آریا بانو

آخرين مطالب

راهنمای تصویری ورزش خانگی در 30 دقیقه پزشکي

راهنمای تصویری ورزش خانگی در 30 دقیقه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - 30 دقیقه تمرین روی مقاوم سازی و افزایش قدرت بدن تمرکز دارد. بدون نیاز به وسیله خاصی یا باشگاه رفتن ورزش در منزل را تجربه کنید.
وب‌سایت علم ورزش: 30 دقیقه تمرین روی مقاوم سازی و افزایش قدرت بدن تمرکز دارد. بدون نیاز به وسیله خاصی یا باشگاه رفتن ورزش در منزل را تجربه کنید. برای بدست آوردن نتیجه بهتر باید قبل از انجام این حرکات بدن خود را گرم کنید و برای بدست آوردن بهترین نتیجه کمی حرکات کششی هم انجام دهید.
این حرکات را سه روز در هفته اول انجام دهید. هر حرکت را 15.20 بار انجام دهید و بدون کوچکترین مکثی به حرکت بعد بروید (مکث مجاز حدود 2.3 ثانیه است). پس از انجام تمام حرکات، به مدت 60 ثانیه استراحت کنید و سپس حرکات را از ابتدا تکرار کنید. اگر احساس می‌کنید که دو بار دوره کردن حرکات کافی نیست، می‌توانید حرکات را 3 بار دوره کنید!
6 حرکت اول برای مبتدیان و افراد با آمادگی جسمانی متوسط است و 6 حرکت پایانی برای افراد با آمادگی جسمانی متوسط و عالی مناسب است. حرکات را براساس آمادگی جسمانی کنونی تان انتخاب کنید و نه بر اساس آنچه فکر می‌کنید باید باشید! (واقع بینانه آماگی جسمانی خود را ببینید!)
1. پوش آپ از زانو

آریا بانو


1. حرکت را با دراز کشیدن روی شکم و قرار دادن صورت روی زمین آغاز کنید. دست‌ها را اطراف شانه قرار دهید.
2. تنه و ران‌های خود را راست و در یک راستا نگه دارید و با کمک دست‌ها تنه را از زمین بلند کنید.
3. در این حالت نقاط اتکاء شما به زمین کف دست‌ها و زانو و پنجه پاهاست.
4. مجددا آرنج را خم کنید و سینه و شکم را به زمین بزنید و حرکت را از نو شروع کنید.
2. چمباتمه نشستن

آریا بانو


1. بایستید و پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید، دست‌ها را عمود بر بدن و در جلوی خود نگه دارید.
2. تجسم کنید که می‌خواهید روی یک صندلی بنشینید، زانو‌ها را خم کنید و باسن را به زمین نزدیک کنید.
3. به یاد داشته باشید، زانو را به اندازه‌ای خم کنید که از نوک انگشتانتان جلوتر نرود. (زیاد از حد زانو را خم نکنید)
4. حرکت را تکرار کنید. اگر می‌خواهید چالش بیشتری ایجاد کنید، می‌توانید دست‌ها را کنار بدن یا پشت سر قرار دهید.
3. حرکت پروانه

آریا بانو


1. بایستید، پا‌ها را جفت کنید و دست‌ها را کنار بدن قرار دهید.
2. در یک حرکت بپرید و پا‌ها را از هم دور کنید و دست‌ها را بالای سر ببدید.
3. کمی مکث کنید و سپس با پرشی به موقعیت قبلی برگردید و حرکت را دوباره تکرار کنید.
4. بالا بردن دست و پای مخالف

آریا بانو


1. به حالت چهاردست و پا بنشینید، کف دست‌ها و زانو‌ها روی زمین باشند.
2. به آرامی دست و پای مخالف را از بدن دور کنید.
3. سپس دست و پای مخالف را به وضعیت قبلی برگردانید و حرکت را با دست و پای دیگر تکرار کنید.
4. حرکت را ادامه دهید.
5. این حرکت را آرام و کنترل شده انجام دهید.
5.ضربه زدن به اطراف

آریا بانو


1. بایستید و با یک دست دیوار یا شی ثابتی (صندلی یا نیمکت) را بگیرید.
2. پای دورتر از دیوار یا شی ثابت را از زمین بلند کنید و با خم و راست کردن زانو، با پا ضربه بزنید.
3. حرکت را تکرار کنید.
4. حرکت را با پای دیگر هم انجام دهید.
6. پل زدن با آرنج یا تخته

آریا بانو


1. به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد را در تماس با زمین قرار دهید.
2. با استفاده از آرنج و ساعد و پنجه پا بدن خود را از زمین بلند کنید.
3. سعی کنید کمر را صاف نکه دارید و کمر و باسن در یک راستا قرار گیرند.
4. تا زمانی که دیگر قادر به تحمل وزن بدن بر روی ساعد نیستید، در همین حالت بمانید.
7. پرس سینه ایستاده با طناب

آریا بانو


1. طناب در در جایی محکم ببیندید و از امنیت و محکم بودن آن مطمئن شوید. پشت به محل اتصال طناب بایستید. برای داشتن وضعیت ثابت‌تر می‌توانید یک پا را کمی جلوتر از پای دیگر قرار دهید.
2. دو سر طناب را در دو دست بگیرید و سعی کنید دو دست (دو سر طناب) را به هم نزدیک کنید.
3. مجددا دست‌ها را خم کنید و کنار بدن قرار دهید. این کار را به آرامی انجام دهید تا فشار وارد شده به بازو‌ها و کتف را احساس کنید.
4. حرکت را دوبار تکرار کنید.
8. حرکت اسکوات از روی طناب محکم شده

آریا بانو


1. با هر دو پا روی وسط طناب بایستید، پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز کنید و با دو دست دو سر طناب را بگیرید.
2. شروع به نشستن و بلند شدن کامل بکنید، در حالیکه سر طناب‌ها همیشه موازی با شانه‌ها یتان قرار گیرد.
3. به موقعیت شروع برگردید و دوباره از اول شروع کنید.
9. طناب زدن، پروانه

آریا بانو


1. این حرکت طناب زدن معمولی ست با این تفاوت که در هر بار طناب زدن دو بار پرش وجود دارد، یکی هنگامی که طناب را می‌خواهید از زیر پایتان عبور دهید و دیگری وقتی که طناب بالای سرتان است. در این حالت یک پرش به اطراف هم انجام دهید و پا‌ها را به اندازه عرض شانه باز و بسته کنید.
2. حرکت را ادامه دهید.
10. کشش طناب به پایین با طناب

آریا بانو


1. طناب را در جایی محکم و مطمئن و بالا ببندید.
2. حالت شروع: کمی پا‌ها را خم کنید، سر و سینه را به جلو بدهید و با دو دست، دو طرف طناب را بگیرید.
3. طناب را به پایین و کنار گوشهایتان بکشانید. در این حالت فشاری به شانه هایتان وارد می‌شود.
4. حرکت را دوباره تکرار کنید.
11. راه رفتن با پا‌های بسته شده با طناب

آریا بانو


1. گرهی در دو سر طناب ایجاد کنید و طناب را به دور مچ پا بیاندازید.
2. بایستید و یک پا را از دیگری دور کنید و زمانیکه فشار مناسبی روی پا‌ها احساس کردید، پای دیگر را به آن نزدیک کنید.
3. حرکت را ادامه دهید و چند قدمی بردارید.
4. این حرکت را با شروع از پای دیگر انجام دهید.
5. مطمئن شوید که لگن را در راستای بدن قرار داده اید و با شروع حرکت زودتر از پا‌ها به اطراف حرکت نمی‌کند.
12. بالا بردن باسن در حرکت تخته

آریا بانو

1. به صورت روی زمین دراز بکشید و آرنج و ساعد خود را روی زمین قرار دهید. تنها نقاط اتکاء آرنج، ساعدو پنجه پا‌ها ست.
2. شکم را به سمت بالا حرکت دهید و از زمین دور کنید به اندازه‌ای که ناف در موقعیت قبلی ستون فقرات قرار گیرد و لگن را به سمت بالا بکشانید. یک ثانیه در این وضعیت نگه دارید.
3. به وضعیت قبل برگردید و مجددا حرکت را تکرار کنید.


نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield

ساير مطالب

آهنگ قدیمی «خیلی بد شد» از مهدی مقدم

ماجرای قتل پدر و دختر لبنانی در تهران

ریشه ضرب المثل/ قبا سفید، قبا سفید است

4گوشه دنیا/ آسیب زدن به مجسمه 200 ساله بخاطر سلفی

4گوشه دنیا/ مار مخفی شده ای که زن را در توالت شوکه کرد!

شیرینی ها/ با طعم کافی میکس و موز رولت درست کنید

میز اردور/ آموزش تهیه ترشی ترخون

فواید و مضرات سویا برای سلامتی

با مشکلات روحی ناباروری چگونه مقابله کنیم؟

با چند ترفند آرایشی ساده آشنا شوید

پلیس فتا: فعالیت لایکی در ایران ممنوع است

تهران در انتظار ١٠٠٠٠ اتوبوس و ١٢ ایستگاه جدید مترو

حضور هزاران سیاره عظیم در اطراف سیاه چاله‌ها!

گواردیولا: دل خوش کردن به حذف رئال مادرید کوچک بودن‌مان را نشان می‌‌دهد

سومین جام تیم آزمون در نخستین حضور لاورن

واران: مسئولیت حذف رئال مادرید را به گردن می‌گیرم

ترابزون اسپور منتظر پیشنهاد مناسب برای فروش حسینی

پورعلی‌گنجی در خطر اخراج از العربی

فیلمی از جشن قهرمانی پرسپولیس

حکمرانان در ترازوی اَحَدخو

حضور فیلم «بی‌گاه» در 2 جشنواره جهانی

کمک 100 هزار دلاری «جورج کلونی» به مردم بیروت

برگزیدگان پنج قسمت مرحله دوم عصر جدید اعلام شدند

پیکر ماه‌چهره خلیلی در لندن به خاک سپرده خواهد شد

چهره ها/ محمدرضا گلزار خودش را در آغوش گرفته است

فیلمی که کارگردان «لالالند» با تلفن همراه ساخت

تبریک عموپورنگ و مادرش برای عید غدیر

پیام تسلیت سیمافیلم در پی درگذشت «ماه‌چهره خلیلی»

پشت صحنه گریم پریناز ایزدیار با کلاه گیس و پر حرفی زیاد

سلفی حمید گودرزی و مادرش در خانه شیک و لاکچری اش

در مناطق 11 ،16 و 18 کلینیک درمانی ایجاد می شود

رتبه نخست ایران در خاورمیانه با 11 بانک شیر

آهنگ تیتراژ سریال «علی البدل» را با خوانندگی حجت اشرف زاده بشنوید

داستانک/ غزالی و راهزنان

صبحانه/ تجربه وعده ای متفاوت با سمبوسه پنیر و گردو

کیک اسفناج؛ شیک با طعمی لایت

جدیدترین متدها برای طراحی ناخن

مشکلات، مسیر راه را به ما نشان می دهند

خاطرات وکیل/ جشن تولد "علی" چندساعت دیگر

جریمه جدید شهروندان بدون ماسک

جلوگیری از زایمان زودرس با دستگاهی نوین

شیری ستاره رقص دسته‌جمعی پرسپولیسی‌ها

آسیب دیدگی عجیب سرمربی پاری سن ژرمن

رئیس یوونتوس: اطمینان دارم که رونالدو می‌ماند

خلعتبری: از تساوی مقابل استقلال واقعا ناراحت هستم

محمدخانی: پرسپولیس از الان باید به فکر موفقیت در لیگ قهرمانان آسیا باشد

علی‌اکبری: سرانجام MMA در ایران قانونی می‌شود

پخش زنده فوتبال رقابت‌های لیگ قهرمانان اروپا

ذوب‌آهن رکورد عالی گل‌محمدی را شکست

ساری: این حذف از لحاظ اخلاقی من را نابود کرد