آریا بانو

آخرين مطالب

بانوی کارآفرین دارابی: بانوان از مشکلات کسب و کار نهراسند اجتماعي

بانوی کارآفرین دارابی: بانوان از مشکلات کسب و کار نهراسند
  بزرگنمايي:

آریا بانو - شیراز- بانوی برتر کارآفرین کشور خطاب به بانوانی که برای شروع کسب و کار خود مردد هستند، عنوان کرد: خواستن توانستن است، انسان نباید از کارکردن بهراسد؛ به هر حال مشکل وجود دارد و ما باید مانند کوه بایستیم؛کوتاه آمدن در برابر مشکلات یعنی مجال دادن به بزرگ‌تر شدن معضلات.

فاطمه فرهادی بانوی کارآفرین دارابی است. او در دوره پنجم انتخاب زنان کارآفرین برتر کشور که از سوی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده صورت گرفت، باعنوان 10 بانوی برتر بخش شهری معرفی شد.
این کارآفرین که در زمینه تولید کیف اشتغال‌زایی ایجاد کرده است، در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا در معرفی خود گفت: اصالتاً زاده روستای لایزنگان داراب در جنوب شرق استان فارس هستم و از کودکی علاقه خاصی به حرفه کیف‌دوزی داشتم تا اینکه ازدواج کردم و پس از آن نیز همچنان به این حرفه اهتمام ورزیدم.
فرهادی با اشاره به اینکه کسب و کار عمده در شهرستان داراب کشاورزی است، بیان کرد: در 10 سال گذشته بسیاری از خانواده‌ها به‌دلیل خشکسالی و کمبود آب به شهر مهاجرت کردند و از همین رو فشار اقتصادی بسیاری از آن‌ها را دچار فقر کرد.
او در وضعیت یادشده، با همکاری همسرش به‌ مهارت‌آموزی رسمی از فنی وحرفه‌ای پرداخت و تصمیم گرفت کارگاه کیف‌دوزی راه‌اندازی کند؛ بنابراین با سرمایه اولیه حدود 20میلیون‌تومان در سال 1390 و اشتغال دو نفر کسب و کارش را دایر کرد و تا به امروز 33 نفر از بانوان سرپرست خانوار یا افرادی که به هر نحوه به شغلی نیاز دارند، به‌صورت مستقیم در حوزه تولید کیف‌های چرمی و مدرسه‌ای در کارگاه او فعالیت می‌کنند.
این بانوی کارآفرین ابراز داشت: در همین زمینه به بیش از 300 نفر در محیط کار و به‌صورت رایگان آموزش دادم که موفق به اخذ مدرک فنی و حرفه‌ای در حوزه کیف‌دوزی شدند.
شیوع کرونا همچنان که بسیاری از کسب و کارها را تحت تاثیر قرار داد، بر روند فعالیت‌های فرهادی نیز تاثیرگذار بود، او با همه‌گیری بیماری و نیاز به وسایل بهداشتی و محافظتی به‌صورت رایگان و جهادی به عرصه تولید ماسک و گان وارد شد و در دوره نخست شیوع بیماری حدود 24هزار ماسک و گان تولید کرد و هم‌اکنون نیز روزی هزار عدد ماسک با همیاری بانوان کمتربرخوردار همشهری‌اش، تولید و بسته‌بندی می‌کند.

آریا بانو

بانوی کارآفرین: زنان در شیوع کرونا همچون چهل سال پیش جهادگرانه در کنار مردان تلاش می‌کنند
فرهادی از وضعیت نامطلوب تولید در دوران کرونا یاد کرد و با بیان اینکه امروز ماسک از نان شب برای هر ایرانی واجب‌تر است، عنوان کرد: با این حال، تهیه مواد اولیه همچون پارچه برای تولید ماسک به‌سختی ممکن است، زیرا فروشنده مبلغ را نزد خود نگه می‌دارد و با گذشت مدتی، آن را به نرخ روز ارائه می‌دهد یا جنس را تحویل نمی‌دهد.
او بیان داشت: با وجود پیوستن به صف تولید ماسک و گان از نخستین روزهای شیوع بیماری، از تسهیلات کرونا برخوردار نشده‌ام؛ این در حالی است که تمام مسوولان شهرستان نیز از میزان فعالیت‌هایمان آگاهی دارند، در این زمینه توقعی نداریم اما احترام به تولیدکننده و ارائه خدمات به افرادی که واقعا قصد چرخاندن چرخ‌های تولید را دارند، مهم‌ترین گام در عرصه رونق اقتصادی است.
این بانوی کارآفرین حضور فعال زنان در عرصه اقتصادی و کارآفرینی را با دوران جنگ مقایسه کرد و گفت: زنان در شیوع کرونا همچون چهل سال پیش جهادگرانه در کنار مردان تلاش می‌کنند و از هیچ خدمتی فروگذار نیستند.
او درباره دشواری‌های تولیدکننده بودن گفت: بزرگترین مشکل هر تولیدکننده، ورود بی‌ضابطه کالای خارجی است. سرمایه‌گذار داخلی نیازمند روزنه‌ای امیدواری است تا بتواند اشتغال ایجاد کند، زیرا بیکاری افکار را مسموم و جامعه را ناامید می‌سازد.

آریا بانو

بانوی کارآفرین: ارائه خدمات به افرادی که واقعا قصد چرخاندن چرخ‌های تولید را دارند، مهم‌ترین گام در عرصه رونق اقتصادی است
فرهادی افزود: در زمینه تولید کیف سعی کردیم با قیمتی مناسب و استفاده از مواد اولیه کاملا ایرانی، کالایی مرغوب به مشتری‌هایمان ارائه دهیم اما اجناس بی کیفیت خارجی بازار را خراب کرده‌ است؛ با این حال تمرکز ما ارائه کالا با حداقل سود است تا تقاضا بیشتر باشد و این روش را به همه تولیدکنندگان پیشنهاد می‌کنم زیرا دستکم تقاضا را دوبرابر می‌کند.
این کارآفرین از دشواری دسترسی به تسهیلات یاد کرد و ابراز داشت: نوسان قیمت‌ها بسیار زیاد است و برخورداری از تسهیلات آسان نیست و این موضوع در کنار قاچاق کالای خارجی بزرگترین دغدغه تولیدکنندگان است.
پیشنهاد فرهادی به مسوولان برای رونق تولید، ارائه تسهیلات با سود کم و با کمترین بروکراسی اداری است؛ همچنین این بانوی کارآفرین معتقد است با در پیش گرفتن این رویه تحریم‌ها تاثیری در روند تولید داخلی نخواهد داشت.
او هدف خود را افزایش ظرفیت اشتغال در کارگاه‌ تولیدی‌اش عنوان کرد و گام بعدی‌اش در عرصه اقتصادی را صادرات برشمرد.
فرهادی با بیان اینکه مسوولان در شهرستان داراب و استان فارس در زمینه اشتغال بانوان از زنان حمایت می‌کنند، گفت: بازدیدهای آنان از کارگاه‌ و سرکشی مداوم آن‌ها باعث دلگرمی است و به ما یادآور می‌شود که تنها نیستیم.
پنجمین دوره گزینش زنان کارآفرین برتر با آرای مردمی از اسفند سال 1397با ایجاد سامانه انتخاب برترین کارآفرینان زن به همت معاونت زنان و خانواده ریاست جمهوری آغاز شد. نتیجه این طرح در اردیبهشت، شهریور, دیماه 1398 و فروردین و تیرماه 1399 معرفی 100بانوی کارآفرین بخش شهری و روستایی کشور بود.
برچسب‌ها
معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده داراب کارآفرینی بانوان فارس

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/355236/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید