آریا بانو

آخرين مطالب

ازدواج با این افراد مناسب نمی باشد اجتماعي

ازدواج با این افراد مناسب نمی باشد
  بزرگنمايي:

آریا بانو - ازدواج یک تصمیم بسیار مهم و اساسی در زندگی هر فرد است که تمامی جنبه های زندگی وی را تحت‌تأثیر قرار میدهد .درصورتی که اشخاص نتوانند انتخاب مناسبی داشته باشند امکان دارد با ازدواج با یک فرد نادرست، سلامت روان خود و خانواده هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدّی را در زندگی خود تجربه کنند.

به گزارش بانو نیوز ، درصورتی که اشخاص نتوانند انتخاب مناسبی برای ازدواج خود داشته باشند امکان دارد با ازدواج با یک فرد نادرست، سلامت روان خود و خانواده هایشان را به خطر بیندازند و مشکلات جدّی را در زندگی خود تجربه کنند.
هر فرد بالغ و پخته ای زمانیکه به ازدواج فکر میکند تمایل دارد بهترین انتخاب ممکن را داشته باشد و ریسک شکست در ازدواجش را با یک تصمیم درست به حداقل ممکن برساند و نخستین سوالی که اشخاص میتوانند از خودشان بپرسند این است که آیا آنها میتوانند بدرستی فرد مناسب خودشان را انتخاب کنند و یا احتیاج به متخصص دارند. در اینجا ما شمارا با افرادی که دارای خصوصیاتی هستند که نمیتوانند فرد مناسبی برای زندگی شما باشند آشنا میکنیم.
فرد معتاد
یکی از انتخاب های اشتباه میتواند ازدواج با یک فرد مبتلا به اعتیاد باشد، زیرا اعتیاد یک بیماری است و تا زمانیکه فرد از این بیماری رها نشود بی شک نمی تواند یک روابط سالم برقرار کند، زیرا عمیقاً تحت‌تأثیر مواد مخدر است.
فرد تنبل
مردی که اهل کار و کسب درامد نباشد، مطلقا قابل اطمینان نیست. در صورتی که به چنین شخصی آری گفتید باید تمام بار زندگی را شخصا به دوش بکشید و مطلقا توقع تغییر در وی را نداشته باشید. مردی که شغل و حرفه ی ثابتی ندارد و نمی تواند سر یک شغل به مدت زیادی دوام بیاورد، یا اصولا تن بکار نمی دهد یک فرد تنبل به حساب می آید . افرادی که اهل تلاش و کار نیستند همچنین برای زندگیشان برنامه مشخصی ندارند نمی توانند همسر مناسبی باشند.

آریا بانو

بیمار روانی
افرادی که از اختلال های روانی رنج می برند مثل اختلال پارانوئید، اختلال شخصیت مرزی، اختلال دوقطبی، اختلال شخصیت ضد اجتماعی، اختلال شخصیت خودشیفته، اختلال شخصیت وابسته، اختلال های جنسی، اسکیزوفرنی و دیگر اختلال های حاد روانی نمی توانند ازدواج موفقی را تجربه کنند.
فردی که به بلوغ کامل نرسیده
شخصی که بلوغ کافی و پختگی روانی مناسبی ندارد قدرت داشتن یک رابطهغنی را نخواهد داشت، زیرا مسولیت گریز و وابسته، رشد نیافته و غیرقابل اعتماد خواهد بود.
فرد بی بند و بار
زن و مردی که به بی بند و باری مشهور است مناسب ازدواج نیست. فرد بی بند و بار به زندگی زناشویی رغبتی ندارد و به آسانی میتواند به شما خیانت کند.
کسانی که اختلال های جنسی دارند
کسانی که دچار اختلال های هم جنس گرایی، خود ارضایی، کودک آزاری و … هستند، نباید برای ازدواج انتخاب شوند. امکان دارد این اختلالات در رابطه زناشویی شما اثر سو بگذارد یا ادامه ی این رابطه دامن گیر زندگی مشترک شوند.
افرادی که در بچگی آسیبهای روحی شدید تجربه نموده اند
افرادی که در بچگی اسیب های روحی شدیدی را تجربه کردند و نتوانستند روابط عاطفی خوبی با والدین خود داشته باشند همچنین نیاز های عاطفی شان ارضا نشده است نمی توانند همسران خوبی باشند.
کسانی که استقلال شخصیتی ندارند
کسانی که در زندگی برای کوچک ترین چیزی باید از خانواده شان نظر خواهی کنند. قدرت انتخاب ندارند و سایرین در تمام امور زندگی شان مداخله مسقیم دارند. برای شناخت چنین افرادی میتوانید از یک روانشناس کمک بگیرید. اما چنین افرادی، علایم ظاهری هم دارند. به عنوان مثال کسی که در برابر سؤال شخصی که از وی پرسیده میشود شک دارد و سایرین به جایش جواب می‌دهند ، سایرین برایش انتخاب میکنند و قدرت اظهار نظر ندارد.

آریا بانو

خسیس ها
افرادی که نمی توانند به آسانی پول خرج کنند. حسابگرهای افراطی، شما را به ستوه می آوردند. در زندگی با چنین افرادی یا باید مانند آن ها باشید یا با رنج دائمی زندگی کنید. افرادی که بخاطر خرید هر چیزی شما را سؤال پیچ میکنند ، افرادی که برای هر خرید کوچکی باید برنامه ریزی داشته باشند، افرادی که برای تفریحات خود هزینه نمی کنند، افرادی که تنها در صورت لزوم دست به جیب میشوند و چانه زنی هایشان سرسام‌اور است!
افرادی که جدیدا شکست عاطفی خورده اند
افرادی که تازه از یک روابط عاطفی بیرون آمده اند و یک شکست عاطفی عمیقی را تجربه نموده اند و دوره بازسازی و بهبودی را بطور کامل سپری نکرده اند هنوز امادگی برقراری یک رابطه عاطفی دیگر را ندارند و امکان دارد چنانچه وارد رابطه ای بشوند به دلیل ترس از تنهایی و فرار از درد و رنج رابطه قبلیشان باشد.
اشخاص بدبین
زمانی که شما در آغاز روابط متوجه می شوید که طرف مقابل شما را کنترل میکند یعنی به گونه ای رفتار میکند که گویا صلاح شما را بهتر از خودتان می داند و یا شما را مجبور به انجام کاری میکند که شما دوست ندارید بهتر است که نسبت به این علائم حساس باشید و حتماً از یک متخصص مشورت بگیرید.
تفاوت سنی فاحش
کسی که با شما تفاوت سنی فاحشی دارد، فرد مناسبی برای شما نخواهد بود؛ اگرچه در شروع انسان موجهی به نظر برسد. این تفاوت سنی میتواند از هر وجهی بررسی شود. کسی که بسیار کوچک تر از شماست یا کسی که بسیار بزرگتر از شماست.
انتهای متن/*

لینک کوتاه:
https://www.aryabanoo.ir/Fa/News/349369/

نظرات شما

ارسال دیدگاه

Protected by FormShield
مخاطبان عزیز به اطلاع می رساند: از این پس با های لایت کردن هر واژه ای در متن خبر می توانید از امکان جستجوی آن عبارت یا واژه در ویکی پدیا و نیز آرشیو این پایگاه بهره مند شوید. این امکان برای اولین بار در پایگاه های خبری - تحلیلی گروه رسانه ای آریا برای مخاطبان عزیز ارائه می شود. امیدواریم این تحول نو در جهت دانش افزایی خوانندگان مفید باشد.

ساير مطالب

علت تیک عصبی و راههای درمان تیک عصبی

تک فرزندی چه مشکلاتی برای فرزندمان به همراه دارد؟

زنان شاغل سالم تر و شادترند یا زنان خانه دار

آلودگی هوا باعث افزایش افسردگی و خودکشی می شود

وابستگی کودکان به پدربزرگ و مادربزرگ خوب است یا نه ؟

از لحاظ روانی کودک هستید یا بالغ؟

با کسانی که دروغ می‌گویند چگونه برخورد کنیم؟

روانشناسی اجتماعی چیست؟ تعریف، اصطلاحات کلیدی و مثال ها

چرا برخی وقت ها نمی توانیم از صحبت کردن دست برداریم؟

عادات بدی که پیرتان می کند!

آسیب‌های وابستگی شدید به یک دوست و درمان

چگونه می توان 8 بیماری روانی عجیب را شناسایی کرد؟

9 نشانه عجیب استرس را به خاطر بسپارید

اختلال مو کنی چیست ؟علل و درمان آن

10 علامت که میتواند شما را آگاه کند افسردگی دارید

دمنوش هایی برای کاهش استرس و تقویت ایمنی بدن در برابر کرونا

چگونه بدون کلافگی و خستگی در خانه بمانیم؟

آیا نگرانی و استرس ،خطر ابتلا به ویروس کرونا را افزایش می دهد؟

آیا ویروس کرونا باعث افسردگی می‌شود

چگونه خود را قرنطینه کنیم؟

نحوه مدیریت کارمندان از راه دور

راه حل آشتی با دوست بعد از دعوا

چگونه روانشناس خوب را از بد تشخیص دهیم

خستگی تصمیم چیست و چگونه با این خستگی مقابله کنیم؟

خوابیدن با ناراحتی چه عوارضی دارد؟

هنگام استرس چه کارهایی انجام ندهیم؟

زبان بدن چیست و فواید آن کدام است؟

اُبژه و روابط ابژه ای چیست؟

7 روش ساده برای کاهش استرس

راه و روش یادگیری

علائم افسردگی در زنان را بشناسیم

چرا ما انسان‌ها می‌خندیم؟

نظریه مزلو: سلسله مراتب نیازها

نکات ضروری برای مواجهه با ترس

آلکسی تایمیا چیست؟ علل، علائم و راه درمان

8 عادت برای تقویت اعتماد به نفس

9 نکته برای غلبه بر ترس

سروتونین چیست و خوراکی های منبع سروتونین کدامند؟

قصه درمانی چیست و چگونه میتوان با قصه درمانی از مشکلات دور شد؟

عواملی که باعث ایجاد عصبانیت می‌شود کدامند و برای کنترل خشم و عصبانیت چه باید کرد؟

8 عادت رفتاری برای افزایش اعتماد به نفس و داشتن زندگی شادتر

چرا از دیگران تقلید می کنیم؟

اختلالات کنترل تکانه چیست ؟علل و درمان آن

دلایل خودزنی نوجوان و راه درمان آن چیست؟

تئوری انتخاب چیست و چه کاربردهایی دارد؟

کاردرمانی ذهنی چیست و کاربرد های آن کدامند؟

مدیتیشن چیست و انواع مدیتیشن کدامند؟

آنچه در مورد اریتروفوبیا (ترس از سرخ شدن) باید بدانید

انواع هدف چیست و داشتن هدف در زندگی چه اهمیتی دارد؟

تجسم خلاق چیست ؟