آریا بانو

آخرين مطالب

روانشناسی دختر 17 ساله اجتماعي

روانشناسی دختر 17 ساله
  بزرگنمايي:

آریا بانو - هنر زندگی/ 17 سالگی بازه زمانی است که فرزند شما تقریباً دوران نوجوانی را طی کرده و آماده ورود به دنیای بزرگ‌سالی است. در این راه روانشناسی دختر 17 ساله به شما کمک خواهد کرد تا شناخت بیشتری نسبت به این دوران پیدا کنید و بتوانید رفتار صحیح در مقابل نوجوان خود را در پیش بگیرید. در واقع باید بدانید پایان یافتن یک دوران بحران‌آمیز در زندگی فرزند شما و آغاز زمانی که او می‌بایست به‌عنوان یک بزرگ‌سال در جامعه خود را معرفی کند؛ دورانی است که نیازمند توجه والدین می‌باشد. ارزیابی میزان پیشرفت فرد قبل از ورود به دنیای واقعی و کمک کردن در جهت از بین بردن نقاط ضعف، بسیار مهم است. بنابراین با توجه به اهمیت این موضوع در ادامه به بررسی نیازهای این دوره سنی و راهکارهایی برای رفتار کردن با فرزندتان در این سن خواهیم پرداخت.
وضعیت جسمی و بلوغ فرزند شما در 17 سالگی
سن 17 سالگی برای اکثر دختران زمانی است که بلوغ آن‌ها کامل شده و آن‌ها اندامی زنانه پیداکرده‌اند. بااین‌حال همچنان نشانه‌های مربوط به بلوغ نظیر وجود جوش‌های پوستی یا چاقی در دختران دیده می‌شود. در این سن دختران احتیاج بسیاری به دریافت تایید در زمینه زیبایی ظاهری دارند. به عبارتی آن‌ها به‌شدت نگران این مسئله هستند که ظاهرشان، ازنظر دیگران به حد کافی خوب به نظر برسد. این مسئله باعث می‌شود که آن‌ها در بسیاری از مواقع به استفاده از لوازم‌آرایش یا لباس‌هایی روی بیاورند که آن‌ها را زیباتر نشان خواهد داد.
به‌عنوان والدین وظیفه شما این است که با نیازهای فرزندتان همدلی داشته و او را بابت احساساتش شماتت نکنید. اما در کنار این مسئله می‌بایست به فرزندتان آموزش دهید که ویژگی‌های جسمی او نباید مهم‌ترین مسئله در زندگی وی باشد. سعی کنید عادات خواب و غذایی مناسبی در فرزندتان ایجاد کنید و او را به سمت یک سبک زندگی سالم سوق دهید. همچنین بهتر است در صورت اضافه‌وزن، برای استفاده از رژیم‌های غذایی به پزشک مراجعه کنید.
بلوغ فکری و توانایی‌های شناختی از دیدگاه روانشناسی دختر 17 ساله
اگرچه بسیاری از نوجوانان 17 ساله، فکر می‌کنند بزرگ‌شده‌اند اما هنوز مغز آن‌ها کاملاً رشد نیافته است. با این حال آن‌ها تا حد زیادی رشد مغز خود را کامل کرده‌اند. بنابراین اگرچه ممکن است در برخی از مواقع آن‌ها رفتارهای تکانه‌ای یا بدون منطقی را نشان دهند اما در بسیاری از مواقع، می‌توانند رفتارهای خود را به لحاظ منطقی کنترل کنند. بسیاری از افراد 17 ساله به فکر آینده هستند و با برنامه‌ریزی شروع به ایجاد اهداف مشخص‌تری برای زندگی بعد از دبیرستان می‌کنند.
برای پرورش توانایی‌های شناختی در فرزندتان در این دوره سنی، می‌توانید از راهکارهای مختلفی استفاده کنید. یکی از مهم‌ترین راهکارها، تشویق فرزندتان به مطالعه بیشتر است. علاوه بر مطالعه، تشویق فرزندان به آموختن یک‌زبان جدید یا کمک کردن به او در حل مسائل و مشکلات پیش‌آمده می‌تواند کمک‌کننده باشد. بهتر است در ارتباط با مسائل موجود در خانواده از نوجوانتان نیز نظر بپرسید. در این شرایط شما به فرزندتان کمک می‌کنید مهارت‌های نظیر حل مسئله یا تصمیم‌گیری را به شکل بهتری بیاموزد. همچنین دادن مسئولیت‌های مختلف به فرزند شما باعث می‌شود تا بعضی از توانایی‌های ذهنی در او بیشتر و بهتر رشد کند.
مهارت‌های اجتماعی از دیدگاه روانشناسی دختر 17 ساله
مهارت‌های اجتماعی در فرزند شما در حال رشد کردن هستند. در این سن بسیاری از دختران می‌توانند به‌راحتی وارد گروه‌های اجتماعی شده و روابط اجتماعی پایدار و صمیمانه‌ای را برای خود ایجاد کنند. حضور در گروه‌های دوستی و ایجاد روابط صمیمی برای آن‌ها به‌اندازه‌ای مهم است که اگر قوانینی در این گروه وجود داشته باشد آن‌ها اجرای آن را مسلم می‌پندارند. در سن 17 سالگی فرزند شما احتمالاً اکثر ساعات روز خود را با دوستانش گذرانده و اگر در خانه است نیز معمولاً در اتاق خود بوده و تمایل چندانی به برقراری ارتباط با خانواده نشان نمی‌دهد.
به‌عنوان والدین وظیفه دارید اولاً با شرایط فرزندتان به‌آرامی برخورد کنید. این پذیرش را داشته باشید که فرزند شما در حال بزرگ شدن و استقلا‌ل یافتن از خانواده می‌باشد. اما در این میان بهتر است تلاش کنید تا روابط فرزندتان با شما روابط دوستانه و صمیمانه‌ای باشد. والدینی که بتوانند یکی از دوستان صمیمی فرزندانشان باشند می‌توانند به‌راحتی در جریان بسیاری از مسائل قرار گرفته و از بروز بسیاری از مشکلات جلوگیری کنند. یکی دیگر از نکات مهم در این زمینه شناخت شما نسبت به دوستان فرزندتان می‌باشد. اگرچه فرزند شما نسبت به بدگویی شما از دوستانش بسیار حساس خواهد بود، بااین‌حال بهتر است با لحن ملایم و با بیان دلایل منطقی خود سعی کنید او را از دوستی با برخی از افراد بر حذر دارید.
روابط عاطفی
یکی از ویژگی‌های رشد اجتماعی در فرزند شما تمایل وی به ایجاد روابط عاطفی و رمانتیک و پیدا کردن یک شریک عاطفی از جنس مخالف می‌باشد. دوستی با فردی از جنس مخالف؛ اگرچه ممکن است در بعضی از فرهنگ‌ها در سن 17 سالگی امری عادی محسوب شود بااین‌حال با توجه به فرهنگ و اعتقادات موجود در کشور ما بهتر است فرزندانتان را از ورود به چنین روابطی بر حذر دارید یا بر چنین رفتارهایی نظارت داشته باشید.
جمع‌بندی پایانی
هفده‌سالگی سنی است که فرزند شما بحران‌های بلوغ را به پایان رسانده و شرایط وی ثبات بیشتری پیداکرده است. فرزند شما اکنون آماده ورود به دنیای بزرگ‌سالی است. به همین خاطر اهمیت بالایی دارد که با نیازهای وی در ابعاد مختلف جسمی و روحی آشنا باشید و به وی برای جبران ضعف‌ها کمک کنید. نظارت بر روابط فرزندتان با همسالان، کمک به بهبود توانایی‌های فکری مانند تصمیم‌گیری و آینده‌نگری از مهم‌ترین رفتارهایی هستند که می‌باید به‌عنوان والدین در برخورد با فرزندتان داشته باشید. در کنار این مسئله با بهره بردن از مشاور و روانشناس در زمینه کودک و نوجوان خواهید توانست به افزایش کیفیت روابط خود با فرزندتان کمک کنید. روانشناسی دختر 17 ساله همچنین به کاهش تنش‌ها و شناخت بیشتر از این دوران کمک می‌کند.
سؤالات متداول درباره روانشناسی دختر 17 ساله
برای بهبود حل مسئله و تصمیم‌گیری در فرزندم چه‌کاری می‌توانم انجام دهم؟
می‌توانید به فرزندتان کمک کنید تا با نظارت شما به حل مسائل مربوط به زندگی خود پرداخته و همچنین مسئولیت‌هایی در رابطه با خانواده برای وی در نظر بگیرید.
توجه بیش‌ازحد به‌ظاهر در دختران 17 ساله به چه علت است؟
نوجوانان نسبت به اینکه به لحاظ ظاهر، در نظر دیگران چگونه می‌آیند بسیار حساس هستند. این مسئله در کنار تغییرات ظاهری مربوط به بلوغ نظیر اضافه‌وزن، باعث می‌شود که فرزند شما حساسیت بالایی در ارتباط با ظاهر پیدا کند.
اگر دخترم با یک پسر وارد رابطه شد باید چه کنم؟
ارتباط با جنس مخالف در سنین 17 سالگی، به لحاظ فرهنگ و باورهای موجود در کشور ما، چندان مطلوب نیست. بااین‌حال شما می‌بایست ارزش‌ها و عقاید خانواده خود را نیز در نظر داشته باشید. اگر این موضوع ازنظر شما بلامانع است سعی کنید به شیوه‌ای رفتار کنید که فرزند شما نیازی به پنهان‌کاری نداشته باشد تا بتوانید به وی در این مسیر مشورت دهید. اما درصورتی‌که مخالف این روابط هستید بهتر است با آگاهی دادن به فرزندتان و به‌دوراز خشونت او را از این رابطه خارج کنید.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/352012/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

کمالوند: بعد از بازی تراکتور حرف های مهمی دارم

خلاصه بازی وستهم 1 - بایرلورکوزن 1

برتری رئال مادرید مقابل منچسترسیتی در ضربات پنالتی به روایت کارتون

خنده های یورگن کلوپ در لحظات پایانی بازی آتالانتا و لیورپول و حذف از لیگ اروپا

سیو برتر هفته 29 لیگ برتر پرتغال 2023/24

جراحت سنگین داور، بازداشت و حکم جلب؛ فرجام تلخ کشتی نونهالان

آاس رم (3) 2-1 (1) میلان؛ شیطان در جهنم المپیکو سوخت

خلاصه بازی آاس رم 2 - آث میلان 1

نماشی دیگر از گلر دیوانه با دو کارت زرد!

آخرین بازی اروپایی کلوپ و لیورپول

لورکوزن ادامه می‌دهد؛ نیمه نهایی و رکورد

واکنش آتالانتا به صعود تاریخی

خاطره تیری آنری از بهترین گلی که لیونل مسی به ثمر رسانده است

وقتی آنتونیو رودیگر جهت ضربه پنالتی متئو کواچیچ را به آندری لونین نشان می‌دهد!

گل اول میلان توسط گابیا در دقیقه 85

خلاصه بازی آتالانتا 0 - لیورپول 1

محمد عباس‌زاده دوباره در نقش رهبر نساجی

24 هفته صبر و یک تغییر تیم برای گلزنی!

شروع قوی رم؛ میلان آچمز شد!

دو مصدوم و یک اخراجی، امیدواری میلان به کامبک

پیروزی یوزهای ایرانی در گام نخست آسیا

عملکرد تیم ملی فوتسال ایران مقابل افغانستان از زبان رعدی

جریمه 10 درصدی پس از باخت به پرسپولیس

استفاده حداکثری از غیبت تورس و زنده‌روح

سیو تک دست دیدنی آلیسون در دیدار برابر آتالانتا

گل دوم آاس رم به میلان با ضربه تماشایی دیبالا

واکنش اوسمار به تحریم کنفرانسش در آبادان

صلاح امید را به لیورپول برگرداند

سنگ تمام مردم آبادان برای گلزن پرسپولیس

گل اول وستهم توسط آنتونیو در دقیقه 12

ویدئویی که سایت رهبری برای مدال آوران تیم ملی کشتی آزاد و فرنگی منتشر کرد

اخراج چلیک و ده نفره شدن آاس رم مقابل میلان

آهنگ بی نظیر The magus اثری از یانی

آیفون‌های سرقت شده سر از چین درآوردند!

عملیات انتقال بیمار 300 کیلویی به بیمارستان مسکو!

تلاوت دلنشین سوره قیامت با صدای استاد عبدالباسط

ماکارونی رو فقط با این دستور ویژه بپزید

یک توصیه برای کاهش تاثیر استرس بر قلب

برای مادربزرگتان سجاده جیبی بدوزید

ساخت گلدانی خوش آب و رنگ به شکل توت فرنگی

زومی حیرت آور درون صورت فلکی اوریون

زیبایی شناسی معشوق در شعر فارسی

جنجال در لیگ کنفرانس؛ مربیان معروف درگیر شدند

نصرتی: دوست داریم سهمیه آسیا بگیریم

تحریم نشست خبری اوسمار ویرا توسط خبرنگاران

نجات مهم در کامبک بزرگ آبی‌ها

گل مارادونایی لیونل مسی به ختافه

ژوزه مورینیو: من محمد صلاح را برای چلسی خریدم!

نظر تیری آنری در مورد انتقادات ژاوی از داور دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن

حیرت زدگی تیری آنری از تکل کانسلو روی دمبله در دیدار بارسلونا و پاری سن ژرمن