آریا بانو

آخرين مطالب

برنامه ایران ایر برای مسافران با علایم سرفه اجتماعي

برنامه ایران ایر برای مسافران با علایم سرفه
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ایلنا / معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه هر 24 ساعت یکبار هواپیماها ضدعففونی می‌شوند، گفت: دو ردیف صندلی آخر هر هواپیما طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی می‌ماند تا چنانچه در حین پرواز مسافری علایم سرفه داشت به این دو ردیف انتقال یابد.
حسن خرسند در جمع خبرنگاران با اشاره به ضدعفونی ناوگان هما گفت: برای ضد عفونی ناوگان هما از مایع ضد عفونی با استاندارد تعیین شده اتحادیه اروپا و یاتا استفاده می‌کنیم. هواپیماها هر شب و پس از آخرین پرواز ضد عفونی می‌شوند. این ضد عفونی تا 24 ساعت ماندگار است و پس از ان مجددا ضدعفونی هواپیماها انجام می‌شود.
وی با بیان این که طبق دستورالعمل از محل 4 منبع موثق کمیته پیشگیری از کرونا را تشکیل دادیم اظهار داشت: معاونان مختلف از خدمات فرودگاهی، منابع انسانی، بازرگانی و... که با مسافران در ارتباط هستند در این کمیته حضور دارند.
خرسند افزود: دستورالعمل هااز منابع سازمان هواپیمایی کشوری،‌ وزارت بهداشت و سازمان ایمنی به ما ارجاع شد و در کمیته پیشگیری از شیوع کرونازمینه سازی برای اجرای آن انجام شد.
معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران افزود: ‌در 4 ماه گذشته مواد ضد عفونی برای انجام مراحل ضدعفونی به عنوان مرجع از وزارت بهداشت گرفته شد.
وی با اشاره به این که از پایگاه تهران روزانه 16 فروند هواپیما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ضد عفونی می‌کنیم، تصریح کرد: هنگام پرواز به استان‌هایی که وضعیت قرمز دارند نیز ضد عفونی هواپیماها پس از پرواز انجام می‌شود. همچنین به درخواست خلبان اگر مسافری در پرواز مشکوک به کرونا باشد ضدعفونی مجدد انجام می‌شود.
به گفته خرسند دو ردیف صندلی آخر هر هواپیما طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی می‌ماند تا چنانچه در حین پرواز مسافری علایم سرفه داشت به این دو ردیف انتقال یابد.
معاون خدمات فرودگاهی هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: در همه ایستگاه‌های هما در شیراز، مشهد، اصفهان، اهواز و... اقدامهای ضدعفونی و مسائل بهداشتی همچنین ظرفیت پرواز و فاصله گذاری اجتماعی رعایت می‌شود.
دراین مراسم همچنین مسعود محمدی مدیرکل ایستگاه تهران شرکت هواپیمایی هما نیز با تاکید بر این که هیچ مسافر مشکوکی اجازه ورود به ترمینال را ندارد توضیح داد: طبق پروتکل‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و انکس سازمان بهداشت جهانی و نیز طبق دستورالعمل 1900 سازمان هواپیمایی به هیچ عنوان اجازه نمی‌دهیم مسافر مشکوک به کرونا وارد هواپیما شود.
او با بیان این که مسافران هنگام ورود به ترمینال با همکاری مسؤولان وزارت بهداشت از نظر ابتلا به بیماری چک می‌شوند، گفت: همچنین ماسک با قیمت دولتی در اختیار مسافران قرار می‌گیرد. علاوه بر این تب مسافر از طریق تب‌سنج‌های استاندارد مورد تاکید وزارت بهداشت سنجیده می شود. داخل سالن فرودگاه نیز مراقبت از مسافران انجام می‌شود و هیچ مسافر مشکوکی اجازه ورود به ترمینال را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ندارد.
مدیرکل ایستگاه تهران ایران ایر افزود: حتی اگر بعد از انجام تست‌های اولیه مسافر حالت سرماخوردگی عادی نیز داشته باشد، به دو ردیف آخر هواپیما که طبق دستورالعمل سازمان هواپیمایی خالی نگه داشته می‌شود، منتقل می‌شود تا مسافران نگرانی بابت شیوع یا انتقال بیماری نداشته باشند.
محمدی با اشاره به این که «هما» شرکتی زیر نظر یاتا و آیوسا است و طبق پروتکل‌های سازمان بهداشت جهانی عمل می‌کند، در خصوص مواد ضدعفونی کننده نیز توضیحاتی ارایه کرد و گفت: برای ضدعفونی کردن از مایع ضدعفونی استاندارد هیدروکلرید سدیم یک دهم درصد که مورد تأیید سازمان بهداشت جهانی و اتحادیه اروپاست استفاده می کنیم. بر اساس مقررات 1900 سازمان هواپیمایی موظفیم تا هنگام شب هواپیماهایی را که در بیس تهران می خوابند را به صورت استاندارد و با رعایت موازین بهداشتی گندزدایی و سم پاشی کنیم و بعد از آن درهای هواپیما تا پرواز روز بعد بسته می شود. چنانچه به هر دلیلی این هواپیما به درخواست خلبان نیازمند ضد عفونی مجدد باشد، در طول روز باز ضدعفونی می‌شود.
او با بیان این که ضدعفونی کردن فقط به داخل هواپیما محدود نمی شود، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل‌های بهداشتی اماکنی که کارکنان مرتبط با مسافران حضور دارند، رمپ‌ها، کارگو، تجهیزات کمکی، اتوبوس‌ها و همچنین تجهیزات مسافران توانخواه هر 24 ساعت یکبار ضدعفونی می‌شوند.
محمدی گفت: ما یک بسته بهداشتی در اختیار مسافران قرار می دهیم و بین کارکنان نیز ماسک توزیع می شود، علاوه بر این تلاش داریم تا حد امکان فاصله‌گذاری اجتماعی تا رعایت شود. به عنوان مثال در هواپیماهای با ظرفیت 120 مسافر حداکثر 100 مسافر پذیرش داریم. در فوکرها با ظرفیت 105 مسافر حداکثر 70 مسافر و در ای تی آرها با ظرفیت 65 مسافر حداکثر 45 مسافر می‌پذیریم.
مدیرکل ایستگاه تهران ایران ایر تأکید کرد: اطمینان می‌دهیم استانداردها برای شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران مهم است و آن را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ اجرا می‌کند.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/354016/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

اتلتیک بیلبائو ایران در انتظار رویایی با سپاهان

کلوپ: حالا فقط لغزش سیتی و آرسنال ما را قهرمان می کند

خوشحالی هواداران اینتر پس از کسب بیستمین قهرمانی در لیگ

کار بزرگ یاران حاج‌صفی با 3 گل طلایی

خلاصه بازی منچستریونایتد 4 - شفیلد یونایتد 2

اسبقیان: دخل و خرج دو باشگاه بر عهده مالکان آنهاست

تن هاخ: وحشت نکردیم، خیلی خونسرد بردیم

آقای کلوپ لیگ را در گودیسون پارک از دست دادی!

خنده های یورگن کلوپ پس از گل دوم اورتون به لیورپول

نایب رئیس بارسا تأیید کرد؛ ژاوی می‌ماند

سخت‌ترین بازیکنانی که مقابل خسرو قرار گرفتند

خلاصه بازی اورتون 2 - لیورپول 0

تمجید سایت فیفا از عملکرد متقدرانه شاگردان شمسایی

امیدوارم رانگنیک پیشنهاد بایرن را رد کند

گل دوم اورتون به لیورپول توسط دومنیک کالورت لوین در دقیقه 58

احساساتی شدن جان تری پس از پیام تبریک مورینیو به مناسبت ورود به تالار مشاهیر لیگ برتر

آخرین وضعیت بدهی‌های سرخابی‌ها به بانک شهر

چگونگی فرآیند واگذاری سرخابی‌ها از زبان احمدی

پاری‌سن‌ژرمن برد و در آستانه قهرمانی قرار گرفت

احمدی: تیمی خواهیم ساخت که در آسیا مدعی باشد

گل دوم منچستریونایتد توسط فرناندز از روی نقطه پنالتی در دقیقه 61

گل سوم منچستریونایتد توسط فرناندز در دقیقه 81

گل چهارم منچستریونایتد توسط هویلون در دقیقه 86

پیش بینی وضعیت بارندگی برای آخر هفته

ماجرای تعطیلی شنبه یا پنجشنبه جنجالی شد

یوسفی: من هیچ دلخوری از آقای دبیر ندارم

عکس یادگاری دبیر با کودکان کشتی گیر

امیری: تبریک ویژه به هواداران 2 تیم به خاطر این اتفاق ارزشمند

دبیر: اختلاف با پیمان یوسفی؟ من کینه ای نیستم

مهارت بی‌نظیر دیگو مارادونا؛ پنج ضربه متوالی به تیرک و چیپ زدن به دروازه بان

تیم رویایی 11 نفره اندی کول از هم تیمی های سابقش در منچستریونایتد

19 سال پیش در چنین روزی؛ سوپرگل وین رونی به نیوکاسل

خوشحالی شدید هوادار آرسنال پس از دریافت پیراهن مارتین اودگارد

اتفاق خوب برای سپاهان قطعی شد

مدیر اینتر: قرارداد اینزاگی تمدید می‌شود

محافظت شیر مادر از توله‌ها در برابر گله گاومیش‌های عصبانی

چرا اجرام زحمت در ایستگاه فضایی بین المللی شناور می شوند؟

دکلمه زیبای خسرو شکیبایی

گفت و گوی خبرنگاران با امیررضا معصومی در حاشیه مراسم اختتامیه جشنواره قهرمان ایران

اهدای جایزه برترین فدراسیون سال به فدراسیون کشتی و علیرضا دبیر

صحبت های علی نادری سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی پس از انتخاب به عنوان برترین سرمربی سال 1402

تجلیل از حسین عبدی، سرمربی تیم ملی جوانان و شوخی های پیمان یوسفی

گل اول اورتون به لیورپول توسط جارد برنثویت در دقیقه 27

خطر از بغل گوش ستاره آرژانتینی گذشت

ستاره رئال در انتظار بایرن مونیخ پرستاره!

تاج و کافا قدرت‌ اول فوتسال آسیا

آخرین خبر در مورد حضور یحیی در تراکتور

رفتار عجیب از رییس فدراسیون کشتی؛ دبیر با پیمان یوسفی دست نداد!

ژاوی در بارسلونا می‌ماند

قابی از سحر دولتشاهی و حامد بهداد در پشت صحنه یک فیلم