آریا بانو

آخرين مطالب

کارهای مناسب موقع خستگی اجتماعي

کارهای مناسب موقع خستگی
  بزرگنمايي:

آریا بانو - مجله قرمز / اغلب ما موقع خستگی فقط یک کار را بلدیم؛ لم دادن روی مبل. حالا که اغلب ما در خانه قرنطینه شده‌ایم و بخاطر کووید-19 نمی‌توانیم بسیاری از فعالیتهای طبیعی را انجام دهیم باید کمی در رد کردن این زمان خلاقانه عمل کنیم. از گوش کردن به پادکستهای جدید و رفتن به پیاده روی تا بسیاری از فعالیتهای دیگر را می‌تواند به هنگام خستگی انجام دهید. اگر از ماندن در خانه کلافه شده‌اید، این کارها را انجام دهید.
لیست وظایف را تهیه کنید
پنج دقیقه وقت بگذارید و لیست کارهای ضروری روزمره را بنویسید اما فقط لیست وظایف نباشد. اهداف کوتاه مدت برای روز در ته لیست و یک هدف برای آنچه که می‌خواهید روز بعد، هفته بعد یا ماه بعد به آن دست یابید، بنویسید. این باعث می‌شود که به عمیقترین اهدافتان فکر کنید. وقتی که 5 دقیقه در روز بعد وقت می‌گذارید، دوباره هدف بلند مدت خود را مرور کنید. اگر وظایف اخیرتان به آن هدف نزدیک نشده است، بهتر است دوباره در مورد گذراندن باقی روز ارزیابی دوباره‌ای انجام دهید.
موقع خستگی کمی گردگیری کنید
ایجاد لیست وظایفی که در عرض 5 دقیقه انجام می‌شود (یا 10 یا 15 دقیقه)، روشی آسان برای اطمینان از این مساله است که وقتی خسته هستید و کار خاصی ندارید، ایده‌هایی برای انجام دادن دارید. یکی از کارهایی که می‌توانید انجام دهید، گردگیری است. در خانه‌تان قفسه‌ای برای دستمالهای گردگیری داشته باشید و هر وقت که در خانه هستید، حداقل اگر 5 دقیقه هم باشد، یک گردگیری هر چند کوچک انجام دهید.
تصور کردن وظایف بعدی
اگر قصد دارید یک ملاقات مهم را وارد لیست کارها کنید، تصویرسازی آنچه که می‌تواند رخ دهد تا همه چیز را بهتر کند فقط 5 دقیقه یا حتی 45 ثانیه قت می‌گیرد. این یک گام فراتر از تمرین است که چه کاری انجام خواهی داد و چه خواهی گفت و تصور کنید که افراد یگر چه خواهند کرد. اگر در مورد اینکه ملاقات چگونه پیش خواهد رفت، یک داستان بگویید، بهتر آمادگی عکس العمل برای کارها خواهید داشت و می‌دانید به چه کاری توجه کنید و از چه کاری چشم پوشی کنید. استفاده از این روش قبل از از شروع کار می‌تواند شما را برای یک بعدازظهر موفق آماده کند.
حتی موقع خستگی کمی ورزش کنید
5 دقیقه تحرک به شما یک انرژی مضاعف خواهد داد. افراد و کارکنان اداره به مدت طولانی توی صندلی‌شان می‌نشینند. نشستن زیاد عمر شما را کوتاه می‌کند. بلند شوید و حرکت کنید. در حالت نشسته روی نیمکت هم می‌توان دمبلها را در دست گرفت و حرکت ورزشی انجام داد. اما توصیه می‌شود که اسکوات، دراز نشست یا کشش را انجام دهید.
یک پوشه از مقالات را که می‌خواهید بخوانید، داشته باشید بعد موقعی که وقت اضافه دارید، آنها را بیرون بیاورید. وقتی که یک لینک پیدا می‌کنید آن را نخوانید فقط آن را پرینت بگیرید. وقتی که زمان اضافه دارید، موقع درآوردن و خواندن آنهاست نه به هنگام کار.
با مردم اطرافتان صحبت کنید
وقتی از طریق مجازی و دورکاری، کار می‌کنید به جای اینکه قبل از شروع یک ملاقات مجازی، یادداشت‌ها را تغییر دهید، از همکاران اطراف خود بپرسید که برنامه‌های آخر هفته آنها چیست. موثرترین تیمها کسانی هستند که از امنیت روانی برخوردار هستند و این اغلب ناشی از یادگیری چگونگی انتخاب نشانه‌های غیر کلامی یکدیگر است. یادگیری چگونگی بهتر گوش دادن و چگونگی نشان دادن گوش کردن یک جنبه اساسی است. اگر در یک فروشگاه در یک فاصله مطمئن با شخص پشت سرتان در صف انتظار هستید، با شخص پشت سرتان صحبت کنید. چوی چیس موقع ایستادن در صف فروشگاه دوستانی برای خودش پیدا کرد.
فایلها را تمیز کنید
فقط پنج دقیقه زمان برای تمیز کردن فایلها کافی است. یک پوشه نارنجی را در خلاف جهت فایل گذاری کشو قرار دهید تا آخرین پوشه‌ای که می‌خواهید مرتب کنید، مشخص باشد و به هنگامی که کار تمام شد به سر جای خود برخواهد گشت. از سمت مقابل هم می‌توانید تعدادی کاغذ اضافه کنید تا به معنای فایل باشد.
تلفن بزنید
یک تماس تلفنی سریع با یک دوست یا یکی از اعضای خانواده روش عالی برای قدردانی شما خواهد بود. این روشی خوب است تا بگویید من 5 دقیقه وقت دارم و می‌خواهم بدانید که چه فکری در مورد شما می‌کنم.
به گیاهان آب بدهید
ممکن است همیشه یادتان نباشد که به گیاهان خانگی‌تان آب بدهید اما به هنگامی که کمی وقت اضافه دارید، یک موقعیت زمانی برای آبدهی به آنهاست. استاک می‌گوید من طبق یک برنامه خاص به گیاهانم آب نمی‌دهم اما وقتی که یک دقیقه وقت دارم به آنها آب می‌دهم.
ایملیهایتان را چک کنید
به جای اینکه موقع آمدن ایمیلها سریع سراغ آنها بروید و به آنها جواب بدهید، منتظر بمانید تا موقعی که 5 دقیقه وقت استراحت دارید یا موقعی که کاری ندارید. یک چیز خوب در مورد ایمیل این است که شما می توانید با من صحبت کنید بدون اینکه من اینجا باشم تا بشنوم. به هنگام خستگی و زمانی که هیچ کاری ندارید، بهترین زمان برای چک کردن ایمیلهاست.
خستگی را در آغوش بگیرید
در برابر اصرار به بیرون کشیدن گوشی هوشمند خود مقاومت کنید و فقط بگذارید ذهن شما از این مساله منحرف شود، ممکن است در بینشهایتان شگفت زده شوید که مجبور نیستید ایملیها را جواب بدهید یا مواظب بچه‌ها باشید. خسته بودن گاهی لازم است. اگر ما می‌توانستیم گوشیهای خود را به حمام هم ببریم دیگر هیچ وقت ایده‌های خوبی نخواهیم داشت. به همین دلیل است که ایده بزرگ بعدی شما ممکن است موقع خستگی در سر کار بوجود آید.
چرت زدن
اگر نمی‌دانید که چه کاری می‌خواهید انجام دهید و تمام مدت احساس خستگی دارید، پس به هنگامی روز و فقط به حد نیاز، شاید زمان خوبی برای چرت زدن باشد. چرت زدن فواید متعددی دارد از جمله تقویت عملکرد ذهنی، کاهش استرس و بهبود سلامت قلب. خواب شبانه‌تان خوب نیست، با این روشهای خواب سریع می‌توانید در کمتر از یک دقیقه به خواب بروید.
نوشتن یک نامه به دوست یا اعضای خانواده
اگر مقداری زمان اضافه دارید، نامه‌ای برای ابراز علاقه می‌‌تواند روش خوبی برای پر کردن آن باشد. تحقیقی وجود دارد که نشان میدهد که نوشتن نامه واقعا شما را شادتر می‌کند و قطعا کسی که آن را می‌خواند خوشحال شده و لبخند می‌زند.
یک دستورالعمل جدید را امتحان کنید
وقتی در قرنطینه هستید احتمالا زمان بیشتری برای گذراندن در آشپزخانه دارید. مقداری زمان بگذارید تا اقلام داخل یخچال و کابینت را استفاده کنید و مقداری لذت آشپزی و شیرینی پزی را بچشید.
ماسک خانگی خود را درست کنید
اگر چرخ خیاطی دارید و دم دست هست و همچنین مقداری پارچه و موادی که اطراف شماست می‌توانید وقت صرف کرده و یک ماسک خانگی درست کنید. البته قبل از درست کردن ماسک بهتر است نحوه صحیح پوشیدن ماسک را یاد بگیرید.
موقع خستگی به سراغ ماشین لباسشویی بروید
ماشین لباسشویی یکی از عالیترین اختراعات بشر است که من واقعا از بابت آن خداوند را شاکر هستم. شستن لباسها در ماشین لباسشویی یکی از راحت ترین کارها موقع خستگی است و در عین حال باعث ایجاد حس بهتر برای داشتن خانه‌ای تمیز و خوشبو است. البته می‌دانید که برای تمیز کردن کامل خانه ابتدا باید سراغ ماشین لباسشویی بروید.
حمام کف بگیرید
بعد از یک روز طولانی و خسته کننده در اداره، رفتن به خانه و داشتن یک حمام کف عالی، وسوسه کننده است. برای یک حمام کف عالی و آرامش بخش می‌تواند از نمک حمام حاوی اسطوخودوس که ریلکس کننده و خواب آور است، استفاده کنید. یکی از مارکهای خوب در این زمینه، نمک حمام اسطوخودوس مارک or است.
کتاب مورد علاقه دوران کودکی خود را بخوانید
هیچ اشکالی ندارد که دوباره به سراغ شخصیتهای دوستانی مورد علاقه‌تان در دوران کودکی بروید. داستانهای خوب کودکانه شما را به روزهای خوب کودکی می‌برد و باعث می‌شود حس بهتری پیدا کنید.
موقع خستگی یک کتاب جدید بخوانید
به هنگام دوباره خوانی داستانهای کلاسیک کودکانه، زمانی هم برای خواندن یک کتاب جدید از توی قفسه بگذارید به جای آنها را فقط بخرید و داخل کتابخانه به صورت مجموعه درآورید. در حقیقت، خواندن باید یک عادت روزانه شما باشد.
به آلبوم موزیک مورد علاقه تان گوش کنید
نمی‌دانید موقع خستگی چه کار کنید؟ هیچ چیز مثل موزیک شما را به یک مکان و زمان متفاوت نمی‌برد بدون اینکه از جایتان تکان بخورید و آرام بنشینید. یک موزیک قدیمی گوش کنید یا روی یوتیوب یک اجرای زنده ببینید تا به گذر زمان کمک کند یا موزیک را بلند کنید تا به کارهای قابل انجام دیگر بپردازید.
در مورد آهنگ ساز مورد علاقه تان بیشتر بدانید
بسیاری از آهنگسازان زندگی جالبی دارند و برایتان جالب خواهد بود تا در مورد داستان زندگی موسیقیدان مورد علاقه‌تان چیزهایی بدانید. برخی از آهنگسازها همانند موتزارت و بتهوون زندگی نامه جالب و پر فراز و نشیبی داشتند.
جملات تاثیرگذار مورد علاقه تان را بخوانید
همیشه حرفهای هوشمندانه‌ای را می‌توان در جملات گفته شده بوسیله افراد دیگر پیدا کرد. ممکن است این جملات را روی پروفایلهای دوستانتان هم مشاهده کنید. اما توصیه می‌شود آنها را در اینترنت بخوانید تا برای دیدن پیامهای مکتوب وسوسه نشوید.
نرمشهای کششی انجام دهید
اگر وقتی برای ورزش کامل ندارید و یا خیلی خسته هستید، انجام چند دقیقه کشش و نرمشهای ریلکس کننده بسیار مفید خواهد بود که هم به داشتن وضعیت بهتر بدن و هم آرامش ذهن کمک می‌کند.
یک بازی تخته‌ای بازی کنید
وقتی که خسته هستید، می‌توانید بازی‌های تخته‌ای کلاسیک همانند مونوپلی بازی کنید و حتی می‌توانید انها را با دوستان و اعضای خانواده‌تان بازی کنید تا وقت شما بگذرد. بازیهای تخته‌ای مثل شطرنج هم ذهن شما را به کار می‌اندازد.
موقع خستگی جدول حل کنید
هیچ نیازی نیست که از جدول کلمات متقاطع سخت بترسید از موارد ساده شروع کنید سپس به روش متوسط و سخت کار کنید. اگر مجله جدول ندارید می‌توانید از نمونه‌های آنلاین استفاده کنید. یکی از سایتهای خوب در این مورد سایت جدول یاب است.
یادگیری یک زبان جدید
این یکی ممکن است انجام آن به هنگام خستگی چالش برانگیز باشد اما واقعا چه موقع زمان بهتری برای یادگیری الفبای اسپانیایی یا یادگیری چگونگی حساب کردن در زبان هلندی است؟ برای یادگیری زبان می‌توانید از نرم افزار دولینگو استفاده کنید.
انجام یک بازی ویدئویی
بازیهای ویدئویی در طی سالهای اخیر از پک من و مار به بازیهای با بازیگران بیشتر با تصاویر شگفت انگیز تبدیل شدند. اگر بازی ویدئویی به نظر می‌رسد، زمان زیادی می‌گیرد، بهتر است برای خودتان یک زمان بندی در نظر بگیرید و پس از این زمان، بازی را حتی در وسط مرحله تمام کنید. برای هشدار دادن به خودتان می‌توانید از الارم موبایل یا ساعت زنگدار استفاده کنید.
فیلمهای کلاسیک تماشا کنید
موقع خستگی یکی از کارهای راحت دیدن و تماشای فیلمهای تلویزیونی مورد علاقه است. آیا اخیرا فیلمهای کلاسیکی مثل همشهری کین یا کازابلانکا را دیده‌اید؟ وقتی که خسته هستید چند ساعتی را صرف تماشای این فیلمهای قدیمی و همیشه ماندگار سینما کنید.
یک سریال خانگی خوب تماشا کنید
اگر تاکنون سریال لاست را ندیده‌اید پس منتظر چه چیزی هستید؟ حالا زمانی است که لامپها را خاموش کنید، ظرف پاپ کورن را بیاورید و یک بیننده جدی سریالهای خانگی باشید. البته این روزها شبکه نتفلیکس برای شما سریالهای متنوعی دارد.
به یک پادکست جدید گوش دهید
بعد از خواندن کتاب ورد علاقه‌تان، فیلمهای مورد علاقه‌تان و سریالهای تلویزیونی، حالا زمانی است که یک فضای جدید را با گوش کردن به پادکست تجربه کنید. می‌توانید به سایتهای سلامت سربزنید و پادکستهای مربوط به آن را گوش کنید.
پادکست خودتان را بسازید
پس از گوش کردن یه یک پادکست ممکن است برایتان شگفت انگیز باشد و شما نیز بخواهید مجموعه‌ای از پادکستها را برای خودتان بسازید. برای پادکست درست کردن می‌توانید از گوشی تلفن همراه و نرم افزار voice recorder استفاده کنید.
یک داستان کوتاه بنویسید
اگر در خانه خسته شدید، یک مداد بردارید و مقداری کاغذ خط دار، و یک داستان کوتاه بنویسید. بگذارید ایده‌های خلاقانه بیایند و بگذارید تصویر سازی شما به راه بفتند. اینجا می‌توانید یاد بگیرید چگونه داستان بنویسید.
شعر بنوسید
اگر داستانهای کوتاه برای شما جالب نیستند و یا در این مورد تبحر دارید بهتر است نوشتن یک یا دو شعر را امتحان کنید که به شما کمک می‌کند ابراز وجود کنید. همه ما نیاز به شعر داریم.
رمان عالی بعد را بنویسید
خب ممکن است نیازی نباشد که کل رمان را در یک دور بنویسید. اما هر بار موقع خستگی چند دقیقه وقت بگذارید و چند صفحه‌ای بنویسید تا بتوانید در دراز مدت به رویای نوشتنتان دست پیدا کنید.
رنگ کردن در کتاب رنگ آمیزی
رنگ کردن داخل خطوط (یا خارج از خطوط) فقط سرگرمی کودکان نیست بلکه این روزها انواع کتابهای رنگ آمیزی برای بزرگسالان هم در بازار موجود است. این یک راه خلاقانه برای گذراندن وقت و به قولی آرامش اعصاب است. انواع کتابهای ماندلا را می‌توانید از کتابفروشیهای آنلاین دریافت کنید.
یادگیری نقاشی
اگر در تمام زندگیتان دوست داشتید نقاشی بکشید اما نهایتا به این نتیجه رسیدید که در این زمینه به جای نمی‌رسید، این طرز فکر را کنار بگذارید. ویدئوهای آموزشی یوتیوب بهترین راه برای یادگیری نقاشی هسند. بعضی از آنها حتی از بعضی از کلاسهای آموزشی واقعی بهتر یاد می‌دهند. اگر وقت تماشای ویدئو ندارید و یا می‌خواهید به صورت مکتوب یاد بگیرید می‌توانید کتابهای آموزشی آن را خریداری کنید.
آلبوم عکس درست کنید
احتمالا کلی عکس از سفرهای گذشته و دور همی‌های خانوادگی دارید اما چه موقع وقت کردید که یک آلبوم از آنها بسازید/ و ما در مورد آلبوم عکس فیسبوک و یا آلبوم گوشی صحبت نمی‌کنیم. دفعه بعد که خسته هستید، زمان خوبی است که از عکسهایتان پرینت بگیرید (البته اگر پرینتر باکیفیت دارید) و آنها را در یک آلبوم عکس بچینید تا بتوانید آن را خیلی قشنگ توی قفسه کتابهایتان بگذارید یا هر جایی که دوست دارید.
دوش بگیرید
اگر نمی‌دانید چه کار دیگری انجام دهید، دوش گرفتن می‌توانید راهی خوب برای یک شروع جدید برای روز پیش رو و رساندن مقداری خلاقیت باشد. در حمام می‌توانید به کارهایی که برای انجام دادن خوب هستند فکر کنید و یا اصلا فکر نکنید و مغزتان را آرام کنید.
مدیتیشن
در مورد فواید مدیتیشن برای سلامت جسمانی تحقیقات علمی انجام شده است همانند کاهش فشار خون و کاهش خطر افسردگی. مدیتیشن روشی خوب برای تخلیه ذهن از افکار مزاحم و رفع خستگی است.
یک برنامه سفر بچینید
حتی حالا که قرار است در خانه گیر بیفتید و سفر کردن به لحاظ رعایت پروتکلهای اجتماعی جزو کارهای غیر ضرور به شمار می‌رود حالا زمان خوبی است که بنشینید و مطالب بلاگرهای مسافرت را بخوانید و حتی می‌توانید یک برنامه مکتوب برای جمع آوری پول برای هزینه سفر را تنظیم کنید.
برسهای آرایشی‌تان را تمیز کنید
ممکن است به هنگام کار خانگی نیازی به آرایش نداشته باشید اما این بدان معنا نیست که مراقبت از برسهای آرایشی را بی اهمیت بدانید. وقتی را برای تمیز کردن برسهای آرایشی بگذارید و همچنین محصولات آرایشی را بررسی کنید تا ببینید تاریخ مصرف آنها گذشته یا نه.
صندوق ایمیلتان را سبک کنید
آیا شما شخصی هستید که ایمیل صفر هستید (صندوق ایمیلتان همیشه خالی است) یا اینکه هزاران ایمیل داخل صندوق نامه‌های ایمیل شما وجود دارد؟ خب خیلی اوقات تصمیم می‌گیریم ایمیلهای اضافی یا تبلیغاتی را پاک کنیم اما وقت نمی‌کنیم بنابراین حالا وقت آن فرا رسیده است. وقتی که خسته هستید ایمیلهایتان را طبقه بندی کنید و سرانجام آنهایی که خبرنامه یا تبلیغاتی هستند پاک کنید.
لیست آرزوهایتان را بسازید
آیا تا کنون در طول روز در مورد چیزهایی که دوست دارید به آنها دست پیدا کنید، مثل رفتن به برج ایفل یا سوار شدن داخل اتوبوس دو طبقه در لندن، رویا پردازی کرده‌اید؟ اگر خسته هستید می‌توانید لیست آرزوهای خودتان را بسازید تا بدانید چه خواسته‌ها و آرزوهایی دارید و برای آنها برنامه ریزی کنید. البته این می‌تواند شامل خریدن یک وسیله جدید و یا ارتقا گوشی همراهتان هم باشد.
پیاده روی کنید
گرفتن بخشی از روز برای پیاده روی در هوای تازه و کمی آفتاب برای شما خوب است (البته در منطقه‌ای خنک زندگی می‌کنید). پیاده روی کردن می‌تواند روحیه شما را شاد کند. شاید جالب باشید بخواهید بدانید که بعد از ورزش چه غذاهایی را باید مصرف کنید.
رزومه خود را آپدیت کنید
با وجود وضعیت پیش آمده به دلیل کرونا ویروس عده بسیاری شغل خود را از دست داده‌اند اما افرادی که دور کاری می‌کنند و یا کار خانگی دارند، همچنان به کار مشغول هستند. اگر اخیرا یک آگهی مبنی برای بلاگ نویسی در یک سایت دیدید و از شما رزومه خواست، بهتر است که به دنبال تنظیم یک رزومه باشید. اگر هم رزومه‌ای را قبلا تهیه کردید، حالا وقت بروز کردن آن فرا رسیده است.
سایت خودتان را بسازید
همزمان با آپدیت کردن رزومه، زمانی هم برای درست کردن سایت جدید بگذارید و آن را مکانی برای ارسال دستاوردهای خود و به نمایش گذاشته نمونه کارهایتان کنید. البته برای رسیدن به رتبه خود باید مدت طولانی صبر کنید و آن را مرتبا بروز کنید.
یک ویژن برد بسازید
شاید واژه ویژن برد برای بسیاری از شما جدید باشد. ویژن برد چیزی شبیه روزنامه دیواری مدرسه است که شما آرزوها و اهدافتان برای زندگی را به صورت تصاویر درآورده و روی آن الصاق می‌کنید به این ترتیب همیشه خواسته‌ها و هدفهایتان پیش رویتان است.
یک بسته مراقبتی بسازید و واقعا آن را پست کنید
وقتی که در قرنطینه هستید، نزدیک شدن به افراد دیگر ممکن است سخت باشد. اگر می‌خواهید کاری ورای نامه نوشتن انجام دهید می‌توانید یک بسته مراقبتی به کسی که دوست دارید بفرستید. بسته بندی کردن برای شما جالب خواهد بود و ی که آن را دریافت می‌کند هم آن را دوست خواهد داشت.

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/351134/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

آقای مدیر پرسپولیس! فقط لایک نبود

سلیمان‌زاده: با نویدکیا تاکتیکی و ذهنی رشد کردیم

خداحافظی کوه عضله آمریکایی پیش از رسیدن به اسنایدر

تصمیم انتحاری ویسی بعد از شکست تلخ

اعلام آتش‌بس گوندوغان پیش از ال‌کلاسیکو

فاطمه مجلل به فینال روئینگ قهرمانی آسیا راه یافت

دختر قایقران ایران سهمیه المپیک نگرفت

وقتی کارگردان مشهور قلیان چاق می‌کرد

لباس عروسی لاکچری بر تن خانم بازیگر

اولین سالگرد ازدواج ساده و خلوت آرین بهاری خواننده پازل بند و همسرش / خوشبخت باشید

پیرزن 81 ساله بعد از 60 سال به اولین عشق خود بله گفت / دود از کنده بلند میشه

تغییر چهره عسل امیرپور همسر سام درخشانی 9 سال بعد از ازدواجش / چقدر ساده و مهربون

رونمایی از استایل دامادی احمد مهرانفر ارسطو سریال پایتخت در ششمین سالروز ازدواجشان

علائم هشداردهنده حمله قلبی

به یاد مرتضی پاشایی، در کنسرت «محسن ابراهیم زاده»

درمان سرطان در کشور رایگان می‌شود

اجرای آزمایشی طرح متمرکز سازی چاپ و صدور شناسنامه در 5 استان

حذف کامل کروکی‌های کاغذی تا پایان خرداد ماه

تفال/ تاب بنفشه می دهد طره مشک سای تو

تقویم تاریخ/ درگذشت "ملک‏ الشعراء بهار" ادیب و سیاستمدار

این دستور پخت مرغ زعفرانی را از دست ندهید

3 روغن طبیعی که به تسریع رشد مو کمک می‌کند

اهالی این استان‌ ها از امروز منتظر بارش باران باشند

زباله های فضایی در مریخ

اهمیت مدح و ثنای الهی در جلد هشتم «طعم شیرین خدا»

محرومیت سنگین برای دروازه‌بانی که لیزر انداخت!

دربی در اسپانیا برای انتقال آردا گولر!

نامعادله تبلیغات در سینمای ایران

ورود سامانه بارشی به کشور طی دوشنبه

آلگری: می‌خواستم خودم را هم تعویض کنم!

رزرو بلیت پاریس برای 4 کشتی‌گیر و ابهام در 57 و 86 کیلو

یوونتوس به زحمت از شکست گریخت

گلزنی منتظرمحمد مقابل تیم ملی امید تاجیکستان

کارشناسی داوری گل گهر - استقلال خوزستان

کارشناسی داوری نساجی - تراکتور

صحبت های سیدعلی میرغفاری رئیس صدور مجوز حرفه ای استقلال

عذرخواهی کاپیتان استقلال بخاطر 10 دقیقه پایانی

کارشناسی داوری فولاد - مس رفسنجان

کارشناسی داوری دیدار استقلال - شمس آذر

حمله هواداران عصبانی تراکتور به مینی ون حامل بازیکنان در فرودگاه تبریز

چرا جیمی کرگر به پیروزی و صعود بایرن مونیخ مقابل آرسنال باور داشت؟

کارشناسی داوری مس رفسنجان - پیکان

کارشناسی داوری شمس آذر - فولاد

کارشناسی داوری استقلال خوزستان - صنعت نفت

پلی به گذشته؛ برتری 2-1 بایرن مونیخ مقابل منچستریونایتد

بخش‌هایی از داوری گلاره ناظمی در اولین قضاوت خود به عنوان داور اول در جام ملت های فوتسال آسیا

گل زیبای دوشان ولاهوویچ به کالیاری از روی ضربه آزاد

کارشناسی داوری سپاهان - ذوب آهن

کارشناسی داوری پیکان - هوادار

پیشنهاد رسمی امیر قلعه نویی و فدراسیون فوتبال به دست افشین قطبی رسید