند به فوتبال کلمبیا پایان دهند. این اتفاق نباید رخ می‌داد. اتفاقی که در بازی رخ داد در زمین باقی می‌ماند. چیلاورت به من مشت زد و ما با هم درگیر شدیم و سپس اخراج شدیم. ماجرا در آنجا تمام شد."
قتل آندرس اسکوبار
کارلوس والدراما زمانی که از هواپیما خارج شد و به بوگوتا رسید متوجه شد یکی از هم تیمی‌هایش به قتل رسیده است. او تصور می‌کرد این اتفاق برای آسپریا رخ داده است اما در حقیقت اسکوبار به قتل رسیده بود. ال تینو (لقب آسپریا) درباره توصیه اسکوبار در زمان بازگشت به کلمبیا پس از جام جهانی 1994 صحبت کرد.
"در طول پرواز اسکوبار از من خواهش می‌کرد که به کلوپ شبانه نروم. او از من خواست که بیرون نروم چون تهدید شده بودیم و از من قول گرفت. من هم به او گفتم که نباید بیرون برویم."
"برای من اتفاقی رخ نداد و او کسی بود که بیرون رفت. باورنکردنی بود. بازی‌های جام جهانی را تماشا نکردم. زمانی که در خانه بودم یک نفر ساعت چهار صبح وارد اتاقم شد و به من گفت: اسکوبار را به قتل رساندند."
"من به او گفتم دروغ نگوید. رادیو را روشن کردم و چیزی نگفتند. زمانی که باور کردم چنین اتفاقی افتاده است تنها گریه کردم. فکر کنم یک ماه گریه می‌کردم."
"آندرس دوست من بود. زمانی که برای ناسیونال بازی کردم به من کمک کرد."

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/356040/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟

ماتریس بوستون چیست و چگونه از آن استفاده کنیم؟

مهارت رهبری چیست ؟

هوش هیجانی چیست و چه کاربرد هایی دارد؟

دلایل اختلال خواب نوجوانان چیست و راههای درمان آن کدامند؟

پارانویا چیست و چه علائمی دارد؟

ماندالا چیست و چه کاربردی دارد؟