آریا بانو

آخرين مطالب

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور:

لازمه رعایت عفاف و حجاب تغییر نگرش در جوانان است اجتماعي

لازمه رعایت عفاف و حجاب تغییر نگرش در جوانان است
  بزرگنمايي:

آریا بانو - تهران - رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، راهکار پایه‌گذاری فرهنگ عفاف و حجاب را علاوه بر استفاده از روش‌های تربیتی درست، ایجاد میل و نیاز آن به شکل درونی در جوانان دانست و گفت: عفاف و حجاب امری است که با نگرش انسان‌ها در ارتباط است یعنی تا نگرش تغییر نکند رفتار هم عفیفانه نخواهد بود.

مینا بیابانی روز یکشنبه به مناسبت فرارسیدن هفته عفاف و حجاب در گفت و گو با خبرنگار حوزه زنان و خانواده ایرنا، با بیان این که بدحجابی عاملی برای انحراف و به فساد کشیدن جوانان است و این موضوع آسیب های جبران ناپذیری را به جوامع وارد می کند، افزود: یکی از راه های آشنایی جوانان با حجاب و تبعات مثبتی که برای فرد و جامعه دارد، تربیت در درون خانواده است.
وی ادامه داد: اگر مربیان و خانواده ها بتوانند و بخواهند فرزندان خود را با حجاب آشنا کنند باید در دوران کودکی و نوجوانی نسبت به این موضوع به آنان شناخت و آگاهی بدهند.
روش های آشنایی کودکان و نوجوانان با مساله عفاف و حجاب چیست؟
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور، درباره روش های آموزش و آگاه سازی کودکان و نوجوانان به مساله عفاف و حجاب توضیح داد: روش متعارف آشنایی با حجاب از زمان کودکی، تشویق، الگو آفرینی و محبت آمیز صحبت کردن با آنان است که می تواند در آشنایی و نهادینه کردن حجاب در وجود کودکان و نوجوانان موثر باشند.
بیابانی با تاکید بر اینکه نهاد خانواده در تربیت فرزندان ‌و عمق بخشی به موضوع حجاب در افکار آنان نقش بسزایی دارند، یادآور شد: حضرت علی (ع) هم در این باره فرموده اند که قلب نونهال همانند زمین خالی است که هر بذری در آن بنشانیم می پذیرد و همان را رشد می دهد. همچنین امام صادق (ع) هم تاکید کرده اند که چه زودتر معارف اسلامی را به فرزندان خود بیاموزید پیش از آنکه منافقان با آموزش های انحرافی بر شما سرقت گیرند.
وی خاطرنشان کرد: این روایت ها نشان می دهد که برای آگاه سازی موضوع عفاف و حجاب باید از همان دوران کودکی اقدام کنیم و با این امر، فرزندان را از آسیب های اجتماعی مصون کرده ایم.
عفاف و حجاب دختران و پسران را از انحراف و آسیب محافظت می‌کنند
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور در ادامه این گفت وگو، با تاکید بر شناخت حجاب از کودکی تصریح کرد: راه دیگر علاقه مند کردن به مساله عفاف و حجاب، تشویق کودکان و نوجوانان به رعایت حجاب است. تشویق شیوه ای است برای ایجاد انگیزه در بین نوجوانان و کودکان برای اینکه بتوانند کارهای خوب و پسندیده انجام دهند.
وی ادامه داد: از طریق تشویق، میل فردی فرزندان به عطوفت و قدردانی از دیگران در قبال کار خوب برانگیحته می شود و اعتماد آنان را جلب می کند البته تشویق باید بگونه ای باشد که عمل عفاف و حجاب آنان را تشویق کند نه خود کودک را.
بیابانی با بیان اینکه عفاف و حجاب دختران و پسران را همچون گوهر در صدف، از انحراف و آسیب محافظت می‌کنند، اظهار داشت: الگو آفرینی روش دیگری آگاه سازی کودکان و نوجوانان به عفاف و حجاب است یعنی افراد محجبه و عفیف را به عنوان الگو معرفی کنیم و کودکان و نوجوانان تحت تاثیر مشاهده رفتار افراد الگو، از آنان پیروی می کنند و سعی می کنند با الگو همسان سازی کنند.
ارایه پاسخ هنجاری نیاز جوانان امروز برای آشنایی بهتر با عفاف و حجاب است
بیابانی، محبت کردن را یکی دیگر از روش های آشنایی فرزندان با حجاب و عفاف عنوان کرد و یادآور شد: روش محبت کردن از جانب پیامبر(ص) برای جلب و جذب انسان ها و هدایت آنان به اسلام استفاده می شد و بسیار موثر بود. این محبت کردن به عنوان رکن اصلی در جذب افراد، روش خوبی برای آشنایی با حجاب و عفاف است.
وی با تاکید براینکه محبت باعث ایجاد انگیزه بین افراد می شود، خاطرنشان کرد: اگر در کودکی تربیت نسبت به موضوع حجاب و عفاف به خوبی صورت نگیرد، در دوران جوانی ابهام بوجود می آورد و ممکن است به جهت وجود ابهامات ذهنی، نسبت به رعایت حجاب بی تفاوت شوند.
بدون تغییر در نگرش جوانان نسبت به مساله حجاب و عفاف، رفتار عفیفانه نخواهد شد
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور درباره نحوه پاسخگویی به پرسش ها و ابهامات جوانان درباره عفاف و حجاب هم بیان داشت: باید با برخورد صحیح و مناسب و ارائه پاسخ های منطقی، قانع کننده و در واقع پاسخ های هنجاری به جوانان، ابهامات ذهنی آنان از مساله عفاف و حجاب را برطرف کنیم تا حجاب را مشروعیت ببخشد.
وی تاکید کرد: برای پایه گذاری فرهنگ عفاف و حجاب باید علاوه بر استفاده از روش های تربیتی درست، میل و نیاز جوانان را به شکل درونی در آنان ایجاد کنیم زیرا عفاف و حجاب امری است که با نگرش انسان ها در ارتباط است یعنی تا نگرش تغییر نکند رفتار هم عفیفانه نخواهد بود.
بیابانی افزود: باید نسبت به تغییر نگرش ها اقدام و سعی کنیم اگر جوانی به حجاب آشنایی ندارد نخست در نگرش او تغییر ایجاد کنیم. عفاف و حجاب با نگرش جوانان در ارتباط نزدیک است پس نگرش آنان را در مدار صحیح قرار دهیم تا با نهادینه شدن نگرش، رفتار عفیف توام با رعایت حجاب شود.
وی با تاکید بر اینکه باید به وسیله هنجارهای شناختی، نگرش جوانان را به رعایت عفاف و حجاب تغییر دهیم، اظهار داشت: اگر هنجارهای شناختی را ایجاد نکنیم جوانان نسبت به حجاب تغییر نگرش نخواهند داشت و با عدم تغییر نگرش، هیچ رفتاری را نمی‌توان بر مدار عفاف و حجاب ملاحظه کرد.
حجاب هم برای زنان و هم برای مردان مورد توجه و تاکید اسلام است
رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور با بیان اینکه حجاب فراجنسیتی است و مختص زنان نیست، گفت: قرآن کریم پیش از آنکه حجاب را برای زنان متذکر شود و درباره نوع پوشش و حدود و میزان و تراز رعایت آن به زنان دستور فرماید، به مردان تذکر داده که باید عفیف باشند و چشمان خود را از دیدن نامحرم فروبندند.همچنین غیرت ورزی مردان مورد توجه قرار داده و از مردان خواسته شده نسبت به رعایت حجاب خانواده توجه داشته باشند.
بیابانی خاطرنشان کرد: قبل از حجاب باید عفاف مورد توجه قرار گیرد زیرا در اسلام هیچ حجابی بدون رعایت عفاف مدنظر نیست و این دو توام با هم هستند که باعث تغییر و تحول رفتاری در جامعه می شوند و جامعه را از آسیب اخلاقی و اجتماعی در امان نگاه می دارند.
21 تیر ماه روز ملی عفاف و حجاب نام گرفته و به همین مناسبت از 15 تا 21 تیر ماه هفته عفاف و حجاب برگزار می شود.
گفت و گو از فاطمه دهقان نیری
برچسب‌ها
روز عفاف و حجاب قرآن کریم سازمان بسیج مستضعفان

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/352514/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

گل اول لیورپول به آتالانتا توسط محمد صلاح

گل اول آاس رم به میلان توسط مانچینی

پشت پرده فروش 1200 میلیارد تومانی سینمای ایران!