آریا بانو

آخرين مطالب

قوانین هماهنگ کردن رنگ لباس‌ها به زبان ساده؛ زندگی در دایره رنگی اجتماعي

قوانین هماهنگ کردن رنگ لباس‌ها به زبان ساده؛ زندگی در دایره رنگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - جام جم / معمولا اولین نکته‌ای که خیلی‌ها موقع خرید لباس به آن توجه می‌کنند مدل آن است. اما یکی از مهم‌ترن چیزهایی که در کنار مدل لباس می‌تواند ظاهر شما را زیباتر جلوه دهد، انتخاب درست رنگ لباس است. به عبارتی، برقراری نوعی هارمونی و هماهنگی بین رنگ‌ها تأثیر عجیبی روی پوشش شما دارد. اگر این مسئله به خوبی رعایت نشود، لباس‌ها هرچند هم زیبا باشند، باز هم نمی‌توانند به خوبی خودشان را نشان دهند. بیشتر افراد سعی می‌کنند رنگ‌های مشابه را انتخاب کنند تا از این طریق هارمونی خاصی را در تیپ و ظاهر خود ایجاد کنند. به عنوان مثال فردی که به رنگ سبز علاقه زیادی دارد، بیشتر در انتخاب لباس‌های خود به دنبال تم رنگی سبز است. اما این تنها راهکار نیست. اگر دوست دارید در پوشش خود تنوع رنگی داشته باشید، باید اصول آن را بدانید. بسیاری از رنگ‌ها به رغم متضاد بودنشان، با هم هارمونی داشته و به خوبی می‌توان آنها را با هم پوشید.
رنگ‌های مکمل
چرخه رنگ، متشکل از انواع طبقه بندی رنگ‌هاست که به صورت طیف رنگ‌های مختلف کنار هم قرار می‌گیرند. چینش رنگ‌ها در این چرخه حتی برحسب سردی و گرمی هم طبقه بندی می‌شوند. رنگ‌های مکمل، به رنگ‌هایی اطلاق می‌شود که در قسمت‌های متضاد از چرخه رنگ قرار می‌گیرند. به عنوان مثال، قرمز و سبز، زرد و بنفش و آبی و نارنجی که در گوشه‌های متضادی از این چرخه قرار دارند، به عنوان مکمل در کنار هم رنگ‌آمیزی بسیار زیبایی را ایجاد می‌کنند. رنگ‌های مکمل معمولا با فاصله از مرکز چرخه رنگ قرار دارند که این فاصله را سایه‌های مختلف این رنگ‌ها پر می‌کنند می‌توانید از سایه‌های مختلف این رنگ‌ها برای ایجاد ترکیب رنگ‌های زیبا در پوشش خودتان استفاده کنید. اگر نسبت به ظاهر و پوششتان حساس هستید، می‌توانید از انتخاب رنگ‌های مکمل نهایت استفاده را کرده و حتی یکی از آنها را با سایه تیره‌تر انتخاب کنید؛ مثلا به جای ترکیب قرمز و سبز، رنگ قرمز و سبز زیتونی را انتخاب کنید.
رنگ‌های آنالوگ
رنگ‌های آنالوگ، رنگ‌هایی است که سایه‌های آنها روی یک ردیف از چرخه رنگ قرار دارد. درواقع، سایه‌های متفاوت یک رنگ معمولا گزینه خوبی برای هماهنگی و ترکیب رنگ‌های پوشش به شمار می‌رود. قرمز، نارنجی مایل به قرمز، نارنجی، نارنجی مایل به زرد نمونه‌هایی از رنگ‌های آنالوگ هستند که به خوبی کنار هم قرار گرفته و هماهنگ می‌شوند.
رنگ‌های سه گانه
با توجه به چرخه رنگ، رنگ‌های سه گانه، رنگ‌هایی کاملا جداگانه هستند که در قسمت‌های مختلف چرخه قرار گرفته و استفاده ترکیبی از آنها تشکیل یک مثلث را در چرخه رنگ می‌دهد. این رنگ‌ها معمولا رنگ‌های اصلی مانند قرمز، زرد و آبی را شامل نمی شوند اما هرگونه ترکیب رنگی را دربرمی‌گیرند که درون چرخه رنگ قرار داشته باشد. ترکیب سه گانه این رنگ‌ها شادابی بسیار بالایی را در ترکیب رنگ به وجود می‌آورد.
رنگ‌های مکمل جداگانه
رنگ‌های مکمل جداگانه هم از نظر بصری بسیار چشم‌نواز بوده و هارمونی زیبایی را ایجاد می‌کنند. برای پیدا کردن این رنگ‌ها در چرخه رنگ، ابتدا یک رنگ را انتخاب کنید، سپس دو رنگ مکمل دیگر را که نزدیکی زیادی به رنگ اول داشته باشند، انتخاب کنید. به عنوان مثال، با استفاده از چرخه رنگ، مکمل رنگ قرمز، سبز است. دو رنگ مجاور هم مانند زرد سبز و آبی سبز مکمل خوبی برای رنگ قرمز محسوب می‌شوند.
رنگ‌های مستطیلی
دو جفت از رنگ‌های مکمل در کنار یک‌دیگر انتخاب ‌می‌شوند که اگر دقت کنید موقعیت رنگ‌ها به شکل حرف x دیده می‌شود.
ترکیب رنگ‌ها با رنگ پوست برای ایجاد هارمونی بیشتر بین رنگ‌هایی که انتخاب می‌کنید، بهتر است تن رنگ پوست بدنتان را هم لحاظ کنید. رنگ‌های سردتر مانند آبی و سایه‌های رنگ سبز به خوبی با رنگ‌های پوست پریده یا زرد هماهنگ می‌شوند در حالی که رنگ‌های گرم‌تر مانند طلایی و کهربایی بیشتر مناسب رنگ پوست‌های تیره‌تر هستند.
کدام‌رنگ‌ها را باهم بپوشیم؟
آبی و قرمز: یکی از متفاوت‌ترین هارمونی‌ها در پوشش لباس. این دو رنگ با وجود تضاد صد درصدی که دارند، به خوبی کنار هم قرار گرفته و هارمونی زیبایی را در پوشش افراد ایجاد می‌کنند. البته بهتر است در ست کردن آنها، به غلظت دو رنگی که با هم استفاده می‌کنید، توجه کنید؛ به عنوان مثال، اگر یکی از لباس‌هایتان آبی کم رنگ است، سعی کنید لباس دیگر را قرمز کم رنگ انتخاب کنید تا هماهنگی آنها بیشتر شود.
آبی و زرد : رنگ آبی علاقمندان زیادی دارد و ترکیب آن با رنگ‌های مختلف دست شما را برای انتخاب تنوع رنگ باز می‌گذارد. زیباترین ترکیب رنگ زرد و آبی در سایه‌های تیره‌تر آنهاست.
سبز و آبی: ترکیب رنگ سبز و آبی یکی از زیباترین هارمونی‌ها را ایجاد می‌کند. این دو رنگ از نظر دمایی یکسان هستند و با توجه به این که هر دو طیف رنگ جزو رنگ‌های سرد به حساب می‌آیند، به خوبی در کنار هم قرار می‌گیرند. به طور نمونه، می‌توانید از سایه‌های گرم و تیره‌تر این رنگ‌ها در کنار هم یا سایه‌های خنک‌تر و ملایم‌تر آبی و سبز استفاده کنید.
آبی یا بنفش پاستیلی با صورتی کم رنگ: این ترکیب رنگ معمولا زنانه پسند است و طرفداران زیادی هم دارد اما دلیل نمی‌شود مردان سراغ این ترکیب رنگ زیبا نروند. این روزها اگر دقت کنید بسیاری از جوانان در پوشش خود از این رنگ استفاده می‌کنند.
ترکیب سبز و قرمز: شاید تصور کنید سبز و قرمز هیچ قرابتی با هم ندارند که بتوان این دو رنگ را با هم پوشید اما برعکس این دو رنگ به خوبی کنار هم قرار گرفته و هارمونی زیبایی ایجاد می‌کنند. صورتی هم مانند رنگ قرمز به خوبی با رنگ سبز هماهنگ می‌شود و ظاهری شاداب به شما می‌دهد.
سبز و بنفش: سبز و بنفش هم جزو ترکیباتی است که هارمونی خوبی با هم دارند و می‌توانید از سایه‌های مختلف آنها برای هماهنگ کردن استفاده کنید.
آبی و نارنجی: از زیباترین ترکیب رنگ‌ها برای پوشش است و انتخاب جسورانه و هوشمندانه‌ای به شمار می‌رود. اما باید در انتخاب اشباع رنگ آنها دقت کنید تا بهترین انتخاب را بین سایه‌های این دو رنگ داشته باشید.
آبی تیره و بنفش: در انتخاب آبی و بنفش در کنار هم سعی کنید از درجه رنگ بالاتر استفاده کنید تا گرمای بیشتری را منتقل کند. سایه‌های گرم‌تر و سبک‌تر، تصویری سرخوش‌تر از شما می‌سازد و استفاده از رنگ‌های خنک‌تر و مات‌تر از این دو طیف، ظاهر شما را رسمی‌تر می‌کند.
زرد و سبز: هر دو رنگ زرد و سبز در چرخه رنگ در نزدیکی هم قرار می‌گیرند با این تفاوت که سبز جزو رنگ‌های سرد و زرد جزو رنگ‌های گرم دسته بندی می‌شود. این دو رنگ با هر توناژی به خوبی در کنار هم می‌نشینند.
زرد و بنفش: ترکیب زرد و بنفش به عنوان دو رنگ مکمل بسیار می‌تواند شما را در مرکز توجه قرار دهد. خیلی‌ها جسارت انتخاب این دو رنگ را کنار هم ندارند که البته کافی است یک بار امتحان کنند!

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/353685/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

مخترع ایرانی مدال برنز نمایشگاه اختراعات ژنو 2024 را کسب کرد

تصاویری خیره‌کننده از «ماه صورتی» در سراسر جهان

رمان جدید اکبر والایی چاپ شد/«بر فراز کشتزار» در بازار نشر

خواهش لاپورتا از ژاوی؛ مربی بزرگ نیست، بمان!

فیلیپین نخستین حریف دختران والیبالیست در آسیا

تیم رویایی 4 نفره لامین یامال ستاره جوان بارسلونا

حضور در بازی‌های 2024 چقدر هزینه دارد؟

14 گل رونالدینیو که جهان را شوکه کرد

دریبل دیدنی «امباپه» در بازی شب گذشته مقابل لوریان

10 گل شگفت انگیز آرسنال توسط تیری آنری

درخواست ژاوی از ستاره بارسا

لیورپول با این کاپیتان به جایی نمی‌رسد

ستاره ناکام رئال در ترکیب اصلی

اعتراف جالب خانم مجری جنجالی صداوسیما جلوی مردم

ادامه واکنش‌ها به سخنان جنجالی مدیر «نماوا»

«تشریفات ساده»، تلفیقی از تئاتر و سینما

غفلت از سرکشی به خانواده های شهدا پذیرفتنی نیست

مهاجرت با ویزای جعلی

رقص دیدنی حامد آهنگی و یوسف صیادی با آهنگ معروف مایکل جکسون که پربازدید شد

رونمایی ستاره سادات قطبی از پسر همسرش شهرام شکیبا / این همه شباهت پدر پسری مگه داریم باورتان نمی شود

نگاهی به پوشش متفاوت مبینا نصیری در جشن تولد 34 سالگی اش / ست لباسش جلب توجه کرد

اولین صحبت های سینا مهراد درباره سکانس صیغه با شکلات در «آقازاده» که جنجالی شد!

اعلام محدودیت‌های ترافیکی آخر هفته جاده‌های کشور

کشف سکه‌های دوره اشکانی از مسافر قطار

آخرین آمار توزیع کارت کنکور اعلام شد

نحوه مصاحبه ایلان ماسک با افراد جدید هنگام استخدام

ویدیویی با بازدید میلیونی؛ تمساح‌ها از چه چیزی وحشت دارند؟

ویدیویی از کاوشگر کنجکاوی که مناطق رسوبی در مریخ را نشان می دهد

دکلمه خوانی زیبا با صدای خسرو شکیبایی

لیورپول با این وضع جایی در کورس قهرمانی ندارد

رکورد لیگ برتر شکست؛ بیشترین گل زده تاریخ

خیابانی: در مورد ساخت ورزشگاه، به مردم راست بگویید

هشدار تن‌هاخ به ستاره یونایتد

خیابانی: استقلال و پرسپولیس بی‌صاحب هستند

خیابانی: از جان استقلال و پرسپولیس چه میخواهید؟

فصل رویایی امباپه؛ رئال منتظر فوق ستاره

ستاره لیورپول تحمل دیدن باخت را نداشت

عیادت رئیس فراکسیون ورزش مجلس از غلامحسین پیروانی

بازگشت حسن یزدانی به تشک به تعویق افتاد

گفت و گوی دو خواهر کول بر در سریال نون خ 5

اختلافی که پس از سال‌ها فیتیله‌اش روشن شد!

فرهاد قائمیان: تبعات منفی فرسودگی جمعیت برای جامعه مخرب است

چهره ها/ نجم الدین شریعتی در چایخانه حرم امام رضا(ع)

خنده‌دارترین و عجیب ترین زیرنویس صداوسیما در سریال هفت سر اژدها شبکه سه

قابی دیدنی و متفاوت که بهنوش طباطبایی بازیگر پُرحاشیه از خود در حرم امام رضا(ع) منتشر کرد

الان خودرو بخریم یا نه؟/ پیش‌بینی جدید یک کارشناس درباره قیمت خودرو در سال 1403

از دلنوشته غم‌انگیز آقای پژوهشگر تا قصه یک پل موسیقایی در روسیه!

خوانندگی اختصاصی محسن یگانه برای طرفدار کوچکش

رییس سازمان سنجش: برخی ابزارهای جاسوسی کنکور را در بدن کار گذاشتند

قوه قضاییه: حکم اعدام توماج صالحی بدوی و قابل فرجام خواهی در دیوان عالی است